Pagina 23 van 76 Eerste ... 131920212223242526273373 ... Laatste

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Een hoop pagina's gedoe over racial profiling terwijl er geen sprake was van racial profiling bij de politie de afgelopen dagen in de kustgemeentes die maatregelen namen...

Is dat nu dat vele er niet in trappen dat sommige het op de drukte of laag water willen steken dat die nu constant de kaart racial profiling liggen te trekken?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    68 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een hoop pagina's gedoe over racial profiling terwijl er geen sprake was van racial profiling bij de politie de afgelopen dagen in de kustgemeentes die maatregelen namen...

Is dat nu dat vele er niet in trappen dat sommige het op de drukte of laag water willen steken dat die nu constant de kaart racial profiling liggen te trekken?
    Lees eens goed wie het hier over racial profiling heeft. Zo goed als alleen maar mensen die in twijfel trekken dat dat een probleem hoeft te zijn. Dus niét "constant de racial profiling card trekken", dat is niet wat hier gebeurde.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ja sorry ik ben niet mee met welke woorden nu weer beledigend zijn en welke niet.
    Ach ja tis weer typisch. Man wordt neergeschoten door krapuul dat zwart is (blij nu), maar jij doet moeilijk omdat ik ocharme n*ger zeg ipv "zwarte"
    Want ja dat is natuurlijk hetgeen dat prioriteit is hé, niet de dood van die man.

Sorry dat ik niet mee ben met de new speech. Ik mag toch nog de dader omschrijven als "man" of moet ik daar iets gender neutraal van maken?
    Uiteraard is dit incident dramatisch en onaanvaardbaar. Ik denk echter dat zulke taal polariserend werkt, en daartoe niet bijdraagt tot een oplossing van het probleem.

Een breder punt kan gemaakt worden over dit topic en de sterke focus op etniciteit. Dit werkt allesbehalve zalvend. Feit is dat de betrokken "jongeren" veelal Belgisch staatsburger zijn, en dus zoals iedereen aanspraak maken op dezelfde rechten (persoonlijke vrijheid) als plichten (niet het zwijn uithangen op een strand).

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Lees eens goed wie het hier over racial profiling heeft. Zo goed als alleen maar mensen die in twijfel trekken dat dat een probleem hoeft te zijn. Dus niét "constant de racial profiling card trekken", dat is niet wat hier gebeurde.
    Vandaar dat het al 3/4 pagina's het er over gaat....

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincort Bekijk bericht
    Uiteraard is dit incident dramatisch en onaanvaardbaar. Ik denk echter dat zulke taal polariserend werkt, en daartoe niet bijdraagt tot een oplossing van het probleem.

Een breder punt kan gemaakt worden over dit topic en de sterke focus op etniciteit. Dit werkt allesbehalve zalvend. Feit is dat de betrokken "jongeren" veelal Belgisch staatsburger zijn, en dus zoals iedereen aanspraak maken op dezelfde rechten (persoonlijke vrijheid) als plichten (niet het zwijn uithangen op een strand).
    Weet ge hoe ge een probleem aanpakt door het probleem eerst en vooral te benoemen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Weet ge hoe ge een probleem aanpakt door het probleem eerst en vooral te benoemen.
    Kom kegel, je weet ook wel dat mensen neger noemen een zekere connotatie heeft, en dat er geen enkel probleem beter wordt benoemd door over negers te spreken i.p.v. zwarten. Gaan we echt die dwaze toer weer opgaan?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    68 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Vraag me wel af waarom dat woord van neutraal naar kwetsend is verschoven. Is de betekenis ervan in negatieve zin veranderd alsmaar meer eind 20ste begin 21ste eeuw?

Of verwees het voorheen minder naar verwerpelijke vooroordelen?

Edit: Ironisch genoeg bij de verklaring van het woord zie ik niks negatiefs of racistisch staan.
    Dat is besproken.
    https://www.9lives.be/forum/politiek...-topic-23.html

Ja sorry ik ben niet mee met welke woorden nu weer beledigend zijn en welke niet.
    Sorry dat ik niet mee ben met de new speech. Ik mag toch nog de dader omschrijven als "man" of moet ik daar iets gender neutraal van maken?

Tis overigens de moderatie die het woord verbeterd heeft, niet ik.
    Post #299 in dat topic was van jou, dus die geveinsde onwetendheid is niet nodig.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Ja lap, heel extreem links plus Filip De Winter (misschien wel de meeste extreem rechtse van belgie) hebben iets tussen de lijnen gelezen...

https://www.bruzz.be/samenleving/com...ing-2020-08-10

Quote van ook een agent, die het WEL letterlijk toelicht:
    “De media proberen er altijd ethnic profiling bij te sleuren. Maar of die groep nu Kortrijkzanen zijn, Haïtianen of uit Timboektoe, dat maakt ons niet uit. Wij kijken enkel naar de grootte van de groep.”
    het gaat over dezelfde agent, die zijn woorden beter zoekt .

eerder zei hij: "jongeren die behoren tot het profiel van diegene die gisteren voor amok gezorgd hebben"

Hoe duidelijk kan het gaan over "het profiel". Anders zeg je duidelijk "groepen jongeren die zich niet houden aan de covid-maatregelen", hé.
    Ga je nu over het punt heen dat mensen het niet durven. En dan vooral de jonge meisjes die daar belaagd worden.
    En dat ze daar met 60-70 man "schermutselen"

https://www.facebook.com/20206493685...2462279818705/
    Dat gaat over een ander incident, in scheveningen, niet in de buurt van amsterdam. Blijft dus dat je de link van sceptr als allochtoon claimt zonder een concrete aanleiding.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Vraag me wel af waarom dat woord van neutraal naar kwetsend is verschoven. Is de betekenis ervan in negatieve zin veranderd alsmaar meer eind 20ste begin 21ste eeuw?

Of verwees het voorheen minder naar verwerpelijke vooroordelen?

Zelfde antwoord als altijd : overgevlogen uit de VS en opgeklopt door naïeve kindjes/media die makkelijke likes/clicks proberen scoren.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

eerder zei hij: "jongeren die behoren tot het profiel van diegene die gisteren voor amok gezorgd hebben"

Hoe duidelijk kan het gaan over "het profiel". Anders zeg je duidelijk "groepen jongeren die zich niet houden aan de covid-maatregelen", hé.

Dat gaat over een ander incident, in scheveningen, niet in de buurt van amsterdam. Blijft dus dat je de link van sceptr als allochtoon claimt zonder een concrete aanleiding.
    Je hebt gelijk, het is nogal verwarrend door al die geweldplegingen van allochtonen op autochtonen dat 't moeilijk bij te houden valt.

Gelukkig als zoiets in Amerika gebeurt krijg je het hier dagelijks door je strot geduwd, komen ze op straat, kan je fifa niet spelen zonder politieke boodschap, komt Jan en alleman getuigen over hun ervaringen,etc...

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dat is besproken.
    https://www.9lives.be/forum/politiek...-topic-23.html

Post #299 in dat topic was van jou, dus die geveinsde onwetendheid is niet nodig.
    Zoals ik toen al zei is daar in m'n ogen niets mis met 't woord maar goed.

Hou me op de hoogte als ik de begrippen man en vrouw niet meer mag gebruiken. Of is Marokkaan of Turk volgend?

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Zelfde antwoord als altijd : overgevlogen uit de VS en opgeklopt door naïeve kindjes/media die makkelijke likes/clicks proberen scoren.
    ik weet het nog niet zo zeker. Ikzelf heb ook nooit een negatieve connectie gemaakt met het woord neger en gebruikte dat dan ook af en toe. Totdat ik bevriend geraakte met iemand van Togo (Mijn leeftijd, dus +40). Die heeft niets met VS en is ook niet politiek actief of zo, maar ook voor haar is het woord `neger` een woord met negatieve lading. Nochtans een vrouw met een sterk karakter die heel wat heeft meegemaakt. Dus geen kwestie van `easily hurt` of dergelijke.
    Smart enough to know I`m not smart enough.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Je hebt gelijk, het is nogal verwarrend door al die geweldplegingen van allochtonen op autochtonen dat 't moeilijk bij te houden valt.
    Zeker als je zonder enige bewijs gewelddaden toewijst aan allochtonen, terwijl de artikels gaan over lichte huidskleur of blank.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Dit is waanzin.

Iedereen ziet de videobeelden. Vraag aan iedereen een profiel te maken. En inderdaad, in het profiel dat veel mensen zullen opstellen zal etniciteit zitten. Maar dat mag niet, en we weten dat. Maar het viel gewoon op, we kunnen het niet ontkennen. Maar OK, we schrappen die factor in het profiel, we weten beter, we pakken dit eerlijk en correct aan.

Dan vernoemt 1 agent het woord "profiel van amokmaker" >> links leest dit als "de politie is etnisch aant profileren!"
    Wat moest hij dan zeggen? "profiel van metser"?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    32 Post(s)
    Zeker als je zonder enige bewijs gewelddaden toewijst aan allochtonen, terwijl de artikels gaan over lichte huidskleur of blank.
    Goh ja ga maar eens een gevangenis bezoeken ook, zit vol met blanken.
    Allemaal onterecht aangewezen natuurlijk.

Tags for this Thread

Regels voor berichten