Pagina 13 van 39 Eerste ... 39101112131415161723 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Welke fout leg ik bij het FAVV? Citeer mij aub.

Ik heb het toch duidelijk geciteerd.
    ik zie niet in waar ik uw woorden verdraai. Maar ik zal de klassieker gebruiken, begrijpend lezen is uw sterkste kant niet, probeer het nog een keer.

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Een onnozele trien, is het zo goed? Moeten we echt sympathie hebben voor iemand die moedwillig de wet overtreed?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Ik vind scheldwoorden een teken van zwakte, je kan perfect argumenteren en beleefd blijven.
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door {BK}Black Devil Bekijk bericht
    Hoeveel dieren worden er niet binnengesmokkeld zonder dat het FAVV hiervan op de hoogte is.
    Hoeveel wordt er gestolen zonder betrapt te worden? Dus laten we degene die betrapt worden maar gaan?

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Niemand zit empathie te tonen, wel dat er mogelijk oplossingen komen. En dat dat meisje schuld draagt word nergens ontkent wtf.

De FAVV is niet verantwoordelijk voor de fouten van dat meisje, wel verantwoordelijk voor het bieden van een haalbare oplossing. En zeker al voor het ontmantelen van deze onveilige situatie
    bahhh op sociale media loopt er wel een initiatief van een aantal B-listers die zich populair willen maken en haar steunen
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Welke fout leg ik bij het FAVV? Citeer mij aub.

Hoe kan die kat nu 6 weken lang vrij vertoeven in België als men op de hoogte was van de situatie? Grote risico's... Als het zo gevaarlijk is dan zijn hier toch wel grove fouten begaan?
    euh...?

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    euh...?
    Ik zeg dat er grove fouten begaan zijn als die kat hier 6 weken vrij heeft kunnen rondlopen, maar ik zeg niet dat dit te wijten is aan het FAVV. Daarover beschikken we niet over de nodige informatie. Vandaar dus mijn vraag, hoe kan dit? Wat is een plausibel scenario?

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zo ver ik begrepen heb, wist de FAVV dat die kat in belgie was door een facebookpost van dat meisje, eigenlijk is dat hallucinant dat het mogelijk is om een dier Belgie binnen te brengen vanuit een risico gebied zonder dat daar degelijke controle op is.
    En de luchthaven van vertrek en die van aankomst zouden toch ook de nodige vergunningen en attesten moeten opvragen, ik begrijp niet hoe dat deze kat zonder problemen in Belgie geraakt is.
    En als dat zo gemakkelijk lukt met deze kat, hoe dikwijls lukt dat dan met dieren waar de FAVV niet per ongeluk het bestaan van te weten komt?
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolfken Bekijk bericht
    Zo ver ik begrepen heb, wist de FAVV dat die kat in belgie was door een facebookpost van dat meisje, eigenlijk is dat hallucinant dat het mogelijk is om een dier Belgie binnen te brengen vanuit een risico gebied zonder dat daar degelijke controle op is.
    En de luchthaven van vertrek en die van aankomst zouden toch ook de nodige vergunningen en attesten moeten opvragen, ik begrijp niet hoe dat deze kat zonder problemen in Belgie geraakt is.
    En als dat zo gemakkelijk lukt met deze kat, hoe dikwijls lukt dat dan met dieren waar de FAVV niet per ongeluk het bestaan van te weten komt?
    Zolang het past in een bureaucratisch process is het allemaal goed hoor. Zolang die beesten onder de radar blijven en het in de huidige Kafka past is de FAVV blij toch?

Oplossingen zoeken en proberen resultaat gericht te zijn? Ho maar, da's wel veel gevraagd

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Een plausibel scenario is dat het FAVV alleen ageert als er iemand zelf naar hun belt om een vraag te stellen. Zoals ik eerder hier al zei, meisje dat ik ken nam 10j geleden een kat mee uit Tunesie en daar heeft nooit iemand wat van gezegd of iets van gevraagd. En nee die heeft zeker niet naar het FAVV gebeld op voorhand. Dit geval nu heeft nog gebeld en heeft die kat nog laten inenten. Dus ja, hoe zeg je dat op zijn Belgisch "wie te braaf is wordt gekloot?". Al zeker als iemand een voorbeeld wil stellen. "Aan de anderen, die het geniepig doen: kijk wat wij doen als wij u ook vinden of als je naar ons belt!". Of een ander signaal "neem aub geen contact op met ons, want dan zijn wij verplicht er iets aan te proberen doen! en zet niks op facebook!".
    Geen idee of het FAVV zo werkt, maar er is een heel andere en veel grotere en duurdere organisatie nodig om actief opsporingen te gaan doen dan om enkel gevallen te behandelen die via andere kanalen aan het licht komen. Dan moeten er mensen van FAVV of douane ingezet worden om actief huisdieren te gaan opsporen en gaan checken of alles formaliteiten in orde zijn.

Maar ik snap niet goed hoe dat een verwijt is aan het FAVV? Als de politie beslist geen middelen in te zetten om actief op zoek te gaan naar gestolen fietsen, maar via een tip komt ze het wel te weten dat iemand fietsen gestolen heeft. Is het dan hypocriet dat ze de dief aanhoudt? Er zullen door die manier van werken inderdaad misschien 10 keer meer dieven niet gepakt worden, maar ik zie niet echt in waarom dat een invloed zou moeten hebben op die enkele keren dat ze dief wel te pakken krijgen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Geen idee of het FAVV zo werkt, maar er is een heel andere en veel grotere en duurdere organisatie nodig om actief opsporingen te gaan doen dan om enkel gevallen te behandelen die via andere kanalen aan het licht komen. Dan moeten er mensen van FAVV of douane ingezet worden om actief huisdieren te gaan opsporen en gaan checken of alles in orde.
    Ik ging er van uit dat je niet zomaar een dier kan meenemen op het vliegtuig en dat je over de nodige documenten moet beschikken. Ik neem bijv. aan dat je een document nodig hebt dat bevestigt dat jouw huisdier ingeënt is tegen hondsdolheid. Aangezien dat niet volstaat zou je verwachten dat je ook een document nodig hebt waarop staat dat je huisdier 3 maanden lang in quarantaine gezeten heeft. Maar blijkbaar gebeurde dit niet, dat vind ik toch maar vreemd hoor?

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Geen idee of het FAVV zo werkt, maar er is een heel andere en veel grotere en duurdere organisatie nodig om actief opsporingen te gaan doen dan om enkel gevallen te behandelen die via andere kanalen aan het licht komen. Dan moeten er mensen van FAVV of douane ingezet worden om actief huisdieren te gaan opsporen en gaan checken of alles formaliteiten in orde zijn.

Maar ik snap niet goed hoe dat een verwijt is aan het FAVV? Als de politie beslist geen middelen in te zetten om actief op zoek te gaan naar gestolen fietsen, maar via een tip komt ze het wel te weten dat iemand fietsen gestolen heeft. Is het dan hypocriet dat ze de dief aanhoudt? Er zullen door die manier van werken inderdaad misschien 10 keer meer dieven niet gepakt worden, maar ik zie niet echt in waarom dat een invloed zou moeten hebben op die enkele keren dat ze dief wel te pakken krijgen.
    In dit geval was niet echt een gigantische organisatie nodig: zorg er voor dat als een dier het land binnen komt uit een risicoland, dit vergezeld moet zijn van alle documenten, zoniet dan verlaat het dier de terminal niet. Als het FAVV volledige veebedrijven kan sluiten of laten vernietigen, dan kunnen ze toch ook luchthavens verplichten dieren uit risicolanden te screenen, toch? In plaats van de speurders op facebook uit te hangen en 3 advocaten te zetten op 1 kat, kunnen ze misschien beter hun advocatenleger naar de luchthaven van zaventem sturen?

Nu, ik weet niet dat de kat is ingevlogen op zaventem, maar gezien de corona ristricties lijkt me dat plausibel.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    In dit geval was niet echt een gigantische organisatie nodig: zorg er voor dat als een dier het land binnen komt uit een risicoland, dit vergezeld moet zijn van alle documenten, zoniet dan verlaat het dier de terminal niet. Als het FAVV volledige veebedrijven kan sluiten of laten vernietigen, dan kunnen ze toch ook luchthavens verplichten dieren uit risicolanden te screenen, toch? In plaats van de speurders op facebook uit te hangen en 3 advocaten te zetten op 1 kat, kunnen ze misschien beter hun advocatenleger naar de luchthaven van zaventem sturen?

Nu, ik weet niet dat de kat is ingevlogen op zaventem, maar gezien de corona ristricties lijkt me dat plausibel.
    Als we daar het nodige geld in willen steken zal dat zeker kunnen. Maar er zijn nog zaken die extra geld kunnen gebruiken, zaken die we beter kunnen controleren moest we er meer personeel voor voorzien. De vraag is hoe prioritair het is. Da's altijd een afweging bij opsporingen, je kan altijd meer controleren met meer middelen. Ik ben vrij zeker dat als er meer middelen naar het FAVV zouden stromen, ze zeker niet weigerachtig zullen zijn om meer controles uit te oefenen. Dat lijken me trouwens ook zaken die ze zelf niet kunnen bepalen, zoveel macht heeft een overheidsorgaan niet. Die kunnen niet zelf beslissen een nieuwe afdeling op te richten en mannetjes te zetten op de luchthaven, zo'n initiatief moet vanuit de politiek komen.

Maar ik snap nog steeds niet waarom dit zo belangrijk voor het geval waar we hier nu over bezig zijn. Zijn we nu het intentieproces van de FAVV aan het voeren?

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Eén en ander kan mss wel verklaard worden door het feit dat dit wel een repatriëringsvlucht ten tijde van corona betreft. Geen idee hoe dat allemaal verloopt, maar ik kan me wel inbeelden dat de procedures voor inchecken, boarding, arrival,... anders verlopen dan normaal.

Nu, dat daar, los van deze zaak, tijdens deze hele corona crisis fouten zijn gemaakt moge wel duidelijk zijn, gezien quasi niemand die van heinde en verre terugkwam werd gecontroleerd laat staan getest.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik vind het wel belangrijk om te weten wat er gebeurt als je op tijd behandeld wordt. Vandaar dat ze vaccins toedienen bij risicogevallen. Als je dan nog 50% kans hebt om te sterven dan is dat een andere situatie als wanneer de kans 0,01% is. Is de kans op sterven 0,01% maar de kans op permanente letsels 40% dan verandert dat ook de zaak. Je kan niet uitgaan van de situatie waar je niks doet als dat in de praktijk zo goed als nooit gebeurt. Bij een skydiver ga je er ook niet van uit dat hij zijn parachute niet opendoet.
    Best Sylverscythe zijn link eens doorlezen, bij besmetting hebt ge als mens 48 uur de tijd om behandeld te worden. Daarna hangt ge. Een dier kan tot twee weken voor het symptomen vertoont besmettelijk zijn. Ik hoop dat ik er geen tekening bij moet maken hoe groot het risico dan is?
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Eén en ander kan mss wel verklaard worden door het feit dat dit wel een repatriëringsvlucht ten tijde van corona betreft. Geen idee hoe dat allemaal verloopt, maar ik kan me wel inbeelden dat de procedures voor inchecken, boarding, arrival,... anders verlopen dan normaal.

Nu, dat daar, los van deze zaak, tijdens deze hele corona crisis fouten zijn gemaakt moge wel duidelijk zijn, gezien quasi niemand die van heinde en verre terugkwam werd gecontroleerd laat staan getest.

Welke reisdocumenten heb je nodig voor je huisdier?
    Export-, import- of transitvergunningen
    Gezondheids- en/of vaccinatieattesten
    Paspoort/ID van het huisdier

EU-wetgeving
    Op 1 oktober 2004 heeft de EU nieuwe regels voor het vervoer van huisdieren ingevoerd. Deze gelden voor het vervoer van honden en katten tussen lidstaten en van derde landen naar de EU:
    Het huisdier is afkomstig uit de EU en reist binnen de EU of naar een veilig land (*zie verder) buiten de EU en komt terug naar de EU: in dit geval moet het huisdier in het bezit zijn van een paspoort, een identificatie en een attest van vaccinatie tegen hondsdolheid.
    Het huisdier is afkomstig uit de EU en reist naar een onveilig land buiten de EU en komt terug naar de EU: in dit geval moet het huisdier in het bezit zijn van een paspoort, een identificatie, een attest van vaccinatie tegen hondsdolheid en een bewijs van een bloedtest die is uitgevoerd 30 dagen na de vaccinatie, maar wel voor het vertrek.
    Het huisdier is niet afkomstig van de EU, maar van een veilig land en reist naar de EU: in dit geval moet het huisdier in het bezit zijn van een identificatie, een attest van vaccinatie tegen hondsdolheid en een gezondheidscertificaat naar EU-model.
    Het huisdier is niet afkomstig van de EU of van een veilig land en reist naar de EU: in dit geval moet het huisdier in het bezit zijn van een identificatie, een attest van vaccinatie tegen hondsdolheid, een vaccinatiecertificaat naar EU-model en een bewijs van een bloedtest die is uitgevoerd 30 dagen na de vaccinatie, maar wel voor het vertrek.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

Regels voor berichten