Pagina 31 van 39 Eerste ... 21272829303132333435 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat? Het is geen moord omdat het niet op een mens is, omdat dieren niet dezelfde juridische entiteit zijn als mensen. Het is niet geen moord omdat het "een reden" heeft... Dit is echt vergezocht, hoor.
    Ik reageer letterlijk op iemand die zegt “een kat afmaken zonder reden maar wel voor het plezier is moord”. Kan je aub ophouden met door alle threads naar mijn reacties te zoeken en ze als losstaande entiteiten te gaan zien waar jij op moet reageren. Damn. Een reactie bestaat uit een quote gedeelte en een reactie daarop. Snap je? Moderator?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Dus omdat er 1 plaats op de wereld is waar honden zogezegd door geesten zelfmoord plegen, door researchers folklore en legende genoemd, hebben honden geen doodsangst en is de dood van een hond helemaal niet zo erg als voor een mens. Wat voor onzin je hier al leest he.

En vervolgens zoals ik al voorspelde: terug naar de insecten! En daarna, naar de planten! Plants got feelings too!
    Denk je dat een koe, kip of varken geen stress en angst voelt op een slachterij?
    Honden kennen angst (itt reptielen) maar het concept 'dood' niet.
    Hoe dan ook snap ik niet waarom we het hier nu over hebben.

Affectie is de enige reden dat we honden en katten uberhaupt als gezelschapsdier in huis nemen en in dit geval beschermen. Dat komt omdat deze dieren over verloop van 10duizenden jaren evolutionair geleerd met welk gedrag ze onze emoties het best bespelen en communiceren om een symbiotische relatie tot stand te brengen.

Dat is het enige verschil met het slachtvee dat we consumeren.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    En daarna, naar de planten! Plants got feelings too!
    https://www.filosofie.nl/nl/artikel/...jn-voelen.html

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Denk je dat een koe, kip of varken geen stress en angst voelt op een slachterij?
    Natuurlijk wel dat is toch juist mijn punt.
    Honden kennen angst (itt reptielen) maar het concept 'dood' niet.
    Een kind kent het concept dood ook niet. Maakt het nog niet ethisch OK een kind de keel over te snijden. Blijft erg voor het kind toch?
    Hoe dan ook snap ik niet waarom we het hier nu over hebben.
    Wel het gaat hierover omdat hier gezegd werd dat dieren doden ethisch OK is omdat dieren geen mensen zijn met emoties en gevoelens.

Voor mij is de kat van de buren doodschieten voor de fun minder erg (voor die kat dan) dan een varken uit de veeteelt slachten en opeten.
    Maar voor sommigen is het eerste blijkbaar moord en het tweede normaal. Daarom even de opheldering dat die denkwijze nogal hypocriet is.

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Logisch ook want dieren hebben weldegelijk een complex zenuwstelsel, gevoelens en emoties. Alleen sta jij wat minder ver in de beschaving om dat ook te kunnen begrijpen.
    Jij praat zoals hoe de slavendrijvers 150 jaar geleden spraken, vervang het woord dier door 'n*gger' en je hebt meteen een scene uit Django Unchained.
    Gewaagde uitspraak, maar er zit zeker een grond van waarheid in. Het gaat geen eeuwen meer duren vooraleer een meerderheid van de mensheid met afgrijzen of dan toch minstens met onbegrip zal terugkijken op de manier waarop de mens, toch zeker in de 20ste en 21ste eeuw, dieren compleet heeft geobjectificeerd. En dat gaat dan misschien zelfs niet alleen over de gruwelijke realiteit van de bio-industrie of vele onnodige dierproeven, maar ook over bijvoorbeeld het houden van huisdieren, waarbij we dikwijls veel te weinig oog hebben voor de noden van het dier zelf.

Het enige domme beest is het beest dat andere beesten tegen beter weten in "dom" blijft noemen

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goh, ik vind het ook wel veel te makkelijk om zomaar te zeggen dat dieren minder waard zijn als mensen. Dat is toch helemaal perspectief afhankelijk? Er zullen altijd mensen zijn die dieren evenveel waard vinden als mensen. Net zoals dat er mensen zijn die arme chinezen minder waard vinden als rijke blanken. Gaan we alle vegetariërs als idioten omschrijven?

Veel te subjectief onderwerp dit. Omtrent katje Lee kun je toch gewoon stellen dat het baasje alle verantwoordelijkheid draagt, als zij al die moeite wil doen is dat haar ding. Daar moet niemand anders tussenkomen vind ik.

Wel is het zo dat dit soort dingen niet direct gesubsidieerd moeten worden omdat het draagvlak door de bevolking niet heel hoog ligt. Maar als ze betaalt is dat haar ding.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Je zou inderdaad nog een intern consistent logisch argument kunnen opbouwen waarbij je ervan uit gaat dat dierlijk leed evenwaardig is aan menselijk leef, en dat je dus geen kat mag doden om mensen te beschermen, zelfs niet om zeer véél mensen te beschermen. Een argument waar ik het ook niet mee eens zou zijn, omdat ik mensen nog altijd "boven" dieren plaats op ethisch vlak.
    Maar laten we wél wezen zéér weinig van de idioten die op facebook of HLN of hier het lot van deze kat verdedigen, doen dat op basis van een dergelijk rationeel argument, want dan zouden ze bijvoorbeeld ook allemaal vegan zijn, geen leer dragen, etc. Ze doen dit omdat ze in de categorie vallen van "oh, schattig katje, oh schattig bazinnetje." gecombineerd met een volstrekt gebrek aan enige wetenschappelijke kennis, of toch alleszins onvoldoende om het gevaar van hondsdolheid in te zien.
    Eén van de BV's die zo'n domme video opgenomen heeft: Wout Bru - die er nog een schepje bovenop deed qua achterlijkheid door het achter het stuur te doen - smijt wekelijks meermaals het vlees van intelligentere dieren op het bord van zijn klanten, maar goed in onze cultuur eten we varkens en houden we katten als huisdier...

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maak dat mens toch gewoon wijs dat ze naar een dierenarts van het fod moet voor controle en dan een papier krijgt dat ze mag blijven, ondertussen geef je het een spuit en leg je die kwezel een ferme boete op...
    Echt dat er mensen zijn dat voor zo een kalf handen klappen, die gemaakte compassie voor die kat is ook om van te kotsen, hebben zulke mensen nu echt niks beters te doen?

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Je zou inderdaad nog een intern consistent logisch argument kunnen opbouwen waarbij je ervan uit gaat dat dierlijk leed evenwaardig is aan menselijk leef, en dat je dus geen kat mag doden om mensen te beschermen, zelfs niet om zeer véél mensen te beschermen. Een argument waar ik het ook niet mee eens zou zijn, omdat ik mensen nog altijd "boven" dieren plaats op ethisch vlak.
    Maar laten we wél wezen zéér weinig van de idioten die op facebook of HLN of hier het lot van deze kat verdedigen, doen dat op basis van een dergelijk rationeel argument, want dan zouden ze bijvoorbeeld ook allemaal vegan zijn, geen leer dragen, etc. Ze doen dit omdat ze in de categorie vallen van "oh, schattig katje, oh schattig bazinnetje." gecombineerd met een volstrekt gebrek aan enige wetenschappelijke kennis, of toch alleszins onvoldoende om het gevaar van hondsdolheid in te zien.
    Eén van de BV's die zo'n domme video opgenomen heeft: Wout Bru - die er nog een schepje bovenop deed qua achterlijkheid door het achter het stuur te doen - smijt wekelijks meermaals het vlees van intelligentere dieren op het bord van zijn klanten, maar goed in onze cultuur eten we varkens en houden we katten als huisdier...
    Misschien ben ik gewoon een "extreme" liberalist, maar ook hier zie ik niet echt het probleem van in. Als mensen veel belang hechten aan aaibaarheid is dat toch hun ding? Waarom moeten wij hier de moraalridders zijn en zeggen wat andere mensen wel of niet belangrijk vinden?

Ik zou het zelf nooit doen, een kat meenemen zonder quarantaine. Maar ik heb wel een relatie met iemand die 10 jaar jonger is als ik en waar mensen wel eens scheef om kijken? Net als dat iedereen hier wel dingen heeft waar je moraalridders op hun paard mee krijgt.

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Maar laten we wél wezen zéér weinig van de idioten die op facebook of HLN of hier het lot van deze kat verdedigen, doen dat op basis van een dergelijk rationeel argument, want dan zouden ze bijvoorbeeld ook allemaal vegan zijn, geen leer dragen, etc.
    Ik doe geen uitspraak over de al dan niet bestaande noodzaak om die kat te euthanaseren, maar: ook als niet-vegan mag je dierenleed in vraag stellen, ook als autobezitter mag je voorstander zijn van een ander mobiliteitsbeleid, ook als consument mag je vragen stellen bij onze consumptiecultuur...

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Misschien ben ik gewoon een "extreme" liberalist, maar ook hier zie ik niet echt het probleem van in. Als mensen veel belang hechten aan aaibaarheid is dat toch hun ding? Waarom moeten wij hier de moraalridders zijn en zeggen wat andere mensen wel of niet belangrijk vinden?

Ik zou het zelf nooit doen, een kat meenemen zonder quarantaine. Maar ik heb wel een relatie met iemand die 10 jaar jonger is als ik en waar mensen wel eens scheef om kijken? Net als dat iedereen hier wel dingen heeft waar je moraalridders op hun paard mee krijgt.
    Ik niet dat dat het punt is dat KoC wil maken (maar wie ben ik natuurlijk). Het gaat erom dat die mensen van zichzelf wel vaak zullen denken dat ze het doen omdat het dierenvrienden zijn, ze zullen meestal zichzelf niet zien als mensen die enkel dieren graag zien die ze kunnen aaien. Ik denk dat je inderdaad weinig mensen zal vinden die zeggen dat de kat een spuitje geven onrechtvaardig is maar dat een schildpad van een groezelig uitziende Marokaan in dezelfde omstandigheden doden wel rechtvaardig zou zijn, terwijl dat waarschijnlijk wel dichter tegen de realiteit van hoe ze op zo'n incident zouden reageren. Iemand die zegt dat ze katje uit dierenliefde willen redden kan maar beter een vegetariër zijn als ie consequent wil overkomen.

Op je algemeen punt dat het allemaal perspectief is, dat klopt natuurlijk wel maar als je dat doortrekt leidt het tot compleet nihilisme. Er zijn geen natuurwetten die zeggen wat meer waard is dan iets anders. Is diefstal slecht? Is het het beter om een nier te doneren dan om een puppy te schoppen? Allemaal afhankelijk van perspectief. Met dat argument kan je geen enkele discussie meer voeren over wat goed en slecht is en in de praktijk is er zo goed als niemand die dergelijk nihilisme ook echt volgt, of toch niet vanaf je buiten theoretische filosofische discussies stapt, in de praktijk gelooft iedereen in een verschil tussen goed en kwaad.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)

Ik zie niets liberaal aan het beschermen van deze idioterie. Je kan niet pleiten voor eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid wanneer de gevolgen van dit gedrag een potentieel dodelijke afloop kunnen betekenen voor andere mensen. Dat is dan gewoon egoisme en/of kortzichtigheid dat die persoon daar niet bij stil staat.
    Je kan dit vergelijken met die anti-vaxxersbeweging. De omschrijving als immoreel gedrag is ook daar niet dekkend genoeg is. Dit gaat verder dan simpelweg fatsoen en moraalridder spelen. Het gaat om volksgezondheid.

De discussie hoort ook helemaal niet om dierenliefhebbers versus de rest te gaan. Ik heb zelf 2 katten. En dat katje Lee is voor mijn 2 katten evenzeer een gevaar.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)

Wacht... Mensen die zeggen dat de regels een duidelijke reden hebben, dat die er voor iedereen zijn, en dat de vrouw gewaarschuwd was, zijn nu al moraalridders? Gewoon omdat ze op feiten wijzen?
    Ze mag daar belang aan hechten. Maar haar compassie is hier net de oorzaak van het dierenleed. Ik zeg ook niet dat die vrouw daar de doodstraf voor moet krijgen, hoor. Maar gewoon de gepaste straf voor smokkelen en bewust verbergen van een mogelijk ziek dier.

Ik reageer letterlijk op iemand die zegt “een kat afmaken zonder reden maar wel voor het plezier is moord”. Kan je aub ophouden met door alle threads naar mijn reacties te zoeken en ze als losstaande entiteiten te gaan zien waar jij op moet reageren. Damn. Een reactie bestaat uit een quote gedeelte en een reactie daarop. Snap je? Moderator?
    Denk je echt dat ik alle threads doorzoek op reacties van jou?
    Jij schreef: "Dus Hanibal Lector dat waren eigenlijk ook geen moorden, want ja hij at die slachtoffers op dus heeft wel een reden, dus geen moord." En ik zeg dat je op het foute ding focust. Het gebrek aan reden is geen criteria om iets als moord te klasseren. Meer niet. Gewoon een loos argument.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feignasse Bekijk bericht
    Ik doe geen uitspraak over de al dan niet bestaande noodzaak om die kat te euthanaseren, maar: ook als niet-vegan mag je dierenleed in vraag stellen, ook als autobezitter mag je voorstander zijn van een ander mobiliteitsbeleid, ook als consument mag je vragen stellen bij onze consumptiecultuur...
    Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen natuurlijk... Je kan inderdaad als autobezitter je vragen stellen bij het mobiliteitsbeleid. Je kan echter niet wanneer je zelf met een veel slurpende Hummer rondrijdt, iemand met een klein stadswagentje gaan bekritiseren.
    De kritiek op het mogelijke noodlot van Katje Lee - dat nogmaals volledig de schuld zal zijn van de egoïstische eigenares - komt bij de meesten niet uit een ethisch filosofische hoek à la Peter Singer, maar komt vanuit een emotionele bullshit hoek die vooral draait om aaibaarheidsfactor.

Mijn belangrijkste punt was dat een argument zoals Peter Singer dat opbouwt, intern consistent en eenvoudig is. Vlees eten of koken (daarom dat ik het voorbeeld gaf van die idiote B.V. kok) verzoenen met ten alle prijzen een katje te willen laten leven, dat is al héél wat moeilijker... tenzij je natuurlijk gaat stellen dat aaibaarheid belangrijker is dan volksgezondheid, maar daar zie ik toch geen logica in...

Ik heb er geen probleem mee dat mensen veel belang hechten aan aaibaarheid, maar benoem de zaken dan zoals ze zijn, en scherm niet met grote termen als dierenrechtenactivist of dierenvriend als je tegenwoordig met een paar clicks op Netflix of Youtube video's kan vinden van hoe het er in slachthuizen aan toe gaat, maar je toch nog wekelijks in de supermarkt je vlees koopt... Ik ben overigens zélf ook geen vegetariër, ik eet vlees maar bewuster wanneer het kan (als ik ergens te gast ben of uit ga eten, jammer), maar goed ik heb ethisch geen probleem met dieren te doden voor vlees op zich en in tegenstelling tot velen zou ik ook bereid zijn om het "vuile" werk desnoods zelf te doen en het niet te delegeren: ik weet waar vlees vandaan komt.
    Ik heb enkel een ethisch "probleem" met dieren slecht te behandelen tijdens hun leven of nodeloos te laten lijden bij de slacht.
    Belangrijkste echter: ik zit hier niet het leven van één illegaal geïmporteerde kat te verdedigen, ten koste van een risico op het herintroduceren van één van de dodelijkste virussen ter wereld in onze contreien.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Het gaat over de wet, zolang jouw partner niet minderjarig is, is dat toch helemaal niet vergelijkbaar. Ik heb hier op het forum nog al zo'n argumenten gezien, de wet toepassen =/= moraalridder spelen.

Ik vind dat er in deze thread nogal een opeenstapeling is van vreemde argumenten; dieren gelijkstellen aan de zwarten tijdens de slavernij was ook al zo'n goeie. Soit, het is natuurlijk omdat er zo'n voor mij wildgroei aan meningen en argumenten is dat er wetten moeten zijn met een minimum aan interpreteerbaarheid. En die zijn geschonden hier.

Het is voor mij ook wel tekenend voor een maatschappij zonder veel echte problemen dat we ons op deze kat kunnen focussen (wat goed is hé), want ik kan mij niet inbeelden dat er in grote delen van Latijns-Amerika (Peru), waar nog kinderen op straat leven, dit een issue zou zijn.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten