Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Volgens mij heeft Bart De Wever ofwel een zoon die 18 wordt, ofwel een dochter die 18 wordt dit jaar (ken hun verjaardagen niet he...). Evengoed grote gebeurtenissen.
    Ik denk écht niet dat die een fuif over de grens gaat organiseren daarvoor. Dat zou nochtans exact hetzelfde zijn imo.
    Zoals mister veelmoordenaar al zei, een verjaardagsfeestje is toch nog iets anders dan een trouw. Daarnaast, ik denk dat de ouder van een achttienjarige het feestje financiert en dus wel wat in de pap te brokken heeft qua timing en locatie. Dus die vergelijking echt niet op.

Het is een fait divers omdat het 1 politicus is die zo'n domme dingen doet. Maar als ze dat allemaal zouden doen (wat dus hun goed recht zou zijn...), dan vermoed ik dat je wel zou zeggen dat ze geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben? En dat ze ons wel vanalles verbieden, maar zelf maar doen wat ze willen?
    Das een intentieproces

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Het is toegelaten, dus uw analogie gaat totaal niet op. Ik zou je nog ergens kunnen volgen moest het om zijn eigen trouw gaan, maar het is die van zijn broer. Neen, sorry, dit is gewoon spijkers op laag water hoor.
    Tja, het was net zo goed toegelaten voor mensen met dubbele nationaliteit om naar Turkije te vliegen. Maar je maakt jezelf er niet populair mee omdat staatsmanschap om meer gaat dan je 'aan de wet houden'.

Het enige dat je kan stellen is dat dit geen Conner probleem, maar een algemeen probleem van de huidige generatie politici is die uit ramen kruipen om interviews uit de weg te gaan en meestappen in BLM betogingen tijdens lockdown.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Tja, het was net zo goed toegelaten voor mensen met dubbele nationaliteit om naar Turkije te vliegen. Maar staatsmanschap gaat om meer dan je alleen maar aan de wet te houden.

Het enige dat je kan stellen is dat dit geen Conner probleem, maar een algemeen probleem van de huidige generatie politici is die uit ramen kruipen om interviews uit de weg te gaan en meestappen in BLM betogingen tijdens lockdown.
    Deze generatie heeft vooral te maken met sociale media waardoor alles eenvoudig verspreid geraakt. Kijk naar N-VA mandatarissen op etentjes van ex-collaborateurs, zelfde probleem. Vroeger kon je alles in den duik doen en moest je al heel veel pech hebben eer het uitkwam.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Neen.

En een trouw is ook nog nét iets anders dan een verjaardagsfeestje of een random fuif op Ibiza.
    Vertel dat eens tegen iedereen die in de lockdown 18 jaar is geworden . Ik denk dat zij daar anders over denken.

Een ander voorbeeld: proclamatie. Toch 1 van de belangrijkste momenten uit uw leven, de moment waarop je uw diploma krijgt. Ik denk niet dat iemand het zou appreciëren moest een school de proclamatie in het buitenland organiseren omdat het daar wel mag?

Rousseau mag hier dan wettelijk niks verkeerd doen, maar geen haar op mijn hoofd dat zo'n gedrag gaat verdedigen omdat het wel "de trouw van zijn broer is he". Je mag zelfs niet op babybezoek bij een pasgeboren kleinkind in het ziekenhuis...
    Vanaf de moment dat je als politicus moet gaan verantwoorden dat het wel mocht omdat de lokale regels daar anders waren, dan neem je uw vak echt niet serieus.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze generatie heeft vooral te maken met sociale media waardoor alles eenvoudig verspreid geraakt. Kijk naar N-VA mandatarissen op etentjes van ex-collaborateurs, zelfde probleem. Vroeger kon je alles in den duik doen en moest je al heel veel pech hebben eer het uitkwam.
    Of: vroeger hoorde je dit soort zaken ook, maar dan waren het niet meer dan 'geruchten'. Met de mogelijkheid om via elke smartphone foto- en videobewijs rond te sturen krijgen die geruchten nu de geloofwaardigheid.

Langs de andere kant merk je wel dat mensen geruchten waarvoor geen foto- of videobewijzen bestaan zeer kritisch bekijken met de redenering 'als het echt gebeurt is, waarom werd het dan niet gefilmd?'

bv. Anuna en haar pistent.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Het is toegelaten, dus uw analogie gaat totaal niet op. Ik zou je nog ergens kunnen volgen moest het om zijn eigen trouw gaan, maar het is die van zijn broer. Neen, sorry, dit is gewoon spijkers op laag water hoor.
    Ik wou enkel het argument bekritiseren als zou je niet van iemand kunnen verwachten dat ie niet naar een trouw van zijn eigen broer gaat, terwijl we net nog mensen verboden hebben om huwelijken en begrafenissen bij te wonen. Uiteraard is het niet verboden nu maar ik hoop dat we voor politici (en voor iedereen eigenlijk) de lat toch iets hoger mogen leggen dan enkel verwachten dat ze zich aan de wet houden. Zeker nu, in een situatie waarin de bevolking meermaals opgeroepen wordt om zelf verder te gaan dan de wet vereist in het belang van iedereen lijkt me dat toch ook wel de meetlat waaraan we politici mogen beoordelen.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Neen.

En een trouw is ook nog nét iets anders dan een verjaardagsfeestje of een random fuif op Ibiza.
    Voor jou misschien. Voor mij is dat allemaal 1 pot nat en heeft Conner hier gewoon keihard de geest van de wet genegeerd.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vertel dat eens tegen iedereen die in de lockdown 18 jaar is geworden . Ik denk dat zij daar anders over denken.
    Ze kunnen daar anders over denken, maar sta mij toe om even te hoonlachen met die vergelijking.

Nogmaals: het gaat om de trouw van zijn broer en de regels zijn gevolgd. Wanneer politici staan te liegen over het beleid en experts zwartmaken om hun eigen falen te verbergen kan de mantel der liefde hier niet snel genoeg bovengehaald worden. Een linkse politicus uit de oppositie die geheel volgens de regels naar het trouwfeest van zijn eigen broer gaat ... how maar! Wat een gebrek aan staatsmanschap!

Hoe ver kan men hier nog zakken zeg. Was het slim? Nee. Kan je hem dat echt verwijten? Imo ook neen, op zo'n momenten doet het feit dat hij politicus er immers niets toe. Is het nodig om hier dagen over door te palaveren en beginnen te gooien met dure woorden? Enkel als je een stok zoekt om mee te slaan ...

Maar fucking hell jongens. Had er van BDW of Erika Vlieghe 2 maand geleden een foto opgedoken van op een begrafenis van een naaste waarop ze iemand een knuffel geven, ik zou verdorie hetzelfde reageren hoor. Neen, het mag niet en neen het is niet slim en ja je hebt een voorbeeldfunctie. Maar we blijven mensen in deze crisis, ongeacht onze job. Op momenten als trouwfeesten en begrafenissen doe je je best, maar om iemand zo te gaan afvallen als je daar even een misstap begaat ... dat gaat er bij mij echt niet in. En bij Connor dus al helemaal niet, gezien die gewoon niets verkeerd heeft gedaan.
    Laatst gewijzigd door Sir.Killalot; 30 juli 2020 om 12:11
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ze kunnen daar anders over denken, maar sta mij toe om even te hoonlachen met die vergelijking.

Nogmaals: het gaat om de trouw van zijn broer en de regels zijn gevolgd. Wanneer politici staan te liegen over het beleid en experts zwartmaken om hun eigen falen te verbergen kan de mantel der liefde hier niet snel genoeg bovengehaald worden. Een linkse politicus uit de oppositie die geheel volgens de regels naar het trouwfeest van zijn eigen broer gaat ... how maar! Wat een gebrek aan staatsmanschap!

Hoe ver kan men hier nog zakken zeg. Was het slim? Nee. Kan je hem dat echt verwijten? Imo ook neen, op zo'n momenten doet het feit dat hij politicus er immers niets toe. Is het nodig om hier dagen over door te palaveren en beginnen te gooien met dure woorden? Enkel als je een stok zoekt om mee te slaan ...

Maar fucking hell jongens. Had er van BDW of Erika Vlieghe 2 maand geleden een foto opgedoken van op een begrafenis van een naaste waarop ze iemand een knuffel geven, ik zou verdorie hetzelfde reageren hoor. Neen, het mag niet en neen het is niet slim en ja je hebt een voorbeeldfunctie. Maar we blijven mensen in deze crisis, ongeacht onze job. Op momenten als trouwfeesten en begrafenissen doe je je best, maar om iemand zo te gaan afvallen als je daar even een misstap begaat ... dat gaat er bij mij echt niet in. En bij Connor dus al helemaal niet, gezien die gewoon niets verkeerd heeft gedaan.
    Je wordt nochtans maar één keer 18 jaar, en zo'n fuiven zijn voor velen de gelegenheid om net de liefde van hun leven tegen te komen.

Zo'n trouw daarentegen is maar een feest om iets te bevestigen wat jij zelf en je partner al horen te weten, én velen trouwen meermaals tegenwoordig, niet meer voor het leven ondanks dat dat misschien wel de bedoeling is op het moment zelf.

Dus lach maar, maar ik gun die 18 jarige meer zijn fuif dan iemand die zijn trouw moet uitstellen.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dus dan gaan we nu beginnen zeveren over waarom een trouw al dan niet belangrijker is dan een verjaardag? Zoveelste storm in een glas water. Er zijn hier nog niet half zoveel woorden vuil gemaakt aan't feit dat contact tracing nog altijd niet orde is.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Je wordt nochtans maar één keer 18 jaar, en zo'n fuiven zijn voor velen de gelegenheid om net de liefde van hun leven tegen te komen.

Zo'n trouw daarentegen is maar een feest om iets te bevestigen wat jij zelf en je partner al horen te weten, én velen trouwen meermaals tegenwoordig, niet meer voor het leven ondanks dat dat misschien wel de bedoeling is op het moment zelf.

Dus lach maar, maar ik gun die 18 jarige meer zijn fuif dan iemand die zijn trouw moet uitstellen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Dus dan gaan we nu beginnen zeveren over waarom een trouw al dan niet belangrijker is dan een verjaardag? Zoveelste storm in een glas water. Er zijn hier nog niet half zoveel woorden vuil gemaakt aan't feit dat contact tracing nog altijd niet orde is.
    Dit dus. Na een half jaar loopt nog steeds quasi alles in het honderd waarop ge zou kunnen kakken over de partijgrenzen heen, maar dit is dan zogezegd belangrijk of zelfs maar enigszins relevant. Op welke manier is dat beter dan de al te vocale Social Justice Twitteraars van deze wereld die zich verongelijkt voelen over een 'racistische' advertentie hier of een 'aanstootgevend' standbeeld daar? Man toch.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als je aan mensen vraagt wat ze de mooiste dag van hun leven vonden zeggen ze inderdaad dikwijls hun 18de verjaardag.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht

Als een verjaardagsfeestje tegenwoordig al een belangrijkere levensgebeurtenis is dan een trouw, nou, dan is het nog erger gesteld met onze maatschappij dan ik al dacht . Maar bon, het is dan duidelijk toch nog komkommertijd geworden.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Dat contact tracing niet in orde is, is een probleem van foute beleidsvoering. Dit soort dingen (net zoals louche etentjes enzo verder), stellen de integriteit van uw beleidsvoerders in vraag.
    2 Andere topics waarbij het ene niet erger is dan het andere imo.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als een verjaardagsfeestje tegenwoordig al een belangrijkere levensgebeurtenis is dan een trouw, nou, dan is het nog erger gesteld met onze maatschappij dan ik al dacht . Maar bon, het is dan duidelijk toch nog komkommertijd geworden.
    Dat het voor jou minder belangrijk is kan goed zijn, maar daarom moet jij toch niet gaan zeggen dat het voor een ander minder belangrijk is?

Regels voor berichten