Pagina 39 van 39 Eerste ... 293536373839
    Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Sebiet is het katje al van ouderdom gestorven...
    Kijk mij op TWITCH, of speel mee! Momenteel spelen we "juist geen kloten'!! Dolletjes!!!!
    http://twitch.tv/GroozL
    Temptation

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Lol zelfs de rechtbank heeft het favv afgemaakt. Bon, ik heb mijn gelijk op zowat alle vlak gehaald tot spijt van de 90% hier die het benijdt. De rechtbank argumenteert zelfs letterlijk dat de quarantaine onmogelijkheid onvoldoende geargumenteerd is. Op naar de volgende topic.

P.S. Krijg je hier ook reputatiepunten voor ofzo?

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lol zelfs de rechtbank heeft het favv afgemaakt. Bon, ik heb mijn gelijk op zowat alle vlak gehaald tot spijt van de 90% hier die het benijdt. De rechtbank argumenteert zelfs letterlijk dat de quarantaine onmogelijkheid onvoldoende geargumenteerd is. Op naar de volgende topic.

Het is geen wedstrijd hier ofzo he.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Amai, alles ok?
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dit is gewoon volledig de schuld van het FAVV.
    Met alle respect maar wat hadden ze verwacht? Zo een hoge dwangsom opleggen en zoveel tralala erom maken. En dan nog met zulke arrogantie constant uw gelijk verdedigen, dat is een recept voor het deksel op de neus te krijgen.
    Hun geloofwaardigheid heeft hiermee eveneens ook serieuze deuk gekregen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)

Hoe arrogant kan je zijn zeg.

Omdat 1 rechter deze uitspraak doet heeft al de rest ongelijk ofzo? Ben je het dan in elke zaak in België gewoon 100% eens met elke uitspraak van elke rechtbank? Straf zeg. Er zijn nochtans al genoeg rechterlijke dwalingen geweest in dit land.

Wat ik me nu vooral afvraag, de kat gaat op kosten van dat wicht terug worden gevlogen en daar op haar kosten in quarantaine worden gezet. Ok, akkoord. Maar wordt zij wel nog vervolgd voor smokkel of op zijn minst het niet naleven van de opgelegde invoerregels? Of laten ze haar er maar mee wegkomen? Want dat vind ik uiteindelijk het ergste in deze zaak. Als die kat kan terug gevlogen worden of hier in quarantaine worden gezet, ok, geen probleem mee. Dat was nu dus ook de hele discussie. Maar gans die discussie leidt wel de aandacht weg van het feit dat juffrouw Selena wel illegaal een kat heeft binnengebracht.

Trouwens, het is ook wel idioot imo om nu met de vinder naar het FAVV te wijzen en hen aan de schandpaal te nagelen. Want wat hebben zij steeds beweerd? Onderstaand uit het De Standaard artikel na de uitspraak van de rechtbank:

Het FAVV is van mening dat de dood van kater Lee de enige mogelijkheid is om het risico op hondsdolheid volledig uit te sluiten, tenzij quarantaine in Peru volgens de juiste regels ook zou kunnen. Tot eind mei had Peru geen groen licht gegeven voor een terugkeer van de kat. Vanmorgen kwam het nieuws dat kater Lee van de Peruviaanse overheid toch mag terugkeren. Dat heeft de Peruviaanse ambassadeur in België officieel in een brief laten weten. Het is volgens de rechtbank nu aan het FAVV om een nieuwe beslissing te nemen.

Wat is dan eigenlijk het probleem? Peru gaf geen goedkeuring voor terugkeer, quarantaine hier was niet mogelijk (dat was nu toch wel duidelijk genoeg, ondanks Van Ranst zijn populistisch gezwets), dus wat bleef over als enige optie? Nu kan de terugkeer volgens Peru dus wel, ok, extra optie en die gaan ze dan ook uitvoeren.

Alleen, vraag me af of Anuna'tje (waar zit die eigenlijk zeg?) hier nu niet moet tegen ingaan? Speciaal op een vliegtuig gaan zitten voor een kat?
    Laatst gewijzigd door stungunner; 6 juni 2020 om 10:27

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Een domme gans die uiteindelijk wel de FAVV voor schut zet en uiteindelijk laatst lacht, best lacht?

Maar goed, je wil alvast niet het vriendje zijn van haar. Want dan kan je alleen maar ja knikken en luisteren. Al het overige zal dan nooit goed (genoeg) zijn.
    Nogmaals, het is het FAVV die het gewoon verkeerd heeft aangepakt en mede daardoor gaat het baasje vrijuit.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Nogmaals, het is het FAVV die het gewoon verkeerd heeft aangepakt en mede daardoor gaat het baasje vrijuit.
    Betekent dit dat ze niet meer beboet kan worden voor het smokkelen? Denk het niet.

Los van de 'wedstrijd' mentaliteit die sommigen er hier op na houden is 90% hier gewoon blij dat die kat eindelijk terug naar Peru is waardoor ze geen gevaar meer vormt voor onze samenleving. Daar ging het om en niet wie zijn 'gelijk' kan claimen.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Betekent dit dat ze niet meer beboet kan worden voor het smokkelen? Denk het niet.

Los van de 'wedstrijd' mentaliteit die sommigen er hier op na houden is 90% hier gewoon blij dat die kat eindelijk terug naar Peru is waardoor ze geen gevaar meer vormt voor onze samenleving. Daar ging het om en niet wie zijn 'gelijk' kan claimen.
    Ja, gelukkig, we waren er bijna allemaal aan.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    hoezo gaat het baasje vrijuit? de kat is weg, zij mag alle kosten dragen en riskeert nog een extra straf.

het FAVV heeft gewoon de wet gevolgd. laat ons hopen dat die vrouw nog een zware boete extra krijgt om dit soort onzin in de toekomst te ontmoedigen.

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    hoezo gaat het baasje vrijuit? de kat is weg, zij mag alle kosten dragen en riskeert nog een extra straf.

het FAVV heeft gewoon de wet gevolgd. laat ons hopen dat die vrouw nog een zware boete extra krijgt om dit soort onzin in de toekomst te ontmoedigen.
    Volgens mij is de rechter het niet eens met vetgedrukt. Het FAVV heeft niet de wet gevolgd. Zij hebben hun besluit tot euthanasie onvoldoende geargumenteerd waardoor de rechter hun besluit heeft moeten terugdraaien. Omdat die beslissing van het FAVV dus niet wettelijk was.

Er kan 1 meisje, categorie miss Belgie kandidate van 22 jaar, iets onwettigs doen in een van de meest uitzonderlijke situaties van de laatste decannia (verplichte repatriering naar thuisland met gesloten douaneposten etc, een medewerker van de ambassade van Belgie die haar whatsappt dat het mag enz). Maar dat dan daarna zo'n instantie als het FAVV vol met advocaten en experts ook iets onwettigs doet, meer nog een aaneenschakeling van onvoldoende geargumenteerde besluiten en initiatieven die post factum kwamen (onderzoek quarantaine Nederland, onderzoek terugsturen Peru), om dan terechtgewezen te worden door een advocaat van Gaia, is toch echt wel opvallend en getuigt van amateurisme geen professionalisme.

Trouwens dat zij de kat toch bijhield in Belgie en niet afgaf, terwijl het FAVV haar verplichte van te euthanaseren, was niet onwettig.
    Want de rechter heeft die beslissing van het FAVV nietig verklaard. Dus dit gedeelte was al zeker niet onwettig en staat dus ook geen boete op.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 7 juni 2020 om 11:23

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Volgens mij is de rechter het niet eens met vetgedrukt. Het FAVV heeft niet de wet gevolgd. Zij hebben hun besluit tot euthanasie onvoldoende geargumenteerd waardoor de rechter hun besluit heeft moeten terugdraaien. Omdat die beslissing van het FAVV dus niet wettelijk was.

Er kan 1 meisje, categorie miss Belgie kandidate van 22 jaar, iets onwettigs doen in een van de meest uitzonderlijke situaties van de laatste decannia (verplichte repatriering naar thuisland met gesloten douaneposten etc, een medewerker van de ambassade van Belgie die haar whatsappt dat het mag enz). Maar dat dan daarna zo'n instantie als het FAVV vol met advocaten en experts ook iets onwettigs doet, meer nog een aaneenschakeling van onvoldoende geargumenteerde besluiten en initiatieven die post factum kwamen (onderzoek quarantaine Nederland, onderzoek terugsturen Peru), om dan terechtgewezen te worden door een advocaat van Gaia, is toch echt wel opvallend en getuigt van amateurisme geen professionalisme.

Trouwens dat zij de kat toch bijhield in Belgie en niet afgaf, terwijl het FAVV haar verplichte van te euthanaseren, was niet onwettig.
    Want de rechter heeft die beslissing van het FAVV nietig verklaard. Dus dit gedeelte was al zeker niet onwettig en staat dus ook geen boete op.
    want in belgie houden alle rechters zich natuurlijk aan de wet?
    ik zie eigenlijk zelfs niet in waarom het favv zou moeten argumenteren waarom ze de wet willen volgen?

ik ken de wet niet voldoende, maar voor zover ik begrijp komt het er gewoon op neer dat er geen dieren mogen ingevoerd worden zonder dat ze in quarantaine geplaatst zijn in het land van oorsprong. die vrouw heeft dus de wet overtreden en moet daarvoor eigenlijk gestraft worden. persoonlijk zou ik het gewoon bij een waarschuwing houden want het was gewoon een naïeve daad.
    dat ze de kat niet afgaf was dan weer wel een onwettige daad waarvoor ze zwaar gestraft mag worden, want daarmee heeft ze bewust de wet overtreden met alle risico's vandien.
    dat de beslissing om te euthanaseren niet juridisch correct was kan misschien zo zijn, maar dat staat los van de daden van die vrouw.

uiteindelijk heeft het favv alles bereikt wat ze moesten bereiken, de verwijdering van een potentiële ziektehaard uit het land. daarvoor bestaan ze.

maar heel deze zaak is zo belachelijk als ze groot is. geef die kat een spuitje en dat wicht een zware boete. er zitten voldoende katten in de asielen in belgie.
    hoe decadent is hit eigenlijk wel niet, er is een pandemie, er is waterschaarste, er zijn rassenrellen, ...
    en ondertussen gaan we ambtenaren, rechters en advocaten bezig houden met dit soort onzin.

Regels voor berichten