Pagina 27 van 39 Eerste ... 1723242526272829303137 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Your point being? ...
    de kat is een mens en doodstraf mg niet

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Omdat die video ook gepost is op de facebook pagina van Ali gisteren. En zo krijgen we toch wat meer inzicht waar men mee bezig is en in wat zich mogelijks in de rechtzaal gaat afspelen. Maar er zal wel meer nodig zijn dan zo'n video om een sterke zaak te maken. Dan moet hij ook bewijzen van die bloedtests kunnen voorleggen, en bewijzen over de interpretatie van die resultaten adhv wetenschappelijke publicaties enz.

Nu, het FAVV heb ik zulke zaken ook nog niet gezien. Van de buitenkant valt hun expertise totaal niet te zien. De enige argumentatie dat zij geven is: 1. terugsturen kan niet 2. quarantainecentrum bestaat niet 3. dus afmaken. Om dat te concluderen moet je enkel je lagere school afgewerkt hebben. Die spreken niet over bloedtests of vaccinaties, die spreken niet over hoe groot het risico effectief nog is op basis van geografische en geschiedkundige informatie, niks. "Wij hebben het onderzocht en wij concluderen dit". Ja waar kan ik uw onderzoek nalezen dan?

Het absoluut voordeel dat de FAVV heeft is wel, dat ze de wet aan hun kant hebben, en die wet zal ook wel ergens op gebasseerd zijn. Dus ze moeten er ook niet veel onderzoekstijd insteken voor de rest. Advocaten is genoeg. Ze hebben daar al beesten afgemaakt die al meer dan een jaar gevaccineerd in Belgie zaten, uit principe. Zelfs als die rechtzaak hier zich blijft uitstellen tot langer dan 6 weken (= 3 maand na vaccinatie), dan nog zullen ze niet nalaten euthanasie te doen.
    Wat voor vergelijking is dat nu? Het favv is er om de wet te handhaven dus waarom zouden zij moeten gaan bewijzen dat die kat hondsdolheid heeft? Vraag je de douane ook om het bewijs dat drugs slecht is als zij een partij coke onderscheppen en vernietigen? Vragen we ons ook af of men wel niet erg goeie coke vernietigd? De wereld op zijn kop dit. Bij die kat kan men geen garantie bieden dat ze geen hondsdolheid heeft aangezien men de juiste procedure niet doorlopen heeft (net de reden waarom men procedures opsteld), terugsturen gaan momenteel niet door corona, quarantaine infrastructuur hebben we niet dus de enige optie die nog overblijft is afmaken. En wat dierenvrienden zeggen, dierenvrienden en jan, pier en pol doet niks terzake. Man zeg, is het nu zo moeilijk om de wet te volgen?

En kan je eens je bron posten voor dat afmaken van dieren die na een jaar afgemaakt worden. Zo niet report ik je voor fake news.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Wat voor vergelijking is dat nu? Het favv is er om de wet te handhaven dus waarom zouden zij moeten gaan bewijzen dat die kat hondsdolheid heeft? Vraag je de douane ook om het bewijs dat drugs slecht is als zij een partij coke onderscheppen en vernietigen? Vragen we ons ook af of men wel niet erg goeie coke vernietigd? De wereld op zijn kop dit. Bij die kat kan men geen garantie bieden dat ze geen hondsdolheid heeft aangezien men de juiste procedure niet doorlopen heeft (net de reden waarom men procedures opsteld), terugsturen gaan momenteel niet door corona, quarantaine infrastructuur hebben we niet dus de enige optie die nog overblijft is afmaken. En wat dierenvrienden zeggen, dierenvrienden en jan, pier en pol doet niks terzake. Man zeg, is het nu zo moeilijk om de wet te volgen?
    Ik heb mijn ei over de kat vandaag al kunnen leggen maar nog even dit:
    - we moeten vooral de geest van de wet volgen
    - de minister zei nochtans dat terugsturen sowieso niet kon omdat Ali niet kon zeggen wat er ginder met de kat zou gebeuren. dus als ze dat nu wel kan zeggen, is dat plots wel een optie?
    - quarantaine is bij ons 3 maand, in andere landen 4 maand, in nog andere landen 1 maand. Dus van "garanties" kan je volgens mij nooit spreken. Het is altijd een afweging die eens gemaakt is.
    - quarantaine infrastructuur hebben we niet... ja is dat voldoende onderzocht? in de witte gids waarschijnlijk niet maar misschien heeft enige zoo/pharma/asiel wel een infra die daar van kan dienen.

En kan je eens je bron posten voor dat afmaken van dieren die na een jaar afgemaakt worden. Zo niet report ik je voor fake news.
    Hier is mijn bron:
    Facebook Pagina FAVV
    Joke P****
    Jullie hebben al genoeg onnodig dieren laten inslapen. Enig tijd terug 2 dwergkeesjes uit Moeskroen waarvan 1 al anderhalf jaar in België was. Ze waren te vroeg België binnengekomen en kregen hun vaccin en testen hier. Maar nee was allemaal niet genoeg. Een dier die anderhalf jaar hier is zal wel niet ziek zijn!
    Niet de beste bron, maar waar rook is is vuur. Ik heb het alleszins niet verzonnen.
    https://huy-waremme.lameuse.be/22325...es-deux-chiens
    PAR A.P. | L'ACTU DE MOUSCRON LE 25/04/2018 À 05:30
    Cathy en haar familie verwelkomden Nino en Foxy, twee Pommerse spitzes die een paar maanden van elkaar verwijderd waren. De twee honden kwamen uit Oekraïne en werden door het FAVV in beslag genomen om te worden gedood. De dienst zei dat ze een "aanzienlijk gevaar voor de gezondheid van mens en dier" vormen. In het geval van hondsdolheid. Een ziekte die de twee honden niet leken te hebben.
    Cathy was onaangenaam verrast toen ze maandag een door het FAVV goedgekeurde dierenarts aan haar deur zag stappen. Vergezeld door twee politieagenten, presenteerde de man een bevel om twee van zijn honden, Nino en Foxy, in beslag te nemen, die in juli 2017 en maart 2018 een paar maanden uit elkaar kwamen.
    Dus ze hebben in april 2018 een hond laten afmaken die hier al zat van juli 2017.
    Je kan zeggen dat door de introductie van die 2de hond, die eerste hond werd afgemaakt op basis van mogelijke besmetting door de 2de hond. Maybe, maybe not.
    Die eerste hond zou namelijk gevaccineerd geweest zijn (volgens facebook...) dus zou in feite geen issue meer mogen zijn.
    FAVV heeft daar geen uitspraak over gedaan toen en ik weet ook niet of er nog andere huisdieren waren.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 21 mei 2020 om 11:41

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    - quarantaine infrastructuur hebben we niet... ja is dat voldoende onderzocht? in de witte gids waarschijnlijk niet maar misschien heeft enige zoo/pharma/asiel wel een infra die daar van kan dienen.
    Hier zijn nu toch al een hoop posts gemaakt dat dit niet zo simpel is als wat jij ervan maakt? Ik vind het stuitend hoe jij dan weer afkomt alsof ze gewoon eens goed moeten zoeken, misschien hebben ze wel ergens de infrastructuur staan zonder het te weten.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Als zij die kat afgeeft en laat doodspuiten dan zullen vele extreme dierenvrienden zich ook tegen haar keren hoor. Dezelfden als die nu zo lijken aan haar kant staan. Die staan alleen aan de kant van die kat.
    "dierenvrienden". Iemand die toelaat om het risico op hondsdolheid in België omhoog te trekken is alles behalve een dierenvriend he. Als daar nu een uitbraak door komt mogen we 1000-en katten en honden gaan euthanaseren. Well done, zou ik zeggen.

Zou ze trouwens beseffen dat ondertussen nog steeds 30 katten per dag een spuitje krijgen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Hier zijn nu toch al een hoop posts gemaakt dat dit niet zo simpel is als wat jij ervan maakt? Ik vind het stuitend hoe jij dan weer afkomt alsof ze gewoon eens goed moeten zoeken, misschien hebben ze wel ergens de infrastructuur staan zonder het te weten.
    Het enige dat ik gezien heb is "Five-Seven je verkondigt onzin" en "tis onmogelijk want de verzorger moet dan een vaccin kunnen krijgen in geval van rampspoed!". Ik heb zelfs foto's gepost van quarantaine stations in Hawai, wat er vrijwel exact hetzelfde uitziet als het modaal asiel in Belgie. Namelijk een afgezonderd overdekt kot waar je langs een speciale klep eten naar binnen kan schuiven. Tis niet omdat er 3 man mij gek verklaart dat ik daarmee accepteer dat het toch echt wel onmogelijk is. Wat meer argumentatie kan wel.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 21 mei 2020 om 11:51

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    om efkes in te gaan op die vergelijking met drugs.

Zelfs als er wit poeder gevonden wordt, verstopt bij een reiziger uit, pakweg, Colombia, zal het dan altijd de politie of douane zijn die zullen moeten bewijzen dat het effectief drugs is.
    En als blijkt dat de vermeende drugs poedersuiker is, dan is die reiziger zwaar bedrogen geweest bij zijn drugsdeal, maar zal hij niet veroordeeld worden voor drugssmokkel.

Dood is dood, meer definitiever kun je niet hebben, je kan het niet meer terugdraaien, of het nu een dier of een mens is, het doodmaken van een levend wezen, zou altijd het aller laatst mogelijke middel moeten zijn, zolang er andere mogelijkheden zijn, of pistes die nog niet uifgeklaard zijn, zou dat gewoon niet mogen gebeuren.
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    - de minister zei nochtans dat terugsturen sowieso niet kon omdat Ali niet kon zeggen wat er ginder met de kat zou gebeuren. dus als ze dat nu wel kan zeggen, is dat plots wel een optie?
    - quarantaine is bij ons 3 maand, in andere landen 4 maand, in nog andere landen 1 maand. Dus van "garanties" kan je volgens mij nooit spreken. Het is altijd een afweging die eens gemaakt is.

Hier is mijn bron:

Niet de beste bron, maar waar rook is is vuur. Ik heb het alleszins niet verzonnen.

Dus ze hebben in april 2018 een hond laten afmaken die hier al zat van juli 2017.
    Je kan zeggen dat door de introductie van die 2de hond, die eerste hond werd afgemaakt op basis van mogelijke besmetting door de 2de hond. Maybe, maybe not.
    Die eerste hond zou namelijk gevaccineerd geweest zijn (volgens facebook...) dus zou in feite geen issue meer mogen zijn.
    FAVV heeft daar geen uitspraak over gedaan toen en ik weet ook niet of er nog andere huisdieren waren.
    En wat is de boodschap die jij daaruit meeneemt: dat mensen die hun dier maar genoeg verborgen binnensmokkelen, maar amnestie moeten krijgen nadat het lang genoeg geleden is en er gelukkig niets aan de hand bleek te zijn? Op een gegeven moment wordt zo wél eens een keer een dier geïmporteerd dat wél hondsdolheid is.

Mijn les uit die stukken die jij quote is alvast dat er niet voldoende gecontroleerd wordt en dat die eigenaars strenger bestraft moeten worden voor hun misdaden. Wat mij betreft valt er gerust te spreken over een quarantaine faciliteit te financieren énkel én alleen met boetes en schadevergoedingen door mensen die zo'n truuken van de foor à la Selena Ali uithalen, maar ik betwijfel of die een paar honderdduizend euro gaan willen betalen, want dat komt op evenveel geld neer als die dwangsom die ze nu onoverkomelijk vonden voor een "meisje aan het begin van haar professionele loopbaan", idem voor mensen die hun hond kopen bij broodfokkers uit Oekraïne in plaats van hier een respectabele (en dus duurdere) fokker te zoeken.

Het FAVV doet wat het moet doen. En nogmaals dit gaat hier over één kat of een paar honden, wanneer een landbouwer hele stallen moet laten afmaken omwille van een risico op mond en klauwzeer, dan hoor je geen idiote B.V.'s à la Natalia selfie-video's maken om dat tegen te houden of Gert's nieuwe Samson een sympathie interview geven gevuld met leugens, dit terwijl hondsdolheid een veel gevaarlijker virus is...

Ik vraag me ook af waarom je je post met een zogenaamde risico-analyse gewist hebt? Misschien omdat je tot het besef kwam dat wanneer je die cijfers realistischer koos in plaats van in jouw droomscenario, dat je onherroepelijk in een categorie terechtkomt waarbij ingrijpen noodzakelijk is?

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)

Hier is mijn bron:

Dus facebook is voor jou een betrouwbare bron? En waar rook is is vuur? Als ik alle posts over selena samentel is ze mediageil tot en met want waar rook is is vuur . Gaan we echt blijven dit niveau van discussieren gebruiken? En al uw verwijzingen naar andere landen doen ook niks terzake. We zijn in Belgie en hier geld de belgische wetgeving. Als je wil gebruik maken van andere wetgevingen of regels mag men gerust selena samen met haar kat droppen in het land naar keuze.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    En wat is de boodschap die jij daaruit meeneemt: dat mensen die hun dier maar genoeg verborgen binnensmokkelen, maar amnestie moeten krijgen nadat het lang genoeg geleden is en er gelukkig niets aan de hand bleek te zijn? Op een gegeven moment wordt zo wél eens een keer een dier geïmporteerd dat wél hondsdolheid is.
    No offense maar stel ik heb een hond uit Peru gehaald. Maar ik heb een foutje begaan waarvan ik mij niet bewust ben, maar goed ... ik heb een fout begaan right?
    10 (!) jaar later komt de FAVV erachter en komt ineens doodleuk langs om mijn hond af te maken. Dat vind jij dan OK?

Waar ligt de grens? Volgens de FAVV is er duidelijk geen grens maar enkel de wet en die zegt: Afmaken die hond. De wet is de wet.

Maar bon, het ging hier over die kat.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    No offense maar stel ik heb een hond uit Peru gehaald. Maar ik heb een foutje begaan waarvan ik mij niet bewust ben, maar goed ... ik heb een fout begaan right?
    10 (!) jaar later komt de FAVV erachter en komt ineens doodleuk langs om mijn hond af te maken. Dat vind jij dan OK?

Waar ligt de grens? Volgens de FAVV is er duidelijk geen grens maar enkel de wet en die zegt: Afmaken die hond. De wet is de wet.

Ja.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Ja.
    Nu goed, met een hond van 10 jaar ga je die strijd winnen voor de rechtbank sé. Wereldwijd is nog nooit een mens of dier geweest dat zolang na datum nog hondsdolheid had ondanks géén symptomen. Bij hondsdolheid is het wereldrecord 3 jaar blijkbaar.

Nu in bovenstaand voorbeeld, was het helemaal zelfs géén 1,5 jaar dat die honden in België zaten zoals men beweert, het was 1 en 10 maanden. Dan is er nog steeds een risico.

Het is natuurlijk héél moeilijk om een grens te bepalen voor een héél dodelijke ziekte hé.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

Ieder Belgisch burger behoort de wet te kennen, dus niet bewust zijn van de relevante wetgeving is absoluut géén excuus. Als ik morgen "vergeet" dat je geen auto's mag stelen, mag ik dan ook mijn buurman zijn Tesla gaan "lenen"? En is dat dan minder erg wanneer ik zeg dat ik die Tesla een enorm schattige wagen vind en er verliefd op geworden ben? Of is het erger wanneer ik een paar straten verder die knaloranje Ford Mustang (prachtige wagen, maar de kleur ) ga stelen? En als ik die wagen lang genoeg kan verstoppen, mag ik die dan ook zonder straf houden, of gewoon een kleine boete betalen terwijl de eigenaar zijn wagen kwijt is?

Het voorbeeld dat Five-SeveN gaf, ging over minder dan één jaar, daar honsdolheid bij honden weliswaar zich doorgaans in de eerste maanden manifesteert, is één jaar niet uitzonderlijk.
    Bovendien ging het daarbij om twee honden met tussenpozen waarbij het risico dat de ene de andere geïnfecteerd zou hebben ook niet uit te sluiten valt.

Jij countert dan weer meteen met 10 jaar... dan leeft die hond mogelijks al niet meer, tenzij je hem op jonge leeftijd geïmporteerd hebt.
    Het inslapen van de hond kan dan nog achterwege blijven want dan kan je het risico helaas wel uitsluiten, maar wél in beslag nemen en die eigenaars verdienen het nog steeds een stevige boete te krijgen. Ik ben sowieso tegen het verjaren van misdrijven. De wet behoort inderdaad de wet te zijn. Voor gegronde redenen kan men daar van af wijken, maar die zie ik in deze context niet. In plaats van verzachtende omstandigheden zoals velen valselijk zien in "oh, wat een schattig katje", "oh, wat een knap, dom blondje" zie ik eerder verzwarende omstandigheden.

De ratio bij degenen die kat blijven verdedigen is toch echt wel volledig zoek, ga eens met een boer babbelen die hele stallen preventief heeft moeten laten afmaken ter wille van jouw en mijn gezondheid en je zal wel anders piepen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

De hond afmaken ni nodig als hij de nodige vaccinaties gekregen heeft ondertussen en met een bloedproef bewezen is dat hij rabiesvrij is. Een vervolging voor het baasje met als gevolg een stevige boete of zelfs gevangenisstraf lijkt met dan veel beter op zijn plaats.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Het enige dat ik gezien heb is "Five-Seven je verkondigt onzin" en "tis onmogelijk want de verzorger moet dan een vaccin kunnen krijgen in geval van rampspoed!". Ik heb zelfs foto's gepost van quarantaine stations in Hawai, wat er vrijwel exact hetzelfde uitziet als het modaal asiel in Belgie.
    Al post je fotos van boomhutten uit Zimbabwe, wat ze op een ander allemaal kunnen voorzien is compleet irrelevant aangezien dat daar allemaal niet valt onder EU regelgeving wat in grote mate zal bepalen wat de kostprijs is van zo'n erkend center.

De regels zijn zeer strikt: het mag niet en ons land is in geen enkel opzicht verplicht om een erkend quarantaine center daarvoor te hebben.
    https://ec.europa.eu/food/animals/pe...-eu-imports_en
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Regels voor berichten