Pagina 10 van 30 Eerste ... 6789101112131420 ... Laatste
    Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    68 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Neen, maar als je eerst wordt uitgemaakt voor nazi en fascist en daarna nog in het gezicht gespuwd wordt dan kan ik er in komen dat de agent dat doet.

Trouwens waarom stel jij mij de vraag op die manier -> Vind je het optreden van deze agent volledig correct?

Ik hoef dat ondertoontje niet.
    Eh, welk ondertoontje hangt er aan "volledig", dan? Want ik ben niet mee.
    Als het optreden van de agent niet volledig correct is, is het toch belangrijk dat dat onderzocht wordt? Wat dus nu gebeurt.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    We hebben in Belgie gewoon nood aan een andere nieuwe dienst dan de Politie

Tegenwoordig trekt het op veel niet meer bij de politie qua autoriteit, niet moeilijk ook als je ziet wat er tegenwoordig allemaal werkt en hoe lachwekkend de vereisten zijn voor die job.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    We hebben in Belgie gewoon nood aan een andere nieuwe dienst dan de Politie

Tegenwoordig trekt het op veel niet meer bij de politie qua autoriteit, niet moeilijk ook als je ziet wat er tegenwoordig allemaal werkt en hoe lachwekkend de vereisten zijn voor die job.
    We hadden zo een dienst, maar die is in 2001 ter ziele gegaan.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Voor de zoveelste keer: een agent mag in héél wat gevallen een ID-controle vragen, maar niet altijd. er moet (ruwweg, 't is iets ingewikkelder dan dat) een vermoeden zijn van een misdrijf.
    Klopt, maar dat is totaal geen vrijgeleide om op het moment dat die agent dat vraagt de controle te weigeren.

Als burger heb je tijdens een politie interventie eigenlijk geen enkele macht. Je kan dat vermoeden tijdens het overhandigen van je ID wel vragen, maar ook daarop is de agent eigenlijk niet verplicht om dat aan jou te antwoorden. Pas na de politie interventie kan je als burger je macht gebruiken om handelingen buiten het boekje aan te klagen bij lokale politie of comite P.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    De Ex rijkswachters die bij het gedrocht Politie zijn terecht gekomen die moeten toch allemaal depri worden van de huidige gang van zaken.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Net zoals je iets zomaar je identiteitskaart moet geven (in dit geval WSS wel, laat dat duidelijk zijn)
    Die zin is moeilijk te begrijpen, ik zei ook niet dat je uw identiteitskaart moet geven, je moet uw identiteit bewijzen. Als je dat niet kan mogen ze u 12 uur vast houden om het uit te vissen
    *** Also sprach Zarathustra ***

Maver!ck's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draven Bekijk bericht
    De agent kon de discussie niet aan en besluit dan maar over te gaan tot geweld. Compleet niet goed te praten.
    Had de skater geweld gebruikt als de agent vroeg om mee te gaan naar het bureau...dan was het iets compleet anders geweest.
    De discussie? Er is geen discussie das net het punt.
    Man is op HETERDAAD betrapt.
    Welke discussie? Nazi! Facist!

Noem jij dat een discussie.

Nee das provocatie. De politieman heeft duidelijk de 'discussie' gewonnen en het is de 39jarige tiener die dan maar begint schelden en roepen.

Verder is er geen discussie. Politie stelt overtreding vast, en beboet u.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De Ex rijkswachters die bij het gedrocht Politie zijn terecht gekomen die moeten toch allemaal depri worden van de huidige gang van zaken.
    Vooral de rijkswachters van voor 1991 dan. Tot dan viel de rijkswacht onder defensie en moesten ze zich minder of soms zelfs helemaal niet verantwoorden voor hun acties, en al zeker niet naar de politiek toe. Of een dergelijk korps in het België van 2020 nog een plaats zou hebben valt natuurlijk te betwijfelen, nochtans beschikken veel Europese landen nog over zo een korps.

Maver!ck's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voor de zoveelste keer: een agent mag in héél wat gevallen een ID-controle vragen, maar niet altijd. er moet (ruwweg, 't is iets ingewikkelder dan dat) een vermoeden zijn van een misdrijf. Geen mondmasker hebben is dat niet noodzakelijk, omdat het kan gaan over een GAS-boete (geen idee hoe het in Roeselare zit). Nu, dat die kerel, hoe irritant zijn gedrag ook was, een mondmasker aan moest hebben, is niet zeker: skateboarden is immers een sportieve activiteit en dan is dat volgens stad Roeselare een uitzondering op het dragen...

Wss zal hij echter wél een misdrijf gepleegd hebben eens hij de politieagent begon uit te schelden, maar dat was natuurlijk wel een reactie op een mogelijkse foute interpretatie van het stedelijk reglement door de politieagent...

(voor alle duidelijkheid: voor beide graag een bestraffing)
    Naar het schijnt is 2 stadswachten bedreigen met geweld ook een strafbaar feit. En het is ook daarom dat agenten er zijn bijgehaald ( en er nog 2 extra op weg waren in anonieme wagen)

Verder moet je in Roeselare wel degelijk een masker dragen.
    Dit is niet verplicht tijdens sportactiviteiten.
    MAAR wel degelijk verplicht tussendoor (bv zoals op een terrasje, daar mag je mondmasker afdoen. Maar eens je naar toilet gaat moet het op)

Dat wil zeggen in dit geval dat iedere keer je 5min stopt met skaten en wat met u vrienden babbelt het maskertje op moet. Ridicuul? Nee want daar is de kans op overdraging het grootst.

De man droeg geen masker tussendoor. ( Je ziet ook dat hij er geen bij heeft) feitelijk zou je moeten skaten met een maskertje rond u nek ofzo en iedere keer je stopt dit omhoog trekken.

Verder is het denk ik ook al verplicht om een masker bij u te hebben.
    Laatst gewijzigd door Maver!ck; 27 juli 2020 om 11:07

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuyfmans Bekijk bericht
    Vooral de rijkswachters van voor 1991 dan. Tot dan viel de rijkswacht onder defensie en moesten ze zich minder of soms zelfs helemaal niet verantwoorden voor hun acties, en al zeker niet naar de politiek toe. Of een dergelijk korps in het België van 2020 nog een plaats zou hebben valt natuurlijk te betwijfelen, nochtans beschikken veel Europese landen nog over zo een korps.
    Dat is het hem net de bevolking is zo plat geworden, ruggengraad 0,0 die hebben alle baat bij een dienst die er van tijd tot tijd eens een schop onder geeft, verplichte legerdienst zou ook terug ingevoerd mogen worden, bij de minste scheet staan ze op social media te janken alsof ze de onschuld zelve zijn, een matrak op die bleit smoel en het zal rap gedaan zijn

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    83 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Klopt, maar dat is totaal geen vrijgeleide om op het moment dat die agent dat vraagt de controle te weigeren.
    tuurlijk wel. De agent kan je hiervoor arresteren (burgerlijke procedure), maar zal achteraf dan mogelijks in de problemen komen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade
    Als burger heb je tijdens een politie interventie eigenlijk geen enkele macht. Je kan dat vermoeden tijdens het overhandigen van je ID wel vragen, maar ook daarop is de agent eigenlijk niet verplicht om dat aan jou te antwoorden. Pas na de politie interventie kan je als burger je macht gebruiken om handelingen buiten het boekje aan te klagen bij lokale politie of comite P.
    Die macht is er door de controle te weigeren. Dan moet de agent je arresteren, wat je extra rechten heeft. De controle zal dan alsnog gebeuren, dat klopt, maar de weigering geeft je extra munitie itt de vrijwilligheid.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    83 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maver!ck Bekijk bericht
    Naar het schijnt is 2 stadswachten bedreigen met geweld ook een strafbaar feit. En het is ook daarom dat agenten er zijn bijgehaald ( en er nog 2 extra op weg waren in anonieme wagen)
    iedereen bedreigen met geweld is een strafbaar feit.
    Mij nodig? Tag me @JPV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    83 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maver!ck Bekijk bericht
    Verder moet je in Roeselare wel degelijk een masker dragen.
    Dit is niet verplicht tijdens sportactiviteiten.
    MAAR wel degelijk verplicht tussendoor (bv zoals op een terrasje, daar mag je mondmasker afdoen. Maar eens je naar toilet gaat moet het op)

Dat wil zeggen in dit geval dat iedere keer je 5min stopt met skaten en wat met u vrienden babbelt het maskertje op moet. Ridicuul? Nee want daar is de kans op overdraging het grootst.
    net zoals je geen mondmasker moet aandoen als de scheidsrechter fluit bij een fout, moet je er ook geen aandoen als je even babbelt met een collega skater. Zolang je nog skate natuurlijk .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maverick
    De man droeg geen masker tussendoor. ( Je ziet ook dat hij er geen bij heeft) feitelijk zou je moeten skaten met een maskertje rond u nek ofzo en iedere keer je stopt dit omhoog trekken.
    ik dacht dat hij zei dat hij er wel een had (hij was met het openbaar vervoer gekomen), maar hij is gewoon een idioot
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maverick
    Verder is het denk ik ook al verplicht om een masker bij u te hebben.
    nee, enkel in A'pen
    Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ah, laten we allemaal nostalgisch terugdenken aan de rijkswacht en even vergeten waarom ze ooit opgedoekt zijn. Het was trouwens nogal verschieten toen er op 1 januari 2001 voor het eerst ooit iemand de ordediensten tegensprak en een verwijt naar het hoofd slingerde, dat effect hadden ze even niet ingecalculeerd bij hun politiehervorming. In den tijd van de rijkswacht was zoiets nooit gebeurd.

Kerel hangt wat de lul uit, mag daarvoor best de consequenties dragen. Maar als politieagent moet je zelfbeheersing hebben, anders zit je in de verkeerde branche. Het geweldsmonopolie in een maatschappij is een kostbaar goed, het gebruik ervan wanneer iemand de eikel uithangt holt de legitimiteit van het monopolie uit.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    tuurlijk wel. De agent kan je hiervoor arresteren (burgerlijke procedure), maar zal achteraf dan mogelijks in de problemen komen.

Die macht is er door de controle te weigeren. Dan moet de agent je arresteren, wat je extra rechten heeft. De controle zal dan alsnog gebeuren, dat klopt, maar de weigering geeft je extra munitie itt de vrijwilligheid.
    Nu begint het al heel semantisch te worden he.

Tuurlijk heb je technisch gezien de mogelijkheid/macht om een ID controle te weigeren, maar wettelijk gezien heb je die mogelijkheid niet en is dit een arrestatie.

Een agent kan achteraf in de problemen komen als er sprake is van willekeur bij het vragen van je id, maar zoals je zelf zegt is dat steeds 'achteraf'. Tijdens de gaande interventie heb je juist niets rechten en mag je dat niet aanvechten door in discussie te gaan.
    Een id controle aan een agent weigeren, ook al is de controle tenonrechte, is een arrestatie.

LOI - WET
    Art. 34.§ 1. De politieambtenaren controleren de identiteit van ieder persoon wiens vrijheid wordt benomen of die [1 een feit strafbaar met een administratieve of strafrechtelijke sanctie]1 heeft gepleegd.
    Zij kunnen eveneens de identiteit controleren van ieder persoon indien zij, op grond van zijn gedragingen, materiële aanwijzingen of omstandigheden van tijd of plaats redelijke gronden hebben om te denken dat hij wordt opgespoord, dat hij heeft gepoogd of zich voorbereidt om een misdrijf te plegen of dat hij de openbare orde zou kunnen verstoren of heeft verstoord.
    § 2. Overeenkomstig de richtlijnen en onder de verantwoordelijkheid van een officier van bestuurlijke politie, kunnen (de politieambtenaren) eveneens de identiteit controleren van ieder persoon die een plaats wenst te betreden die het voorwerp is van een bedreiging in de zin van artikel 28, § 1, 3° en 4°. <W 1998-12-07/31, art. 186, 005; Inwerkingtreding : 01-01-2001>
    § 3. Teneinde de openbare veiligheid te handhaven of de naleving te verzekeren van de wettelijke bepalingen met betrekking tot de toegang tot het grondgebied, het verblijf, de vestiging en de verwijdering van vreemdelingen, kunnen de overheden van bestuurlijke politie, binnen de perken van hun bevoegdheden, identiteitscontroles voorschrijven, uit te voeren door de politiediensten in de omstandigheden die deze overheden bepalen.
    § 4. De identiteitsstukken die aan de politieambtenaar overhandigd worden, mogen slechts ingehouden worden gedurende de voor de verificatie van de identiteit noodzakelijke tijd en moeten daarna onmiddellijk aan de betrokkene worden teruggegeven.
    Indien de persoon waarvan sprake in voorgaande paragrafen weigert of in de onmogelijkheid verkeert het bewijs te leveren van zijn identiteit, alsook indien zijn identiteit twijfelachtig is, mag hij worden opgehouden gedurende de voor de verificatie van zijn identiteit noodzakelijke tijd.
    De mogelijkheid moet hem worden geboden zijn identiteit te bewijzen op eender welke wijze.
    In geen geval mag de betrokkene te dien einde langer dan twaalf uur worden opgehouden.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 27 juli 2020 om 11:25
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten