iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zal ook nooit pleiten voor het eindeloos pamperen van bepaalde groepen. Maar wat jij beschrijft, is in de VS ook al jaren en jaren aan de gang, hè. Daar zijn in de jaren 20 (geloof ik) de Italianen "blank" bevonden. En niet alleen cultureel, maar ook juridisch was dat daar. Ras of "blankheid" is niet iets wat in je genen zit, het is niet echt. Het is een social construct. En doen alsof die Rus die perfect Nederlands kan met precies dezelfde obstakels moet afrekenen als Ali die perfect Nederlands kan, is niet noodzakelijk waar.
    Kan je even toelichten hoe je dat fenomeen uit mijn anekdote afleidt en het daarmee vergelijkt? Ik ga niet verder daarop reageren, want het lijkt mij erg bij de haren getrokken.

"Doen alsof"? Moeten we echt dat straatje ingaan?
    En het is niet noodzakelijk waar, maar moeten we daarom de lat lager/hoger leggen voor de ene? Of je nu Vladimir of Adil heet, dat mag toch helemaal niet uit maken om Nederlands te leren, goed te studeren of een job te leren? Ok, culturele indoctrinatie door de directe omgeving zal een verschil maken voor beiden qua slaagkansen in de maatschappij, maar ligt dat aan de directe omgeving of aan de maatschappij?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nu nog beter! Ik vergeleek dat ook niet, hè, dat deed King of Woods!
    Maar je mag wel zeggen dat zwarten het voor 1933 waarschijnlijk even goed deden als erna, toch? En toch was er geen enkele zwarte bij de Washington Redskins. Daar klopte dus duidelijk iets niet, daar zijn we het over eens. Maar als je nu diezelfde ongelijkheid in een ander veld ziet, ja, dan is het weer wél omdat zwarten dat niet zo goed kunnen? Terwijl daar geen enkele reden toe is waarom je dat zou denken.

Maar jij maakt ook dezelfde sprong als MikeHunt hierboven, hè. De studio heeft niet gezegd dat de stemmen allemaal van juiste etniciteit moeten zijn. De overheid heeft dat niet gezegd. Die blanke acteurs hebben een probleem gezien binnen hun vakgebied en hebben gezegd dat zij deel van de oplossing willen zijn in plaats van van het probleem. En zijn gestopt met het inspreken van stemmen van gekleurden. Dus in jouw vergelijking kan Tesoro toch ook 'nee' zeggen als ze bezwaren heeft? Heeft ze die niet, dan niet, hè. Net zoals er nog genoeg acteurs in de VS zullen zijn die daar geen bezwaren tegen zien.

Dus als een cosmeticabedrijf de namen van hun producten verandert zijn het opportunisten die willen profiteren van de hype maar als acteurs iets gelijkaardig doen is het plots een nobele daad waar ze volledig zelf opgekomen zijn. En jij gelooft echt dat beide beslissingen niet gewoon het gevolg zijn van de heksenjachten op sociale media die hen mogelijk geld gaan kosten?

Dat snap ik niet. Iemand zegt dat omdat er consequent veel meer blanke acteurs gekozen worden om niet-blanke stemmen in te spreken, en wil dat aanpakken. Het tegenargument is dan dat er ook niet wordt ingegrepen als allemaal zwarten winnen op de 100 meter. En plots moeten we ineens boos zijn omdat (zogezegd) Aziaten beter doen dan andere rassen op vlak van wiskunde, studeren, wetenschap (wat ik héél erg betwijfel). Waarom? Dat heeft toch niks te maken met het feit dat er nog altijd consequent veel meer blanke acteurs worden gekozen om niet-blanke stemmen in te spreken?

En dat is foute statistiek. Een correcte vertegenwoordiging zou 15% zijn. Maar als zwarte hoor je wel evenveel kans te maken op iets. Maar ik zeg niet dat ze die poppen 50/50 moeten produceren, ik zeg dat als je merkt dat het nu 95%-5% is, dat er iets fout zit. Want zoals je zelf zegt: Kinderen willen graag zichzelf herkennen in speelgoed.

Maar opnieuw stel je het net iets anders voor dan wat ik zeg, hè. Ik zeg ook niet dat er een generatie gaat wegblijven omdat een film "niet blank genoeg" klinkt. Het punt is dat studiobazen beslissen, en dat dat veel vaker neerkomt op een blanke in plaats van op een zwarte. Omdat zij scheve ideeën hebben over wat precies een zwarte doet, of scheve ideeën over wat precies zou verkopen en wat niet. Zo zijn we het er vast ook over eens dat een zoveelste remake van een klassieker niet veel bijvoegt aan de filmwereld, en veel mensen denken dat iets echt origineels wel veel geld kan opleveren. Maar dat is duurder om te maken, dus gebeurt het niet. Wil dat daarom zeggen dat de mensen het niet willen? Of dat er niet genoeg kwaliteit is? Nee, dat groepje mensen beslist wat er gemaakt wordt, en zij zijn "risk averse".
    En ze kiezen veel meer voor blanke acteurs dan je zou verwachten als je naar de eigenlijke verdeling gaat kijken, en zeker als je gaat kijken naar het aantal blanken (60%) in de VS. De werkgelegenheid komt niet vanzelf, zo blijkt uit de praktijk. De praktijk geeft aan dat het nog meer gesloten blijft als er geen voorvechters zijn die economisch of eigen gewin opzij schuiven. Vandaar dus de actie van die acteurs hier.
    Hoe kom je nu ineens weer aan 15? En nogmaals die kans is mathematisch gewoon kleiner omdat ze met 10 keer zo weinig zijn, dus ja ze hebben gelijke kansen maar wel met een factor /10.

Volgens mij zijn die studiobazen ook minder geïnteresseerd in kleurtjes dan in geld dus als die K3 generatie oud genoeg is om naar de cinema te gaan zullen ze vanzelf wel hun businessplan aanpassen om in te spelen op die nieuwe mentaliteit. En dat lijkt me nu ook al te gebeuren want er zijn nog nooit zoveel zwarte acteurs geweest, we zitten NU nog niet aan 13% maar als die stijging zich voortzet is dat toch gewoon een kwestie van tijd?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Kan je even toelichten hoe je dat fenomeen uit mijn anekdote afleidt en het daarmee vergelijkt? Ik ga niet verder daarop reageren, want het lijkt mij erg bij de haren getrokken.

"Doen alsof"? Moeten we echt dat straatje ingaan?
    En het is niet noodzakelijk waar, maar moeten we daarom de lat lager/hoger leggen voor de ene? Of je nu Vladimir of Adil heet, dat mag toch helemaal niet uit maken om Nederlands te leren, goed te studeren of een job te leren? Ok, culturele indoctrinatie door de directe omgeving zal een verschil maken voor beiden qua slaagkansen in de maatschappij, maar ligt dat aan de directe omgeving of aan de maatschappij?
    Maar jij draait het om. De lat moet niet hoger gelegd worden voor de ene als voor de andere, dat zeg ik net. Ik zeg dat mensen met een bruine huid meer last zullen hebben van die obstakels, meer last zullen hebben van de geïnstitutionaliseerde ongelijkheid. En dat zeg ik op basis van sociologische evoluties die je onder andere in de jaren 20 in de VS ook hebt gezien. Dat je dat bij de haren getrokken vind, daar kan ik dan weinig aan doen. Het zijn nochtans feitelijkheden die je makkelijk kunt opzoeken ( Hier kun je beginnen: https://en.wikipedia.org/wiki/Defini..._United_States)

De lat moet zeker niet hoger gelegd worden voor Vladimir dan voor Adil. Maar dat staat los van de obstakels waarmee Vladimir dan wel Adil zal moeten afrekenen, toch? Het sociale bedenksel van ras is zelfs specifiek voor Rusland en de Balkanregio al vaker getest op z'n definities. Da's bijna zoals zeggen: Er is geen racisme tegen Adil El-Hajoutti, want Stephen Smith krijgt hier ook alle kansen. Zo werkt het niet helemaal.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Dus als een cosmeticabedrijf de namen van hun producten verandert zijn het opportunisten die willen profiteren van de hype maar als acteurs iets gelijkaardig doen is het plots een nobele daad waar ze volledig zelf opgekomen zijn. En jij gelooft echt dat beide beslissingen niet gewoon het gevolg zijn van de heksenjachten op sociale media die hen mogelijk geld gaan kosten?
    Ja, dat geloof ik, want het is Hank Azaria die al jaren met hetzelfde zit, en al jaren hetzelfde zegt. Het is vooral de antibeweging nu die wil doen uitschijnen alsof alle blanken onderdrukt worden, en moeten luisteren want anders gaan ze failliet. En ik heb moeite om te geloven in het "nobele" van een structuur als L'Oréal. Vooral omdat het verschil zit in hun acties. Jij noemt het hetzelfde, ik noem het ene een duidelijke nood die ontstaat vanuit de werkelijkheid van ongelijkheid (de acteurs) en het andere gekrabbel in de marge waar niemand een probleem mee heeft.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Hoe kom je nu ineens weer aan 15? En nogmaals die kans is mathematisch gewoon kleiner omdat ze met 10 keer zo weinig zijn, dus ja ze hebben gelijke kansen maar wel met een factor /10.

Volgens mij zijn die studiobazen ook minder geïnteresseerd in kleurtjes dan in geld dus als die K3 generatie oud genoeg is om naar de cinema te gaan zullen ze vanzelf wel hun businessplan aanpassen om in te spelen op die nieuwe mentaliteit. En dat lijkt me nu ook al te gebeuren want er zijn nog nooit zoveel zwarte acteurs geweest, we zitten NU nog niet aan 13% maar als die stijging zich voortzet is dat toch gewoon een kwestie van tijd?
    Ik kom aan 15 omdat ik afrond. En het hier over theorie gaat, of er dan 15 is of 13, maakt heel weinig uit.
    Maar die stijging zie jij misschien, maar net zoals bij de sporters van hierboven niet meteen in het segment dat de beslissingen maakt, hè. Die stijging zie je alvast niet onder de 95% regisseurs of 99% CEO's van filmmaatschappijen. Maar goed, in dit betoog ben je dus voorstander van zulke acties? Van acteurs die mee zorgen voor de bewustwording, van acties als BLM die aangeven dat we er nog niet zijn? Want dat is wel nodig om die stijging te laten gebeuren, op zichzelf gebeurt het duidelijk niet.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar jij draait het om. De lat moet niet hoger gelegd worden voor de ene als voor de andere, dat zeg ik net. Ik zeg dat mensen met een bruine huid meer last zullen hebben van die obstakels, meer last zullen hebben van de geïnstitutionaliseerde ongelijkheid. En dat zeg ik op basis van sociologische evoluties die je onder andere in de jaren 20 in de VS ook hebt gezien. Dat je dat bij de haren getrokken vind, daar kan ik dan weinig aan doen. Het zijn nochtans feitelijkheden die je makkelijk kunt opzoeken ( Hier kun je beginnen: https://en.wikipedia.org/wiki/Defini..._United_States)

De lat moet zeker niet hoger gelegd worden voor Vladimir dan voor Adil. Maar dat staat los van de obstakels waarmee Vladimir dan wel Adil zal moeten afrekenen, toch? Het sociale bedenksel van ras is zelfs specifiek voor Rusland en de Balkanregio al vaker getest op z'n definities. Da's bijna zoals zeggen: Er is geen racisme tegen Adil El-Hajoutti, want Stephen Smith krijgt hier ook alle kansen. Zo werkt het niet helemaal.
    Ik vind tenenkrullend dat Vladimir met Adil vergeleken moet worden. Of dat het aantal obstakels afgemeten moet worden aan de precieze tint van zijn/haar huid. Dat brengt toch geen meerwaarde?

De ene is ingeweken op zijn 10 jaar en de andere is mss een 3e generatie inwijkeling. En voor de ene is het geen bijkomend obstakel gebleken om het toch goed te doen. Jij vindt het dan normaal om te zeggen dat de andere het niet goed gedaan heeft omwille van een niet met het blote oog zichtbaar sociale construct waaraan we met zijn allen schuldig zijn, maar waar we toch niet onmiddellijk de vinger op de wonde van kunnen leggen. Mmmm

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Ik vind tenenkrullend dat Vladimir met Adil vergeleken moet worden. Of dat het aantal obstakels afgemeten moet worden aan de precieze tint van zijn/haar huid. Dat brengt toch geen meerwaarde?

De ene is ingeweken op zijn 10 jaar en de andere is mss een 3e generatie inwijkeling. En voor de ene is het geen bijkomend obstakel gebleken om het toch goed te doen. Jij vindt het dan normaal om te zeggen dat de andere het niet goed gedaan heeft omwille van een niet met het blote oog zichtbaar sociale construct waaraan we met zijn allen schuldig zijn, maar waar we toch niet onmiddellijk de vinger op de wonde van kunnen leggen. Mmmm
    Ga jij beweren dat Stephen Smith uit de VS met precies dezelfde obstakels te maken heeft in België als Adil El-Hajoutti?

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Opnieuw, mss kunnen blanken gewoon een breder gamma aan typetjes nadoen, los van de huidskleur? Er zijn toch maar weinig zwarte impersonators die blanke typetjes doen?
    Maar die onderrepresentatie zie je in praktisch alle hogere en beter betaalde functies alsook in prestige jobs. Ik weet dat je het niet zo bedoelt maar als het argument altijd is dat dit komt omdat blanken er gewoon beter in zijn en omdat ze zogezegd de beste aannemen voor de job dan kom je terug uit bij white supremacy maar dan iets anders verpakt.

Waarschijnlijk niet doelbewust maar dit zijn de subversieve technieken van altright. Het is dan wel it's mooier verpakt, het eindresultaat komt op hetzelfde neer.

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Je zin begint met "dus" maar heeft totaal niks te maken met mijn post, laat staan dat het een logisch gevolg zou zijn. Waar zeg ik dat, of waaruit zou dat het logische gevolg zijn?
    Nee, natuurlijk is het feit dat meerdere generaties allochtone ouders geen deftig Nederlands kunnen niet de schuld van de stoute blanke man. Maar als je kijkt naar geïnstitutionaliseerde ongelijkheid, dan moet je alles ook bekijken. Ik heb hiervoor de bekende vergelijking van de bird cage al gemaakt. Dat geïnstitutionaliseerde of structurele ongelijkheid (ik noem het dan maar zo), een vogelkooi is. En als je gaat focussen op één spijl, met je neus op die ene spijl, dan zie je de rest niet. En dan ga je per spijl denken: Allee, laat zich vogeltje daar nu door tegenhouden? Dan kom je tot de conclusie dat die vogel daar nog zit door z'n eigen schuld. Of soms ook wel door z'n eigen keuze.

En dan gaat het daarbij niet over het persoonlijke invullen van die bepaalde kansen, hè. Maar als je statistisch (om het voorbeeld van hierboven te nemen) ziet dat een bevolkingsaandeel 40% is, maar in alle gegoede en machtsposities dat aandeel maar 5% is, dan klopt er iets niet. En dat is meer dan "ze doen hun best niet zoals wij". Want dat is weer uitgaan van een perfecte meritocratie die volledig draait op verdienste. Wat duidelijk dus niet het geval is.

Ge moogt hier al leuteren over vogeltjes wat je wil maar ik zou nu eens willen weten waar die geïnstitutionaliseerde ongelijkheid werkelijk zit hier in belgie? Als je naar eender welk loket gaat in belgie moet je dan in een aparte rij gaan staan als kleurling? Hangt de sociale zekerheid af van het kleur van uw huid? Krijg je geen huis als je moslim bent? Zeg het mij want waarschijnlijk ben ik te dom om het te merken maar waar men ganse dagen dat grote racisme vandaan haalt in belgie weet is mij toch een vraagteken.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Ge moogt hier al leuteren over vogeltjes wat je wil maar ik zou nu eens willen weten waar die geïnstitutionaliseerde ongelijkheid werkelijk zit hier in belgie? Als je naar eender welk loket gaat in belgie moet je dan in een aparte rij gaan staan als kleurling? Hangt de sociale zekerheid af van het kleur van uw huid? Krijg je geen huis als je moslim bent? Zeg het mij want waarschijnlijk ben ik te dom om het te merken maar waar men ganse dagen dat grote racisme vandaan haalt in belgie weet is mij toch een vraagteken.
    Daar zijn wel een paar voorbeelden voor te vinden, hoor. Zoals het duidelijke signaal dat gegeven wordt dat het op de huizenmarkt niet helemaal fair zou verlopen. Elders waren het de interimkantoren die met codetaal werkten. Maar veel subtieler bestaan die zeker ook. Als je denkt aan de "gevaarlijke" wijken van Brussel, welke kleur hebben die voornamelijk? Of als je denkt aan de wijken in Antwerpen met de meeste kleurlingen, zijn het dan de woorden "rijke buurt", "up-and-coming" of "veilig" de eerste waar je aan denkt? Up-and-coming geeft eigenlijk al aan dat er een "verblanking" is. Hiervoor was al sprake van racial profiling, dat dat geen enkel probleem zou zijn. Stungunner gaf hier al aan dat andere bevolkingsgroepen meer moeite zullen moeten doen om dezelfde kansen te krijgen in het onderwijs, bijvoorbeeld. Hiervoor was er nog een gesprek over een zwarte in Vlaanderen aanspreken in het Frans, die dan op z'n tenen was getrapt, want hij was gewoon een Vlaming. Hoewel geen al te groot probleem, blijft het wel racisme (anders behandelen van een individu op basis van vooroordelen over de groep). Nogmaals: Dat is niet om iemand te beschuldigen, je vroeg voorbeelden van geïnstitutionaliseerd racisme. Als je daarin wilt meegaan, moet je er ook in meegaan dat als het goed is, dat nooit wordt gebruikt als persoonlijk verwijt. Ah nee, want het gaat om het instituut, de structuur. Maar het hoeft ook niet altijd letterlijk af te hangen van je kleur.

Maar dat zijn dus die specifieke spijlen, en zo kunnen we er vast nog een heleboel bedenken. Van subtielere en minder subtiele. En daar kun je één voor één naar kijken en ze afdoen als toch niet zo'n sterke spijl. Vandaar mijn vergelijking dus. Want het gaat niet om één spijltje. Het gaat om het netwerk. Het gaat erom dat wij een systeem hebben opgezet vanuit ons oogpunt, een systeem dat al heel lang gericht is op een blank overwicht. Dat is toch een feit? De systemen en structuren die wij hebben, zijn opgesteld door blanken. Is het niet mogelijk dat ons systeem voor ons objectief en neutraal aanvoelt, maar voor gekleurden niet? Dat wij het probleem niet zien, omdat wij er geen probleem van ondervinden. Wat dus net het probleem is?

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Jouw omgeving is blijkbaar een pak keuriger dan die van mij, ik kom het althans nog vaak tegen dat als migratie het gespreksonderwerp wordt dat het niet lang duurt voordat de duidelijk racistische uitspraken komen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zo'n mensen dan wel perfect neutraal zijn als ze hun job of ergens anders een keuze moeten maken.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Maar die onderrepresentatie zie je in praktisch alle hogere en beter betaalde functies alsook in prestige jobs. Ik weet dat je het niet zo bedoelt maar als het argument altijd is dat dit komt omdat blanken er gewoon beter in zijn en omdat ze zogezegd de beste aannemen voor de job dan kom je terug uit bij white supremacy maar dan iets anders verpakt.

Waarschijnlijk niet doelbewust maar dit zijn de subversieve technieken van altright. Het is dan wel it's mooier verpakt, het eindresultaat komt op hetzelfde neer.
    Maar het is gewoon fout in beide richtingen dan. Zeggen "het is omdat ze het minder goed kunnen" is in vele gevallen een foute aanname, maar steeds zeggen "het is omdat er institutioneel racisme is" is dat evengoed.

Dat de NBA vol met zwarte spelers zit, meer dan blanke spelers, is geen racisme. Dat is omdat ze gemiddeld genomen gewoon beter zijn. Maar waarom kan men dat daar wel aannemen, maar bij pakweg stemacteurs niet? Daar is het blijkbaar sowieso racisme dan? Of kan het mss gewoon zijn dat iemand anders gewoon geschikter was voor de job?

Het feit dat men pakweg Hank Azaria werk zou afnemen omdat hij blank is, dat is evengoed gewoon racisme. En ja, ik weet wel dat hij zelf heeft aangegeven die typetjes niet meer te willen inspreken, maar dat komt ook vooral door de immense druk die via oa social media wordt uitgeoefend waardoor zulke mensen schrik krijgen dat ze vroeg of laat gewoon aan de schandpaal gaan genageld worden.

Toen de makers van de Simpsons hem vroegen "Hé Hank, doe eens een zwarte flik na" en dat was er boenk op, hadden ze toen eigenlijk moeten zeggen "goed gedaan, maar jammer, je bent wit, we gaan jou die kans niet geven.."? Straf toch, dat zulke discriminatie blijkbaar geen probleem zou zijn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Maar het is gewoon fout in beide richtingen dan. Zeggen "het is omdat ze het minder goed kunnen" is in vele gevallen een foute aanname, maar steeds zeggen "het is omdat er institutioneel racisme is" is dat evengoed.

Dat de NBA vol met zwarte spelers zit, meer dan blanke spelers, is geen racisme. Dat is omdat ze gemiddeld genomen gewoon beter zijn. Maar waarom kan men dat daar wel aannemen, maar bij pakweg stemacteurs niet? Daar is het blijkbaar sowieso racisme dan? Of kan het mss gewoon zijn dat iemand anders gewoon geschikter was voor de job?

Het feit dat men pakweg Hank Azaria werk zou afnemen omdat hij blank is, dat is evengoed gewoon racisme. En ja, ik weet wel dat hij zelf heeft aangegeven die typetjes niet meer te willen inspreken, maar dat komt ook vooral door de immense druk die via oa social media wordt uitgeoefend waardoor zulke mensen schrik krijgen dat ze vroeg of laat gewoon aan de schandpaal gaan genageld worden.

Toen de makers van de Simpsons hem vroegen "Hé Hank, doe eens een zwarte flik na" en dat was er boenk op, hadden ze toen eigenlijk moeten zeggen "goed gedaan, maar jammer, je bent wit, we gaan jou die kans niet geven.."? Straf toch, dat zulke discriminatie blijkbaar geen probleem zou zijn.
    En het was er "boenk op" volgens die vier blanken die moesten kiezen.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    En het was er "boenk op" volgens die vier blanken die moesten kiezen.
    ah oei, nu hadden ze eerst aan een zwarte moeten vragen of het er boenk op was? Nu kan dus een blanke ook al niet meer zelf iets beoordelen als het om zwarten gaat? We gaan zo toch echt wel naar net meer ongelijkheid op basis van kleur, dat kan toch absoluut de bedoeling niet zijn?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ga jij beweren dat Stephen Smith uit de VS met precies dezelfde obstakels te maken heeft in België als Adil El-Hajoutti?
    Waarom zou ik dat gaan beweren?
    Ieder persoon heeft zijn obstakels en voor quasi iedereen zijn die anders. Je kan dan evengoed spreken van geïnstitutionaliseerde ongelijkheid waarmee Dylona Stinkens versus Eleonore De Merode te maken zal hebben. Meen je echt dat je dat eruit gaat krijgen?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Waarom zou ik dat gaan beweren?
    Ieder persoon heeft zijn obstakels en voor quasi iedereen zijn die anders. Je kan dan evengoed spreken van geïnstitutionaliseerde ongelijkheid waarmee Dylona Stinkens versus Eleonore De Merode te maken zal hebben. Meen je echt dat je dat eruit gaat krijgen?
    Nee. Maar als je merkt dat een bepaalde groep er telkens opnieuw en statistisch gezien meer mee te kampen heeft, dan kun je daar wel iets aan doen. En daar hebben we het hier over.

Dat een Amerikaanse inwijkeling als blanker wordt gezien dan een Arabische. Dat een Russische ook als blanker wordt gezien. Dat zijn gewoon feiten. En ik heb aangegeven dat dat wordt ondersteund door sociologische gebeurtenissen, oa in de VS. Je doet alsof ander land = ander ras en dus evenveel last van racisme, maar dat is niet waar.

Regels voor berichten