Pagina 6 van 49 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    @Shaddix
    Dat de oorspronkelijke verspreider van die beelden aangepakt wordt, dat vind ik maar normaal.
    De 'schuld' ligt ook niet bij de BV zelf, maar die BV zelf was wel oerdom en naïef...

De gewone bevolking, die de foto's onderling deelt, gaan criminaliseren vind ik wel een brug te ver.

Ik zou ook liever in zo een utopische wereld leven waar iedereen het beste voor heeft met elkaar, maar helaas pindakaas.
    Als je een beetje gezond verstand hebt, weet je dat je in vele zaken de nodige voorzichtigheid aan de dag moet leggen.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De victim blaming in deze zaak is echt van een absurd niveau. Ge moet de comments op FB soms eens lezen...

Sommigen hun moreel compas is serieus kapot precies. Die foto's komen uit de privésfeer. Iets als het briefgeheim zit er supperhard ingebakken bij de Vlaming, maar voor zo iets heeft m'n dan geen respect...

En als je anno 2020 als vrouw in een kort rokje door een verlaten stuk van de stad loopt moet je er ook van uit gaan dat je bepoteld wordt?

Ik hoor vaak het argument van "da's technologie, vroeg of laat lekt dat", maar het is altijd wel een persoonlijke aanval wanneer dit gebeurt. Ik heb nog niet weet van lekken die zijn gebeurd doordat de admin van Whatsapp eens op de server is gaan graaien. Het is telkens een directe aanval op de personen in kwestie. Technologie staat daar voor mij dus volledig los van. Ze hadden even goed die foto's met een polaroid kunnen pakken en dan had een persoon uit hun omgeving ze nog kunnen meepakken en verspreiden.

Het is toch van de pot gerukt dat mensen aan de schandpaal genageld worden omdat ze eens graag hun flieter tonen aan een ander? Vinden die dat tof? Laat ze doen en move on!

De enige die verontwaardigd mogen zijn, dat zijn de eventueel bedrogen partners. Maar dan nog staat de wraak niet in verhouding tot de straf gezien hun bekendheid.
    Wat een walgelijke vergelijking... het één gaat om één van de meest gewelddadige misdrijven die er bestaan, waarbij de vrouw inderdaad géén enkele schuld treft. Maar zelfs dan is de realiteit helaas dat je als vrouw best niet in een kort rokje, alleen op stap gaat in gevaarlijke buurten. Je bent dan niet zelf schuldig aan wat er gebeurt, maar het is helaas niet verstandig.

Het andere is een stevige vernedering, maar merk op dat ik zelfs in de eerste plaats het woord "idioot" gebruikt heb, schuld is relatief beperkt... al ben en blijf je énorm naïef als je gelooft dat omdat je die beelden privé maakt en enkel privé deelt, dat ze ook privé zullen blijven. Technologie staat hier absoluut niet los van, technologie is integraal aan deze discussie.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    80 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    De gewone bevolking, die de foto's onderling deelt, gaan criminaliseren vind ik wel een brug te ver.
    Mensen die criminele feiten plegen gaan criminaliseren gaat te ver? Wat mag dan wel nog bestraft worden?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suphafly Bekijk bericht

dusja, zegt dan gewoon dat het ook hun eigen schuld is...
    Ewel. Ik heb gepraat met mensen. Ik heb geroepen. Ik heb gehuild. Ik heb getierd wat een gigantisch kalf ik ben geweest … Ik heb geleerd. Ik heb heel veel nagedacht. En nu heb ik ook gesproken.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    195 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind zijn speech net niet zo sterk.
    Hij heeft uiteraard overschot van gelijk dat dit allemaal privé is; op dat punt valt er niet over te discussiëren.
    Maar zijn speech gaat 80% over vermanen/verwijten richting de gewone burger die dit doorgestuurd heeft.
    10% eigen inzicht richting familie en vrienden.
    10% richting hoofdschuldige, namelijk de oorspronkelijke verspreider.

Net iets te weinig zelfreflectie vind ik. Uiteraard is wat hij doet privé, maar hij doet bijna alsof het de normaalste zaak van de wereld is zulke dingen door te sturen.
    Kijk in de spiegel en schaam je (oké, over doorsturen kan wel). Ik heb zo geen dingen op mijn gsm staan en al helemaal is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt zoiets door te sturen.

Hadden we niet al genoeg vermaning en voorlichting gehad via de media? Professor Mediarecht, Advocaat, Child Focus, tot zelfs de minister,...

Bij tieners zegt men, "Je moet dat niet doen. wil je het toch doe het dan onherkenbaar." Bij volwassenen zegt men blijkbaar "doodnormaal".

Gatachterlijk blijft toch mijn hoofdconclusie!

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Waarom zou die zich moeten schamen? Er is niets mis met sexting en ja in 2020 is dat idd de normaalste zaak van de wereld.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Je vindt het een goede speech, maar hebt hier wel zelf hen mee zitten uitlachen, memes gedeeld, beschrijvingen van foto's, ...
    Ga je dat - na die speech - dan in de toekomst niet meer doen als dit nog eens voorvalt? Ik kan me écht niet inbeelden dat je een week geleden niet wist welke impact dit zou hebben op die bv's.

Of is voor jou slachtoffers van sexting op een online forum uitlachen wel oké, zolang je ze maar niet persoonlijk aanspreekt/aanschrijft?
    Ik vind het wel een enorm verschil ja tussen op een besloten forum en onder vrienden er is mee lachen of die mensen persoonlijk in hun gezicht of hun eigen social media gaan uitlachen ja.
    En tuurlijk is dat zeker een bepaald van vorm van hypocrisie van mij, dat durf ik grif toegeven.

En ik vond het een goede speech omdat ik al vanaf dag 1 zit te zeggen dat ze moesten communiceren ipv het gewoon halsstarrig te negeren omdat dat zowat de slechts mogelijke manier is om mee om te gaan. Dus ja, ik vind het een goede speech en goede zet.
    Laatst gewijzigd door kay-gell; 11 september 2020 om 11:44
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Hij heeft uiteraard overschot van gelijk dat dit allemaal privé is; op dat punt valt er niet over te discussiëren.

Net iets te weinig zelfreflectie vind ik.
    Waarom zou hij zijn zelfreflectie over de situatie openbaar moeten maken als je hem overschot van gelijk geeft dat het privé is?

Het is niet omdat hij zijn conclusies en lessen niet publiek maakt, dat er geen getrokken zijn hé.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter3770 Bekijk bericht
    Maar zijn speech gaat 80% over vermanen/verwijten richting de gewone burger die dit doorgestuurd heeft.
    10% eigen inzicht richting familie en vrienden.
    10% richting hoofdschuldige, namelijk de oorspronkelijke verspreider.

Net iets te weinig zelfreflectie vind ik.
    Dat maak jij er van. Ik vind dat er zeker genoeg zelfreflectie in zit.

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Wentelen in een slachtofferrol... als slachtoffer? Waarom is dat nu weer goedkoop?
    Loser, denk dat je mij niet goed begrepen hebt. Je stelt een vraag op basis van mijn woorden maar dan door elkaar gehaald waardoor ze een andere betekenis krijgen.

Ik ga niet reageren op dingen die ik inhoudelijk niet gezegd heb.
    I don't think you understand, these boys killed my dog.

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Wat een walgelijke vergelijking... het één gaat om één van de meest gewelddadige misdrijven die er bestaan, waarbij de vrouw inderdaad géén enkele schuld treft. Maar zelfs dan is de realiteit helaas dat je als vrouw best niet in een kort rokje, alleen op stap gaat in gevaarlijke buurten. Je bent dan niet zelf schuldig aan wat er gebeurt, maar het is helaas niet verstandig.

Het andere is een stevige vernedering, maar merk op dat ik zelfs in de eerste plaats het woord "idioot" gebruikt heb, schuld is relatief beperkt... al ben en blijf je énorm naïef als je gelooft dat omdat je die beelden privé maakt en enkel privé deelt, dat ze ook privé zullen blijven. Technologie staat hier absoluut niet los van, technologie is integraal aan deze discussie.
    Ik vermeld zelf nog wel dat de impact en ernst niet hetzelfde zijn. Daar moet je mij niet van overtuigen.

En nogmaals, foto's worden niet gelekt door problemen met de technologie. Foto's worden gelekt door ofwel gerichte aanvallen (The Fappening) ofwel mensen uit de vertrouwenskring die vertrouwen misbruiken. De grootste rol van technologie is dat het makkelijker is geworden om vertrouwen te schenden op dit niveau.
    PSN: Shaddix-be

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    80 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suphafly Bekijk bericht
    eigenlijk is het goed voor mensen te beschermen dat zulke foto's doorsturen strafbaar is, maar het loopt niet echt in lijn moet hoe alles uiteindelijk toch je eigen schuld is.

staat je fiets niet op slot en word hij gestolen? je eigen schuld.
    er worden dieren mishandelt in het slachthuis en jij eet vlees? jouw schuld
    schud je iemand de hand, en sterft die persoon later aan corona van jou? jouw schuld

dusja, zegt dan gewoon dat het ook hun eigen schuld is...
    Staat je fiets wel op slot en wordt hij toch gestolen?
    Als alles altijd je eigen schuld is, wordt ook nooit iemand nog opgelicht, hè. Omaatje dat tekent voor dingen die ze niet nodig heeft, omdat iemand in uniform langskomt en haar onder druk zet: Eigen schuld, hè.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Loser, denk dat je mij niet goed begrepen hebt. Je stelt een vraag op basis van mijn woorden maar dan door elkaar gehaald waardoor ze een andere betekenis krijgen.

Ik ga niet reageren op dingen die ik inhoudelijk niet gezegd heb.
    Eh... Jij zegt dat hij zich wentelt in zijn slachtofferrol. Ik zeg dat dat logisch is, want hij IS het slachtoffer. Wat moet hij anders?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix
    Sommigen hun moreel compas is serieus kapot precies. Die foto's komen uit de privésfeer. Iets als het briefgeheim zit er supperhard ingebakken bij de Vlaming, maar voor zo iets heeft m'n dan geen respect...
    Briefgeheim heeft nooit geïmpliceerd dat de ontvanger van brieven de inhoud niet openbaar mocht maken of dat iemand anders die inhoud gekregen had van de ontvanger dat niet verder mocht verspreiden. Briefgeheim komt erop neer dat niemand brieven mag openen die niet voor hem bedoeld zijn. De huidige wetgeving over sexting gaat een stuk verder dan dat en is een stuk beperkender, dat lijkt me niet echt een goede analogie.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    195 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Waarom zou hij zijn zelfreflectie over de situatie openbaar moeten maken als je hem overschot van gelijk geeft dat het privé is?

Het is niet omdat hij zijn conclusies en lessen niet publiek maakt, dat er geen getrokken zijn hé.
    Klopt, die moeten er ook niet in zitten. Dus dan zou hij wat mij betreft snel uitgepraat mogen zijn.
    Nu duurt het 10min en 9min lang verwijt hij de gewone burger.
    Wat mij betreft kon dit kort en krachtig zijn: Wat er van mij is naar buiten gekomen is privé; als ik al verantwoording moet afleggen is het enkel tegenover mijn vrouw, kinderen en familie.
    Dan wat algemeen over gevaar van sexting, dat hij dom geweest is en dat er stappen ondernomen worden tegen de oorspronkelijke verspreidster. Dat hij verder hoopt dat ze zijn familie erover gerust laten.

Klaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Dat maak jij er van. Ik vind dat er zeker genoeg zelfreflectie in zit.
    Zoals gezegd, vond de verhouding precies wat scheef zitten.
    Hij doet ook net iets te fel alsof dit de normaalste zaak van de wereld is. Schuld ligt bijna bij de doorsturende burger.
    Niet bij hem, want iedereen heeft zulke dingen al gedaan. Hij is gewoon gatachterlijk geweest en daarmee basta.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik vind fietsdiefstal een mooi voorbeeld.

Ik zou zéér graag in een wereld leven waarin ik overal mijn fiets kan achterlaten, zonder slot, zonder dat die gestolen wordt. De realiteit is echter anders. In sommige buurten is het zelfs zéér onveilig om je fiets zonder slot achter te laten (Brussel/Leuven is gevaarlijker dan Borgloon, maar nergens is het risico nul). Een goed slot is een must, en zelfs de beste sloten zijn niet 100% veilig.

Juridisch mag niemand je fiets stelen, want dat is inderdaad diefstal en ook moreel verwerpelijk in de meeste omstandigheden. Maar desondanks zal je verzekering je fiets niet vergoeden als je die niet op slot achterlaat of zelfs niet als die in onafgesloten in je tuin stond (bv. tuinhuis zonder slot). De politie gaat nog verder in de meeste steden: je mag online een aangifte doen, die volledig geautomatiseerd is en voor de rest zullen ze er zéér weinig tot géén aandacht aan besteden tenzij ze af en toe een georganiseerde bende klissen die massa's fietsen steelt. De eenzame fietsdief? Die komt daar meestal wel mee weg.
    Ik neem het de politie niet eens kwalijk (tenzij wanneer er camerabeelden zijn), want er zijn véél ergere misdrijven die prioriteit verdienen, zoals bv. het véél ergere verkrachting waarmee die prutsfoto's hier vergeleken werden...

Nu moet je je kind opvoeden: wat ga je hem of haar leren: laat je fiets maar zonder slot achter want fietsdiefstal is illegaal en je kan klacht indienen bij de politie (zonder realistisch gevolg) of doe toch maar best je fiets op slot als je hem niet meteen kwijt wilt? En ga je investeren in een degelijk slot met unieke sleutels of ga je voor een cijferslot waarvan iedereen de combinatie kan kraken?

We leven niet in een ideale wereld, dus pas je jezelf daar noodgedwongen aan aan. Verzekeringen en politie hebben het ook al gedaan. Op technologisch vlak zijn we helaas nog niet mee precies. En blijkbaar verdienen B.V.'s een andere behandeling als de standaard boodschap die nochtans aan pubers in het middelbaar gegeven wordt: maak zo'n (herkenbare) beelden niet want ze kunnen tegen je gebruikt worden.

Regels voor berichten