Pagina 14 van 76 Eerste ... 41011121314151617182464 ... Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    ik ben en blijf optimist
    BTW, een serieuze vraag: "dagjestoeristen" verbieden, dat lijkt me toch ook profiling? Ik vind het raar dat ze dat zomaar mogen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nu ik de beelden terug zie vraag ik me toch af waarom de politie op zo'n afstand bleef op het strand

Groep "aanvallers" staat met de rug naar de zee, politie staat met de rug naar de dijk
    Doe een charge en sluit ze in tot ze aan hun heupen in het water staan
    Of was het te warm voor een volledige uitrusting ?

Als ze dan bellen voor een reddingsactie is het tenminste geen valse oproep

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Nu ik de beelden terug zie vraag ik me toch af waarom de politie op zo'n afstand bleef op het strand

Groep "aanvallers" staat met de rug naar de zee, politie staat met de rug naar de dijk
    Doe een charge en sluit ze in tot ze aan hun heupen in het water staan
    Of was het te warm voor een volledige uitrusting ?

Als ze dan bellen voor een reddingsactie is het tenminste geen valse oproep
    Een charge uitvoeren is de situatie ophitsen en als je daarvoor niet de nodige opleiding hebt kan je beter afstand bewaren en je linie behouden. Ik denk niet dat de politie van Blankenberge ervaring heeft met het uiteenslaan van rellen.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Een charge uitvoeren is de situatie ophitsen en als je daarvoor niet de nodige opleiding hebt kan je beter afstand bewaren en je linie behouden. Ik denk niet dat de politie van Blankenberge ervaring heeft met het uiteenslaan van rellen.
    dus als ze hooligans chargeren zijn ze eigenlijk de boel aan het ophitsen en is het niet de schuld van de hooligans dat ze dan vernielingen enzo doen?

Maar de vechtpartijen zijn nu ook al rellen geworden.
    Ik dacht trouwens dat de opleidingen van politie agenten overal gelijk is in België.

edit : ik zou denken als de politie klaarstaat om je te chargeren dat je al redelijk opgehitst moet zijn.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tja dat heb je met het gedrocht wat politie geworden is een hoop woessies in blauw pak, jammer dat de rijkswacht er niet meer is die wisten wel raad met dat groepje van zaterdag

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Amerika beter? Door iedereen in de bak te zwieren en triggerhappy flikken ga je het probleem niet oplossen.
    Met zwart/wit denken ook niet. Al wat de meeste mensen vragen is wat redelijkheid bij justitie, en wat respect afdwingen voor de wet, met het oog op ieders veiligheid en gemoedsrust. En dat is nu totaal zoek.

In "de rechtbank" passeerde er 4 weken werkstraf voor 3 gasten die een winkel overvielen, gewapend met al deftige messen. Kassierster een serieus trauma natuurlijk.
    Dat zijn geen straffen meer, veel van ons gaan 48 weken werken. Elk jaar. En wij misdeden niets. Zoek de logica...

6 maand effectief zou voor zo'n zaken een minimum moeten zijn, en als men voorwaardelijk geeft of wil werken aan activering van die mannen, voorwaardelijk vrij met een werkstraf van minstens een veelvoud van die gevangenisstraf, dus een jaar, 2 jaar...
    Pomp daar wat geld in, ipv preventie, want dat helpt niet.

En gebruik dat geld dan nuttig, dus een stom voorbeeld zou zijn: Richt een speciale onderhoudsdienst op aan bij de gemeente, en laat die mannen van 9 tot 5 vuil opruimen, snoeien, gras afrijden... Hoe beter uw houding, hou toffer werk ge moogt doen. Een betere opvoeding dan een paar jaar vast werk is er niet. (haal deze theorie nu niet neer met praktische bezwaren op dit simplistisch voorbeeld, het is maar om een idee te geven van de richting)

Maar neen, het is net omgekeerd, vaak worden straffen korter dan 1 jaar niet uitgevoerd wegens plaatsgebrek. En je moet het al SERIEUS uithangen om 1 jaar effectief te krijgen. Onverantwoord. Het is normaal dan dat iemand die men financieel niet kan straffen omdat ze toch niets hebben, zich totaal boven de wet gaat voelen en solt met de politie. En voor de lol brave mensen het ziekenhuis in gaat slagen met soms blijvende gevolgen, zowel fysiek als mentaal. Die mensen staan dus niet te roepen achter "triggerhappy flikken" maar om een justitie die zijn werk doet. Trek het aub niet in het belachelijke.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 10 augustus 2020 om 16:30
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Amerika beter? Door iedereen in de bak te zwieren en triggerhappy flikken ga je het probleem niet oplossen. De politie van Blankenberge is ook niet voorzien op rellen, die hebben geen mobiele eenheid zoals in Brussel of Antwerpen die daarvoor een specifieke opleiding hebben gehad.

"Ethnic profiling" is op zich verkeerd, maar als je een trein vol lawaaierige jongeren ziet met een bepaalde huidskleur lijkt het me niet abnormaal om die te viseren. Dat geldt ook voor een groep lawaaierige blanke jongeren uit pakweg Retie.
    Zeker als ze dan nog een frigobox sterke drank en een boombox meehebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    "Ethnic profiling" is op zich verkeerd, maar als je een trein vol lawaaierige jongeren ziet met een bepaalde huidskleur lijkt het me niet abnormaal om die te viseren. Dat geldt ook voor een groep lawaaierige blanke jongeren uit pakweg Retie.
    Het is niet abnormaal om die te viseren en extra in de gaten te houden maar het is wel abnormaal om hun in het station al terug te sturen en jonge gezinnen toe te staan.

Als ze een overtreding maken dan moet je ze beboeten en niet zonder boete terugsturen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Tja dat heb je met het gedrocht wat politie geworden is een hoop woessies in blauw pak, jammer dat de rijkswacht er niet meer is die wisten wel raad met dat groepje van zaterdag
    Ja, de goede oude tijd waarin politie en rijkswacht meer tijd staken in elkaar de duivel aan doen dan in hun werk. Dat waren pas echte venten, geen "woessies". Meer van dat!
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ja, de goede oude tijd waarin politie en rijkswacht meer tijd staken in elkaar de duivel aan doen dan in hun werk. Dat waren pas echte venten, geen "woessies". Meer van dat!
    jah er werden veel fouten gemaakt

maar als de politie wegging en de rijkswacht kwam in de plaats over je staan dan wist je wel hoe laat het was.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    dus als ze hooligans chargeren zijn ze eigenlijk de boel aan het ophitsen en is het niet de schuld van de hooligans dat ze dan vernielingen enzo doen?

Maar de vechtpartijen zijn nu ook al rellen geworden.
    Ik dacht trouwens dat de opleidingen van politie agenten overal gelijk is in België.
    Ik ben geen politieagent, maar de agenten op die filmpjes maken volgens mij geen deel uit van oproerpolitie of een mobiele eenheid. Die hebben uitrusting en opleiding voor deze specifieke situaties. Bij een opleiding zal elke politieagent daar wel in aanraking mee komen, maar dat is zoals een basisopleiding in het leger: zowel een paracommando als een kazernebewaker moeten die volgen. Dat wil niet zeggen dat die kazernebewaker even bekwaam is in iedere situatie als die paracommando. Als een voetbalmatch wordt georganiseerd kunnen ze incalculeren hoeveel politie er nodig is om mogelijke rellen in te dijken, maar dat is wat anders dan een stranddag in Blankenberge.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Politie was toen toch ook heel anders, soms is het lachwekkend wat je op straat ziet patrouilleren van Politie, lijkt vaak wel een scout groepje van 2 als je ze bekijkt, veel autoritaire uitstraling is er toch niet meer bij tegenwoordig.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    jah er werden veel fouten gemaakt

maar als de politie wegging en de rijkswacht kwam in de plaats over je staan dan wist je wel hoe laat het was.
    Ik heb ze tijdens voetbalrellen eens zien toekomen met hun Iveco busjes en zonder aarzelen chargeren begeleid door rijkswachters te paard die van bovenop hun rijdier los met de matrak sloegen. Waarom heeft de eengemaakte politie eigenlijk nooit een dergelijk imago kunnen opbouwen, want draai of keer het, qua 'aanpak' waren ze in dergelijke situaties wel doeltreffend.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Imo zouden trouwens wel stevigere non-lethal wapens gebruikt mogen worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Wat mij het meest bijblijft is dat er blijkbaar een verschil is tussen oproerpolitie en gewone politie, en dat gewone politie niet in staat is een bende van 20-30 opruiers onder controle te krijgen, ook niet als ze dat 24u op voorhand weten (voor zondag). Sterker nog de hele stad en meerdere steden worden in toeristische lockdown gezet omdat een paar wagons opruiers naar Blankenberge kwamen “om de boel te doen afkoelen”. Dat wist ik niet. Zo lijkt de gewone politie een combinatie van een parkeerwachter en sociaal medewerker. Die flik in Roeselare deed mij toch anders vermoeden maar niet dus.

Wat houdt dat krapul en hun aanhangers tegen om elke week ergens anders te gaan feesten? 3 arrestaties waarvan 2 alles ontkennen?

Tags for this Thread

Regels voor berichten