Pagina 45 van 94 Eerste ... 3541424344454647484955 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legatus Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toch ongeloofelijk hoe vuil men het weer speelt en toont ook weer aan hoe Russia gate een farce was:

https://www.youtube.com/watch?v=Wl_AzI7_7GQ

Van Trump werd gebriefd, naar neen hij is toch niet gebriefd geweest tot er is geen direct bewijs voor.
    https://twitter.com/esaagar/status/1240002785485209600

moeilijk om zo'n mensen serieus te nemen, zeker als je naar de impact van Trump's tax cuts kijkt

Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    https://twitter.com/esaagar/status/1240002785485209600

moeilijk om zo'n mensen serieus te nemen, zeker als je naar de impact van Trump's tax cuts kijkt
    Hij is net zo kritisch voor de GOP hoor:

https://www.youtube.com/watch?v=gxuEhaf_X0c&t=262s
    https://www.youtube.com/watch?v=foyIiH4MPuM&t=186s
    https://www.youtube.com/watch?v=L98QSR_44rk

etc...

Farewell & goodnight Hitchens

"Honesty is the first chapter in the book of wisdom." Thomas Jefferson
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    67 Post(s)
    https://www.nytimes.com/interactive/...nequality.html

Over hoe cijfers over gemiddelde inkomens van Amerikanen verhullen dat de levensverwachting gemiddeld lager ligt. En wat de oorzaken daarvan zijn.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Over hoe cijfers over gemiddelde inkomens van Amerikanen verhullen dat de levensverwachting gemiddeld lager ligt. En wat de oorzaken daarvan zijn.
    Interessant, waar er wel niet over gesproken wordt is de tijdscomponent, het GDP per capita in de VS ligt consequent hoog, als je dan levensverwachting gaat tonen waar de tijdscomponent vervangen wordt door GDP per capita ga je ook wel het effect hebben dat "oude" jaren van landen met hoge GDP per capita vergeleken gaan worden met "recentere" jaren van landen met lagere GDP per capita. Ik vermoed dat de stand van de medische wetenschap ook een belangrijke factor is en die evolueert met de tijd waardoor het verschil US/de rest wel wat uitvergroot wordt. Maar geen idee hoe groot dat effect is. Het was daarvoor interessant geweest om er Ierland, Noorwegen en Zwitserland bij te zien, landen wiens GDP per capita ook heel wat hoger ligt dan de G20/EU gemiddelden, deze ontbreken echter.

EDIT: de gemiddelde levensverwachting van die landen ligt nu alvast in lijn met de rest ven EU, ze zouden waarschijnlijk ook wel een curve hebben die onder de andere landen ligt maar wel één die eindigt op de dezelfde hoogte op gemiddelde levensverwachting as, maar een stuk meer rechts op GDP/Capita.
    Laatst gewijzigd door beryl; 2 juli 2020 om 22:25

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Wth is Saoudi-Arabie op die grafiek aan 't doen? Precies dronken een paaltje aan het ontwijken.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    weddenschapje om ter eerste corona krijgen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200702_95914766

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    67 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Wth is Saoudi-Arabie op die grafiek aan 't doen? Precies dronken een paaltje aan het ontwijken.
    gevolg van afhankelijk zijn van olieprijzen zeker?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Interessant, waar er wel niet over gesproken wordt is de tijdscomponent, het GDP per capita in de VS ligt consequent hoog, als je dan levensverwachting gaat tonen waar de tijdscomponent vervangen wordt door GDP per capita ga je ook wel het effect hebben dat "oude" jaren van landen met hoge GDP per capita vergeleken gaan worden met "recentere" jaren van landen met lagere GDP per capita.
    Ik snap je uitleg niet. De tijdscomponent is net die lijn, hé. De onderste lijn is niet het inkomen van elke amerikaan, maar wel het gemiddeld inkomen, waarbij de lijn de verschuiving in jaren weergeeft.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    67 Post(s)
    Overigens een interessante tip voor wie de USA-verkiezingen veel wil volgen: NY Times heeft een abonnement voor niet-Amerikanen voor 2 dollar per maand gedurende 1 jaar. Ik kreeg die alvast te zien nadat ik > 1 maand op de app surfde.
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    gevolg van afhankelijk zijn van olieprijzen zeker?

Ik snap je uitleg niet. De tijdscomponent is net die lijn, hé. De onderste lijn is niet het inkomen van elke amerikaan, maar wel het gemiddeld inkomen, waarbij de lijn de verschuiving in jaren weergeeft.
    Ik bedoel dat de lijn van een rijker land met elk jaar exact dezelfde levensverwachting als een minder rijk land, onder de lijn van het minder rijke land zal liggen op zo'n grafiek. Levensverwachting gaat ook vooruit gewoon door de vooruitgang van de medische wetenschap. Om het extreem te stellen: moest een land er bvb vijftig jaar geleden al in geslaagd zijn om een BBP per capita van 60K te behalen en op dat moment een respectabele levensverwachting van 70 jaar halen, dan ging de lijn van dat land onder die van het typisch land in die grafiek liggen, wat de indruk zou geven dat ze slechter bezig zouden zijn omdat ze per BBP/capita er niet in slagen hun levensverwachting net zo hoog als de rest te krijgen terwijl de oorzaak eigenlijk gewoon is dat er een tijdsverschil van 50 jaar tussen zit.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    67 Post(s)
    Ik bedoel dat de lijn van een rijker land met elk jaar exact dezelfde levensverwachting als een minder rijk land, onder de lijn van het minder rijke land zal liggen op zo'n grafiek. Levensverwachting gaat ook vooruit gewoon door de vooruitgang van de medische wetenschap. Om het extreem te stellen: moest een land er bvb vijftig jaar geleden al in geslaagd zijn om een BBP per capita van 60K te behalen en op dat moment een respectabele levensverwachting van 70 jaar halen, dan ging de lijn van dat land onder die van het typisch land in die grafiek liggen, wat de indruk zou geven dat ze slechter bezig zouden zijn omdat ze per BBP/capita er niet in slagen hun levensverwachting net zo hoog als de rest te krijgen terwijl de oorzaak eigenlijk gewoon is dat er een tijdsverschil van 50 jaar tussen zit.
    Maar dat is net het punt waarom zo'n grafiek gemaakt wordt. het is nu eenmaal een feit dat een hoge economische prestatie (grote BBP/capita) gepaard ZOU moeten gaan met een grotere levenverwachting. Je moet daarom dus niet enkel kijken naar "ligt het hoger of lager", maar ook naar de hellingsgraad.

de USA heeft een vlakke curve (toch zeker de laatste jaren), wat betekent dat de stijgende economische groei zich niet vertaald in een stijgende levensverwachtig. Dat is géén groot probleem als je al pakweg een Duitsland bent (die ook relatief vlak is de laatste jaren, maar wél enkele jaren hoger zit), omdat die al een stuk hoger zijn. Maar als je economische groei niet "spontaan" kan vertalen in een betere levensverwachting, is er mogelijk iets mis met je systeem en dat leggen ze eronder duidelijk uit.
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Maar dat is net het punt waarom zo'n grafiek gemaakt wordt. het is nu eenmaal een feit dat een hoge economische prestatie (grote BBP/capita) gepaard ZOU moeten gaan met een grotere levenverwachting. Je moet daarom dus niet enkel kijken naar "ligt het hoger of lager", maar ook naar de hellingsgraad.

de USA heeft een vlakke curve (toch zeker de laatste jaren), wat betekent dat de stijgende economische groei zich niet vertaald in een stijgende levensverwachtig. Dat is géén groot probleem als je al pakweg een Duitsland bent (die ook relatief vlak is de laatste jaren, maar wél enkele jaren hoger zit), omdat die al een stuk hoger zijn. Maar als je economische groei niet "spontaan" kan vertalen in een betere levensverwachting, is er mogelijk iets mis met je systeem en dat leggen ze eronder duidelijk uit.
    Het is zeker een interessante grafiek. Maar ook de hellingsgraad gaat geïmpacteerd worden door die assen. Als je ervan uitgaat dat levensverwachting hoe dan ook stijgt door de evoluerende stand van de medische wetenschap (dus in functie van tijd) dan gaat de snelheid van de economische groei die hellingsgraad ook beïnvloeden: Een snellere economische groei zal daardoor een vlakkere curve betekenen.

Heb niet echt een idee of dat de grafiek materieel zou veranderen maar het viel me gewoon op dat er geen melding van werd gemaakt. De eindsituatie is trouwens hoe dan ook duidelijk: de VS zijn een heel rijk land met een lage levensverwachting, dus ze doen op dat vlak iets slechter dan de rest van de rijke landen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is zeker een interessante grafiek. Maar ook de hellingsgraad gaat geïmpacteerd worden door die assen. Als je ervan uitgaat dat levensverwachting hoe dan ook stijgt door de evoluerende stand van de medische wetenschap (dus in functie van tijd) dan gaat de snelheid van de economische groei die hellingsgraad ook beïnvloeden: Een snellere economische groei zal daardoor een vlakkere curve betekenen.

Heb niet echt een idee of dat de grafiek materieel zou veranderen maar het viel me gewoon op dat er geen melding van werd gemaakt. De eindsituatie is trouwens hoe dan ook duidelijk: de VS zijn een heel rijk land met een lage levensverwachting, dus ze doen op dat vlak iets slechter dan de rest van de rijke landen.
    In de US hangt alles hangt af van het inkomenspercentiel waarin je je bevindt.
    Voor degenen die in de US al eens buiten de toeristische paden getreden zijn, ligt dat nogal voor de hand

De 20% percentiel levensverwachting op 40 jarige leeftijd is er 85 jaar, dus dat valt best wel mee.
    Die van het 1% percentiel is 87,5!

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Vriendin van Don Jr. heeft Corona:

https://edition.cnn.com/2020/07/03/p...est/index.html
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Overigens een interessante tip voor wie de USA-verkiezingen veel wil volgen: NY Times heeft een abonnement voor niet-Amerikanen voor 2 dollar per maand gedurende 1 jaar. Ik kreeg die alvast te zien nadat ik > 1 maand op de app surfde.
    Interessant, maar ik heb al een abonnement op de Washington Post. Effe over nadenken.
    Ik vind dat twee geweldig goede kranten eigenlijk. Echt wel veel waar voor hun geld.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik weet niet of dat hier al neergepend is, gewoon om aan te geven hoe ziekelijk Trump wel is.

Twee weken geleden bezocht Trump Arizona. Hij gaf er een toespraak voor 3500 man, in een kerk, zonder de nodige social distancing en zonder mondmaskerverplichting. De organisatie had aangegeven dat er een speciaal nieuw luchtzuiveringssysteem was geïnstalleerd in de kerk om zo besmettingen onmogelijk te maken.

Twee weken later blijkt dat dat dus allemaal leugens zijn (logisch, want zo'n luchtzuiveringssysteem bestaat ook gewoon helemaal niet)...

Bron 'The Washington Post'

Zoveelste bewijs : Trump is gewoon een narcistische psychopaat die alleen aan zichzelf denkt.

Regels voor berichten