Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fruit Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo
    Wat denken jullie over hoofddoekenverbod op scholen? Vinden jullie het terecht of niet en waarom?
    Je kan het ook verplichten, dat is mss een primeur om eens een debat over te houden

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Dat hangt af van plek tot plek, in de US zijn fundamentele christenen het grootste probleem. Hier in België kennen we dan weer een groot probleem van salafistische organisaties en predikers dat aangepakt dient te worden. Ik ben ermee akkoord dat ambtenaren (leerkrachten, rechters, politie) geen religieuze tekens mogen dragen bij het vervullen van hun functie. Maar voor studenten zie ik echt het probleem niet. Als iemand een hoofddoek of een kruisje wil dragen, geen probleem. Als een student een vergiet op zijn hoofd wil zetten, doe maar. Maar ik denk niet dat het discrimineren van gematigde moslims in de strijd tegen de radicale islam de beste oplossing is.
    Eens met dat stukje van de fundamentele christenen, ik heb een oom die Evangelisch christen is, ik heb die ook al eens mijn gedacht gezegd toen hij over zijn religieuze onzin begon. Laten we zeggen: niet de beste familiebanden meer.

Maar ik ben het niet eens dat je moslims die niet bereid zijn in specifieke contexten hun religieus symbool af te nemen, nog dient te beschouwen als gematigd. Dat neigt wat mij betreft eerder naar radicalisme.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Iedere school vrij stellen om te verbieden wat ze willen. Wel in een algemene lijn zoals alle hoofddeksels of religieuze symbolen.

Hoewel ik opteer voor het verbieden van religieuze symbolen.En in het bijzonder vind ik een hoofddoek niet enkel religieus symbool, maar ook een symbool voor onderdrukking van de vrouw in het algemeen. Dat terzijde

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Dat hangt af van plek tot plek, in de US zijn fundamentele christenen het grootste probleem.
    O.b.v. wat zijn ze het grootste probleem in de USA?
    Plegen ze daar soms bomaanslagen of grote terroristische aanvallen met duizenden doden?

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht
    Mjah, als het natuurlijk een algemene regel is tegen expliciete dentitaire/ideologische symbolen, maar er is met grote voorsprong 1 ideologie die aan die uiting doet, zijn ze ook met voorsprong het grootste "slachtoffer" van de regeling.

Hoe zit dat trouwens met joodse ideologische symbolen? Er is NO WAY dat orthodoxe joden zullen aanvaarden dat ze geen ideologische symbolen mogen dragen in schoolse context.
    die gaan ook niet naar school.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zijn weldegelijk joodse scholen, en die worden evengoed onderworpen aan kritische doorlichting. https://atv.be/nieuws/inspectie-geef...n-laatste-kans
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr1ploid Bekijk bericht
    Er zijn weldegelijk joodse scholen, en die worden evengoed onderworpen aan kritische doorlichting. https://atv.be/nieuws/inspectie-geef...n-laatste-kans
    ja maar hogescholen niet he en die bescherming mag wegvallen hoor. we zijn daar de joodse community ook te hard aan het bepamperen.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    die gaan ook niet naar school.
    Die gaan heel zeker naar school. Zo kon je een paar jaar geleden in Antwerpen perfect zien waar de Joodse scholen waren. Als er militairen aan de poort stonden tijdens de schooluren waren het Joodse scholen.

beton's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    Die gaan heel zeker naar school. Zo kon je een paar jaar geleden in Antwerpen perfect zien waar de Joodse scholen waren. Als er militairen aan de poort stonden tijdens de schooluren waren het Joodse scholen.
    Mijn keukenraam kijkt uit op de speelplaats van een joodse middelbare school. Ze zijn er zeker.
    Zou een algemeen hoofddoekenverbod in het onderwijs dan ook geen effect hebben op pruiken/keppeltjes? Of geldt dat niet als religieus symbool?

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik denk niet dat zo'n verbod juridisch mogelijk is.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Ik denk niet dat zo'n verbod juridisch mogelijk is.
    Gij zetelt niet in't grondwettelijk hof zeker? https://www.tijd.be/politiek-economi.../10231090.html

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik heb een leuk idee: we organiseren gewoon een uitwisseling met Iran of Saudi-Arabië. Eén op één.
    Voor één vrouw hier die per se een hoofddoek wilt dragen, ook binnen overheidsgebouwen zoals hogescholen en universiteiten mag naar daar verhuizen en de Belgische nationaliteit inruilen voor één van deze theocratische staten. Wij nemen in ruil één van de vrouwen daar die met geweld de hoofddoek wordt opgelegd of die wordt opgesloten wegens niet te conformeren aan de radicale Islam op, en geven die een starterspakket en een opleiding Nederlands en vervolgens een arbeidsmarktgerichte opleiding of hogere studies (naargelang de voorkeur van die persoon).

Win-win: wij kunnen de invloed van de radicale Islam in Europa verminderen en Iran of Saudi-Arabië geraken van hun politieke dissidenten af en krijgen er een paar godsdienstfanatici bij.

Ik ben benieuwd aan welke kant er het meeste kandidaten gaan zijn...
    1. Wat maakt de wetgeving in Saudi-Arabië uit als we willen kijken of een wet voor ons wenselijk is of niet?
    2. Een race to the bottom is altijd de slechtste manier om tot een resultaat te komen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr1ploid Bekijk bericht
    Hm. Niet echt. Je geeft net een voorbeeld van een school die "een allerlaatste kans" heeft gekregen, maar zo zijn er verschillende in Antwerpen. En het is er nog niet te erg veranderd, sinds die "allerlaatste" kans.
    Ik zal zelfs meer zeggen: Ga maar eens als externe in eender welke van de Joodse scholen in Antwerpen seksuele voorlichting geven, en je zult heel snel het verschil zien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    Nog steeds.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Gij zetelt niet in't grondwettelijk hof zeker? https://www.tijd.be/politiek-economi.../10231090.html
    Nog niet!
    Als ik het goed lees gaat dat nog steeds enkel over het gemeenschapsonderwijs?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    O.b.v. wat zijn ze het grootste probleem in de USA?
    Plegen ze daar soms bomaanslagen of grote terroristische aanvallen met duizenden doden?
    Je hebt natuurlijk de KKK, de anti-abortie aanslagen en al het anti-LGBT geweld. De hele anti-wetenschapscultuur: ontkennen van klimaatopwarming, anti-vaccinatie bewegingen, weigeren van evolutietheorie te onderwijzen en nog meer onzin zoals 5G samenzweringstheorieën en ga zo maar door. Voeg daar nog eens de grote voorliefde van fundamentalistische christenen voor wapens aan toe en het volledige plaatje wordt nog rampzaliger.

Moest dit om een kleine groep mensen zonder invloed draaien, dan zou dat allemaal zo erg niet lijken. Dat is echter niet het geval en het grootste gevaar is echter de enorme invloed dat deze fundamentalistische bewegingen hebben op de samenleving en de politiek in Amerika.

- Creationisme wordt nog altijd onderwezen op scholen over het hele land als een "wetenschappelijke theorie" met belastinggeld.
    - Er heerst nog altijd een grote taboe in de USA rondom sex en naakt: de regel is "abstinence only sexual education" waardoor tieners zonder de nodige sexuele kennis achterblijven en het aantal tienerzwangerschappen in de USA enorm hoog is.
    - Steun voor anti-vaccination legislatuur
    - In stand houden van "traditionele familie": traditionele familierol voor de vrouw en sterke oppositie tegen LGBT

etc.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Nog niet!
    Als ik het goed lees gaat dat nog steeds enkel over het gemeenschapsonderwijs?
    Ja klopt, maar andere onderwijsnetten kunnen dat dan ook doen als ze willen aangezien ze onder dezelfde wetgeving vallen. Alleen betwijfel ik of bijvoorbeeld het Katholieke onderwijsnet daar hard op zou inzetten aangezien ze haar eigen visie dan toch wat ondergraaft.

Regels voor berichten