Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Schrik op beurzen New York door coronabesmetting Trump (https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rump~a06e0b9f/)

Je ziet de angst per direct wereldwijd op de financiële markten toenemen van zodra het nieuws van Trump zijn Covid-19 besmetting bekend geraakte. Dit is een vaststelling die ik al heb gemaakt sinds dag 1 dat Trump president is geworden: de (linksere) journalisten en media zien hem niet graag komen, maar de economische & financiële markten zien 'm wereldwijd dolgraag komen. Als Biden verkozen wordt zou een tijdelijke dip of wereldwijde verkoopgolf (en dito vertraging in de economische groei) mij niet verbazen.
    Dat heeft alles te maken met het feit dat dit om de Amerikaanse president gaat. Of dat nu Trump, Obama of zatte André zou zijn maakt geen enkel verschil. Het is en blijft nog steeds de machtigste positie ter wereld.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Wel frappant natuurlijk, dat zowat de meest beschermde persoon in de wereld (testen van hemzelf en de mensen rondom hem) nu positief test, misschien had social distancing en mondmaskers voor hem (en de personen rondom hem) toch wel geen slecht idee geweest?
    Het nieuws verraste mij niet.

Hij was de meest beschermde persoon ter wereld tegen een terroristische aanval of tegen een aanval van een gek, maar niet tegen het coronavirus.

Hij droeg immers zelden een masker en weigerde steevast aan social distancing te doen en eiste dit ook niet van de mensen in zijn omgeving.

Wat verwacht je dan?

Ik hoop dat hij Mike Pence en Joe Biden niet heeft besmet.
    non plus ultra
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Stel u voor Biden volgende week ook besmet door toedoen van Trump, Biden ernstig ziek of nog erger zodat hij geen kandidaat meer kan zijn en Trump herstelt 100%,
    Zou de grap van de eeuw zijn.
    no votes  

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Schrik op beurzen New York door coronabesmetting Trump (https://www.hln.be/nieuws/buitenland...rump~a06e0b9f/)

Je ziet de angst per direct wereldwijd op de financiële markten toenemen van zodra het nieuws van Trump zijn Covid-19 besmetting bekend geraakte. Dit is een vaststelling die ik al heb gemaakt sinds dag 1 dat Trump president is geworden: de (linksere) journalisten en media zien hem niet graag komen, maar de economische & financiële markten zien 'm wereldwijd dolgraag komen. Als Biden verkozen wordt zou een tijdelijke dip of wereldwijde verkoopgolf (en dito vertraging in de economische groei) mij niet verbazen.
    Beurzen is totale onzin en heeft weinig te maken met de economische realiteit.
    Ik zie dat zo:
    die beursjockeys zitten daar aan computers met 4-6 schermen en zitten continu de koersen in de gaten te houden om te kopen/verkopen.
    Een gewone persoon, die koopt wat aandelen en denkt daar maanden of jaren niet meer aan en hoopt dat ze gaan verbeteren.
    Die jockeys moeten echter iedere maand opnieuw bewijzen dat ze hun geld waard zijn en moeten de afbetalingen voor hun duur appartement en Porsche doen.
    Die kunnen dus niet even een paar maanden wachten tot het beleid van een nieuwe president is uitgewerkt of een besparingsplan van een bedrijf uitgerold, maar moeten NU geld verdienen.
    In essentie het enige wat ze kunnen doen is kopen of verkopen, dus dat doen ze dan ook.
    Volgens mij is dat daar iedere dag paniek.
    Er is een reden dat Warren Buffet geen daytrading doet...
    no votes  

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawk Bekijk bericht
    Het nieuws verraste mij niet.

Hij was de meest beschermde persoon ter wereld tegen een terroristische aanval of tegen een aanval van een gek, maar niet tegen het coronavirus.

Hij droeg immers nooit een masker en weigerde steevast aan social distancing te doen en eiste dit ook niet van de mensen in zijn omgeving.

Wat verwacht je dan?

Ik hoop dat hij Mike Pence en Joe Biden niet heeft besmet.
    Ik vind het inderdaad straf dat het nu pas gebeurd is.
    Heel wat personen in zijn entourage en secret service hebben het al gehad, verscheidene op zijn rallies ook al (zie Herman Cain)
    Hij heeft naar het schijnt wel smetvrees, dus handjes wassen doet hij waarschijnlijk wel goed.

Edit: als Pence ook besmet is, en beiden niet kunnen besturen, wordt Nancy Pelosi de vervanging voor hen.
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Voor alle duidelijkheid, ik zou hem toch liever gewoon zien verliezen tegen Biden dan dat de ziekte hem verhindert om kandidaat te zijn. Anders krijg je toch maar gezever over 'wat als' etc...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij durft al wel is misleidende informatie over corona te geven, maar laten we voor hem dan hopen dat hij gelijk heeft met deze woorden: it will go away, it's like a miracle
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Dit dus.

Als ge het aanvaardbaar vindt om zo te reageren op iemand die (op z'n leeftijd) een levensgevaarlijke ziekte krijgt dan scheelt er toch iets met uw moreel kompas.
    En ben je eigenlijk 0,0 beter dan hemzelf als je alles gelooft wat de pers neerpent.

Mja Trump is basically Hitler dus ja. Toont maar weer eens hoe geradicaliseerd sommigen zijn.

Enfin, ik ging niet reageren maar met dit soort reacties kon ik moeilijk anders.
    Komaan niet overdrijven. Niemand hier wil dat Trump hieraan sterft. Maar een cynische grap er over had je nu toch echt wel mogen verwachten.

Ik weet nog niet of wij als Belgen zoveel moeten zeggen op Trump qua Corona.
    Zoals geweten ben ik zelf voorstander van maatregelen, die ik zelfs strenger na leef dan ze hier zijn. En bijgevolg ook geen voorstander van een groot deel van de manier waarop het in de VS aangepakt wordt.

Maar de cijfers zijn als volgt:

10.000 doden op 11.46 mio inwoners in België, dat is 0.09%. Als de VS een even hoog mortaliteitscijfer zou hebben als wij dan hadden ze 300.000 doden (0.09% van 328 mil) ipv 210k nu.
    Zweden zonder (ja, I know das simplistisch) zijn maatregelen staat op 0.6%

En tuurlijk zijn dit "maar" cijfers en houden die met veel zaken geen rekening: demografie, manier van tellen,... Maar zo zwart-wit is het dus niet om te zeggen: Trump bad, happy he might die.

De Belgische regering verwijt ik ook nalatigheid, maar als iemand met een verhoogd risico corona oploopt (laat ons zeggen De Block) ga ik daar ook absoluut niet voor in mijn handjes wrijven hoor.

Enfin, ik hoop dat al degene die hier nu zo "opleven" omdat Trump corona heeft en hij dat op één of andere manier verdient dan ook pro-doodstraf zijn voor zware misdaden anders ruikt dat wel naar hypocrisie.
    Nogmaals, je overdrijft zwaar. Niemand leeft hier op omdat Trump Corona heeft. En je vergelijking slaagt ook nergens op. Ja, onze regering heeft fouten gemaakt maar ik denk wel dat zij op z'n minst de ernst van het virus keer op keer hebben vermeld. Trump heeft echt de gevaren bewust gedownplayed, terwijl hij goed genoeg wist hoe ernstig het was. Hij heeft het letterlijk zelf gezegd. Zelfs nog tijdens het debat dinsdag droeg niemand van zijn familie een masker, terwijl dit toch vanuit de venue zelf verplicht werd (https://www.dailymail.co.uk/news/art...al-debate.html) (The Trump family had posed in their masks when they arrived for the debate, but several of them were bare-faced before the contest began. At one stage, Melania still had her mask on while Eric, Ivanka, Tiffany and Donald Jr had taken theirs off, but the first lady subsequently took hers off too. According to NBC News, a Cleveland Clinic doctor in a white lab coat approached guests of the Trump family to ask them to put on masks. But the effort apparently did not succeed, and the doctor did not approach the president's family themselves. One debate hall staffer told the doctor 'that's all you can do' as the medic walked away). Dan moet je echt niet verbaasd gaan zijn als mensen denken 'eigen schuld, dikke bult'.

En over je gegoochel met cijfers: het zou me niet verbazen moesten de VS over de 300 000 doden gaan hoor. Als je ziet dat DeSantis Florida terug heeft geopend, terwijl zij met het 3de meeste aantal besmettingen zitten. https://apnews.com/article/virus-out...3d52956d15bcd7
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik weet nog niet of wij als Belgen zoveel moeten zeggen op Trump qua Corona.
    Zoals geweten ben ik zelf voorstander van maatregelen, die ik zelfs strenger na leef dan ze hier zijn. En bijgevolg ook geen voorstander van een groot deel van de manier waarop het in de VS aangepakt wordt.

Maar de cijfers zijn als volgt:

10.000 doden op 11.46 mio inwoners in België, dat is 0.09%. Als de VS een even hoog mortaliteitscijfer zou hebben als wij dan hadden ze 300.000 doden (0.09% van 328 mil) ipv 210k nu.
    Zweden zonder (ja, I know das simplistisch) zijn maatregelen staat op 0.6%

En tuurlijk zijn dit "maar" cijfers en houden die met veel zaken geen rekening: demografie, manier van tellen,... Maar zo zwart-wit is het dus niet om te zeggen: Trump bad, happy he might die.

De Belgische regering verwijt ik ook nalatigheid, maar als iemand met een verhoogd risico corona oploopt (laat ons zeggen De Block) ga ik daar ook absoluut niet voor in mijn handjes wrijven hoor.

Enfin, ik hoop dat al degene die hier nu zo "opleven" omdat Trump corona heeft en hij dat op één of andere manier verdient dan ook pro-doodstraf zijn voor zware misdaden anders ruikt dat wel naar hypocrisie.
    De kans dat Trump hieraan sterft is minimaal, in tegenstelling tot de meeste Amerikanen heeft Trump wel vrij toegang tot de allerbeste gezondheidszorg. Persoonlijk heb ik ook liever dat Trump in november wordt buitengezwierd.

Met pro- of anti-doodstraft heeft dit weinig te maken, he. Het zou gewoon enorme karma zijn. En na zijn termijn zie ik (en vele anderen) Trump veel liever achter de tralies dan op de elektrische stoel. Niemand verdient de doodstraf.
    no votes  

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Met pro- of anti-doodstraft heeft dit weinig te maken, he. Het zou gewoon enorme karma zijn. En na zijn termijn zie ik (en vele anderen) Trump veel liever achter de tralies dan op de elektrische stoel. Niemand verdient de doodstraf.
    achter de tralies

juist ja, laten we alle ex presidenten opsluiten van zodra ze na 4 of 8 jaar president af zijn.

on topic:

Als ook Pence ziek zou worden – er bestaan beelden van Trump en Pence die donderdagavond zonder mondmaskers samen in de tuin van het Witte Huis een gesprek voerden – zou Nancy Pelosi, de meerderheidsleider van de Democraten in het Huis van Afgevaardigden de macht in handen krijgen.

dat zou toch pas helemaal gek zijn, als die heks over neemt.

maar das allemaal speculatie dus, voort zelfde geld heeft Trump er helemaal geen last van, zoals zovelen.
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit
    no votes  

F1r3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit dus.

Als ge het aanvaardbaar vindt om zo te reageren op iemand die (op z'n leeftijd) een levensgevaarlijke ziekte krijgt dan scheelt er toch iets met uw moreel kompas.
    En ben je eigenlijk 0,0 beter dan hemzelf als je alles gelooft wat de pers neerpent.

Mja Trump is basically Hitler dus ja. Toont maar weer eens hoe geradicaliseerd sommigen zijn.

Enfin, ik ging niet reageren maar met dit soort reacties kon ik moeilijk anders.
    Get off your high horse, ik heb op sociale media comments gelezen van enkele aanhangers van trump die nu hopen dat Biden het krijgt en er het loodje bij neerlegt. Je moet niet ver kijken zelfs, in deze thread zit er ene die zich luidop afvraagt hoe grappig het zou zijn mocht Biden het virus krijgen en ernstig ziek zou worden "of erger".

#9lives.poker - / - I ♣ Seals
    no votes  

Solide's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dit is echt het grappigste nieuws ooit

I don't wear a mask like him. Every time you see him he's got a mask. He could be 200 feet away and he shows up with the biggest mask I've ever seen.

- Donald J. Trump, tijdens het debat met Biden
    Ik vraag me af: wat als Biden het van Trump gekregen heeft en Biden sterft er aan? Is this how Bernie can still win?
    no votes  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik geloof er geen fluit van dat hij echt corona heeft. Door die isolatie waar hij nu in verzeild is geraakt ontsnapt hij mooi aan de verdere debatten met Biden, iets waar hij bij de eerste iteratie absoluut geen goede beurt heeft gemaakt met zijn boertig gedrag. Dan is corona een wel erg galante en gemakkelijke uitweg.

En dan kan hij over 14 dagen zeggen: "I had it, and I wasn't even ill, see, it's not that bad, it's al fearmongering by the Demonrats. It's all fake news".
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    INDIEN Trump echt ziek zou worden, dan lijkt het me toch gewoon logisch om de verkiezingen met een paar maand uit te stellen?
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit
    no votes  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    INDIEN Trump echt ziek zou worden, dan lijkt het me toch gewoon logisch om de verkiezingen met een paar maand uit te stellen?
    Grondwet staat dat niet toe. Op 1/1/2021 moet er een verkozen president in het Witte Huis zitten.
    no votes  

Regels voor berichten