Pagina 9 van 76 Eerste ... 56789101112131959 ... Laatste
    puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Dat een opbod van repressie over gans de lijn geen definitieve oplossing is, weet iedereen. Maar (harde) repressie is voor die kleine groep crimineel gespuis uit het Brusselse wel nog het enige dat rest.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Off-topic maar mij inziens was het niet de flik die door het lint ging ,maar Franky de skater in eerste plaats , en de flik die hem dan hard aanpakt ,terecht imo.
    Eigenlijk niet volledig off topic, omdat dit een goede vergelijking is tussen een geoorloofd politieoptreden in Blankenberge en het ongeoorloofde politiegeweld in Roeselare.
    En voor de zoveelse (en hopelijk laatste keer), de skater heeft op geen enkele moment fysiek geweld gebruikt, de agent heeft hem eerst aangevallen zonder enige aanleiding en dan pas heeft hij verbaal geweld gebruikt (is hij de agent beginnen verwijten). Het word eens tijd om te stoppen met alle onzin en de naakte feiten te bekijken en dan dan zien we dat de skater zijn mondmasker had moeten dragen, volledig akkoord, maar dat de agent zwaar buiten proportie gereageerd heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malan Bekijk bericht
    Precies, die flik is uit het niets uit de hemel komen vallen om die overjaarse puber aan te vallen en nét op dat moment is men ook eens beginnen filmen. Wat een toeval.
    Het is hoog tijd om met die onzin op te houden, dat kinderachtig gedoe heeft lang genoeg geduurd. De feiten zijn de feiten, punt uit.
    Verder discussie hierover hoort in het andere topic thuis.

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Eigenlijk niet volledig off topic, omdat dit een goede vergelijking is tussen een geoorloofd politieoptreden in Blankenberge en het ongeoorloofde politiegeweld in Roeselare.
    En voor de zoveelse (en hopelijk laatste keer), de skater heeft op geen enkele moment fysiek geweld gebruikt, de agent heeft hem eerst aangevallen zonder enige aanleiding en dan pas heeft hij verbaal geweld gebruikt (is hij de agent beginnen verwijten). Het word eens tijd om te stoppen met alle onzin en de naakte feiten te bekijken en dan dan zien we dat de skater zijn mondmasker had moeten dragen, volledig akkoord, maar dat de agent zwaar buiten proportie gereageerd heeft.

Het is hoog tijd om met die onzin op te houden, dat kinderachtig gedoe heeft lang genoeg geduurd. De feiten zijn de feiten, punt uit.
    Als jij vind dat het oke is om agenten te verwijten voor nazis en facisten , dat is uw recht . Maar ik vind dat er toch los over.
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zeg ik dan ergens dat ik dat oké vind? Nee, dat doe ik niet!
    Maar nogmaals, die verwijten komen er pas na de eerste ongehoorde fysieke aanval van de agent.
    Was die aanval er niet geweest, dan waren die verwijten er niet geweest, want het ene was een reactie op het andere.

Maar nogmaals >>>
    Dus wie verder wilt lullen en onzin verkopen over dat onderwerp, mij niet gelaten, maar doe het ten minste wel op de juiste plaats!!!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    85 Post(s)
    Dries Van Langenhove heeft de oplossing voor dit probleem, hij gaat het vuil gaan opruimen. Alleen doet hij dat in de verkeerde gemeente... oops

https://twitter.com/ArbiterOfTweets/...56574581870593

Verder: natuurlijk geen enkel probleem met zware straffen tegen die jongeren (al is 3 jaar nu echt wel overdreven voor wat eergisteren gebeurde ) en met effectief uitvoeren van straffen. Maar dat is niet de oplossing voor het probleem, het is één van de maatregelen. Een langdurige gevangenisstraf heeft meestal niet echt een helend effect op het gedrag, hoe stoer het ook lijkt om daarmee af te komen.

Dingen zoals de profiling-uitspraak van de politie in het nieuws gaan enkel maar het gevoel "wij tegen zij" verder de hoogte injagen: https://twitter.com/hildesabbe/statu...192090117?s=20
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Verder: natuurlijk geen enkel probleem met zware straffen tegen die jongeren (al is 3 jaar nu echt wel overdreven voor wat eergisteren gebeurde ) en met effectief uitvoeren van straffen. Maar dat is niet de oplossing voor het probleem, het is één van de maatregelen. Een langdurige gevangenisstraf heeft meestal niet echt een helend effect op het gedrag, hoe stoer het ook lijkt om daarmee af te komen.
    Het is toch wel een oplossing? Het krapuul is tijdelijk weg van de straat en hun vrienden die gaan eens beter nadenken over hun volgende actie. Dat daarna enkelen volledig gefaald leven gaan lijden omdat ze geen werk meer vinden. Dan moet je daar maar een oplossing voor vinden.
    Maar de gevangenissen staan er voor krapuul als deze.

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zeg ik dan ergens dat ik dat oké vind? Nee, dat doe ik niet!
    Maar nogmaals, die verwijten komen er pas na de eerste ongehoorde fysieke aanval van de agent.
    Was die aanval er niet geweest, dan waren die verwijten er niet geweest, want het ene was een reactie op het andere.

Maar nogmaals >>>
    Dus wie verder wilt lullen en onzin verkopen over dat onderwerp, mij niet gelaten, maar doe het ten minste wel op de juiste plaats!!!
    Wie begint erover het onderwerp :-) , voor de rest volledig oneens met uw bericht .
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    85 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japser Bekijk bericht
    Het is toch wel een oplossing? Het krapuul is tijdelijk weg van de straat en hun vrienden die gaan eens beter nadenken over hun volgende actie. Dat daarna enkelen volledig gefaald leven gaan lijden omdat ze geen werk meer vinden. Dan moet je daar maar een oplossing voor vinden.
    Maar de gevangenissen staan er voor krapuul als deze.
    beginnen met "het is een oplossing" en "dan moet je daar maar een oplossing voor vinden". Dan weet je al (zoals ik zei) dat het niet DE oplossing is, maar slechts 1 van de maatregelen. Een oplossing lost een probleem op, het creëert niet nog meer problemen.

En ja, er is niet 1 iets dat een wondermiddel is. Wie dat denkt, ziet het iets te simpel. Je zal het niet oplossen enkel door jeugdwerkers, enkel door lik-op-stuk beleid, enkel door gevangenissen, ... repressie is voor die gasten zeker nuttig, preventieve werking is minstens even belangrijk. Maar daar zie je natuurlijk niet direct de resultaten van.
    Mij nodig? Tag me @JPV

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Hoewel ik het zeker eens ben met het feit dat die jongeren jaren in de gevangenis steken voor de jongeren zelf weinig positief effect zal hebben lijkt me dat sterk straffen, als in toch wél een echte gevangenisstraf, toekomstige opvolgers qua morele normen en waarden misschien toch eens twee keer zouden doen nadenken in hoeverre ze altijd en overal boven de wet zouden staan.

Dus ja, dergelijke verloren gevallen zijn dan misschien een beetje de zondebok, al is dat zeer relatief natuurlijk als je criminele feiten pleegt, je zou het ook kunnen omschrijven als de eerste generatie die gestraft wordt naar verhouding van het misdrijf, om te hopen dat we van komende generaties geen nieuwe "zondebokken" hoeven te maken?
    Laatst gewijzigd door AreVee; 10 augustus 2020 om 07:50

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    preventieve werking is minstens even belangrijk. Maar daar zie je natuurlijk niet direct de resultaten van.
    Dat is het beleid dat ze al gedurende meerdere jaren voeren en we nu het resultaat van zien? Hoe lang moeten we nog wachten op resultaat?

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is het beleid dat ze al gedurende meerdere jaren voeren en we nu het resultaat van zien? Hoe lang moeten we nog wachten op resultaat?
    Dat beleid bestaat nauwelijks. Er zijn lokale initiatieven, en dan vaak nog door ondergesubsidieerde vzw's en vrijwilligers. Die mensen doen fantastisch werk, maar verwachten dat die het met hun beperkte middelen kunnen oplossen is een illusie.

En opnieuw, dat die vzw's het met zo weinig middelen moeten stellen en dat er nauwelijks beleid is dat rechtstreeks van de overheid zelf uit gaat, is niet alleen uit budgettaire redenen. Dat is veeleer uit politieke onwil en angst om afgedaan te worden als pamperaars.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    85 Post(s)
    Euh nee, dat is niet het beleid dat er gedurende meerdere jaren gevoerd wordt momenteel.

https://m.gva.be/cnt/aid1546329/stad...aathoekwerk-af

https://www.google.com/url?sa=t&sour...=1597039285969

Op zijn zachtst gezegd is binnen de regering vooral N-VA geen voorstander van straathoekwerking.

Trouwens, het effect meten is moeilijk. Dat is een van de pijnpunten van straathoekwerk, hoe meet je preventie en kennis over de werking van een wijk? Er zijn immers zoveel variabelen.
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Dus zoals je artikels al aangeven, er is weldegelijk geld voor vrij gemaakt.
    Het beleid faalt en we moeten besparen dus halen we er geld uit weg.

En dan is het omdat we besparen en het niet meetbaar is dat we maar geld in een bodemloze put moeten gooien?
    Neen bij sommige individuen werkt het gewoon niet.

Repressief optreden en stoppen met bepamperen.

Iedereen maakt eens fouten in zijn leven en je moet niet direct op de schandpaal worden genageld, maar zoals nu "ze zijn al bekend" dat is het synoniem voor: ze zijn al 10-tallen keren opgepakt zonder gevolg.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    85 Post(s)
    Dus zoals je artikels al aangeven, er is weldegelijk geld voor vrij gemaakt.
    Het beleid faalt en we moeten besparen dus halen we er geld uit weg.
    ik geef in februari/maart 50.000 euro aan jou als chef corona-bestrijding en daarmee moet je het Corona-probleem oplossen.

Enkele dagen later blijkt dat dit slechts zal helpen om bvb 3 mensen aan te stellen om de testresultaten vlug genoeg te verzamelen en verwerken bij Sciensano.

Faalt het beleid dan omdat het werk niet goed gedaan is of omdat er te weinig middelen zijn om het probleem op te lossen?
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Met die 50 000 euro ga ik wel al meetbare resultaten uitkomen. Hieruit kan dan beslist worden of ik te weinig budget heb gekregen of mijn aanpak niet werkt
    Hetgeen bij wijkwerking volgens jou niet mogelijk is.

Wat volgens mij ook maar beetje bij de haren is getrokken. Er bestaan namelijk cijfers over kleine criminaliteit, over slaagkansen op school, over ...

Tags for this Thread

Regels voor berichten