Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Ik ben compleet verbijsterd dat zo iemand tot 30%, laat staan tot 48% zou kunnen halen in de polls, dus je gaat mij idd nooit horen zeggen dat het binnen is voor Biden. Teveel onberekenbare factoren.
    no votes  

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben compleet verbijsterd dat zo iemand tot 30%, laat staan tot 48% zou kunnen halen in de polls, dus je gaat mij idd nooit horen zeggen dat het binnen is voor Biden. Teveel onberekenbare factoren.
    Zeker waar. Als je naar die modellen kijkt dan geven die nog altijd 20% kans aan Trump om te winnen. Wat mij betreft 20% teveel om me gerust te voelen.
    no votes  

Legatus's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    1. Ik zie niet in waarom die in 2016 beter bereikbaar zouden geweest zijn.
    2. Geen enkele indicatie voor.
    3. De antipathie tegenover Clinton is nu omgedraaid in antipathie tegenover Trump. Zie de favourability ratings die bij Trump, ondanks 4 jaar president, nog altijd zwaar negatief zijn.
    Geen indicatie voor?

https://thehill.com/opinion/campaign...to-re-election

"It should be noted that the polls are likely underestimating the true level of Trump support. While some news outlets and pundits stubbornly claim that there are no hidden Trump voters, both a recent study and circumstantial evidence supports that there is a small reservoir of secret Trump voters."

https://thehill.com/opinion/campaign...ovember-impact

"To test this theory, CloudResearch recently sampled American voters in search of what they term “shy voters.” Their results show that Trump supporters were “significantly more reluctant to share their opinions on phone surveys compared to Biden supporters.” Almost 12 percent of Republicans and nearly 11 percent of Independents, were also almost twice as likely to be reticent than Democrats (about 5 percent)."

https://www.outsidethebeltway.com/62...litical-views/

"A new Cato national survey finds that self‐​censorship is on the rise in the United States. Nearly two-thirds—62%—of Americans say the political climate these days prevents them from saying things they believe because others might find them offensive. The share of Americans who self‐​censor has risen several points since 2017 when 58% of Americans agreed with this statement."

"These fears cross partisan lines. Majorities of Democrats (52%), independents (59%) and Republicans (77%) all agree they have political opinions they are afraid to share."

https://today.yougov.com/topics/poli...enthusiasm-gap
    July 31, 2020
    "During July, better than two-thirds of Trump supporters (68%) felt “enthusiastic” about him compared to 40 percent of Biden supporters who felt the same about him. "

https://www.theatlantic.com/politics...urnout/616168/

"And Wessel’s worries about Biden weren’t just personal. Although the former vice president still leads Donald Trump in the polls overall, Trump backers are more likely to “strongly support” Trump than Biden backers are to strongly support Biden. Biden supporters said they were not as “excited to vote” for him as Trump supporters were to vote for Trump, nor are they as “enthusiastic” about their candidate, according to polls done in recent months. This problem is especially pronounced among young people, whose votes Sanders, not Biden, won in every state on Super Tuesday. Today, Biden’s net favorability rating is negative among voters under 35, according to a recent CNN analysis."

Farewell & goodnight Hitchens

"Honesty is the first chapter in the book of wisdom." Thomas Jefferson
    no votes  

iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Zijn idd twee outliers. Gemiddelde voorsprong van Biden op Trump is nu 7.4 volgens 538 (pollster die er in 2016 het dichtste bij zat).

En inderdaad, de "shy" Trump voter lijkt me op basis van alle pollster analyses die ik gelezen heb een fabeltje.
    IBD zat samen met Rasmussen in 2016 er het dichste bij. En zij zijn vandaag de dag het meest voordelig voor Trump.

no votes  

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legatus Bekijk bericht
    IBD zat samen met Rasmussen in 2016 er het dichste bij. En zij zijn vandaag de dag het meest voordelig voor Trump.
    Mijn fout, had het over modellen en niet per se de pollsters zelf. Denk dat 538 Trump zo'n 30% kans om te winnen gaf op de laatste dag, veel hoger dan andere modellen.

Rasmussen en IBD zaten er in 2016 inderdaad dichtbij. Maar Rasmussen zat er bij de midterms in 2018 wel grandioos naast: voorspelden een +1% zege voor de Republikeinen terwijl de Democraten met +9% wonnen. Maar dat is inderdaad een pollster die zeer vaak goede scores voor Republikeinen lijkt te geven, geen idee waar dat grote verschil juist uit voortkomt.
    no votes  

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Trump is door Marine One naar 't ziekenhuis gebracht nadat hij al een ganse dag koorts had. (https://edition.cnn.com/politics/liv...x.html?tab=all)

Ben eens benieuwd.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Hoe waren die indicatoren 4 jaar geleden vraag ik me af? Was het toen ook niet zo dat alles erop wees dat Hillary zou winnen?
    De polls zaten er toen massaal langs, dus ik snap niet goed het nut om die nu zo in detail te gaan opvolgen. Garbage in, garbage out .. dat is de enige conclusie die overeind bleef staan na de vorige presidentsverkiezingen.
    Je kan ook inzetten op welke presidentskandidaat het wordt volgens jou bij verschillende websites, en bij de vorige verkiezingen lag de pay-out een pak hoger als je op Trump had ingezet (echt niemand achtte het waarschijnlijk dat hij een kans had). Nu is die pay-out veel dichter bij 50/50 nu Biden de tegenkandidaat is.
    no votes  

iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Hij zit nu waarschijnlijk al aan de hydroxychloroquine

no votes  

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dat of bleach had heerlijk ironisch geweest maar nee ze zijn hem aant behandelen met middelen die wel werken. Regeneron's REGN-COV2
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Geen indicatie voor?
    nee, idd.

https://fivethirtyeight.com/features...-missed-trump/
    https://fivethirtyeight.com/features...-some-of-them/

Je eerste 2 links gaan over dezelfde studie, eentje van Cloud research. Eentje die duidelijk zegt dat het over self-reporting gaat, niet over echt onderzoeken of ze het ook doen. En dan denk ik aan al die VB'ers die luid op Twitter zeggen dat "standpunt X/Y niet mag gezegd worden in de media", maar het wel doen... Als er (véél) shy trump supporters zouden zijn tegenover shy biden supporters, zou je een verschil moeten zien in de uitslag in staten waar het normaal is om republikein te zijn en staten met sterke democratische voorsprong.

Je andere links gaan niet over polling of gaan enkel over het niveau van sterke voorkeur voor/tegen iemand. Wat op zich niks zegt over shy trump supporters, eerder omgekeerd.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    De polls zaten er toen massaal langs, dus ik snap niet goed het nut om die nu zo in detail te gaan opvolgen. Garbage in, garbage out .. dat is de enige conclusie die overeind bleef staan na de vorige presidentsverkiezingen.
    Je kan ook inzetten op welke presidentskandidaat het wordt volgens jou bij verschillende websites, en bij de vorige verkiezingen lag de pay-out een pak hoger als je op Trump had ingezet (echt niemand achtte het waarschijnlijk dat hij een kans had). Nu is die pay-out veel dichter bij 50/50 nu Biden de tegenkandidaat is.
    Ik zou de polls opnieuw bekijken van 2016. Die zaten er niet zo ver naast als je denkt. Dat je polls niet kan lezen bewijs je met "echt niemand achtte het waarschijnlijk dat hij een kans had")

Trump zit nu aan +160 , Biden aan -190 (https://www.oddsshark.com/politics/2...l-odds-futures). Op 1 november 2016, laatste cijfers die ik kan vinden (https://www.oddsshark.com/entertainm...s-2016-futures) zat Trump aan +190 en Biden aan -275. Geen zo'n gigantisch verschil.
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    Ik dacht dat enkel Fox News en ABC News betrouwbaar waren, allrez, toch volgens S. Conceicao . .

IDB zat er dichter op? Net niet. IDB zat er 4,1% van, het was wel de enige die Trump een meerderheid in de national average gaf, wat niet klopte. De anderen, inclusief Rasmussen, gaven Clinton +2 tot +4, wat véél beter overeenkwam met de werkelijkheid (mooi binnen de foutenmarge).
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik dacht dat enkel Fox News en ABC News betrouwbaar waren, allrez, toch volgens S. Conceicao . .

IDB zat er dichter op? Net niet. IDB zat er 4,1% van, het was wel de enige die Trump een meerderheid in de national average gaf, wat niet klopte. De anderen, inclusief Rasmussen, gaven Clinton +2 tot +4, wat véél beter overeenkwam met de werkelijkheid (mooi binnen de foutenmarge).
    IDB niet idd (ze krijgen wel een A/B rating). Maar Rasmussen zat er het dichst op in 2016. En zij zijn vrij voordelig voor Trump in 2020.
    Laatst gewijzigd door Legatus; 3 oktober 2020 om 10:34

no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Binnenkort kan hij zich op de borst slaan en tegen zijn volk zeggen hoe sterk hij is en de perfecte President voor hun is want hij kan zelf het corona virus verslaan.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    100 Post(s)
    IDB niet did (ze krijgen wel een A/B rating). Maar Rasmussen zat er het dichst op in 2016. En zij zijn vrij voordelig voor Trump in 2020.
    Maar Rassmussen krijgt een C+ rating, omdat ze er in het algemeen verder naast zitten. Dus dat kan evengoed toeval geweest zijn, 1 relatief correcte uitslag zegt niks over hun kwaliteit.
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Regels voor berichten