Pagina 17 van 24 Eerste ... 7131415161718192021 ... Laatste
    squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Inderdaad, daar komt het wel op neer. Gisteren nog een reportage gezien over de impact van de COVID-19 crisis op de eviction rate in de US, zeer schrijnend allemaal. Ik kan eerlijk gezegd weinig sympathie opbrengen voor verhuurders die hun huurders buitenzetten tijdens deze economische crisis. Getuigt alleszins van weinig solidariteit.
    De VS is een maatschappij waar solidariteit zeldzaam is en heel lokaal. Netwerk is er alles, als je hulp nodig hebt.

Maar hun situatie is niet van toepassing op de onze. Maanden huurachterstand is ook voor de verhuurder veel geld...

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Dat doet niet terzake. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, dus ik wil mijn geld zien volgens contract.

Nee. Ik ben geen onmens, dus wij zijn eerst gaan praten. Er werd ons dor de huurder verzekerd dat we na 2 weken de betaling voor 2 maand terug zouden krijgen en dan in stappen de rest van de betalingen. Dat was OK voor ons. Echter na 3 weken weer geen geld, dus toen wel de procedure gestart.

Ik zie niet in waarom ik een oplossing moet zoeken voor iemand die zijn woord niet kan houden. Dat mag die persoon zelf doen.

Ik geef er inderdaad niet om. Wij laten onze goowill zien om een soort afbetaling te doen. Als deze persoon dan geen enkele moeite doet, zie ik niet in waarom ik medelijden moet hebben. Zijn andere problemen interesseren mij inderdaad ook niet. De huurder heeft zijn kans gehad
    Tuurlijk begrijp ik uw standpunt en terecht zelfs uit uw oogpunt. Maar nogmaals hier kan jij evenmin aan doen als de huurder, maar wordt de huurder wel als enige schuldige aangeduid. En laat nu dat individueel schuldmodel juist hetgeen zijn waar het misloopt.

Want de huurder kan er misschien niets aan doen dat hij geen inkomen heeft om de huur nog te betalen, ook al na de gemaakte afspraken. Vandaag dat de overheid hier meer moet op inzetten om deze mensen op juiste manier te herhuisvesten.

En subsidies geven aan de huurders heeft geen zin, want het enige effect wat dit heeft is dat het mee de huurprijzen verhoogt. Zoals de woonbonus ervoor gezorgd heeft dat de huizen duurder kunnen worden verkocht.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    De VS is een maatschappij waar solidariteit zeldzaam is en heel lokaal. Netwerk is er alles, als je hulp nodig hebt.

Maar hun situatie is niet van toepassing op de onze. Maanden huurachterstand is ook voor de verhuurder veel geld...
    In België krijgen mensen alleszins een uitkering of een gereduceerd loon, dat klopt. Ik dacht dat de Vlaamse Regering ook een uitzetverbod had ingevoerd?

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Er zijn hier een aantal maatregelen tijdens corona om huurders in precaire situaties te beschermen. Waaronder verlenging van uitzetverbod inderdaad

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pardal Bekijk bericht
    Want de huurder kan er misschien niets aan doen dat hij geen inkomen heeft om de huur nog te betalen, ook al na de gemaakte afspraken.
    Cru gesteld: Maar dat is toch niet mijn probleem. We hebben een contract voor iets. Komt die persoon zijn contract niet na, dan wil ik er zo snel mogelijk vanaf.
    Laten we het eens omkeren. Als ik mijn afspraak niet nakom en zorg dat er geen water, stroom of verwarming is. Eens zien hier snel er actie ondernomen zou worden.

Nog een mooie trouwens. Ik weet niet hoe hij het gedaan heeft, maar in april kregen we telefoon dat de mazout opwas. in januari hadden we pas 2000+ liter ingedaan. Hoe doet iemand zoiets? Het zijn heir geen Syberische toestanden geweest.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Er zijn hier een aantal maatregelen tijdens corona om huurders in precaire situaties te beschermen. Waaronder verlenging van uitzetverbod inderdaad
    Inderdaad. Maar wel 100% op kosten van de verhuurder, zoals wij dus aan de hand hebben.

Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat doet niet terzake. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, dus ik wil mijn geld zien volgens contract.

Nee. Ik ben geen onmens, dus wij zijn eerst gaan praten. Er werd ons dor de huurder verzekerd dat we na 2 weken de betaling voor 2 maand terug zouden krijgen en dan in stappen de rest van de betalingen. Dat was OK voor ons. Echter na 3 weken weer geen geld, dus toen wel de procedure gestart.

Ik zie niet in waarom ik een oplossing moet zoeken voor iemand die zijn woord niet kan houden. Dat mag die persoon zelf doen.

Ik geef er inderdaad niet om. Wij laten onze goowill zien om een soort afbetaling te doen. Als deze persoon dan geen enkele moeite doet, zie ik niet in waarom ik medelijden moet hebben. Zijn andere problemen interesseren mij inderdaad ook niet. De huurder heeft zijn kans gehad

Vreemd dat mensen wél in staat zijn de nadelen van communisme op te merken maar tegelijk veel minder kritisch zijn voor een kapitalistisch systeem waarin basisbehoeftes gereduceerd worden tot een product dat geld moet opbrengen zelfs als dat ten koste gaat van een ander :thinking:

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tuurlijk begrijp ik uw standpunt en terecht zelfs uit uw oogpunt. Maar nogmaals hier kan jij evenmin aan doen als de huurder, maar wordt de huurder wel als enige schuldige aangeduid. En laat nu dat individueel schuldmodel juist hetgeen zijn waar het misloopt.

Want de huurder kan er misschien niets aan doen dat hij geen inkomen heeft om de huur nog te betalen, ook al na de gemaakte afspraken. Vandaag dat de overheid hier meer moet op inzetten om deze mensen op juiste manier te herhuisvesten.

En subsidies geven aan de huurders heeft geen zin, want het enige effect wat dit heeft is dat het mee de huurprijzen verhoogt. Zoals de woonbonus ervoor gezorgd heeft dat de huizen duurder kunnen worden verkocht.
    Wat je door elkaar haalt zijn schuld en verantwoordelijkheid. Het is mogelijks niet de schuld van de huurder (corona ,etc ...) dat die zonder werk valt en zijn huur niet kan betalen, maar het is wel nog steeds zijn verantwoordelijkheid om dat te doen.

Er is geen enkele bank of andere instantie die zomaar kredieten gaat kwijt schelden. Maar een verhuurder zou dan weer wel duizenden euro's uit eigen zak en liefdadigheid moeten bijschieten omdat die hier stereotypisch geschetst worden als poenpakkers die toch maar geld teveel hebben?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

In een belgische context kan ik me niet indenken dat een huurder die zich min of meer aan de regels houdt niet zou kunnen betalen, tenzij door een compleet foute inschatting van zijn betalingscapaciteit in het begin. Het leefloon ligt hier namelijk eigenlijk al redelijk hoog, als je het vergelijkt met gemiddelde nationale huurprijzen. Je moet natuurlijk niet willen gaan wonen dan waar een sterke opwaartse druk is op de huurprijzen tengevolge van de aanwezigheid van overheidsinstellingen of universiteiten.

En werkgelegenheid is in principe ook geen optie. Volgens de tijd liggen de laagste huurprijzen in mijn eigen geboorteregio. Toevallig ook een regio met bijna onbestaande werkloosheid, trouwens.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Vreemd dat mensen wél in staat zijn de nadelen van communisme op te merken maar tegelijk veel minder kritisch zijn voor een kapitalistisch systeem waarin basisbehoeftes gereduceerd worden tot een product dat geld moet opbrengen zelfs als dat ten koste gaat van een ander :thinking:
    Dat is geen denkfout. Dat is net de sterkte van het systeem. Alles wordt meetbaar(der) waardoor je betere beslissingen kunt nemen als maatschappij. In essentie is de economie een informatieprobleem, waarbij een prijszetting net de belangrijkste factor is die informatie aanbiedt. In een communistisch systeem bestaat geen prijssignaal en worden grondstoffen en kapitaal dus minder efficient aangewend omdat er minder informatie beschikbaar is.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Cru gesteld: Maar dat is toch niet mijn probleem. We hebben een contract voor iets. Komt die persoon zijn contract niet na, dan wil ik er zo snel mogelijk vanaf.
    Laten we het eens omkeren. Als ik mijn afspraak niet nakom en zorg dat er geen water, stroom of verwarming is. Eens zien hier snel er actie ondernomen zou worden.

Nog een mooie trouwens. Ik weet niet hoe hij het gedaan heeft, maar in april kregen we telefoon dat de mazout opwas. in januari hadden we pas 2000+ liter ingedaan. Hoe doet iemand zoiets? Het zijn heir geen Syberische toestanden geweest.

Inderdaad. Maar wel 100% op kosten van de verhuurder, zoals wij dus aan de hand hebben.
    Wow. Vrijstaande woning hier, 1000l ingedaan in januari en we zijn nog niet eens halverwege... DIe moet nogal gestookt hebben... Also, waarom is dat jullie kost, en niet de kost van de verbruiker?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    In een belgische context kan ik me niet indenken dat een huurder die zich min of meer aan de regels houdt niet zou kunnen betalen, tenzij door een compleet foute inschatting van zijn betalingscapaciteit in het begin. Het leefloon ligt hier namelijk eigenlijk al redelijk hoog, als je het vergelijkt met gemiddelde nationale huurprijzen. Je moet natuurlijk niet willen gaan wonen dan waar een sterke opwaartse druk is op de huurprijzen tengevolge van de aanwezigheid van overheidsinstellingen of universiteiten.

En werkgelegenheid is in principe ook geen optie. Volgens de tijd liggen de laagste huurprijzen in mijn eigen geboorteregio. Toevallig ook een regio met bijna onbestaande werkloosheid, trouwens.
    Je ziet niet in hoe een persoon die plots 30% van zijn loon in rook ziet opgaan de huur niet meer kan betalen?

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Je ziet niet in hoe een persoon die plots 30% van zijn loon in rook ziet opgaan de huur niet meer kan betalen?
    Ik zie in dat er situaties zijn waar dat kan gebeuren, sure, maar ik snap niet hoe iemand 50% van zijn of haar loon wil laten verdwijnen in huurgeld. Ik snap dat huurprijzen in sommige regios echt wel uit de hand gelopen zijn, maar zoals hierboven wel ergens gemeld, de regio met de laagste huurprijzen van vlaanderen (midden west-vlaanderen) is ook een regio met de laagste werkloosheid. Met een leefloon (dus zowat het minimum 'inkomen' dat je in ons land kunt krijgen) betaal je daar ongeveer 50% je inkomen voor huur. Dat is veel, maar gezien ze daar ook smeken voor werkkrachten ga je niet lang op een leefloon blijven zitten...

Uiteindelijk heeft de huurder de vrijheid om zijn situatie zelf te evalueren en kan die zelf beslissingen nemen. Ik snap niet dat men zou willen dat anderen, en dan nog individuelen, de schade zouden moeten gaan dragen van de slechte beslissingen genomen door de huurder.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Ik denk dat ge dat allemaal al hebt gelezen maar het niet wilt vatten. Enfin, de geschiedenisboeken tot uw dienst mocht je dat toch nog eens willen herlezen
    ik heb nergens beweerd dat communisme de oplossing is, maar had graag uw kijk gehad, waar het precies volgens u misloopt of welk model voor u wel het beste zou zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

de studenten zullen het graag horen dat zij moeten huur betalen voor een kamer dat ze niet mogen gebruiken. Maar in uw situatie ben jij evengoed slachtoffer dan de huurder, want deze kon ook niet zomaar vertrekken. Of op zoek gaan naar een nieuwe woning. Ondertussen kan hij het wel.

Regels voor berichten