Pagina 15 van 76 Eerste ... 51112131415161718192565 ... Laatste

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Peperspray spuiten was uit den boze maar ze hadden er nu toch een paar van die idioten los op hunne smoel kunnen slaan met hun matrak, snap die fluwelen handschoen aanpak vaak toch niet en dan vinden ze het raar dat er zo vele de politie niet meer serieus nemen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Imo zouden trouwens wel stevigere non-lethal wapens gebruikt mogen worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Als je die richting uitwil kunnen ze ook gewoon gebruiken wat er al is. Een matrak doet ook geen deugd. Maar gaat dat iets oplossen als ze dan -met wat extra blauwe plekken- de dag erna vrij zijn zonder veel gevolgen? Ik denk dat het probleem eerder daar zit.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Als je die richting uitwil kunnen ze ook gewoon gebruiken wat er al is. Een matrak doet ook geen deugd. Maar gaat dat iets oplossen als ze dan -met wat extra blauwe plekken- de dag erna vrij zijn zonder veel gevolgen? Ik denk dat het probleem eerder daar zit.
    Plus het feit dat je dan nog meer een mentaliteit zal krijgen van oog om oog, tand om tand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Wat mij het meest bijblijft is dat er blijkbaar een verschil is tussen oproerpolitie en gewone politie, en dat gewone politie niet in staat is een bende van 20-30 opruiers onder controle te krijgen, ook niet als ze dat 24u op voorhand weten (voor zondag). Sterker nog de hele stad en meerdere steden worden in toeristische lockdown gezet omdat een paar wagons opruiers naar Blankenberge kwamen “om de boel te doen afkoelen”. Dat wist ik niet. Zo lijkt de gewone politie een combinatie van een parkeerwachter en sociaal medewerker. Die flik in Roeselare deed mij toch anders vermoeden maar niet dus.

Wat houdt dat krapul en hun aanhangers tegen om elke week ergens anders te gaan feesten? 3 arrestaties waarvan 2 alles ontkennen?
    Die flik van Roeselare is een individueel geval, hé. Ik weet niet wat daaraan vooraf is gegaan, want dat filmpje vertelt maar een deel van het verhaal. Er is een verschil tussen 20 agressieve flikken die er graag op los slaan en een coherente eenheid van 20 flikken die weten hoe ze aan crowd control moeten doen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Plus het feit dat je dan nog meer een mentaliteit zal krijgen van oog om oog, tand om tand.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Welja inderdaad, al die geweldige middelen zoals tasers en pepperspray worden veelvuldig gebruikt in een land waar elke jan lul bij wijze van spreken een 9 mm kan bezitten. Dat soort escalatie lijkt mij hier niet gewenst. Als ik aan landen denk waar ik ben geweest, waar mensen bang zijn van de politie, dan spreken we over Rusland, Mexico, de VS. Echt voorbeelden voor ons zijn dat nu ook niet. Het probleem hier is justitie en het gebrek aan middelen daar denk ik. Het is niet of zo'n straatcrapuul het onderscheid maakt tussen de twee, en de politie wel zou respecteren als ze meppen krijgen, als ze door justitie de dag erna een plaatsverbod hebben.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Die flik van Roeselare is een individueel geval, hé. Ik weet niet wat daaraan vooraf is gegaan, want dat filmpje vertelt maar een deel van het verhaal. Er is een verschil tussen 20 agressieve flikken die er graag op los slaan en een coherente eenheid van 20 flikken die weten hoe ze aan crowd control moeten doen.
    Het gaat hem erom dat ze niet weten hoe aan crowd control te doen, want als ze dat wel wisten dan had men niet Blankenberge in toeristische lockdown, randwegen afgezet en geen treinen afgelast en dergelijke. Wat crazy is voor in totaal 20-30 man dat misschien met iets gegooid heeft.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik zou bijna zeggen "als ze het niet aankunnen zet dan het leger in" maar nu valt mijn frank: die gaan ook geen flauw idee hebben wat ze moeten doen tegen wat volk dat met stoelen gooit. Help!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    BTW, een serieuze vraag: "dagjestoeristen" verbieden, dat lijkt me toch ook profiling? Ik vind het raar dat ze dat zomaar mogen.
    Profiling op zich is niet verboden, he. Profiling op bvb geslacht of afkomst is dat wel omdat dit (verboden) discriminatie is.

Dagjestoeristen behoren niet tot een van die criteria, ook niet indirect, denk ik.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Ik zou bijna zeggen "als ze het niet aankunnen zet dan het leger in" maar nu valt mijn frank: die gaan ook geen flauw idee hebben wat ze moeten doen tegen wat volk dat met stoelen gooit. Help!
    Bwa pas op. Destijds kregen ze wel een opleiding crowd control ter voorbereiding van de missies in Kosovo

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Profiling op zich is niet verboden, he. Profiling op bvb geslacht of afkomst is dat wel omdat dit (verboden) discriminatie is.

Dagjestoeristen behoren niet tot een van die criteria, ook niet indirect, denk ik.
    Bwa, afkomst als in "niet van hier"?
    Het lijkt me toch een randgeval eigenlijk

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Bwa, afkomst als in "niet van hier"?
    Het lijkt me toch een randgeval eigenlijk

Da's geen afkomst, he, da's gewoon woonplaats/verblijfplaats.

Plus dat woon/werkverkeer wel nog mag, dus gaat niet over 'niet van hier'
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Er zijn veel blanke gisteren terug gestuurd zelfs blanke gezinnen, stop met die kaart te trekken
    Heb gisteren zelf gezien bij het afstappen dat ook blanke jongeren vriendelijk gevraagd werd om te keren net zoals dat gebeurd is bij donker gekleurde, van racial profiling was gisteren geen sprake...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Bwa pas op. Destijds kregen ze wel een opleiding crowd control ter voorbereiding van de missies in Kosovo
    Daar zie je oa één van de pijnpunten bij de huidige Politie, de latten voor aanwerving en opleiding zijn zo laag gelegd tegenwoordig om toch maar te kunnen voldoen aan diversiteit en gelijkheid, jammer.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Swedish security expert: stop being silent about immigration
    In recent years, Sweden welcomed with open arms tens of thousands of immigrants from the Middle East and Africa. The Nordic country, which is so eager to be an example of tolerance, is now getting to know the downside of that hospitality. Ethnic gangs fight drug wars in the suburbs. Liquidations and bomb attacks are the order of the day. Meanwhile, right-wing populist Sweden Democrats are rising in the polls. Security expert Magnus Norell warns: “We must finally identify the problems. To remain silent for longer is a recipe for social unrest.”

Swedish security expert: stop being silent about immigration – PoliMedia

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5766...ver-immigratie

Niets nieuws, Zweden is al vaker aangehaald van hoe het niet moet, maar als je dat leest, herken je veel uiteraard. Zweden zit enkele fases voor op ons.

Al de 'open' Europese landen hebben zich ferm in de eigen voeten geschoten.

Dat het anders kan, bewijzen landen als Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, ... Maar hier is er de wil niet toe geweest. Alles taboe houden, en zichzelf verrijken waren de prioriteiten.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 10 augustus 2020 om 18:49

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    Wie begint erover het onderwerp :-) , voor de rest volledig oneens met uw bericht .
    Ik niet!
    Ik reageerde op een bericht van iemand anders, namelijk Pieterjan94 die dan weer reageerde op Maver!ck en dan komen er een stuk of 3 reacties van jou die keer op keer weer nergens op slaan.
    Nu opnieuw, je bent het "volledig oneens" met mijn bericht, terwijl het gaat om onweerlegbare FEITEN! FEITEN HE!!!
    Goed bezig, als je vaststaande feiten al niet als waarheid aanziet.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    https://www.hln.be/in-de-buurt/blank...agen~ab820b7f/

Wat had ge weer gedacht?
    Ze hebben natuurlijk weer niks misdaan, allemaal een groot misverstand!
    Wat je daar allemaal leest

Mijn cliënt heeft momenteel geen werk en droomt er van bij de brandweer te gaan en zijn blanco strafblad te behouden, dus die had al 18 feiten gepleegd sinds zijn 16de en heeft nog altijd een blanco strafblad en droomt er van om bij de brandweer te gaan?!?

M.i. mogen ze ook wel eens financieel meer straffen. Als die steun genieten (bijv. werkloosheidsvergoeding, kindergeld), gewoon paar maand schorsen van die steun

Tags for this Thread

Regels voor berichten