Pagina 3 van 76 Eerste 12345671353 ... Laatste
    AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOBO0901 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Joepie de gewone werkende mens die morgen verkoeling zoekt is eraan voor de moeite.
    Jup, eerst mocht ik door Antwerpse jongeren en omgeving in mijn Kempense gemeente overal een mondmasker dragen en zorgen dat ik om halftwaalf thuis was (en na de hittegolf tot nader order ook ben). Nu kan ik door Brusselse jongeren niet met mijn bubbel voor één dag naar Blankenberge. Zat gisteren overigens maar eens in Blankenberge met je kroost te genieten van een welverdiende dag ontspanning en rust... .

Nu goed hier en daar zou ik wel ronduit als fout worden afgeschilderd, het was de schuld van de burgemeester en van de overbevolking op de stranden, en van de NMBS die als grote vervoersmaatschappij het aandurfde mensen te vervoeren, en van de zee die vuile zee altijd met haar eb en vloed, hoogtij (pun intended) dat hier paal en perk aan gesteld wordt, de zee is door en door fout en vertoont tekenen van racisme, dat er dan enkel problemen waren met één bepaalde groep toeristisch gezinde jongeren uit het Brusselse berust louter op toeval.

Zeker als je dan weet dat er enkele weken terug enkele Hollanders waren die niet akkoord waren met het sluitingsuur van de cafés!!!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik vraag me in het geval van die "Brusselse toeristen" zelfs af of ze een treinticket gekocht hebben, want vaak laten NMBS conducteurs hen ook gewoon "gerust", kwestie van geen problemen over zich af te roepen, zeker niet wanneer het gaat om groepjes.
    In corona tijden wordt er sowieso uitermate weinig gecontroleerd, ik reis al weken dagelijks van Kempen naar Antwerpen en nog niet één keer controle gehad. Naar Elsene wel één keer (dus ze doen het wel nog I guess). Naar Mechelen, Leuven, ... ook niks.
    Laatst gewijzigd door AreVee; 9 augustus 2020 om 12:07
    "Toeristisch gezinde jongere"
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Joachim Coens op Twitter: "Onaanvaardbare beelden gisteren op het strand. Zulk gedrag van (gekende) enkelingen en het geweld tegen politieagenten is onaanvaardbaar. De daders moeten streng gestraft worden, niet de brave burgers."

Laat bestraffing van relschoppers nu net heel moeilijk liggen.
    Er is geen geld, geen mankracht, en geen plaats in de gevangenis.
    Het is simpelweg geen prioriteit in ons apenland om kort op de bal te spelen bij zulke gevallen.
    Wie was er alweer minister van justitie?

Ik snap perfect dat die burgemeesters in dit geval alles op preventie zetten, jammer voor de mensen die naar de zee wilden gaan maar laat ons eerlijk zijn eigenlijk is dat sowieso geen goed idee in deze tijden.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Joachim Coens op Twitter: "Onaanvaardbare beelden gisteren op het strand. Zulk gedrag van (gekende) enkelingen en het geweld tegen politieagenten is onaanvaardbaar. De daders moeten streng gestraft worden, niet de brave burgers.".
    CD&V en hun stroop in de mond.
    Als het alleen maar 'enkelingen' waren, was het nooit zo geëscaleerd met politieversterking. Die jongeren gedragen zich zo omdat ze zich in groep sterker voelen om de regels te bepalen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sluit het topic maar gewoon, want wat zal volgen is zo voorspelbaar:
    - de extreem linkse mensen zullen het verbloemen en herleiden tot neven-discussie
    - de extreem rechtse mensen kunnen zich weer eens goed laten gaan
    - de gemiddelde mens is het kotsbeu en schuift weer wat op naar rechts

Alles is zo herkenbaar en is al tot in den treure gezegd. Maar in dit land heb je een vorm van straffeloosheid (met dit als gevolg); erover zagen lucht mss op, maar er wordt toch niets aan gedaan. Men durft het probleem zelfs niet meer te benoemen; hoe wil je het dan oplossen. Het vlaams belang lacht weer in zijn vuistje; groot zal de verbazing en verontwaardiging zijn bij de volgende verkiezingen (maar dag erna proberen ze toch gewoon weer hun postje te pakken ipv te luisten naar de verzuchtingen/frustraties van de mensen).

PS: ik heb oprecht medelijden met de man (zwarte huidskleur, mag ik dat nog schrijven) die elke week hier de reclamefoldertjes bezorgt. Die wordt weer wat schever bekeken door hetgeen zich dit weekend aan de kust heeft afgespeeld. Respect voor die gast. Die is nog het grootste slachtoffer van allemaal!
    I don't think you understand, these boys killed my dog.
    10 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Vanwaar (ook op dit forum) het verbloemen en de angst om zulke incidenten met naam te benomen, zit de schrik dat Vb 0.5% stemmen zou kunnen winnen er dan zo in als men dit doet?

Groen Blankenberge maakt ook weer een goede beurt, zien die dat dan zelf niet met telkens de pamper er rond te doen ze een groot aandeel hebben in de verschuiving naar rechts?

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swagger Bekijk bericht
    Sluit het topic maar gewoon, want wat zal volgen is zo voorspelbaar:
    - de extreem linkse mensen zullen het verbloemen en herleiden tot neven-discussie
    - de extreem rechtse mensen kunnen zich weer eens goed laten gaan
    - de gemiddelde mens is het kotsbeu en schuift weer wat op naar rechts

Alles is zo herkenbaar en is al tot in den treure gezegd. Maar in dit land heb je een vorm van straffeloosheid (met dit als gevolg); erover zagen lucht mss op, maar er wordt toch niets aan gedaan. Men durft het probleem zelfs niet meer te benoemen; hoe wil je het dan oplossen. Het vlaams belang lacht weer in zijn vuistje; groot zal de verbazing en verontwaardiging zijn bij de volgende verkiezingen (maar dag erna proberen ze toch gewoon weer hun postje te pakken ipv te luisten naar de verzuchtingen/frustraties van de mensen).

PS: ik heb oprecht medelijden met de man (zwarte huidskleur, mag ik dat nog schrijven) die elke week hier de reclamefoldertjes bezorgt. Die wordt weer wat schever bekeken door hetgeen zich dit weekend aan de kust heeft afgespeeld. Respect voor die gast. Die is nog het grootste slachtoffer van allemaal!
    Imo is dit geen zaak van huidskleur of afkomst maar gewoon een zaak van hoe men hier in belgie de wet handhaaft. Imo mag men gerust de wet wat meer afdwingen. En dat gaat dan niet enkel over deze jongeren maar ook bijvoorbeeld in verband met de coronamaatregelen. Of seksueel geweld. Ik vind het schrijnend dat men bijna bij alles dat gebeurdt moet gaan melden dat de daders gekend waren bij het gerecht. Sorry maar dan zit er toch iets serieus scheef binnen on rechtsysteem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Vanwaar (ook op dit forum) het verbloemen en de angst om zulke incidenten met naam te benomen, zit de schrik dat Vb 0.5% stemmen zou kunnen winnen er dan zo in als men dit doet?
    Er is niemand op dit forum die dit soort incidenten verbloemt. Dat mensen tegenwoordig steeds minder het concept nuance begrijpen, is de grootste kwaal van onze samenleving. Erkennen dat er meerdere factoren zijn die dit soort gedrag uitlokken, is niet 'verbloemen'. Dat is niet uit angst om de zaken met naam te benoemen. Alles herleiden tot één probleem, meestal ingegeven door vooroordelen en angst van naïeve beunhazen die de wereld enkel in zwart-wit kunnen zien en enkel informatie kunnen verwerken als ze een pie-chart krijgen waar maximaal drie stukken op staan ... dat is niet de problemen benoemen.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Er is niemand op dit forum die dit soort incidenten verbloemt. Dat mensen tegenwoordig steeds minder het concept nuance begrijpen, is de grootste kwaal van onze samenleving. Erkennen dat er meerdere factoren zijn die dit soort gedrag uitlokken, is niet 'verbloemen'. Dat is niet uit angst om de zaken met naam te benoemen. Alles herleiden tot één probleem, meestal ingegeven door vooroordelen en angst van naïeve beunhazen die de wereld enkel in zwart-wit kunnen zien en enkel informatie kunnen verwerken als ze een pie-chart krijgen waar maximaal drie stukken op staan ... dat is niet de problemen benoemen.
    Drukte en het laag water als de oorzaak aanduiden of zoals die kwezels van groen in Blankenberge die de Nmbs mede verantwoordelijk ervoor houden is inderdaad niet verbloemen...
    Laatst gewijzigd door Funky22; 9 augustus 2020 om 13:00

Maver!ck's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is het grote probleem he. Er loopt nog vanalles fout maar er zijn geen schuldigen meer.

Iedereen is wel slachtoffer nu.

Je gedraagt u als een asociaal wezen en vecht. ' ja maar mijn jeugd was slecht' of 'ik ben eens afgewezen voor een job'

Niemand is nog verantwoordelijk voor wat hij doet.

Nuja tenzij je braaf bent en een job hebt en belastingen betaald . Dan ben je plots gepriviligeerd

{BK}Black Devil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het probleem ligt bij die 'jongeren' . Dat is toch duidelijk . Je kiest er nog altijd zelf voor om op de vuist te gaan .
    Drukte , warm weer , eb of vloed, zijn geen reden om te gaan batteren.
    fiXoR
    [#clan10th]fiXoR aka [BGaMeS]-fiXoR-
    ex-clans: united.fiXoR,.Ni|fiX,-=DFH=-DaRkSiDeR,-*[AoM]*darksider, {BK}Black_Devil

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maver!ck Bekijk bericht

Niemand is nog verantwoordelijk voor wat hij doet.
    Dat klopt gewoon niet. Oorzaken zoeken voor wat gedrag uitlokt, pleit dat gedrag zelf niet goed. Het zorgt er voor dat we het kunnen begrijpen en dat we er in de toekomst iets aan kunnen doen. Maar ondertussen dienen zij die dat gedrag hebben gesteld, uiteraard gewoon bestraft te worden.

Het grote probleem is dat men donders goed weet waar de pijnpunten liggen, maar dat men die niet ten gronde aanpakt. Onder andere doordat de politici schrik hebben van de bovengenoemde beunhazen, want dan zijn we aan het pamperen, en weet ik veel wat.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Het grote probleem is dat men donders goed weet waar de pijnpunten liggen, maar dat men die niet ten gronde aanpakt. Onder andere doordat de politici schrik hebben van de bovengenoemde beunhazen, want dan zijn we aan het pamperen, en weet ik veel wat.
    Daar ben ik nog niet zo zeker van eigenlijk.

Hoe dan ook krijgt ge dit nooit opgelost op een paar jaar tijd, zelfs mits een zeer goede aanpak op alle vlakken (die hebben we nu op quasi geen enkel vlak imo) gaat dat een proces van extreem lange adem worden.

Tel daarbij het feit dat er eigenlijk ook gewoon geen geld is voor een degelijk integratiebeleid, of een degelijke justitie, of een degelijke sociale huisvesting, of een degelijk onderwijs, .... en dat ondertussen alle andere problemen die er al zijn ondertussen ook alleen maar erger worden (hallo corona? hallo klimaatverandering? hallo vergrijzing? hallo polarisatie?), en ge weet wel hoe laat het is, zeker?

We're fucked yo.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Jup, eerst mocht ik door Antwerpse jongeren en omgeving in mijn Kempense gemeente overal een mondmasker dragen en zorgen dat ik om halftwaalf thuis was (en na de hittegolf tot nader order ook ben). Nu kan ik door Brusselse jongeren niet met mijn bubbel voor één dag naar Blankenberge. Zat gisteren overigens maar eens in Blankenberge met je kroost te genieten van een welverdiende dag ontspanning en rust... .

Nu goed hier en daar zou ik wel ronduit als fout worden afgeschilderd, het was de schuld van de burgemeester en van de overbevolking op de stranden, en van de NMBS die als grote vervoersmaatschappij het aandurfde mensen te vervoeren, en van de zee die vuile zee altijd met haar eb en vloed, hoogtij (pun intended) dat hier paal en perk aan gesteld wordt, de zee is door en door fout en vertoont tekenen van racisme, dat er dan enkel problemen waren met één bepaalde groep toeristisch gezinde jongeren uit het Brusselse berust louter op toeval.

Niet alles op de zee stelen hé. Die kan er ook niet aan doen dat ze wordt aangetrokken door de maan.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jullie nuance heeft ons ver gebracht, bedankt.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pskonejott Bekijk bericht
    Jullie nuance heeft ons ver gebracht, bedankt.
    Er is nooit beleid gevoerd op basis van die nuance. En dat hebben we dan weer te danken aan het naïeve, angsthazerige zwart-wit denken van "jullie".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht

Hoe dan ook krijgt ge dit nooit opgelost op een paar jaar tijd, zelfs mits een zeer goede aanpak op alle vlakken (die hebben we nu op quasi geen enkel vlak imo) gaat dat een proces van extreem lange adem worden.

Tel daarbij het feit dat er eigenlijk ook gewoon geen geld is voor een degelijk integratiebeleid, of een degelijke justitie, of een degelijke sociale huisvesting, of een degelijk onderwijs, .... en dat ondertussen alle andere problemen die er al zijn ondertussen ook alleen maar erger worden (hallo corona? hallo klimaatverandering? hallo vergrijzing? hallo polarisatie?), en ge weet wel hoe laat het is, zeker?

We're fucked yo.
    Daar vrees ik ook voor ja. Maar het is wel duidelijk dat als je nooit met zo'n beleid begint, al is het omwille van budgettaire redenen niet 100% het beleid dat nodig is, dat we er nooit gaan komen. Luid roepen dat alles de fout van de allochtonen is, en een beleid voeren dat schippert tussen wat nodig is en die roeptoetende beunhazen paaien, dat doen we al 50 jaar. De resultaten zijn dan ook navenant.

Tags for this Thread

Regels voor berichten