M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Merendeel van alle managers vandaag zijn blanke mannen. Dat de meeste omhoog gevallen zijn en verre van de beste voor de job daar halen we onze schouders eens bij op maar oh wee moest er een vrouw die job krijgen! Kan niet want het was sowieso niet de beste keuze.
    Zelfs ondanks het feit dat je dit niet hard kan maken, gaat je whataboutism argument nog steeds niet op. Want het is niet omdat vriendjespolitiek in de weg staat van eerlijke kansen op basis van competenties, dat je deze nog verder moet uithollen door er identiteitsklodder bij te halen die net zo goed niets met competenties te maken heeft.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Jij noemt dat identiteitsklodder, ik noem het systemisch racisme tegengaan. Als je al 100 jaar uit een diverse poel enkel witte mannen aanneemt kan het echt geen kwaad om af en toe eens zelfkritisch naar je selectie procedures te kijken. Dat gebeurt nu eindelijk een beetje en dat moeten we toejuichen ipv deze evolutie de kop te willen indrukken.

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Jij noemt dat identiteitsklodder, ik noem het systemisch racisme tegengaan. Als je al 100 jaar uit een diverse poel enkel witte mannen aanneemt kan het echt geen kwaad om af en toe eens zelfkritisch naar je selectie procedures te kijken. Dat gebeurt nu eindelijk een beetje en dat moeten we toejuichen ipv deze evolutie de kop te willen indrukken.
    En gij gaat dat racisme tegengaan door gewoon hetzelfde doen als men al 100jaar doet maar gewoon het poeltje wisselen. Prachtig idee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    En gij gaat dat racisme tegengaan door gewoon hetzelfde doen als men al 100jaar doet maar gewoon het poeltje wisselen. Prachtig idee.

Neen, dat is jouw idee dat je in zijn mond probeert te leggen.

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Waar komt die angst toch vandaan? Denk je nu echt dat blanken niet meer aan de bak gaan geraken omdat er ooit misschien eens een zwarte beste regisseur zou winnen? Waarom altijd zo in extremen denken?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Als een bepaalde gemeenschap systematisch vrouwen minder naar school/hoger onderwijs stuurt, mensen vanuit hun gemeenschap die het wel goed doen beschimpt en niet omkijkt naar zijn kinderen, werkt die gemeenschap dat misschien ook minstens deels zelf in de hand.

Puur over België gesproken, moet ge mij eens uitleggen hoe een kind van Marokkaanse afkomst dat dezelfde opleidingskansen krijgt als een autochtoon kind, x keer meer kans heeft om voor zijn 18 jaar in de criminaliteit te belanden. Dat heeft weinig (niet niks, voor alle duidelijkheid) met structureel racisme te maken, wel met een bevolkingsgroep die zichzelf continu achter de feiten doet aanhollen door een probleem in de opvoeding van hun kinderen en de culturele achtergrond die daarbij speelt.

In de States is dat trouwens niet anders, genoeg getuigenissen van succesvolle zwarte mensen die door hun eigen gemeenschap beschimpt worden omdat ze het zowaar goed doen (ge moet maar een googlen op de term 'oreo'). Zo creëert ge een cultuur waarin het goed doen en u verbeteren gewoon actief wordt tegengewerkt. En dan wordt er nadien geklaagd vanuit diezelfde gemeenschap dat er een onevenwicht is, ik vind dat absurd.

Puur anekdotisch. ik heb een nieuwe rechtstreekse collega, Servisch islamitisch meisje. Die levert fantastisch werk, pikt alles enorm snel op en het enige wat ik mij kan bedenken hoe verschrikkelijk jammer het is dat bepaalde gemeenschappen in België hun vrouwen en dochters systematisch zo achterstellen dat die nooit dezelfde kans zullen krijgen om zich te ontwikkelen en bewijzen.
    Laatst gewijzigd door puni; 28 juni 2020 om 22:19
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    En dit gaat allemaal uit van de interessante stelling dat de grote boze kapitalistische bedrijven met opzet geld op tafel laten liggen door met opzet minder competente mensen aan te nemen. meer nog dat er niemand dan al dat talent WEL aanneemt om ze uit de markt te concurreren
    *** Also sprach Zarathustra ***
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Neen, dat is jouw idee dat je in zijn mond probeert te leggen.
    Nochtans zijn mijn ideeen wel anders maar de mensen met de juiste overtuiging zullen het wel weten wat ik denk natuurlijk. Ney hoe ze perfect van iedere bevokingsgroep weten wat men denkt. Zo is de overdreven reactie die nu ontstaat benoemen ook al angst om niet meer in hollywood aan de bak te komen.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Puur over België gesproken, moet ge mij eens uitleggen hoe een kind van Marokkaanse afkomst dat dezelfde opleidingskansen krijgt als een autochtoon kind, x keer meer kans heeft om voor zijn 18 jaar in de criminaliteit te belanden. Dat heeft weinig (niet niks, voor alle duidelijkheid) met structureel racisme te maken, wel met een bevolkingsgroep die zichzelf continu achter de feiten doet aanhollen door een probleem in de opvoeding van hun kinderen en de culturele achtergrond die daarbij speelt.
    Je moet ook andere zaken meerekenen. Een kind uit Molenbeek zal nooit dezelfde kansen hebben als een kind uit Schilde, Marokkaanse afkomst of niet. En dan kom je op veel dieper liggende problemen uit (waarvan cultuur er imo idd één is maar zeker niet het enige).

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Je moet ook andere zaken meerekenen. Een kind uit Molenbeek zal nooit dezelfde kansen hebben als een kind uit Schilde, Marokkaanse afkomst of niet. En dan kom je op veel dieper liggende problemen uit (waarvan cultuur er imo idd één is maar zeker niet het enige).
    Zoals?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ghettovorming? Maar da's ook iets dat die gemeenschappen vaak zelf in de hand werken.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ghettovorming? Maar da's ook iets dat die gemeenschappen vaak zelf in de hand werken.
    Ik dacht de problemen enkel en alleen racisme waren?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Zoals?

Pauperisme, ghettovorming, compleet wanbeleid (zeker in het verleden), onder andere. Racisme ook.
    Uiteraard wordt dat allemaal ook deels in de hand gewerkt door bv. de neiging om (te) grote gezinnen te verkiezen boven een betere levensstandaard, om de bruid in het land van oorsprong te gaan zoeken, of het cultureel idee dat vrouwen aan de haard horen en een goede opleiding voor meisjes dus veel minder belangrijk is. Maar de politiek draagt toch een minstens even grote verantwoordelijkheid hierin imo. Zolang ze in hun ghetto bleven en bereid waren om uw vuilnis te komen ophalen of zoiets was het allemaal niet erg, zie nu wat er van komt.

Het zal ettelijke decennia kosten om te verbeteren, als het al mogelijk is.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Nu moet je mij toch eens uitleggen, waar een kind uit molenbeek minder kansen krijgt dan een kind uit Schilde. Ze mogen (moeten) beide naar school. Daar kunnen ze beide even veel of even weinig leren, al naargelang hun goesting of ingesteldheid. Nadien krijgen ze beide evenveel kansen in de latere studierichting die ze willen kiezen (er zijn vandaag echt wel voldoende subsidies en tegemoetkomingen om ook kinderen uit kansarme families te laten verder studeren). Of evenveel kansen in de arbeidsmarkt, al dan niet na hun hogere studies. En daar kan je dan wel nog over discussiëren of Ahmed evenveel kansen krijgt als Thomas op basis van hun naam (al zie ik toch ook heel wat mensen met een vreemde naam die wél slagen in pakweg het Brusselse kantoorleven). Maar heel veel van hun ingesteldheid en wil om te studeren wordt gewoon bepaald door hun omgeving, hun familie, hun leefwereld... zoals hier al gezegd, als je binnen de lijntjes loopt, ambitie hebt, het goed wilt doen... in pakweg Molenbeek, is de kans groot dat je beschimpt wordt door heel wat klasgenoten, vriendjes op de straat, familie die niet gelooft in jouw ideaal... en dat is dan echt wel de schuld van die omgeving, niet van al die Vlaamse racisten die voor Bart De Uweever de la NVA stemmen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Nu moet je mij toch eens uitleggen, waar een kind uit molenbeek minder kansen krijgt dan een kind uit Schilde. Ze mogen (moeten) beide naar school. Daar kunnen ze beide even veel of even weinig leren, al naargelang hun goesting of ingesteldheid. Nadien krijgen ze beide evenveel kansen in de latere studierichting die ze willen kiezen (er zijn vandaag echt wel voldoende subsidies en tegemoetkomingen om ook kinderen uit kansarme families te laten verder studeren). Of evenveel kansen in de arbeidsmarkt, al dan niet na hun hogere studies. En daar kan je dan wel nog over discussiëren of Ahmed evenveel kansen krijgt als Thomas op basis van hun naam (al zie ik toch ook heel wat mensen met een vreemde naam die wél slagen in pakweg het Brusselse kantoorleven). Maar heel veel van hun ingesteldheid en wil om te studeren wordt gewoon bepaald door hun omgeving, hun familie, hun leefwereld... zoals hier al gezegd, als je binnen de lijntjes loopt, ambitie hebt, het goed wilt doen... in pakweg Molenbeek, is de kans groot dat je beschimpt wordt door heel wat klasgenoten, vriendjes op de straat, familie die niet gelooft in jouw ideaal... en dat is dan echt wel de schuld van die omgeving, niet van al die Vlaamse racisten die voor Bart De Uweever de la NVA stemmen.
    Haal het schuim van je mond en lees mijn vorige post eens. Je onderschat de impact van het maatschappelijk weefsel waarin je opgroeit enorm.

Regels voor berichten