StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Trump heeft hier wel een punt. De linkse kiezers hebben eigenlijk nul-komma-nul reden om op Biden te stemmen. De democraten hopen dat ze dat kunnen wegstoppen door het een referendum rond Trump te maken (en dat kan werken) maar uiteindelijk gaat het zich IMHO wreken dat ze niks bieden aan hun linkse kiezers. Als Biden wint, is de kans dus vrij groot dat de republikeinen winnen in 2024.
    De linkse kandidaat heeft (jammer genoeg) verloren van de centrumkandidaat bij de Democraten. De strategie van de Trump campagne is om Biden af te schilderen als een extreemlinkse antifa supporter maar ik heb niet de indruk dat dat veel vruchten afwerpt. Zeker niet als Biden zichzelf als een centrumkandidaat profileert en Trump letterlijk zegt dat hij de stemmen van de far left aan het verliezen is.

Wat er in 2024 gaat gebeuren, zal voor een groot deel afhangen van de interne strijd tussen de progressieve en conservatieve vleugel binnenin de Democratische partij. Jouw gedachtegang dat een zege van Biden in 2020 leidt tot een Republikeinse overwinning in 2024 snap ik niet goed en lijkt me eerder wishful thinking te zijn dan gebaseerd op feiten. Het is nog altijd een 2 party system en bij de Democratische linkervleugel zien ze nog altijd liever Biden en Harris dan Trump of Pence. Het lijkt me weinig realistisch om te denken dat deze strijd extern en niet intern gevoerd gaat worden. Kijk bv. hoe snel Sanders zich achter Biden schaarde. En bij verlies van Trump gaan de Republikeinen zelf moeite hebben om zich enerzijds te distantiëren van zijn beleid en anderzijds de Trump voters bij te houden.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    De linkse kandidaat heeft (jammer genoeg) verloren van de centrumkandidaat bij de Democraten. De strategie van de Trump campagne is om Biden af te schilderen als een extreemlinkse antifa supporter maar ik heb niet de indruk dat dat veel vruchten afwerpt. Zeker niet als Biden zichzelf als een centrumkandidaat profileert en Trump letterlijk zegt dat hij de stemmen van de far left aan het verliezen is.

Wat er in 2024 gaat gebeuren, zal voor een groot deel afhangen van de interne strijd tussen de progressieve en conservatieve vleugel binnenin de Democratische partij. Jouw gedachtegang dat een zege van Biden in 2020 leidt tot een Republikeinse overwinning in 2024 snap ik niet goed en lijkt me eerder wishful thinking te zijn dan gebaseerd op feiten. Het is nog altijd een 2 party system en bij de Democratische linkervleugel zien ze nog altijd liever Biden en Harris dan Trump of Pence. Het lijkt me weinig realistisch om te denken dat deze strijd extern en niet intern gevoerd gaat worden. Kijk bv. hoe snel Sanders zich achter Biden schaarde. En bij verlies van Trump gaan de Republikeinen zelf moeite hebben om zich enerzijds te distantiëren van zijn beleid en anderzijds de Trump voters bij te houden.
    Je vergeet hier dat er geen stemplicht is in de VS. Er komt een punt waarop die linkervleugel beseft dat hun stem voor een centrumkandidaat, of die nu republikeins of democraat is, niks oplevert. En die tijd gaat sneller komen dan beide partijen op dit moment denken.

iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    Hij hebt nogal wat verbeelding man... precies een hollywood writer.. alleja bollywood eerder .
    Als we niets zinnig kunnen zeggen, gaan we maar op de beledigende toer, mooi.

Je maakt hier exact dezelfde fout die de VS maakt. Je vraagt je namelijk niet af wat je kan doen om dat te voorkomen...
    Zeg me dan aub eens wat ik (hier in België) er aan kan doen om dat te voorkomen want daar heb ik niet genoeg verbeelding voor... en die heb ik kennelijk wel.

Trump heeft hier wel een punt. De linkse kiezers hebben eigenlijk nul-komma-nul reden om op Biden te stemmen. De democraten hopen dat ze dat kunnen wegstoppen door het een referendum rond Trump te maken (en dat kan werken) maar uiteindelijk gaat het zich IMHO wreken dat ze niks bieden aan hun linkse kiezers. Als Biden wint, is de kans dus vrij groot dat de republikeinen winnen in 2024.
    Ik vrees inderdaad dat de Republikeinen in 2024 gaan winnen als Biden nu wint.
    Zowiezo gaat Corona veel geld kosten bovenop de budgetontsporing die Trump heeft gemaakt voor dat Corona toesloeg.
    Het is de voorbije decennia al iedere keer geweest dat de Republikeinen het budget laten ontsporen en een Democraat daarna wordt afgestraft omdat hij het terug goed probeert te trekken. (link)
    Amerikanen hebben kennelijk zeer kort geheugen op dat gebied.

Maar ivm dat de Democraten niets aan de kiezer te bieden hebben. Wat is nu eigenlijk het programma van Trump?
    Nog wat rechters benoemen? Is dat het? Want als hij erom gevraagd werd was dit zijn reactie:
    “But so I think, I think it would be, I think it would be very, very, I think we’d have a very, very solid, we would continue what we’re doing, we’d solidify what we’ve done, and we have other things on our plate that we want to get done.”
    Het gaat in ieder geval "very" zijn.
    En dan noemt men Biden seniel...

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    In all fairness: Amy Coney Barrett als SCJ zou niet per se een drama zijn, als we onderstaande mogen geloven:
    https://www.washingtonpost.com/opini...GhPKVDF-z4z1K0

Je moet ook niet a priori tegen iets zijn omdat het van Trump komt.

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Je vergeet hier dat er geen stemplicht is in de VS. Er komt een punt waarop die linkervleugel beseft dat hun stem voor een centrumkandidaat, of die nu republikeins of democraat is, niks oplevert. En die tijd gaat sneller komen dan beide partijen op dit moment denken.
    Als er twee centrumkandidaten tegenover elkaar staan, zal de linkervleugel van de democraten (maar evengoed de rechtervleugel van de republikeinen) niet erg gemotiveerd zijn. Maar Trump is verre van een centrum kandidaat he.
    Misschien dat die breuklijn bij de democraten zich de komende jaren verder zet. Maar de toekomst van de Republikeinse partij is ook een groot vraagteken. Veel hangt af van wie er (geen) president wordt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    90% is hier aan het debatteren op basis van een fragment “highlights” van 3 of 10 minuten. Waarin ze natuurlijk de ergste escapades opsommen van Trump. Ik ben hier 1u aan het debat volgen en tijdens de 2 minuten initiële antwoord op beginstatement wordt er vrijwel niet onderbroken. Het is pas bij de “open discussions” na die 2 minuten dat er onderbroken wordt en daar is geen sprake van 2 minuten. Bovendien onderbreekt Biden daar ook e Biden gaat ook in persoonlijke aanval alleen is Trump daar veel effectiever in. Bekijk het volledige debat. Een heel jaar discussie hier maar dan niet het volledig debat bekijken?
    Ik heb het gisteren live gezien en het was gewoon chaos. Biden heeft het geprobeerd om een debat te voeren maar was er niet in staat toe. Ten eerste omdat hij niet de meest vlotte spreker is maar Trump had geen intentie om het beschaafd en ordelijk te houden. Ja Biden heeft Trump ook een 2-3 keer onderbroken. Trump non stop. Het is gewoon giant douche vs een turd sandwich. Alleen is de turd sandwich ( Biden) nog menselijk. Trump is gewoon ne boer. Ge kunt dat vermakelijk en verfrissend vinden maar gisteren was dit debat de naam niet eens waardig. Gewoon president onwaardig. Hier is het met de regering soms ook een kakafonie maar dit was gewoon een niveau om van te wenen. Trump effectiever in persoonlijke aanvallen, chapeau! Hij mag er trots op zijn. Beide hebben gisteren hun land belachelijk gemaakt. Ik geef Biden nog iets krediet: hij wou wel maar kon niet mede door Trump en zijn beperkt debatvermogen.

Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    non plus ultra

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    30 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Wat had Biden dan moeten doen? Terug schelden, roepen en constant onderbreken? Nee, het beste wat hij kon doen is kalm blijven. Het is de taak van de moderator om zo'n debat in goede banen te leiden. Geen enkele persoon kan inhoudelijk zijn programma overbrengen tegenover iemand als Trump als de moderator niet ingrijpt.

Volgende keer gewoon de micro uitschakelen en klaar.
    Allé, als het met argumenten dan niet meer lukt de micro maar uitzetten? Na amper één debat wil je al grijpen naar censuur?

Het debat viel trouwens nog wel mee, de media blazen het weer op buiten alle proporties. Ik vraag me overigens af wat er echt de meerwaarde van is, er wordt weinig nieuws besproken tijdens die debatten, de mensen kennen de standpunten eveneens van beiden kandidaten.
    Laatst gewijzigd door Straddle; 30 september 2020 om 23:46

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Allé, als het met argumenten dan niet meer lukt de micro maar uitzetten? Na amper één debat wil je al grijpen naar censuur?
    Of men kan zich aan de afspraken houden. Censuur laat me niet lachen.

De argumenten: https://www.factcheck.org/2020/09/fa...-biden-debate/. Tja: Trump kan het hardste schreeuwen dat maakt nog iets niet de waarheid. Beide hebben leugens of halve waarheden uitgekraamd.
    Laatst gewijzigd door brecht5; 30 september 2020 om 23:52

StevenFM's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht

Het debat viel trouwens nog wel mee, de media blazen het weer op buiten alle proporties. Ik vraag me overigens af wat er echt de meerwaarde van is, er wordt weinig nieuws besproken tijdens die debatten, de mensen kennen de standpunten eveneens van beiden kandidaten.
    Constant iemand onderbreken is een ergere vorm van censuur dan iemand zijn microfoon uitschakelen wanneer deze persoon het woord niet eens heeft. Het doel van zo'n debat moet toch nog altijd zijn om de kiezers te informeren zodat ze een weloverwogen besluit kunnen maken. Hoe kan dat nu in godsnaam gebeuren wanneer de kandidaten elkaar continu onderbreken en over elkaar heen roepen?

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Maatregelen treffen die ervoor zorgen dat ieder zijn 2 minuten spreektijd ten volle kan benutten is nu al censuur volgens sommigen. Maar Trump die een ander niet toelaat om zijn uitleg te doen wordt door zijn fans als triomf bekeken. Ge moet het maar kunnen.
    Smart enough to know I`m not smart enough.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht5 Bekijk bericht
    Ik heb het gisteren live gezien en het was gewoon chaos. Biden heeft het geprobeerd om een debat te voeren maar was er niet in staat toe. Ten eerste omdat hij niet de meest vlotte spreker is maar Trump had geen intentie om het beschaafd en ordelijk te houden. Ja Biden heeft Trump ook een 2-3 keer onderbroken. Trump non stop. Het is gewoon giant douche vs een turd sandwich. Alleen is de turd sandwich ( Biden) nog menselijk. Trump is gewoon ne boer. Ge kunt dat vermakelijk en verfrissend vinden maar gisteren was dit debat de naam niet eens waardig. Gewoon president onwaardig. Hier is het met de regering soms ook een kakafonie maar dit was gewoon een niveau om van te wenen. Trump effectiever in persoonlijke aanvallen, chapeau! Hij mag er trots op zijn. Beide hebben gisteren hun land belachelijk gemaakt. Ik geef Biden nog iets krediet: hij wou wel maar kon niet mede door Trump en zijn beperkt debatvermogen.
    Dat vetgedrukt is pertinent onjuist. Geloof jij nu echt dat ik geen enkel moment kan vinden waarop Biden 1 minuut aan een stuk aan het praten is? Ik ben zeker dat ik zelfs momenten vind waarop hij 2 minuten aan een stuk praat. Dat noem ik niet non-stop onderbreken.

En Biden moet zeker niet als heilig mannetje opgehangen worden, als je shut up tegen de president zegt in een debat, you are the worst president ever, al het oogcontact met Trump uit de weg gaan en hem met gebaren afwimpelen, Trump en het debat volkomen negeren en een oproep lanceren naar de kiezer rechtstreeks in de camera... Ik vond het allemaal maar niks eigenlijk.

Bijvoorbeeld alleen al de eerste 10 minuten. Er is daar een discussie over het aanstellen van die supreme justice rechter. Trump zegt gewoon dat zijn partij de verkiezingen gewonnen heeft en dat hij daarom dat recht ook heeft. Biden probeert daar een argument tegen de maken wat kant nog wal raakt (je zou zoiets niet mogen doen tijdens verkiezingen?). Dat was weldegelijk een goed discussiemoment en daar moet imo Biden al direct het onderspit delven.

Als men dan weer begint over Trump die zo weinig belastingen betaald heeft, dan haalt Trump aan dat iedere prive persoon alles in het werk stelt om zo weinig mogelijk belastingen te betalen. Is dat niet correct dan? Trump zegt vervolgens dat dit kan wegens de wetten die er via Bidens partij gekomen zijn. Dat is toch correct? Ik snap echt niet waarom men altijd maar over die belastingen moet hebben dat was 4j geleden al zo en nu nog. Is het een schandaal om zo weinig mogelijk belastingen te betalen amai dan lopen er in Belgie veel schandelen rond die moeten afgezet worden. Slimme bedrijven noem ik dat.

Dan nog zoiets, de moderator wil het perse hebben over white supremacy. Hij wil dat Trump expliciet zegt, bijna een soort van eed "herhaal mijn woorden", dat hij het probleem van white supremacy erkent of dergelijk. Het past imo perfect in Trump zijn plaatje om niet mee te gaan in dat soort gedoe als zijnde dat de problemen het laatste half jaar allemaal komen door white supremacy, en dus ook te weigeren letterlijk daar op die manier wat over te zeggen. Hij is tegen de politieke correctheid, dat zei hij 4j geleden al en dat is hij nu nog steeds.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 1 oktober 2020 om 01:25

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janusderoose Bekijk bericht
    Dat vetgedrukt is pertinent onjuist. Geloof jij nu echt dat ik geen enkel moment kan vinden waarop Biden 1 minuut aan een stuk aan het praten is? Ik ben zeker dat ik zelfs momenten vind waarop hij 2 minuten aan een stuk praat. Dat noem ik niet non-stop onderbreken.
    Het was 5 min kalm, daarna een uur non-stop onderbreking door de clown .
    Klopt niet. Fake news van jou. Zeg mij van wanneer tot wanneer hij continue onderbroken werd voor een uur lang en zelfs nog niet 1 minuut aan een stuk kon praten.
    Dan zal ik u hier het fragmentje tonen waarin hij toch een hele tijd aan een stuk praat. En dan ga je uiteraard weer met een ander excuus komen. LOL echt en dan iets over Trump zeggen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Hoeveel keer heeft Wallace Trump erop gewezen dat hij Biden moest laten uitspreken? Het debat was chaos.Trump was gewoon enorm storend. Ik zal mijn fout even corrigeren dan: bijna bij elke vrije 2 minuten spreken van Biden moest Wallace tussenkomen en Trump terecht wijzen. Content nu?

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brecht5 Bekijk bericht
    Hoeveel keer heeft Wallace Trump erop gewezen dat hij Biden moest laten uitspreken? Het debat was chaos.Trump was gewoon enorm storend. Ik zal mijn fout even corrigeren dan: bijna bij elke vrije 2 minuten spreken van Biden moest Wallace tussenkomen en Trump terecht wijzen. Content nu?
    Echt waar ik geloof dat in 50% van de gevallen wanneer de moderator zei "Biden you have 2 minutes" dat de moderator Trump daarin niet moest terecht wijzen de eerste 2 minuten. Als je me niet gelooft ik wil het graag trachten bewijzen, zal gemakkelijker zijn als de transcripts online staan. We gaan van non-stop naar bijna elke, dan gaan we van bijna elke naar meestal, van meestal naar vaak, van vaak naar heel veel. Ook dat is fake news. Dit is niet non stop. En in het "vrij debat" was er geen sprake van 2 minuten.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 1 oktober 2020 om 01:39

Regels voor berichten