Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja ik had wel kunnen verwachten dat als een ancient die met pensioen gaat die mij zegt dat hij aan de top meer racisme en discriminatie merkt, zou onthaald worden op “is zeker jaloers omdat een zwarte vrouw promotie kreeg!”. Wist ik bij voorbaat al dat dit kansloos was.

Het feit dat er steeds minder en minder over “politiek incorrecte zaken” mag gediscussieerd worden in de krant of op tv of op een universiteit, met rationele argumentatie, is verontrustend genoeg. Stel u maar eens voor de debat tussen de kopstukken van rechts en links en met nog enkele geschiedenis profs of filosoof erbij, of een theoloog en een imam, gehost in een universitaire aula met vrij publiek, wanneer hebben we dit het laatst gezien?

Iemand dat vermoord werd door een nazi heeft geen gruwelijker verhaal meegemaakt dan iemand dat zijn eigen kind op at uit hongersnood hoor.
    Ja, vooral niet ingaan op enige andere argumenten, hoor. Blind doorgaan met "kopstukken van rechts" en "kopstukken van links" die niet meer mogen discussiëren.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Concreet vind je dus zaken op internet terug als deze, waarin multinationals openlijk opscheppen met hun drive naar diversiteit. Waarom een drang naar diversiteit? Waarom geen drang naar kwaliteit? Waarom moeten de mensen in hokjes gestoken worden? Komt dat zien hoeveel prijzen we al gewonnen hebben met onze diversiteit! Wij delen de wereld in in rassen en mannen/vrouwen en daar houden we van kijk hier onze taartdiagrams en elk jaar dat we opnieuw hiermee in de prijzen vallen!

https://www.jnj.com/_document/divers...d-b9af73ce0000

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Concreet vind je dus zaken op internet terug als deze, waarin multinationals openlijk opscheppen met hun drive naar diversiteit. Waarom een drang naar diversiteit? Waarom geen drang naar kwaliteit? Waarom moeten de mensen in hokjes gestoken worden? Komt dat zien hoeveel prijzen we al gewonnen hebben met onze diversiteit! Wij delen de wereld in in rassen en mannen/vrouwen en daar houden we van kijk hier onze taartdiagrams en elk jaar dat we opnieuw hiermee in de prijzen vallen!

Jnj is een globaal bedrijf. Als je ervan uit gaat dat skills normaal verdeeld zijn, zou het daar vol moeten lopen met chinezen en Indiërs.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Quota op basis van kleur en geslacht afdwingen om net discriminatie tov die dingen te voorkomen is absurd. Zowel via legale als via morele PC weg. Het is alsof je apartheid afschaft door alle zwarten te verplichten vooraan in de bus te gaan zitten ipv achteraan: je behandelt nog steeds mensen anders op basis van geslacht of kleur, en het is net dat wat je eruit wil.
    En als links quota wil zijn ze dus fout bezig. Of vooral electoraal bezig.

De baby-boomers in die raden van bestuur die nu het glazen plafond tov anders gekleurden en vrouwen in stand houden zijn toch weldra op pensioen, dus dat glazen plafond zal wel afbrokkelen zonder quota ook.

En in mijn sector zoeken ze enorm naar gekwalificeerde technische mensen. Ook al zie je groen met blauw haar en 3 borsten, als je het kunt zal je zeker die job krijgen en goed betaald worden. Glazen plafonds bestaan nog, maar dat je als gekwalificeerd persoon niet aan de bak geraakt door kleur of geslacht, is ook zware zever. Het is vooral belangrijk kwalificaties te hebben die men zoekt natuurlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Communisme had een nobel uitgangspunt alleen werkt het gewoon niet. Het heeft tot hongersnood geleid en Stalin heeft hopen mensen om zeep geholpen om aan de macht te kunnen blijven. Een van de uitgangspunten van nazism was het zuiveren van de genenpoel... Toch logisch dat de ene vlag veel problematischer is dan de andere? Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen waarom Mein Kampf problematischer is dan Das Kapital? This really ain't that hard.
    Dat communisme niet werkt is anekdotisch, en gewoon te kort door de bocht. Het is niet omdat iets een paar keer faalt dat het onmogelijk is. En het grote gevaar is dan dat je kapitalisme als het enig werkende alternatief ziet.

Nu laten we kapitalisme zijn gang gaan, en zijn multinationals sterker dan vele landen. De greep om fiscale, en vooral milieu maatregelen af te dwingen is zoek.
    We moeten naar een mengvorm, want als groei en winst het enige doel blijven, is het einde van onze natuur, en waarschijnlijk ook onze huidige "beschaving" nabij.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 13 juli 2020 om 20:06

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Quota op basis van kleur en geslacht afdwingen om net discriminatie tov die dingen te voorkomen is absurd. Zowel via legale als via morele PC weg. Het is alsof je apartheid afschaft door alle zwarten te verplichten vooraan in de bus te gaan zitten ipv achteraan: je behandelt nog steeds mensen anders op basis van geslacht of kleur, en het is net dat wat je eruit wil.
    Van de andere kant is het toch ook maar een illusie dat "de maatschappij" als geheel hen niet anders behandelt. Dit is geen neutrale maatschappij.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Van de andere kant is het toch ook maar een illusie dat "de maatschappij" als geheel hen niet anders behandelt. Dit is geen neutrale maatschappij.
    Ik zou niet weten waarom dit een illusie zou zijn. Het lijkt mij eerder een een vaststaand feit. En dat is jammer, en zou in feite niet mogen.
    Maar let op dat sommige zaken die deze mensen aanhalen als bewijs dat ze anders behandeld worden ook niet altijd met hun huidskleur of afkomst te maken hebben. Het is niet omdat je zwart bent dat je daarom ook niet speciale handelingen doet die maken dat men u anders behandelt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)

Dat lijkt me een slecht voorbeeld van hetgeen je hier wil aankaarten. JnJ communiceert hier vooral dat ze veel inspanningen leveren om de combinatie werk/gezin haalbaarder te maken en dat als een gevolg daarvan meer vrouwen bij hen werken en doorgroeien. Da's hoe het zou moeten gebeuren, de omgeving en omstandigheden zo veranderen dat iedereen zich maximaal kan ontplooien en niet gewoon wat extra vrouwen in de raad van bestuur steken omdat het vrouwen zijn. Kudos JnJ zou ik zeggen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ben nog nooit "de maatschappij in zijn geheel" tegengekomen. Enkel mensen. En geloof het of niet, de meeste mensen deugen. Hier en ook al in andere landen echt wel gemerkt. Jij waarschijnlijk ook al.
    Nog niet gelezen, maar naart schijnt gaat dit boek daarover:

https://www.standaardboekhandel.be/p...-9789082942187

Er zal ook wel ergens instaan dat journaals waar meer die kleine minderheid van slechte mensen in voorkomen ons mensbeeld verslechtert.

Dat er veel mensen op Vlaams Belang stemmen moet u evenmin doen denken dat het hier vol racisten loopt. Er zijn redenen genoeg om op al de andere partijen niet meer te willen stemmen...

Dus quota, echt niet aub. Voorkom geen onderscheid door het zelf nog wat meer te gaan maken en het in regels gaan gieten ook.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Ik ben nog nooit "de maatschappij in zijn geheel" tegengekomen. Enkel mensen. En geloof het of niet, de meeste mensen deugen. Hier en ook al in andere landen echt wel gemerkt. Jij waarschijnlijk ook al.
    Nog niet gelezen, maar naart schijnt gaat dit boek daarover:

https://www.standaardboekhandel.be/p...-9789082942187

Er zal ook wel ergens instaan dat journaals waar meer die kleine minderheid van slechte mensen in voorkomen ons mensbeeld verslechtert.

Dat er veel mensen op Vlaams Belang stemmen moet u evenmin doen denken dat het hier vol racisten loopt. Er zijn redenen genoeg om op al de andere partijen niet meer te willen stemmen...

Dus quota, echt niet aub. Voorkom geen onderscheid door het zelf nog wat meer te gaan maken en het in regels gaan gieten ook.
    Dat de meeste mensen deugen, daar ben ik het dan ook volkomen mee eens.
    Dat racisme alleen iets is wat mensen die niet deugen doen, daar ben ik het niet mee eens.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat de meeste mensen deugen, daar ben ik het dan ook volkomen mee eens.
    Dat racisme alleen iets is wat mensen die niet deugen doen, daar ben ik het niet mee eens.
    Vreemde stelling die 2e zin, maar soit.
    En vind jij quota dan wel een goed idee? Vind je dat zelf ook niet contradictorisch om zelf op iedereen etiketjes te gaan plakken om te zien in welk hokje van de quota iedereen thuishoort, in je strijd TEGEN etiketjes?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Vreemde stelling die 2e zin, maar soit.
    En vind jij quota dan wel een goed idee? Vind je dat zelf ook niet contradictorisch om zelf op iedereen etiketjes te gaan plakken om te zien in welk hokje van de quota iedereen thuishoort, in je strijd TEGEN etiketjes?
    Waarom is die stelling in de tweede zin vreemd? Dat is net essentieel in het idee.
    Jij zegt dat de meeste mensen deugen, als reactie op het feit dat ik zeg dat de maatschappij niet iedereen neutraal of gelijk behandelt. Jij koppelt deugen aan gelijk behandelen. Ik niet. Jij koppelt racisme aan "niet deugen", ik niet. Ik zeg dat je iets racistisch kunt doen, zonder dat je dat bedoeld hebt. Dat je iemand onbedoeld anders aan het behandelen bent, of meer to-the-point, dat het systeem op zo'n manier in elkaar zit dat het een bepaalde groep benadeelt, en dat wij dat niet zien omdat we niet tot die groep behoren. Maar dat dat van ons geen mensen maakt die niet zouden deugen.

En nee, ik vind quota meestal geen goed idee. Dat heb ik al een miljoen keer gezegd. Maar ik vind het ook niet contradictorisch om etiketjes op te plakken in een strijd tegen etiketjes. Waar we naartoe willen, is dat een leven zonder etiketjes? Of is dat een leven waarin het etiket niks uitmaakt? Want dat is gewoon dezelfde onzin als "ik zie geen kleur". Da's niet waar, je ziet wel kleur. Je houdt je alleen voor dat jij er geen andere behandeling aan koppelt (want ja, jij deugt toch zeker wel!). Zeggen dat je geen kleur ziet, en dat de meerderheid geen kleur ziet, is hetzelfde als zeggen tegen de personen/groepen die merken dat ze meer belemmeringen op hun weg zien dan anderen, dat hun verzuchtingen niet kloppen. Het is het ontkennen van hun probleem, en helpt dus niet om het op te lossen.

Als je geen kleur ziet, hoe ga je het probleem dan helpen oplossen? De tekst van Imagine zegt: "Imagine there's no countries, and no religion too". Volgens mij moet je veel meer streven naar "imagine all religions living in peace". En zeker in het geval van huidskleur, dat je niet kunt uitzetten. Die kan niet weggehaald worden, hè.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Waarom is die stelling in de tweede zin vreemd? Dat is net essentieel in het idee.
    Jij zegt dat de meeste mensen deugen, als reactie op het feit dat ik zeg dat de maatschappij niet iedereen neutraal of gelijk behandelt. Jij koppelt deugen aan gelijk behandelen. Ik niet. Jij koppelt racisme aan "niet deugen", ik niet. Ik zeg dat je iets racistisch kunt doen, zonder dat je dat bedoeld hebt. Dat je iemand onbedoeld anders aan het behandelen bent, of meer to-the-point, dat het systeem op zo'n manier in elkaar zit dat het een bepaalde groep benadeelt, en dat wij dat niet zien omdat we niet tot die groep behoren. Maar dat dat van ons geen mensen maakt die niet zouden deugen.

En nee, ik vind quota meestal geen goed idee. Dat heb ik al een miljoen keer gezegd. Maar ik vind het ook niet contradictorisch om etiketjes op te plakken in een strijd tegen etiketjes. Waar we naartoe willen, is dat een leven zonder etiketjes? Of is dat een leven waarin het etiket niks uitmaakt? Want dat is gewoon dezelfde onzin als "ik zie geen kleur". Da's niet waar, je ziet wel kleur. Je houdt je alleen voor dat jij er geen andere behandeling aan koppelt (want ja, jij deugt toch zeker wel!). Zeggen dat je geen kleur ziet, en dat de meerderheid geen kleur ziet, is hetzelfde als zeggen tegen de personen/groepen die merken dat ze meer belemmeringen op hun weg zien dan anderen, dat hun verzuchtingen niet kloppen. Het is het ontkennen van hun probleem, en helpt dus niet om het op te lossen.

Als je geen kleur ziet, hoe ga je het probleem dan helpen oplossen? De tekst van Imagine zegt: "Imagine there's no countries, and no religion too". Volgens mij moet je veel meer streven naar "imagine all religions living in peace". En zeker in het geval van huidskleur, dat je niet kunt uitzetten. Die kan niet weggehaald worden, hè.
    Veel mensen hebben verzuchtingen. De man van de pharmareus ook. Hij voelde zich gediscrimeerd door de quota. Wat is daar dan de oplossing: ook maximum quota, zodat men niet overdrijft? The Wu-Tang Clan ook verplichten een witte griet te laten meezingen? Stel u voor dat Karen Damen de enige kandidate is!

En qua religies: zelden dat ik iemand tegenkom die eerst zegt "ik geloof in X of Y". Buiten veganisten natuurlijk.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Veel mensen hebben verzuchtingen. De man van de pharmareus ook. Hij voelde zich gediscrimeerd door de quota. Wat is daar dan de oplossing: ook maximum quota, zodat men niet overdrijft? The Wu-Tang Clan ook verplichten een witte griet te laten meezingen? Stel u voor dat Karen Damen de enige kandidate is!

En qua religies: zelden dat ik iemand tegenkom die eerst zegt "ik geloof in X of Y". Buiten veganisten natuurlijk.
    Veel mensen hebben verzuchtingen, inderdaad. Maar "je gediscrimineerd voelen door quota" is niet voldoende. Die man gaat moeite hebben om aan te tonen dat de groep waartoe hij behoort (blanke man) onheus behandeld wordt door het systeem. Wat niet wil zeggen dat er geen racisme kan gebeuren tegen hem. Maar de institutionele ongelijkheid, waarover het ging, zit alvast niet in het nadeel van hem. Er is meer nodig dan alleen een verzuchting.

Wat je bedoelt met die religies, snap ik niet. Wat dat is toch wat ik zeg? Niemand gaat beginnen over geloof nog voor je hun naam kent. Maar huidskleur heb je zo gezien.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar de institutionele ongelijkheid, waarover het ging, zit alvast niet in het nadeel van hem. Er is meer nodig dan alleen een verzuchting.
    Ha, dus zijn verzuchting is dan al op voorhand minderwaardig aan andere verzuchtingen voor jou? Omdat de huidige top ook nog voornamelijk uit blanke mannen bestaat? Wat heeft die man daaraan? Alle blanke mannen zitten niet in een geheim clubje waar men mekaar geld toestopt achter de schermen ofzo he.

De "institutionele ongelijkheid", of diversiteit of eenzijdigheid van de huidige top van dat pharmabedrijf mag er dus ook niet toe doen als je er wil bijkomen. Het is ook die man zijn fout niet dat er vroeger misschien gediscrimineerd werd op zo'n niveaus, en er daardoor een institutionele ongelijkheid heerst. Hij mag evenmin het slachtoffer worden van een geforceerde inhaalbeweging op dat vlak.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 14 juli 2020 om 02:21

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Veel mensen hebben verzuchtingen, inderdaad. Maar "je gediscrimineerd voelen door quota" is niet voldoende. Die man gaat moeite hebben om aan te tonen dat de groep waartoe hij behoort (blanke man) onheus behandeld wordt door het systeem. Wat niet wil zeggen dat er geen racisme kan gebeuren tegen hem. Maar de institutionele ongelijkheid, waarover het ging, zit alvast niet in het nadeel van hem. Er is meer nodig dan alleen een verzuchting.

Wat je bedoelt met die religies, snap ik niet. Wat dat is toch wat ik zeg? Niemand gaat beginnen over geloof nog voor je hun naam kent. Maar huidskleur heb je zo gezien.

En ga je ooit nog vertellen wat die institutionele ongelijkheid juist inhoudt of blijft het alleen bij slogans naroepen? Want ik heb je nu al een paar keer gevraagd wat dan die systemen zijn die veranderd moeten worden omdat ze in hun huidige vorm racistisch zijn maar daar kwam nooit een antwoord op.

Regels voor berichten