Pagina 16 van 24 Eerste ... 6121314151617181920 ... Laatste
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    67 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Moet je me eens uitleggen. Om te beginnen kiest de huurder al een pand zelf, er wordt hem voor zover ik weet geen verplicht. Als het pand waarin hij reeds zat dan niet (meer) voldoet kan hij zonder al te veel kosten de verhuurder toch voor de rechtbank hebben waar een rechter een uitspraak kan doen die mééstal in het nadeel van de verhuurder zal zijn, getuige programma's zoals "de rechtbank".

Daarnaast is niet elke verhuurder een rijke filantroop die een passie heeft om huisjesmelker te worden. Véél verhuurders rekenen elke maand op dat geld, dat afdoen als "die moet het maar oplossen" is ronduit idioot.
    De rden waarom de huurwetgeving en ook de arbeidswetgeving een grotere bescherming biedt voor de huurder/werknemer, is omdat de machtsverhoudingen scheef zitten in een gewone contractuele relatie zonder deze beschermingen. het nadeel dat een huurder/werknemer door de opzeg heeft, is groter dna het nadeel dat de verhuurder/werkgever meestal heeft.

Dit is de basis van véél wetgeving en wordt gesteund door voldoende onderzoek over machtsverhoudingen in contractuele relaties.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pardal Bekijk bericht
    Je wordt niet uitgezet las je als huurder aan je plichten houd, de verhuurder heeft een aantal motieven om vervroegd de huurovereenkomst op te zeggen. Maar stel dat er een opzeg zou mogelijk zijn bij wanbetaling. Zal de verhuurder nog altijd 9/10 via de rechtbank moeten gaan om zijn recht af te dwingen, want die huurders gaan/kunnen niet zo snel een nieuw pand hebben. Zeker als er dan ook nog eens een zwarte lijst van huurders zou komen... Waar moeten die huurders wonen? Op straat? Samen met hun kinderen?
    Tuurlijk op straat. De huurder trekt zich ook geen klote aan van de verhuurder door gewoon niet te betalen, waarom zou de verhuurder zich iets aan moeten trekken van de huurder?
    Uiteraard is alles in eerste instantie de schuld van de huurder. Als die gewoon betaalt is er geen probleem. Wij hebben er nu 1tje die na de eerst 3 maand niet meer te betalen, nu nog eens 4 maanden gratis krijgt van de overheid omdat we hem er niet uitkrijgen dank zij corona. Heb ik daar enig medelijden mee dat die op straat komt te staan? in geen 1000 jaar. Wij lopen al 7 maand huur mis. Dan spreken we nog niet over de toestand van het huis dat we gaan aantreffen..

Ik heb echt 0,0 medelijden met dit soort gevallen. Ze hebben dank zij de overheid veel te veel macht.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Hoelang zit een persoon gemiddeld in noodopvang bij het CAW? Niet lang hoor. Als men daar al in komt.

Van onder de brug en op straat belanden is in Vlaanderen geen sprake.
    ooit al eens 's avond en 's nachts in een groot stad rondgelopen? Of denkt ge dat alleen Brussel daklozen telt die onder een brug slapen?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Dat komt omdat die mensen vooral in grootsteden willen blijven hangen. In perifere gebieden is er vaak een overaanbod aan sociale woningen.
    en hoe komt dat die vooral in grootsteden willen rondhangen? veel meer kans op werk, betere openbaar vervoer regeling, nabijheid van winkels. De sociale woonwijken in uw perifere gebieden hebben een eerdere historische oorsprong, namelijk de sociale gevallen uit het mooie centrum houden. Bijkomend is men eindelijk wel tot het besef gekomen dat deze wijken meer kwaad dan goed doen. Daarom dat je meer en meer nieuwbouw sociale woningen ziet komen in andere wijken.

Graag ook trouwens op wat ge u baseert dat er een overaanbod van sociale woningen zouden zijn, wetend dat studies verklaren dat er minstens het dubbel aan sociale woningen zouden moeten komen om iedereen die er recht op heeft te huisvesten

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    De rden waarom de huurwetgeving en ook de arbeidswetgeving een grotere bescherming biedt voor de huurder/werknemer, is omdat de machtsverhoudingen scheef zitten in een gewone contractuele relatie zonder deze beschermingen. het nadeel dat een huurder/werknemer door de opzeg heeft, is groter dna het nadeel dat de verhuurder/werkgever meestal heeft.

Dit is de basis van véél wetgeving en wordt gesteund door voldoende onderzoek over machtsverhoudingen in contractuele relaties.
    Dat past volledig bij wat ik zeg, het spreekt het niet tegen. Ik ben niet tegen een heldere huurwetgeving die de huurder steunt, maar doen alsof een verhuurder per definitie €xxx huur voor x maanden "zonder probleem" kan missen is ridicuul.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Tuurlijk op straat. De huurder trekt zich ook geen klote aan van de verhuurder door gewoon niet te betalen, waarom zou de verhuurder zich iets aan moeten trekken van de huurder?
    Uiteraard is alles in eerste instantie de schuld van de huurder. Als die gewoon betaalt is er geen probleem. Wij hebben er nu 1tje die na de eerst 3 maand niet meer te betalen, nu nog eens 4 maanden gratis krijgt van de overheid omdat we hem er niet uitkrijgen dank zij corona. Heb ik daar enig medelijden mee dat die op straat komt te staan? in geen 1000 jaar. Wij lopen al 7 maand huur mis. Dan spreken we nog niet over de toestand van het huis dat we gaan aantreffen..

Ik heb echt 0,0 medelijden met dit soort gevallen. Ze hebben dank zij de overheid veel te veel macht.
    En eet gij een boterham minder omdat de huurder in de problemen komt? Hebt ge na 2 maanden huurachterstand een verzoek tot uithuiszetting gedaan? Misschien eens contact opnemen bij het OCMW of uw huurder geen aanspraak kan maken op fonds ter bestrijding van uithuiszetting.

En ja er zullen altijd huurders zijn die weigeren te betalen, de boel afbreken enz... EN ja de verhuurder dient hier tegen beschermd te worden. Maar nogmaals dit krijgt ge als ge een woonbeleid hebt waar ge uw plicht als overheid doorschuift naar de privé.

En ge geeft aan geen medelijden te hebben voor de huurder, maar is die alleenstaand of geeft ge ook gene fuck als deze kinderen zou hebben? Zet ge kinderen dan ook zonder medelijden op straat? Of zijn zij ook verantwoordelijk voor het niet betalen van de huur?

Zonder uw huurder te kennen, ben ik mis dat deze meer problemen heeft in zijn leven dan enkel uw huurachterstand?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    En eet gij een boterham minder omdat de huurder in de problemen komt? Hebt ge na 2 maanden huurachterstand een verzoek tot uithuiszetting gedaan? Misschien eens contact opnemen bij het OCMW of uw huurder geen aanspraak kan maken op fonds ter bestrijding van uithuiszetting.

En ja er zullen altijd huurders zijn die weigeren te betalen, de boel afbreken enz... EN ja de verhuurder dient hier tegen beschermd te worden. Maar nogmaals dit krijgt ge als ge een woonbeleid hebt waar ge uw plicht als overheid doorschuift naar de privé.

En ge geeft aan geen medelijden te hebben voor de huurder, maar is die alleenstaand of geeft ge ook gene fuck als deze kinderen zou hebben? Zet ge kinderen dan ook zonder medelijden op straat? Of zijn zij ook verantwoordelijk voor het niet betalen van de huur?

Zonder uw huurder te kennen, ben ik mis dat deze meer problemen heeft in zijn leven dan enkel uw huurachterstand?
    Dat plat relativeren is toch echt niet nodig. Bovendien kan jij voor jack de rekening niet maken wat de impact zal zijn van het verlies van 7 maanden huurinkomsten.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    O jee, the commies are back

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    inderdaad mijn excuses, ik kan dit de gevolgen hiervan voor Jack niet inschatten.

Maar ik blijf wel achter mijn standpunt staan dat het verlies van huurinkomsten voor de verhuurder in het algemeen minder nadelige gevolgen heeft dan een uithuiszetting voor een kwetsbare huurder. Ik heb het niet over een koppel met 2 inkomens die de huur niet betalen omdat ze hun geld aan andere dingen geven he.

Ik heb het wel over mensen die moeten kiezen tussen eten op tafel krijgen of hun huur betalen of moeten afwegen welke rekening ze deze maand wel gaan betalen.

En wanneer we het hebben over een huurder in een multi-problem situatie die zijn geld aan bijvoorbeeld zijn verslaving geeft, is het zeker niet de bedoeling dat de verhuurder hiervoor moet opdraaien. Nogmaals voor deze huurders moet de overheid structureel opvang en woonst voorzien, wat nu NIET het geval is.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    O jee, the commies are back
    :-) en graag een uitleg, waarom dit zo verkeerd is? Want waarom zou dit slecht zijn? Of met andere woorden beargumenteer uwe oneliner.

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ja ik ga vooral mijn tijd steken in uitleggen waarom communisme niet dé oplossing zal bieden.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Ja ik ga vooral mijn tijd steken in uitleggen waarom communisme niet dé oplossing zal bieden.
    jammer, had het graag gelezen.

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik denk dat ge dat allemaal al hebt gelezen maar het niet wilt vatten. Enfin, de geschiedenisboeken tot uw dienst mocht je dat toch nog eens willen herlezen

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    En eet gij een boterham minder omdat de huurder in de problemen komt?
    Dat doet niet terzake. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling, dus ik wil mijn geld zien volgens contract.

Hebt ge na 2 maanden huurachterstand een verzoek tot uithuiszetting gedaan?
    Nee. Ik ben geen onmens, dus wij zijn eerst gaan praten. Er werd ons dor de huurder verzekerd dat we na 2 weken de betaling voor 2 maand terug zouden krijgen en dan in stappen de rest van de betalingen. Dat was OK voor ons. Echter na 3 weken weer geen geld, dus toen wel de procedure gestart.

Misschien eens contact opnemen bij het OCMW of uw huurder geen aanspraak kan maken op fonds ter bestrijding van uithuiszetting.
    Ik zie niet in waarom ik een oplossing moet zoeken voor iemand die zijn woord niet kan houden. Dat mag die persoon zelf doen.

Ik geef er inderdaad niet om. Wij laten onze goowill zien om een soort afbetaling te doen. Als deze persoon dan geen enkele moeite doet, zie ik niet in waarom ik medelijden moet hebben. Zijn andere problemen interesseren mij inderdaad ook niet. De huurder heeft zijn kans gehad

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb het wel over mensen die moeten kiezen tussen eten op tafel krijgen of hun huur betalen of moeten afwegen welke rekening ze deze maand wel gaan betalen.
    Inderdaad, daar komt het wel op neer. Gisteren nog een reportage gezien over de impact van de COVID-19 crisis op de eviction rate in de US, zeer schrijnend allemaal. Ik kan eerlijk gezegd weinig sympathie opbrengen voor verhuurders die hun huurders buitenzetten tijdens deze economische crisis. Getuigt alleszins van weinig solidariteit.

Regels voor berichten