Pagina 26 van 26 Eerste ... 162223242526

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn punt was dat je niet plots moet bijbetalen, of dat je abonnement duurder wordt, als je vooral 's avonds veel dataverbruik hebt.
    Nee het word niet duurder, je krijgt gewoon minder snelheid als je teveel verbruik hebt. Stel dat ze bij de electriteit hetzelfdezouden doen, dan komen grootverbruikers op bv 2A als ze over de limiet gaan. Probeer dan maar eens te koken, EV op te laden en je huis te verwarmen met je warmtepomp.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    Waarom zijn er dan nog downloadlimieten bij ongelimiteerd internet? Dat is toch omdat het netwerk te ontzien op de momenten dat iedereen thuis is.
    Heeft niks met netwerk ontzien te maken. Je kan namelijk op eender welk moment van de dag aan volle snelheid downloaden. Het net wordt dus maximaal belast, losstaand van de downloadlimiet. De enige reden dat de downloadlimiet er is, is om mensen naar een duurder abo te pushen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Heeft niks met netwerk ontzien te maken. Je kan namelijk op eender welk moment van de dag aan volle snelheid downloaden. Het net wordt dus maximaal belast, losstaand van de downloadlimiet. De enige reden dat de downloadlimiet er is, is om mensen naar een duurder abo te pushen.

Waarom is er dan nog een limiet op het duurste "ongelimiteerde" abo bij telenet?

Om al onze klanten snel te laten surfen, heeft onbeperkt surfen één gebruiksregel tijdens piekuren:

Je wordt opgemerkt als intensieve gebruiker zodra je meer dan 750 GB verbruikt tijdens piekuren.
    Je surft dan tijdelijk minder snel tijdens de piekuren, maar behoudt wel je onbeperkte volume.Op het einde van je aanrekeningsperiode staat je Telemeter weer op 0. Dan ben je geen intensieve gebruiker meer en surf je opnieuw tegen volledige snelheid tijdens de piekuren.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht

Komt nog eens bij dat internet snelheden altijd in een "up to" formule zitten. Je kan bij Telenet een contract hebben voor een connectie aan 100mbps maar op een bepaalde avond plots maar 20mbps beschikbaar hebben.
    Dat kan bij een elektrische aansluiting (nog) niet.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Komt nog eens bij dat internet snelheden altijd in een "up to" formule zitten. Je kan bij Telenet een contract hebben voor een connectie aan 100mbps maar op een bepaalde avond plots maar 20mbps beschikbaar hebben.
    Dat kan bij een elektrische aansluiting (nog) niet.
    Heb nog nooit een reductie van mijn netwerksnelheid tegengekomen hoor.

Maar dat hebben we toch ook bij elektriciteit, alleen in een ergere versie. Herinner je u nog de afschakelplannen toen er problemen waren met de energiebevoorrading ?

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Heb nog nooit een reductie van mijn netwerksnelheid tegengekomen hoor.

Maar dat hebben we toch ook bij elektriciteit, alleen in een ergere versie. Herinner je u nog de afschakelplannen toen er problemen waren met de energiebevoorrading ?
    Uh. Ik heb een gigabit speedboost bij telenet.
    Op niet drukke tijden geraak ik gerust aan een zeer acceptabele 950mbit. Echter vele avonden blijft dit maar ergens rond de 500-600 steken ofzo hoor.
    Luck > Skill

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Downloadlimieten is ook een verpakte manier om te zeggen dat ze niet iedereen de maxsnelheid kunnen geven

Als Telenet 750GB max zegt aan 300mbps voor hun duurste privéabonnement, dat betekent dat ze geen max snelheid 24u op 24u kunnen leveren. Allesbehalve eigenlijk Voor een 6tal uur per maand kunnen ze die snelheid garanderen.

Dat is hun manier om aan "balancing" te doen en dat "makkelijk" uitgelegd te krijgen aan de consument.

Met elektriciteit is het niet mogelijk om het vermogen per huis te limiteren op piekmomenten. Nog niet .

Ik zie internet in de toekomst ook nog op zo'n manier gefactureerd worden wanneer iedereen begint 4K te streamen over 10 jaar. Een duur abonnement waar je altijd de volle bandwijdte ter beschikking hebt en dan een goedkoop abonnement waar je met een gelimiteerde snelheid zit op de piekmomenten en de volle snelheid in de daluren..
    o/

Regels voor berichten