Pagina 23 van 39 Eerste ... 1319202122232425262733 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eender welke viroloog? Wedden dat die 1 viroloog kunnen vinden die zegt dat het absurd is om een kat afkomstig uit die regio van Peru, 8 weken na aankomst in Belgie en 8 weken na vaccinatie, nog te verdenken van hondsdolheid? Wedden dat ze 1 viroloog die rechtbank kunnen in krijgen die in dit stadium een quarantaine een veilig alternatief vindt? Ik denk wel dat we die viroloog kunnen vinden hoor.
    Veel geluk daarmee, ik denk niet dat één viroloog de verdediging op zich gaat nemen van een labiel persoon die mogelijks hondsdolheid naar België importeert.
    Ik zeg u vorige week stond op HLN een video van een viroloog van het UGent die dat beweerde.
    Die video vind ik momenteel niet terug, maar ik heb toen die tekst uit die video letterlijk gekopieerd in een reactie:
    Als een viroloog van Hans Nauwynck van het UGent iets uitspreekt wat u niet aanstaat (kat in quarantaine met goodwill van de 2 kanten): dan is die viroloog mis.
    Dus ZO ver is die viroloog niet te vinden hoor (wel vreemd dat ik dat filmpje niet meer vind, misschien is hij al op het matje geroepen geweest).
    Of het was echt fake news en HLN heeft het gewist.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 19 mei 2020 om 19:48

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Verzachtende omstandigheden hebben niet te maken met gelijk krijgen.
    Verzachtende omstandigheden hebben te maken met de mate van de straf.
    Dat het niet mocht, daar twijfelt niemand over. Wat er nu moet gaan gebeuren, hoogte van de geldboete, euthanasie... dat is wat anders.

Eender welke viroloog? Wedden dat die 1 viroloog kunnen vinden die zegt dat het absurd is om een kat afkomstig uit die regio van Peru, 8 weken na aankomst in Belgie en 8 weken na vaccinatie, nog te verdenken van hondsdolheid? Wedden dat ze 1 viroloog die rechtbank kunnen in krijgen die in dit stadium een quarantaine een veilig alternatief vindt? Ik denk wel dat we die viroloog kunnen vinden hoor. Een viroloog van Ugent heeft trouwens in de pers al gezegd dat quarantaine een betere oplossing is. Dus hoezo "eender welke viroloog"? Mag ik die viroloog van Ugent dan de rechtzaak binnen halen?

Jij denkt toch niet dat je aan de hand van een 4G verbinding kan zien waar iemand is? Really? Tot op een perimeter van 1 vierkante kilometer zeker. Succes. Een heel dorp huiszoekeningen gaan doen? En jij noemt dat met gemak?

Jij denkt dat je met gemak IP addressen van vaste lijnen kunt opvragen bij twitter en facebook? Dat gaat ook via een rechter hoor. En je weet, die reageren niet zo snel. Dat hebben we vorige week al gezien.

Precies nogal veel waar jij van overtuigd bent, wat niet klopt.
    Toevallig heb ik op een plek gewerkt die in die keten betrokken is en weet ik hoe het in zijn werk gaat. Je moet inderdaad een verzoekschrift krijgen van de onderzoeksrechter om dat te vragen. En dat duurt 24u.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Toevallig heb ik op een plek gewerkt die in die keten betrokken is en weet ik hoe het in zijn werk gaat. Je moet inderdaad een verzoekschrift krijgen van de onderzoeksrechter om dat te vragen. En dat duurt 24u.

A dat vragen duurt 24u. En dat krijgen binnen de 24u? Daar geloof ik niks van.
    Je kan dat vragen aan Telenet ja, wie er achter een IP vast adres zit. Maar aan facebook vragen welk IP achter welke gebruiker zit?
    https://www.hln.be/de-krant/-is-priv...rouw~a1e353d4/

Aja en daar heeft men u ook gezegd dat je met 4G gemakkelijk iemand zijn locatie kan bepalen?
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 19 mei 2020 om 20:03

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Aja en daar heeft men u ook gezegd dat je met 4G gemakkelijk iemand zijn locatie kan bepalen?
    Dat werkt op basis van de mast waarop je connecteert. Dan sluiten ze u af van die mast en zien ze zo welke de volgende mast is. Tot je een vrij klein gebied krijgt.
    Het was de afdeling waar de politie gebruik maakt om vermiste personen hun laatste locatie te achterhalen. Als dat lukt met iemand die vermist is, zal het ook wel lukken met iemand die zich verstopt he

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Dat werkt op basis van de mast waarop je connecteert. Dan sluiten ze u af van die mast en zien ze zo welke de volgende mast is. Tot je een vrij klein gebied krijgt.
    Het was de afdeling waar de politie gebruik maakt om vermiste personen hun laatste locatie te achterhalen. Als dat lukt met iemand die vermist is, zal het ook wel lukken met iemand die zich verstopt he
    Alleszins meer informatie dan ik had waarvoor dank. Dat vrij klein gebied zal naar GPS termen nog wel vrij groot zijn denk ik. Maar als je daar surveillance in de straten zet dan kom je misschien wel eens iemand tegen. Nuja, nog gemakkelijker is een volgwagen, toch lukt dat blijkbaar ook niet. Die kat zal wel bij een medeplichtige zitten die men niet bezoekt.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    A dat vragen duurt 24u. En dat krijgen binnen de 24u? Daar geloof ik niks van.
    Je kan dat vragen aan Telenet ja, wie er achter een IP vast adres zit. Maar aan facebook vragen welk IP achter welke gebruiker zit?
    https://www.hln.be/de-krant/-is-priv...rouw~a1e353d4/

Maarja, dat heb je zeker gehoord van dezelfde persoon die zei dat je met 4G gemakkelijk iemand zijn locatie kan bepalen. LOL.
    ik ken er niets van en was benieuwd, dus even enkele minuten gegoogled op 4G location tracking en ik kwam dit tegen:

https://www.sciencedaily.com/release...1028054915.htm
    -> zelfs iemand met foute bedoelingen zou een fake basisstation kunnen opzetten en 4G data opvangen waaronder dus locatiebepaling. Als een fake basisstation dat kan, vermoed ik dat die van de providers zelf het ook wel kunnen.

https://link.springer.com/article/10...638-019-1459-4

Note that the proposed technique can also be applied on 4G and 5G measurements, which have a higher base station density and more accurate timing information, and therefore, will yield a higher location precision (e.g., 4G has a time granularity of 260 ns, corresponding to 78 m).

`t is allemaal vrij technisch, maar het antwoord lijkt me toch: ja het kan zeker?

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Even verder off topic, het mag ook eens interessant zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    ik ken er niets van en was benieuwd, dus even enkele minuten gegoogled op 4G location tracking en ik kwam dit tegen:

https://www.sciencedaily.com/release...1028054915.htm
    -> zelfs iemand met foute bedoelingen zou een fake basisstation kunnen opzetten en 4G data opvangen waaronder dus locatiebepaling. Als een fake basisstation dat kan, vermoed ik dat die van de providers zelf het ook wel kunnen.
    Zoals dat artikel zegt betekent die locatiebepaling niet meer dan "hij is verbonden met mijn mast dus hij is in de buurt van mijn mast".
    Ik verwacht wel dat providers dit in 1 vingerknip kunnen vinden, en daar geen fake mast voor nodig hebben.
    Nu zo'n mast heeft dus een regio van 2km², wat veel te groot is om een persoon te vinden, zeker in een dorp of stad.
    Als dat nu een bos was ja, bingo.

Trouwens die methode van sandervdw is wel goed uitgelegd. Door connecties met masten te laten uitvallen en signaalsterktes te meten vanaf nieuw verbonden masten, kan je met circkels zeker wel dat gebied een pak verkleinen.

https://link.springer.com/article/10...638-019-1459-4

Note that the proposed technique can also be applied on 4G and 5G measurements, which have a higher base station density and more accurate timing information, and therefore, will yield a higher location precision (e.g., 4G has a time granularity of 260 ns, corresponding to 78 m).
    Naar ik het zo lees, is dat nog altijd een locatiebepaling in het beste geval tussen 2 cirkels van 78m en 156m voor iemand dat gevonden moet worden via 4G.
    Het oppervlak tussen die 2 cirkels is als ik me niet vergis ongeveer 14.000 vierkante meter, is nog altijd een stuk van 120m x 120m.
    Komt al dicht in de buurt. Tenminste als ik dat artikel goed interpreteer.

Maar als de persoon zich bevindt op PD = 6 (grootste gemeten in Gent), dan zijn de cirkels 468 en 546m
    Oppervlak daar tussen is al 62.000 m² = 250m x 250m. Dat is niet echt bruikbaar in een stad.

Ook daar weer: sandervdw zijn uitleg, moet haalbaar zijn.

Dat is in de veronderstelling dat providers weten welke fysieke personen achter die identifiers 'toestellen' op hun 4G netwerk zitten.
    Ik zou denken dat ze dat wel weten want ze moeten toch ook het dataverbruik kunnen aanrekenen.
    Anonieme berichten daarentegen ga je niet zomaar kunnen tracen want dan moet je bij reuzen als facebook GDPR gevoelige data gaan opvragen, data die zij niet eens verplicht zijn bij te houden (of niet eens MOGEN bijhouden officieel).

`t is allemaal vrij technisch, maar het antwoord lijkt me toch: ja het kan zeker?
    Alleszins knap dat je dit artikel gevonden hebt, tis zeker interessante materie.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 19 mei 2020 om 20:34

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Het is hier al duizend keer gezegd, het is niet omdat die eigenares niet ziek is dat het beest geen rabiës heeft.
    En tevens: NIET iedereen die gebeten wordt krijgt effectief rabbies hé. Dus zelfs al wordt iemand niet (of zelfs nooit) ziek, dat zegt helemaal niks.
    Maar als je er ziek van wordt, dan ga je dood ..

PS. Het kan zelfs tot een JAAR duren vooraleer je symptomen krijgt en eraan dood gaat ..
    Laatst gewijzigd door makila; 19 mei 2020 om 20:54

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    En tevens: NIET iedereen die gebeten wordt krijgt effectief rabbies hé. Dus zelfs al wordt iemand niet (of zelfs nooit) ziek, dat zegt helemaal niks.

PS. Het kan zelfs tot een JAAR duren vooraleer je symptomen krijgt en eraan dood gaat ..
    Omdat ze die kat nu niet kunnen dissecteren, weten ze dus ook niet of die Ali en haar vriendin etc nu dringende vaccinaties moeten gaan krijgen.
    Moet het FAVV niet melden dat Ali zich uit voorzorg moet laten vaccineren wegens een aanraking met potentieel hondsdolle kat?
    Ale, als zij die vaccinatie vraagt, moet ze die ook wel kunnen krijgen imo. Ookal is dat duur. Zelfs een crimineel heeft recht op verzorging.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)

Het is dus van het grootste belang om die kat nu in quarantaine te plaatsen of te laten inslapen.

Omdat ze die kat nu niet kunnen dissecteren, weten ze dus ook niet of die Ali en haar vriendin etc nu dringende vaccinaties moeten gaan krijgen.
    Moet het FAVV niet melden dat Ali zich uit voorzorg moet laten vaccineren wegens een aanraking met potentieel hondsdolle kat?
    Ale, als zij die vaccinatie vraagt, moet ze die ook wel kunnen krijgen imo. Ookal is dat duur. Zelfs een crimineel heeft recht op verzorging.
    Ik denk niet dat dat marginale geval daar gehoor aan gaat geven hoor, tot nu toe heeft ze zich nog geen bal van het besmettingsgevaar aangetrokken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Het ding is ook dat je niet moet gebeten worden om besmet te worden. Van speeksel kan je ook besmet worden. Met een beetje pech krijg je een paar likjes van dat beestje en ben je besmet zonder dat je het weet.

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Toch wel weer pijnlijk hoe de nva volksgezondheid misbruikt om weer confederaal te stoken,
    Hij belastingsgeld misbruikt om het favv te treiteren en een kloot af te trekken

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    https://www.hln.be/wetenschap-planee...heid~a914697f/

Voor degenen die nog twijfelden of hondsdolheid serieus is of willen kijken naar "wat best is voor de kat". Asap opsporen en laten inslapen zou ik zeggen.
    Als ik zie hoeveel mijn kat vroeger in de natuur op anderen katten zat, of vocht met konijnen of eekhoorns, of soms voor de lol een muis halfdood beet en dan verder liet lopen, dan zie je wel hoe snel het hier zou kunnen verspreiden.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Oh, de ironie van de eigenares van die kat met een mondmasker te zien... zou ze dat zelf beseffen? Of is het gewoon een hip fashion statement?

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Gevonden.
    Haal daar eender welke viroloog in de rechtzaal, en die haalt heel die zaak onderuit.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Eender welke viroloog? Wedden dat die 1 viroloog kunnen vinden die zegt dat het absurd is om een kat afkomstig uit die regio van Peru, 8 weken na aankomst in Belgie en 8 weken na vaccinatie, nog te verdenken van hondsdolheid? Wedden dat ze 1 viroloog die rechtbank kunnen in krijgen die in dit stadium een quarantaine een veilig alternatief vindt? Ik denk wel dat we die viroloog kunnen vinden hoor.
    Veel geluk daarmee, ik denk niet dat één viroloog de verdediging op zich gaat nemen van een labiel persoon die mogelijks hondsdolheid naar België importeert.
    Ze moet hem niet eens naar de rechtbank halen, kan gewoon een video tonen die op HLN staat.

Haal daar eender welke viroloog in de rechtzaal, en die haalt heel die zaak onderuit.
    -kuch-

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Man, ik ben u hautain gedrag beu. Continue anderen verwijten dat men over fantasietjes praat, geen rationele argumenten gebruikt en waarheden verdraaid terwijl ge verdorie zelf niet anders doet.
    Wat is uw argument? Iedereen mag anderen aanspreken op fantasietjes. Ik heb die fout over die 4G tracing zelfs op de zelfde pagina nog toegegeven. Heb ik u nog niet zien doen.
    Trouwens jij bent degene die begonnen is over een totaal gebrek aan rationele argumenten, niet ik.
    Jij bent degene die hautain doet en bij de groep zit die de woorden idoot, wicht, achterlijk, irrationeel, emo's, weners, laag diploma enzovoort gebruikt.
    Ik zie die viroloog hierboven nochtans niet overschakelen op die strategie hoor, misschien is dat een irrationele emotionele persoon?
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 20 mei 2020 om 08:47

Regels voor berichten