Pagina 19 van 79 Eerste ... 91516171819202122232969 ... Laatste

Discussie: Regering De Croo I

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gewoon al het feit dat er een minister zou kunnen komen voor wie niemand heeft gestemd / kunnen stemmen. Ik ben er geen voorstander van...
    Hebben ze koen geens ook niet zo binnengehaald, was ook geen politieker toen ie vanackere moest opvolgen op financien.

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Marc is een PVDA’er.

Niet de eerste keer dat iemand zonder ook maar 1 stem minister wordt.

* Kris Peeters is zo iemand. Werd minister zonder op een lijst gestaan te hebben en Minister President zonder in het Vlaams Parlement te zetelen.

* Koen Geens. Voor zijn bewezen diensten als de advocaat van het ACW over het ARCO debacle.

* Monica de Coninck die Milquet verving

* Ingrid Lieten die bestuurster van De Lijn was

En nog een hele hoop...
    ...Ω...

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Hebben ze koen geens ook niet zo binnengehaald, was ook geen politieker toen ie vanackere moest opvolgen op financien.
    Denk dat Geens veel spijt heeft gehad van politicus te worden. Die man heeft erg veel shit over zich heen gekregen en is gewoon te braaf om politicus te zijn terwijl hij tussen de verschillende familieclans zit. Slim genoeg is ie wel maar dat is niet wat je nodig hebt als je tegen de Croos of de Clerqs en aanverwanten op moet boksen.

België is niet eens een particratie, maar hangt aan elkaar met nepotisme.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    En daar is de aap uit de mouw, toch zalig die naïevelingen die dachten €1500 cadeau te krijgen, tot zover iedereen min €1500 pensioen
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...L4-Y8xj51iA8Js

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Mensen op 9Lives hebben in het algemeen echt geen flauw benul van wat een standaard loon eigenlijk is, dus sta mij toe een beetje sceptisch te zijn.
    Vriendin en ik samen zitten net aan gemiddelde bruto loon. Ik zit er wat boven en zij er onder (maar ze wordt eigenlijk onderbetaald, collega's van haar hebben het dubbel maar die worden veel te veel betaald. Vastbenoemd en dan detacheren met behoud loon is eigenlijk een farce maar soit dat is Vlaamse materie zeker )
    We hebben vooral veel vakantie (ik 45, zij merendeel van onderwijsvakantie, daardoor is dus op verlof gaan voor ons ook nog eens lekker duur)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen op 9Lives hebben in het algemeen echt geen flauw benul van wat een standaard loon eigenlijk is, dus sta mij toe een beetje sceptisch te zijn.
    Jij daarentegen lijkt te denken dat iedereen die een bedrijfswagen krijgt zwemt in het geld en dus niet mag klagen over extra belastingen... En ja, auto afnemen zonder volledige compensatie in extra nettoloon (dus geen 50 euro...) is een verkapte en schaamteloze belasting.

Dat die bedrijfswagens er juist zijn omdat extra brutoloon amper iets opbrengt door de grote aanslag op dat loon, vergeet je voor het gemak ook erg snel. Verlaag eerst maar eens de belastingsdruk op arbeid en dan kan er gesproken worden over het afnemen van bedrijfswagens, een concept dat op zichzelf uiteraard ridicuul is.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht
    Jij daarentegen lijkt te denken dat iedereen die een bedrijfswagen krijgt zwemt in het geld en dus niet mag klagen over extra belastingen...
    Ahzo, waarop baseer je dat?

Ik ben hier al voor vanalles versleten, van fascist tot communist en alles daartussen, maar dit is toch nieuw voor mij.

Ik zeg expliciet "Mensen op 9Lives in het algemeen", zonder SomeDude persoonlijk aan te spreken.
    Met goede reden, ik ken hem namelijk niet.
    Gelieve mij dan ook geen dingen in de mond te leggen als je mijn standpunten niet kent.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Jij daarentegen lijkt te denken dat iedereen die een bedrijfswagen krijgt zwemt in het geld en dus niet mag klagen over extra belastingen... En ja, auto afnemen zonder volledige compensatie in extra nettoloon (dus geen 50 euro...) is een verkapte en schaamteloze belasting.

Dat die bedrijfswagens er juist zijn omdat extra brutoloon amper iets opbrengt door de grote aanslag op dat loon, vergeet je voor het gemak ook erg snel. Verlaag eerst maar eens de belastingsdruk op arbeid en dan kan er gesproken worden over het afnemen van bedrijfswagens, een concept dat op zichzelf uiteraard ridicuul is.
    Ofwel leeft men gewoon boven zijn stand wanneer men moet beginnen met vanalle constructies om meer nettoloon te creëren dan je via een normale verloning in loon en belastingen recht op hebt.

ilgonwe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    In De Tijd duikt de naam toch op:
    De sp.a van Conner Rousseau oogst stevig. Hij haalt het pakket Gezondheidszorg en Sociale Zaken binnen. Een naam die daarvoor de ronde doet is viroloog Marc Van Ranst, al wordt dat elders betwist.
    Maar zoals eerder vermeld is hij idd de PVDA meer genegen en voor Vooruit is dat toch een ongeleid projectiel die polariseert. En binnen de regering samenwerken met een aantal mensen tegen wie hij de schenen stampte, het is toch wel moeilijk doenbaar.

Ik denk dat de naam de ronde doet om zand in de ogen te strooien, anders schiet Vooruit toch in eigen voet.

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ofwel leeft men gewoon boven zijn stand wanneer men moet beginnen met vanalle constructies om meer nettoloon te creëren dan je via een normale verloning in loon en belastingen recht op hebt.
    Dus jij zou gaan werken bij een werkgever die 2100 euro bruto geeft en niet voor die kiezen die 2050+ wagen geeft?

Zou Marc VR mss gewoon die coronacommissaris worden? Minister/staatsecretaris dat zou toch echt te zot voor woorden zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ahzo, waarop baseer je dat?

Ik ben hier al voor vanalles versleten, van fascist tot communist en alles daartussen, maar dit is toch nieuw voor mij.

Ik zeg expliciet "Mensen op 9Lives in het algemeen", zonder SomeDude persoonlijk aan te spreken.
    Met goede reden, ik ken hem namelijk niet.
    Gelieve mij dan ook geen dingen in de mond te leggen als je mijn standpunten niet kent.
    Je zegt letterlijk dat 'mensen op 9lives' aka in dit geval ook someDude anders sprak je hem niet aan, geen idee hebben wat een standaard loon is. Impliceren dat als je dus iets meer dan gemiddeld verdient je wel meer dan genoeg geld hebt en dat het afnemen van een bedrijfswagen dus ook perfect normaal is.

Het kan best zijn dat jan met de pet zonder opleiding die in de fabriek gaat werken minder verdient maar dat is ook niet de gemiddelde persoon in VL of BE tegenwoordig. Dat maakt zo een loon dus ook geen standaard loon. Dat betekent dus ook niet dat die mensen nog wat meer belastingen kunnen slikken.

Ik snap dat je SomeDude niet wou aanvallen op dat standpunt en daarom 'mensen' gebruikt maar je moet nu niet doen alsof we hier dom zijn en niet snappen dat je het ook over hem hebt, he.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Je zegt letterlijk dat 'mensen op 9lives' aka in dit geval ook someDude anders sprak je hem niet aan, geen idee hebben wat een standaard loon is.
    Impliceren dat als je dus iets meer dan gemiddeld verdient je wel meer dan genoeg geld hebt en dat het afnemen van een bedrijfswagen dus ook perfect normaal is.

Het kan best zijn dat jan met de pet zonder opleiding die in de fabriek gaat werken minder verdient maar dat is ook niet de gemiddelde persoon in VL of BE tegenwoordig. Dat maakt zo een loon dus ook geen standaard loon. Dat betekent dus ook niet dat die mensen nog wat meer belastingen kunnen slikken.

Ik snap dat je SomeDude niet wou aanvallen op dat standpunt en daarom 'mensen' gebruikt maar je moet nu niet doen alsof we hier dom zijn en niet snappen dat je het ook over hem hebt, he.

Ik zeg: mensen op 9Lives hebben in het algemeen geen idee van wat een standaard loon is (en daar blijf ik bij).
    Hoe leidt jij daaruit af dat ik zijn bedrijfswagen wil afnemen? Dat slaat toch helemaal nergens op.

Ik wil helemaal niet doen alsof je dom bent maar met zulke non sequiturs maak je het mij niet gemakkelijk hoor.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Of wel stijgen de belastingen gewoon te snel over een bepaalde hoeveelheid brutoloon? Ik weet dat voor jou de overheid heilig is en dat zelfs als deze geld verkwist a volonte extra belastingen meer dan normaal zijn, maar is het niet een beetje gek dat een fameuze stijging in brutoloon amper iets opbrengt in nettoloon? Snap je dan ook waarom bedrijfswagens bestaan? Je kan een werknemer eigenlijk amper belonen met meer bruto want dat levert niets op behalve extra inkomsten voor de staat.

Doe daar iets aan, schaf vervolgens de business van bedrijfswagens af. Iedereen tevreden, voor iedereen eerlijk.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Dat Minimumpension is ook voor zelfstandige?
    Als ze bewust hun eigen ganse carrière laag loon uitkeren moeten ze niet wenen dat ze geen pensioen hebben he.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik zeg: mensen op 9Lives hebben in het algemeen geen idee van wat een standaard loon is (en daar blijf ik bij).

Hoe leidt jij daaruit af dat ik zijn bedrijfswagen wil afnemen? Dat slaat toch helemaal nergens op.
    Omdat hij vermeld een bedrijfswagen te hebben? Je impliceert duidelijk dat hij een hoog loon heeft en geen 'standaard loon' terwijl dat nergens uit blijkt. Een standaard loon is zoals ik al zei niet het loon wat jan met de pet opstrijkt, maar wel wat iemand met een goede opleiding krijgt (dat kan ook een opleiding zijn als schrijnwerker, ik heb het niet over het al dan niet hebben van een hoger diploma). Weinig mensen komen tegenwoordig nog van school zonder enige bagage.

Want dat standaard loon wordt nu al verschrikkelijk veel belast. Ik denk dat de zorg dat daar nog meer belastingen bijkomen niet meer dan terecht is.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Regels voor berichten