Pagina 5 van 33 Eerste 12345678915 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, maar men kon ook wachten tot de uitspraak van dit proces en dan pas stappen ondernemen. Het feit dat je zelf al aangeeft dat er nu media aandacht zegt al veel. Het ijzer smeden als het heet is noemt men dat.
    Ja, laten we alle mogelijk strafbare feiten bij die doop in aparte processen behandelen zodat we daarna kunnen neuten over inefficiënte justitie.

iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Ja, laten we alle mogelijk strafbare feiten bij die doop in aparte processen behandelen zodat we daarna kunnen neuten over inefficiënte justitie.
    Ja laten we dat doen. Misschien kunnen we in het vervolg bij moordzaken of dergelijke ook nagaan of de daders niet toevallig aan het roken waren terwijl er een rookverbod gelde en of ze wel niet te snel reden met hun vluchtwagen. En zeker nu in deze tijd of ze wel hun mondmasker droegen in het openbaar /sarcasm

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik denk dat er soms wat wordt overdreven met de elitaire achtergrond van de leden van Reuzegom. Het gaat hier niet om een cultische mannenbond waar je serieuze credentials moet hebben om er lid van te worden en dat macht heeft tot in de hoogste kringen van de samenleving. Dat sommige leden rijke ouders hebben is niet abnormaal. Je zal daar wel een netwerkfunctie hebben, maar is dat niet zo met elke studentenvereniging?

Wat hier is gebeurd is redelijk duidelijk, tenzij er nog dingen aan het licht komen: totaal gebrek aan verantwoordelijkheidszin en een vervaging van het normbesef. Er is een verschil tussen ludieke opdrachtjes doen en regelmatig een pils ad fundum leegdrinken en halfnaakt in december in een put staan terwijl je lam bent gezopen met gin en visolie. Dat de verantwoordelijken zich dan verschuilen achter de advocaten die hun ouders hebben betaald is de schaamte voorbij.

Ik denk dat niemand de studentencodex nog kent en het alleen gebruikt om liedjes te drinken, maar een traditionele doop zoals daarin beschreven is héél anders dan wat hedendaagse dopen vermogen. De grenzen zijn in die tijd natuurlijk wel verlegd, maar een doopcharter is niet onzinnig.

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Ik denk dat niemand de studentencodex nog kent en het alleen gebruikt om liedjes te drinken, maar een traditionele doop zoals daarin beschreven is héél anders dan wat hedendaagse dopen vermogen. De grenzen zijn in die tijd natuurlijk wel verlegd, maar een doopcharter is niet onzinnig.
    Inderdaad. Reuzegom heeft meermaals geweigerd om het doopcharter te ondertekenen.

Ze hadden eigenlijk toen al kunnen worden ontbonden.

Als hier één goede zaak uit komt zou het moeten zijn dat de universiteiten in de toekomst strenger op zo'n zaken toezien.
    non plus ultra

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Maar het verschil met Amerika is dat hier zoveel steunmiddelen zijn voor studenten die het minder breed hebben dat hoger onderwijs werkelijk voor iedereen beschikbaar is als ze maar een diploma middelbaar onderwijs hebben. En als je afstudeert van de unief zal uw toekomst er heus niet slecht uitzien en ik veronderstel dat hij dat ook wel wist.
    Maar je bent wel een van de supervele die afstudeert met een universitair diploma.
    Ik heb me niet verdiept in Reuzegom, maar ik ken nog zo'n elitair studentenclubje waar ze ook geheimzinnig doen over de doop omdat er daar ook nogal serieuze dingen gebeuren.
    En die vele van hun ouders zijn toch wel serieuze kleppers, niet zozeer in de politiek maar dan wel in de bedrijfswereld.
    En als dat dan je doopmaatjes zijn, heb je toch een serieuze kans om het ver te schoppen in je leven. Want dat zijn niet allemaal superslimme gasten, netwerken is vaak veel belangrijker dan wat je kan.

Niet dat ik die dooppraktijken goedkeur, maar ik wil gewoon even duiding geven waarom Sanda Dia mogelijks gemotiveerd was om er bij te horen ondanks de harde dooppraktijken.
    Het kan ook zijn dat ik helemaal verkeerd ben.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Inderdaad. Reuzegom heeft meermaals geweigerd om het doopcharter te ondertekenen.

Als hier één goede zaak uit komt zou het moeten zijn dat de universiteiten in de toekomst strenger op zo'n zaken toezien.
    Ik weet niet precies wat het statuut is van zo'n studentenvereniging maar kan je dat wel altijd ontbinden? Als jij en ik afspreken een doop te organiseren voor mensen die in onze vereniging willen dan is het niet alsof we daarvoor ergens geregistreerd moeten zijn. Die grote studentenclubs zullen wel vzw's zijn vermoed ik maar van die kleintjes zou dat best kunnen dat er niets officieel is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook heel normaal om een muis door een blender te halen.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht

Reuzegom was op geen enkele manier verbonden met de KUL. De KUL had/heeft dus geen enkele bevoegdheid t.a.v. dergelijke (feitelijke) vereniging.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Reuzegom was op geen enkele manier verbonden met de KUL. De KUL had/heeft dus geen enkele bevoegdheid t.a.v. dergelijke (feitelijke) vereniging.
    Net zoals uw werkgever kan eisen dat je je publiekelijk gedraagt en geen strafbare feiten pleegt die op hen afstralen, kan de KU Leuven dat eisen van haar studenten. Bovenstaand statement is dus véél te kort door de bocht.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    108 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didymus Bekijk bericht
    Net zoals uw werkgever kan eisen dat je je publiekelijk gedraagt en geen strafbare feiten pleegt die op hen afstralen, kan de KU Leuven dat eisen van haar studenten. Bovenstaand statement is dus véél te kort door de bocht.
    Doelde op de ontbinding. Dat kan/kon de KUL in géén geval.

Edit: om toch de juridische toer op te gaan. Op basis van wat denkt de KUL tuchtrechtelijke bevoegdheid te hebben t.a.v. deze studenten? Daar is m.i. geen wettelijke basis waardoor die uitgesproken tuchtmaatregelen mij al onwettelijk lijken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik één van de acties of evenementen goedkeur of er sympathie voor heb (noch t.a.v. de leden-studenten).
    Laatst gewijzigd door _ns_; 11 augustus 2020 om 10:48

kingjulie's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wat mij wat stoort is dat Sanda voor iedereen precies een baby is die geen beslissingen neemt en geen verantwoordelijkheid draagt.
    Voor mij is die jongen niet gefolterd, foltering heeft een gedwongen karakter. Sanda heeft consent gegeven net zoals mensen bij BDSM consent geven voor pijnlijke, vieze, schadelijke, etc dingen.
    Onopzettelijke doodslag en tegenwerken van het gerecht daar kan ik mij in vinden. De reuzegommers die hierbij betrokken zijn moeten gestraft worden, maar niet getekend voor het leven.
    We moeten dringend wijzen dat al onze kinderen ook de verantwoordelijkheid hebben NIET deel te nemen aan dit soort vetzakkerij.
    Bij mij vielen dopen nog mee, maar ik heb nooit ingezien waarom door varkensingewanden kruipen leuk of nuttig zou zijn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    68 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingjulie Bekijk bericht
    Wat mij wat stoort is dat Sanda voor iedereen precies een baby is die geen beslissingen neemt en geen verantwoordelijkheid draagt.
    Voor mij is die jongen niet gefolterd, foltering heeft een gedwongen karakter. Sanda heeft consent gegeven net zoals mensen bij BDSM consent geven voor pijnlijke, vieze, schadelijke, etc dingen.
    Onopzettelijke doodslag en tegenwerken van het gerecht daar kan ik mij in vinden. De reuzegommers die hierbij betrokken zijn moeten gestraft worden, maar niet getekend voor het leven.
    We moeten dringend wijzen dat al onze kinderen ook de verantwoordelijkheid hebben NIET deel te nemen aan dit soort vetzakkerij.
    Bij mij vielen dopen nog mee, maar ik heb nooit ingezien waarom door varkensingewanden kruipen leuk of nuttig zou zijn.
    Ehm... hij heeft geen consent gegeven om een dodelijke behandeling te krijgen, hè.
    Het slachtoffer is toch nooit de mee de schuldige, maar daar wijst jouw post wel naartoe.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ehm... hij heeft geen consent gegeven om een dodelijke behandeling te krijgen, hè.
    Het slachtoffer is toch nooit de mee de schuldige, maar daar wijst jouw post wel naartoe.
    Waarom niet? In het verkeer kan het slachtoffer ook delen in de schuld adhv. aandeel van aansprakelijkheid.
    Als je toestemt om een liter visolie op te drinken dan ben je als slachtoffer voor een klein gedeelte medeschuldig aan je eigen dood.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Waarom niet? In het verkeer kan het slachtoffer ook delen in de schuld adhv. aandeel van aansprakelijkheid.
    Als je toestemt om een liter visolie op te drinken dan ben je als slachtoffer voor een klein gedeelte medeschuldig aan je eigen dood.
    Tenzij als je op dat moment al niet meer toerekeningsvatbaar bent door de alcohol.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingjulie Bekijk bericht
    Je redenering gaat op tot het moment dat hij zodanig geïntoxiceerd was dat hij geen beslissingen meer kon nemen. Da's dezelfde redenering die sommigen gebruiken om verkrachting van stomdronken vrouwen (en mannen) goed te praten of te minimaliseren.

Regels voor berichten