Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StevenFM Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nee, waarom? Als je in Vlaanderen bent lijkt het me normaal dat je tegen eender wie in het Nederlands begint.
    Waarom zou het dan wel eventueel racistisch zijn als die Belg zwart is ipv blank?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Waarom zou het dan wel eventueel racistisch zijn als die Belg zwart is ipv blank?
    Dat is het niet. Hij begint er in het Frans tegen.
    Als je iemand anders behandelt dan je eender wie zou behandelen op basis van je vooroordelen, is dat discriminatie. Daarom niet problematisch, maar het is wel discriminatie. Is dat echt zo pijnlijk om in te zien dat je misschien onbewust discrimineert? Zoals ik zeg, de andere oplossing is -in plaats van in de verdediging te schieten- te denken aan of je dat misschien ook doet, en dat je daar misschien op kunt letten?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Heeft natuurlijk weinig te maken met de praktijktesten. Maar volgens de definitie van velen kun je zeggen dat een handeling stellen die voortkomt uit een vooroordeel = discriminatie. Een heel lichte vorm, en eentje zonder zware slachtoffers, maar nog altijd wel een vorm van discriminatie, ja. Dus als jij je gedrag aanpast door een vooroordeel dat je hebt over iemand op basis van de groep waartoe hij behoort, is dat discriminatie.

En daarop kan je reactie dan zijn: "Ik ben geen racist, hoor! Val mij eens niet aan!"
    Of ze kan zijn: "Hm, dat was inderdaad misschien een discriminerende handeling van mij, voortkomend uit mijn vooroordeel. Kan ik misschien proberen op te letten."

Wanneer een cartoon plots de realiteit wordt en sommigen blijven volhouden dat de slinger nog altijd niet te ver is doorgeslagen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Nee, waarom? Als je in Vlaanderen bent lijkt het me normaal dat je tegen eender wie in het Nederlands begint.
    Waarom zou het dan wel eventueel racistisch zijn als die Belg zwart is ipv blank en het om het Frans gaat? Dat is namelijk net zo goed een voertaal hier in België.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Wanneer een cartoon plots de realiteit wordt en sommigen blijven volhouden dat de slinger nog altijd niet te ver is doorgeslagen.
    Behalve dat het niet waar is, en je een karikaturale voorstelling maakt van een heel rationele en vriendelijke post die ik maak.
    Nergens zeg ik "microaggressions", nergens zeg ik dat het agressief is, nergens zeg ik wat hij ermee moét doen, nergens wijs ik hem met de vinger als zijnde schuldig. Integendeel, ik zet erbij dat het onbewust is, ik zet er in een vorige post bij dat niemand "neutraal" kan kijken. Ik zet erbij dat het een heel lichte vorm van discriminatie is, en eentje zonder echte slachtoffers.

Jij maakt er een karikatuur van, en dan zeg je dat die karikatuur lijkt op een andere karikatuur. Proficiat, maar het zegt niks over mijn post. Wat echter wel is, je laat zien dat het nu al niet alleen het R-woord (racisme) zorgt voor een gigantische kramp van iedereen die roept "ik? ik ben niet racistisch", maar nu is zelfs al wijzen op objectieve, fout bevonden vooroordelen genoeg om in diezelfde kramp te schieten. Het is logisch dat je een vooroordeel hebt over groepen, zo werkt dat. En het is ook logisch dat je daar een beetje je gedrag op afstelt. Maar dat wil niet zeggen dat dat wenselijk is, of dat je dat niet even in vraag mag stellen, toch?

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Waarom zou het dan wel eventueel racistisch zijn als die Belg zwart is ipv blank en het om het Frans gaat? Dat is namelijk net zo goed een voertaal hier in België.
    Waarom spreek je die mens in Vlaanderen in het Frans aan?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Behalve dat het niet waar is, en je een karikaturale voorstelling maakt van een heel rationele en vriendelijke post die ik maak.
    Nergens zeg ik "microaggressions", nergens zeg ik dat het agressief is, nergens zeg ik wat hij ermee moét doen, nergens wijs ik hem met de vinger als zijnde schuldig. Integendeel, ik zet erbij dat het onbewust is, ik zet er in een vorige post bij dat niemand "neutraal" kan kijken. Ik zet erbij dat het een heel lichte vorm van discriminatie is, en eentje zonder echte slachtoffers.

Jij maakt er een karikatuur van, en dan zeg je dat die karikatuur lijkt op een andere karikatuur. Proficiat, maar het zegt niks over mijn post. Wat echter wel is, je laat zien dat het nu al niet alleen het R-woord (racisme) zorgt voor een gigantische kramp van iedereen die roept "ik? ik ben niet racistisch", maar nu is zelfs al wijzen op objectieve, fout bevonden vooroordelen genoeg om in diezelfde kramp te schieten. Het is logisch dat je een vooroordeel hebt over groepen, zo werkt dat. En het is ook logisch dat je daar een beetje je gedrag op afstelt. Maar dat wil niet zeggen dat dat wenselijk is, of dat je dat niet even in vraag mag stellen, toch?
    Zowat letterlijk de definitie van microaggression :

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Zowat letterlijk de definitie van microaggression :
    Nee, want in die definitie zit al duidelijk "hostile, derogatory or negative prejudicial slights and insults". Wat ik expliciet NIET heb gezegd.
    Daarnaast negeer je opnieuw al mijn andere punten: nergens zeg ik dat het agressief is, nergens zeg ik wat hij ermee moét doen, nergens wijs ik hem met de vinger als zijnde schuldig. Wat je cartoon ook aangeeft. Wat er dus een cartoon van maakt, een karikatuur. Vandaar de rest van mijn post die je ook negeert:

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nee, dat is echt een beetje te flauw. George Floyd is een slachtoffer, Leopold II een dader.
    Ah? Hij was zelf het slachtoffer van zijn overvallen ofzo?

De vergelijking met leopold gaat perfect op. Als je de ene zijn goede daden wil wegvegen omwille van zijn slechte, dan moet je dat met de andere ook doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toch frappant (en teleurstellend) hoe sommige mensen zich in allerlei bochten wringen om de massamoord op miljoenen Congolezen te kunnen minimaliseren.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Ah? Hij was zelf het slachtoffer van zijn overvallen ofzo?

De vergelijking met leopold gaat perfect op. Als je de ene zijn goede daden wil wegvegen omwille van zijn slechte, dan moet je dat met de andere ook doen.
    Allee, de vergelijking met een kolonisatie, tienduizenden (eyeroll) tot miljoenen doden, verrijking van de ene natie op de kap van een andere, en de groeibodem voor hetzelfde soort racisme dat de andere z'n kop gekost heeft, die man op dit moment nog altijd graag op standbeelden zien staan. Die is perfect (!) te maken zelfs met iemand die ook een strafblad had, en is neergeschoten mede dankzij een geïnstitutionaliseerd racisme. Dat is geen vergelijking, dat is kwade wil.

Je hoeft niet Jezus Christus zelf te zijn zonder enige zonde, voordat je het symbool kunt zijn van iets wat verkeerd was.
    En net zoals bij Leopold, je kunt ook een paar goeie dingen gedaan hebben, en toch het symbool zijn van iets wat verkeerd was.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nee, want in die definitie zit al duidelijk "hostile, derogatory or negative prejudicial slights and insults". Wat ik expliciet NIET heb gezegd.
    Daarnaast negeer je opnieuw al mijn andere punten: nergens zeg ik dat het agressief is, nergens zeg ik wat hij ermee moét doen, nergens wijs ik hem met de vinger als zijnde schuldig. Wat je cartoon ook aangeeft. Wat er dus een cartoon van maakt, een karikatuur. Vandaar de rest van mijn post die je ook negeert:

Dus jij vindt het niet karikaturaal dat we nu zelfs al moeten opletten welke woorden we gebruiken om niet "per ongeluk" racistisch te zijn?
    Bovenop al die andere dingen waar we voor moeten opletten zoals godbetert welke afbeelding we op voedselverpakkingen zetten of welke kleur je cornflakes heeft.
    Heel die woke-cultuur die hier nu ook voet aan de grond begint te krijgen vind jij niet karikaturaal, en je gelooft oprecht dat we daarmee ECHT racisme gaan oplossen?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Even verhuisd uit het Praktijktestentopic.

Dus jij vindt het niet karikaturaal dat we nu zelfs al moeten opletten welke woorden we gebruiken om niet "per ongeluk" racistisch te zijn?
    Bovenop al die andere dingen waar we voor moeten opletten zoals godbetert welke afbeelding we op voedselverpakkingen zetten of welke kleur je cornflakes heeft.
    Heel die woke-cultuur die hier nu ook voet aan de grond begint te krijgen vind jij niet karikaturaal, en je gelooft oprecht dat we daarmee ECHT racisme gaan oplossen?
    Nee, maar ik heb het nooit racistisch genoemd. Ik heb het discriminatie genoemd. En ik heb al zeker niet gezegd dat dat problematisch is of dat je dan een racist bent. En over de kleur van je cornflakes heb ik nog nooit iets gezegd, dus fijn dat je me allerlei dingen toedicht, net zoals die karikatuur, maar dat is opnieuw een stropop. Je kunt ook gewoon in gesprek gaan, zonder me allerlei dingen te verwijten of in de mond te leggen, hoor.

Ik vraag me echt oprecht af waarom het zo'n probleem is dat je even naar jezelf moet kijken om te zien van waaruit je gedrag komt, en of dat wel is wat je wilt uitdragen. Hij spreekt die man in het Frans aan. Die voelt zich daardoor misschien een klein beetje minder échte Vlaming. Te merken aan zijn reactie "ik ben wel een echte Vlaming, hè".
    Hij spreekt hem aan in het Frans, omwille van een vooroordeel over een groep. Mee eens?
    Een vooroordeel dat hij heeft, en waar hij een actie aan verbindt, mee eens?
    Hij behandelt dus iemand anders dan normaal, omdat hij een vooroordeel heeft over een groep, waar toe die man behoort. Mee eens?
    Laatst gewijzigd door Loser; 19 juni 2020 om 14:28

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nee, maar ik heb het nooit racistisch genoemd. Ik heb het discriminatie genoemd. En ik heb al zeker niet gezegd dat dat problematisch is of dat je dan een racist bent. En over de kleur van je cornflakes heb ik nog nooit iets gezegd, dus fijn dat je me allerlei dingen toedicht, net zoals die karikatuur, maar dat is opnieuw een stropop. Je kunt ook gewoon in gesprek gaan, zonder me allerlei dingen te verwijten of in de mond te leggen, hoor.

Ik vraag me echt oprecht af waarom het zo'n probleem is dat je even naar jezelf moet kijken om te zien van waaruit je gedrag komt, en of dat wel is wat je wilt uitdragen. Hij spreekt die man in het Frans aan. Die voelt zich daardoor misschien een klein beetje minder échte Vlaming. Te merken aan zijn reactie "ik ben wel een echte Vlaming, hè".
    Hij spreekt hem aan in het Frans, omwille van een vooroordeel over een groep. Mee eens?
    Een vooroordeel dat hij heeft, en waar hij een actie aan verbindt, mee eens?
    Hij behandelt dus iemand anders dan normaal, omdat hij een vooroordeel heeft over een groep, waar toe die man behoort. Mee eens?
    Was niet mijn bedoeling om een ganse discussie te ontketenen.

Kvind nu niet dat het discriminerend is. De meeste zwarte mensen die ik tegenkom, zijn Franstalig. Voor de efficiëntie spreek ik ze dan direct aan in het Frans. Franstalig zijn is toch geen verwijt of iets negatiefs? Oké ik behandel hem anders omwille van een assumptie op basis van eerdere ervaring. Maar die assumptie is niet negatief en het "anders behandelen" is niet in zijn nadeel. Oké 1 van de 20 voelt zich op de tenen getrapt, bij die andere 19 heb ik tijd gespaard door onmiddellijk de juiste taal te spreken of ze trekken het zich niet aan.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Toch frappant (en teleurstellend) hoe sommige mensen zich in allerlei bochten wringen om de massamoord op miljoenen Congolezen te kunnen minimaliseren.
    Graag quoten waar dat hier gebeurt, of hou zo'n uitspraken in het vervolg voor uzelf.

Niemand minimaliseert dat hier. Het enige wat geminimaliseerd wordt, zij de criminele feiten van Floyd. Want dat doet niet terzake precies

Regels voor berichten