Pagina 10 van 39 Eerste ... 6789101112131420 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheBud Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jullie trekken hier veel te snel de kaart van het FAVV zonder goed te weten wat er hier allemaal achter speelt.

Ben Weyts zal zich ook wel laten adviseren door experts/virologen. Hij zal dat adres van die quarantaine niet uit zijn vinger gezogen hebben.

Net als die rechter die de zaak uitstelt. Zal ook wel gebeurd zijn om een bepaalde reden. Door de visibiliteit van de zaak lijkt het me straf dat dit zoals Julie Van Espen aan de kant word geschoven door gemakzucht.

Ik denk dat iedereen hier gewoon naar het FAVV kijkt van wtf. Los het op aub.
    Ben weyts laat zich heus door niemand bijstaan, anders ging hij toch wel een andere toon aanslaan. Weyts wil hier gewoon de grote dierenvriend zijn, niet meer en niet minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Je zegt eerst dat een onafhankelijke menigte van politiekers, burgers en experts rechters moeten adviseren en straffen.

Als een rechter iets uitspreekt wat u niet aanstaat: dan is die rechter mis.
    Als een minister van een partij waarop jij stemt iets uitspreekt wat u niet aanstaat: dan is die minister mis.
    Als een viroloog van Hans Nauwynck van het UGent iets uitspreekt wat u niet aanstaat (kat in quarantaine met goodwill van de 2 kanten): dan is die viroloog mis.

Jij denkt dat deze discussie inhoudelijk rond u en uw standpunt draait ofzo?
    Dat wij u moeten overtuigen en dat jij jezelf nergens tegen spreekt?
    Nee zo belangrijk ben jij en je mening nu ook weer niet.
    Pot ketel zwart zou ik zeggen. Of is van gucht die het favv gelijk geeft opeens maar een nobody op dit vlak?

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht

Wie weet komt hier nog wat positief uit voort, zoals een erkend quarantainecentrum voor huisdieren die uit risicogebieden komen. De kosten moeten dan wel gedragen worden door de eigenaars van die huisdieren vind ik, de bouw van het centrum kan nog met belastingsgeld betaald worden maar de rest niet.
    Door Dutroux is ook child focus ontstaan plus de hervorming van justitie en politie. Gaan we voor hem ook wat marges inbouwen voor zijn resterende straf?

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Door Dutroux is ook child focus ontstaan plus de hervorming van justitie en politie. Gaan we voor hem ook wat marges inbouwen voor zijn resterende straf?

Waar heb je het over?

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Pot ketel zwart zou ik zeggen. Of is van gucht die het favv gelijk geeft opeens maar een nobody op dit vlak?

OK correctie:

Als een minister van een partij waarop jij stemt iets uitspreekt wat u niet aanstaat: dan is die minister mis.
    Als een viroloog van Hans Nauwynck van het UGent iets uitspreekt wat u niet aanstaat (kat in quarantaine met goodwill van de 2 kanten): dan is die viroloog mis.
    Als de frontman van de grootste dierenbeschermingspartij van de Belgie iets zegt: dan is die ook mis.
    Als een andere viroloog De Gucht zegt dat FAVV gelijk heeft: dan heeft die gelijk.

Zie je wat ik bedoel? Er wordt hier gecherrypicked dat het geen naam meer heeft. Het FAVV heeft gelijk, en iedereen die iets anders zegt moet geschorst worden en is achterlijk! Er heeft zelfs al iemand gezegd "het FAVV heeft tegen het meisje gezegd als je toch komt dan spuiten we de kat dood! en toch deed dat wicht dat!". Dat is helemaal niet waar, daar heeft nergens zo gestaan. Objectief correct discussieren is blijkbaar heel moeilijk.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Was dit na een beet?
    Wat is de kans op sterfte met behandeling?
    Wat is de kans dat de symptomen 2j later opduiken?

Wie weet komt hier nog wat positief uit voort, zoals een erkend quarantainecentrum voor huisdieren die uit risicogebieden komen. De kosten moeten dan wel gedragen worden door de eigenaars van die huisdieren vind ik, de bouw van het centrum kan nog met belastingsgeld betaald worden maar de rest niet.
    Nogmaals het gaat hier over een kat in een land waar écht geen katten tekort zijn, integendeel er zijn er dusdanig veel dat onze asielen vol zitten, sterilisatie verplicht is, en dat er nog jaarlijks katten een spuitje krijgen gewoon omdat men ze nergens kwijt kan. Dan gaat er eventjes één egoïstische studente een zwerfkat die ze hooguit een paar maanden kent uit een kattencafé in een regio waar een dodelijk virus voorkomt importeren tegen alle advies en geldende regels in? En dan moeten we daar een compromis mee sluiten.

Wat jij ziet als mogelijk positief gevolg van dit incident is gewoon je reinste geldverspilling die je ethisch ook niet kan rechtvaardigen ten opzichte van de andere zaken die we reeds doen met andere dieren én mensen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    OK correctie:

Als de frontman van de grootste dierenbeschermingspartij van de Belgie iets zegt: dan is die ook mis.
    Als een andere viroloog De Gucht zegt dat FAVV gelijk heeft: dan heeft die gelijk.

Zie je wat ik bedoel?
    Over Weyts valt nog te discussiëren of die effectief luistert naar mensen met meer kennis van zaken in zijn kabinet, maar GAIA, echt? GAIA is goed om misbruiken aan de kaak te stellen en dergelijke maar enig zin voor rationaliteit of objectiviteit hebben die helemaal niet hoor. Als we daarnaar luisteren kunnen we kankeronderzoek half opdoeken omdat men daar dierentesten doet. Ook het argument dat het FAVV boter op het hoofd heeft omdat er nog pups binnenkomen van broodfok, komen die dan ook van hoogrisicolanden of van landen waar hondsdolheid nog niet werd uitgeroeid, toch wel een verschil. En zelfs dan is dat een beetje het argument van een flitsboete aanvechten omdat mijn buurman altijd te snel rijdt en nooit gepakt wordt.

En ik volg KoC gewoon: er is een wet overtreden, moedwillig, dan moet er toch niet met de dader onderhandeld worden?
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 17 mei 2020 om 12:36
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

dragonflo's schermafbeelding
    iTrader
    40 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De enige reden waarom Ben Weyts zich komt moeien is omdat hij een federale instelling kan dwarsliggen.

De belastingbetaler en gemeenschap mag opdraaien voor de klucht op alle vlakken. De deur wordt opengezet voor gelijkaardige gevallen. Al die advocaten kosten en tijdverlies van magistraten. Ben Weyts heeft Selena zelfs een advocaat cadeau gedaan op kosten van de belastingbetaler. Allemaal omdat iemand zich niet aan de regels houdt.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    OK correctie:

Zie je wat ik bedoel? Er wordt hier gecherrypicked dat het geen naam meer heeft. Het FAVV heeft gelijk, en iedereen die iets anders zegt moet geschorst worden! Er heeft zelfs al iemand gezegd ik citaat "het FAVV heeft tegen het meisje gezegd als je toch komt dan spuiten we de kat dood!". Dat is helemaal niet waar, daar heeft nergens zo gestaan. Objectief discussieren is blijkbaar heel moeilijk.
    Neen, er wordt hier niet gecherrypicked: ik ben voorstander van een duidelijk 0% risico beleid op het vlak van hondsdolheid en iedereen ongeacht zijn of haar positie die hier tegengaat, daar heb ik weinig tot geen respect voor. Ik ga niet mee in het media manipuleren van Miss België kandidates, ik steun geen politieke partijen onvoorwaardelijk, ik luister niet zonder enige kritiek naar iemand omdat die toevallig professor is, noch in de ene noch in de andere richting, ...

Ik heb nog géén enkel tegenargument gehoord dat er niet op neerkwam: maar het risico is klein - lees: dus niet nul % - en dat dus vervolgens terugvalt op oh maar het poeziewoezietje is toch zo schattig, en het bazinnetjes een knap blondje, daar kunnen we toch geen neen tegen zeggen...

Dat van professor Hans Van Nauynck had ik overigens graag eens wat bronvermelding van gehad, want in een ander artikel las ik van hem dit:
    GEEN ENKEL RISICO
    De vraag is of de felle reactie van het FAVV buiten proportie is. Absoluut niet, vinden experts. Viroloog en dierenarts van opleiding Steven Van Gucht van Sciensano noemt rabiës, het virus dat hondsdolheid veroorzaakt “het dodelijkste virus ter wereld waar je geen enkel risico mag mee nemen”.

Ook Hans Nauwynck, professor veterinaire virologie aan de UGent, noemt het ronduit levensgevaarlijk wat er bezig is. “Wellicht beseft het meisje niet waarover we hier spreken”, zegt hij. “We hebben in ons land heel hard moeten vechten om het virus weg te krijgen en willen het zeker niet terug. In het begin van de twintigste eeuw kwam er in onze contreien veel rabiës voor bij honden. Rond 1960 kwam de ziekte terug via de vos. Dat is destijds bestreden door vaccins, een Belgische uitvinding, in lokaas te stoppen en via helikopters te droppen. De vossenpopulatie raakte immuun en de ziekte raakte onder controle.”
    https://www.demorgen.be/nieuws/dat-m....google.com%2F

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Allez we zijn weer vertrokken zelle.

Nu gaan we deze zaak al vergelijken met die van Julie Van Espen, en als rechters een uitspraak doen tegen de mening van sommigen, zijn ze wereldvreemd, tja ...
    En dan gaan we dat meisje een trien, trut, wijf en nog andere fraaie benamingen geven, is dat echt nodig?

Iedereen is er het hier over eens dat die jonge vrouw voor de volle 100% in de fout is gegaan, en minstens moet opdraaien voor alle gemaakte kosten, en liefst zien we dat ze daar boven op nog eens een zeer zware boete krijgt.
    En uiteindelijk wil iedereen hier gewoon dat die kat niet meer vrij rondloopt zolang er een potentieel gevaar is, enkel de manier waarop we dat zien gebeuren is verschillend.

Voor de rest moeten we niet alles zo maar onmiddelijk geloven wat de twee partijen zeggen, die proberen alle twee hier uit te geraken zonder veel gezichtsverlies.
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Nogmaals het gaat hier over een kat in een land waar écht geen katten tekort zijn, integendeel er zijn er dusdanig veel dat onze asielen vol zitten, sterilisatie verplicht is, en dat er nog jaarlijks katten een spuitje krijgen gewoon omdat men ze nergens kwijt kan. Dan gaat er eventjes één egoïstische studente een zwerfkat die ze hooguit een paar maanden kent uit een kattencafé in een regio waar een dodelijk virus voorkomt importeren tegen alle advies en geldende regels in? En dan moeten we daar een compromis mee sluiten.

Wat jij ziet als mogelijk positief gevolg van dit incident is gewoon je reinste geldverspilling die je ethisch ook niet kan rechtvaardigen ten opzichte van de andere zaken die we reeds doen met andere dieren én mensen.
    Ik neem aan dat je wilt zeggen dat je met dat geld op andere ethische vlakken een grotere impact zou hebben, ongeveer het principe van effectief altruïsme dus? Dat is zeker waar, maar daarom wordt een andere keuze niet ethisch onmogelijk om te rechtvaardigen. De impact is gewoon kleiner.
    Neen, er wordt hier niet gecherrypicked: ik ben voorstander van een duidelijk 0% risico beleid op het vlak van hondsdolheid en iedereen ongeacht zijn of haar positie die hier tegengaat, daar heb ik weinig tot geen respect voor. Ik ga niet mee in het media manipuleren van Miss België kandidates, ik steun geen politieke partijen onvoorwaardelijk, ik luister niet zonder enige kritiek naar iemand omdat die toevallig professor is, noch in de ene noch in de andere richting, ...

Ik heb nog géén enkel tegenargument gehoord dat er niet op neerkwam: maar het risico is klein - lees: dus niet nul % - en dat dus vervolgens terugvalt op oh maar het poeziewoezietje is toch zo schattig, en het bazinnetjes een knap blondje, daar kunnen we toch geen neen tegen zeggen...
    Als dat jouw criterium is dan zeg je in feite dat we alle huisdieren preventief een spuitje moeten geven. 0% risico is gewoon geen realistisch criterium.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolfken Bekijk bericht

Nu gaan we deze zaak al vergelijken met die van Julie Van Espen, en als rechters een uitspraak doen tegen de mening van sommigen, zijn ze wereldvreemd, tja ...
    En dan gaan we dat meisje een trien, trut, wijf en nog andere fraaie benamingen geven, is dat echt nodig?

Iedereen is er het hier over eens dat die jonge vrouw voor de volle 100% in de fout is gegaan, en minstens moet opdraaien voor alle gemaakte kosten, en liefst zien we dat ze daar boven op nog eens een zeer zware boete krijgt.
    En uiteindelijk wil iedereen hier gewoon dat die kat niet meer vrij rondloopt zolang er een potentieel gevaar is, enkel de manier waarop we dat zien gebeuren is verschillend.

Voor de rest moeten we niet alles zo maar onmiddelijk geloven wat de twee partijen zeggen, die proberen alle twee hier uit te geraken zonder veel gezichtsverlies.
    Als een rechter omwille van justitionele redenen - "beide partijen recht geven om de verdediging voor te bereiden" - de zaak uitstelt zonder de kat in beslag te nemen en veiligheid voor de rest van de samenleving te garanderen dan ja, dan classificeer ik dat als wereldvreemd.

Je kan dit eigenlijk vergelijken met de politie die iemand met een bom betrapt heeft, maar de rechter die de zaak uitstelt en toelaat dat de dader niet alleen vrij rondloopt maar ook de bom nog eens is mogen gaan verstoppen. Want dat is die kat in feite: een potentiële "bom" met een virus dat 100% dodelijk is voor mensen én bepaalde dieren - als je zo inzit met dierenwelzijn ook zéér belangrijk - die ermee in contact komen als ze niet gevaccineerd zijn.

iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolfken Bekijk bericht

Mooi gezegd, ben hier helemaal mee eens. Sommigen gedragen zich hier alsof we op HLN zitten. Veel te kort door de bocht, veel te veel op zoek naar "wie is de trut". We weten veel niet, alleen dat dat katje niet veilig zit. Waarom niet? Dat is het enige wat telt imo.

Wie de randdebiel, kindmoordenaar, Dutroux is. Wat een onzin op daarover te praten.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Als dat jouw criterium is dan zeg je in feite dat we alle huisdieren preventief een spuitje moeten geven. 0% risico is gewoon geen realistisch criterium.
    Als 0% risico in dit scenario niet meer mogelijk is, dan is het omdat dat katje nu ergens ondergedoken mag leven dankzij de idiote beslissing van een zoveelste incompetente rechter.
    Maar het risico dat België terug hondsdolheid zou importeren uit Peru door die kat had effectief tot 0% terug kunnen worden gebracht.

Nogmaals elk degelijk tegenargument waarom dat katje in leven zou moeten blijven ten koste van dat extra risico heb ik nog niet gelezen. Tenzij: "poeziewoezie, ochamre dat blonde bazinnetje".

Andere potentiële bronnen van hondsdolheid waaronder o.a. illegale hondenfokkers of de terugkeer van de wolf zijn andere problemen die elk hun andere aanpak verdienen. In de jaren '60 hebben we bijvoorbeeld blijkbaar de vossenpopulatie gevaccineerd via lokaas, dat zou bij de wolf ook kunnen. Merk ook het significante populatieverschil op tussen de huiskat en de wolf in deze contreien, en de mate waarin die dieren in contact komen met mensen of andere huisdieren...

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Als 0% risico in dit scenario niet meer mogelijk is, dan is het omdat dat katje nu ergens ondergedoken mag leven dankzij de idiote beslissing van een zoveelste incompetente rechter.
    Maar het risico dat België terug hondsdolheid zou importeren uit Peru door die kat had effectief tot 0% terug kunnen worden gebracht.

Nogmaals elk degelijk tegenargument waarom dat katje in leven zou moeten blijven ten koste van dat extra risico heb ik nog niet gelezen. Tenzij: "poeziewoezie, ochamre dat blonde bazinnetje".

Andere potentiële bronnen van hondsdolheid waaronder o.a. illegale hondenfokkers of de terugkeer van de wolf zijn andere problemen die elk hun andere aanpak verdienen. In de jaren '60 hebben we bijvoorbeeld blijkbaar de vossenpopulatie gevaccineerd via lokaas, dat zou bij de wolf ook kunnen. Merk ook het significante populatieverschil op tussen de huiskat en de wolf in deze contreien, en de mate waarin die dieren in contact komen met mensen of andere huisdieren...
    Ok je had het blijkbaar specifiek over dit geval wanneer je over 0% bezig was.

Ik heb nog geen enkele keer een argument gezien dat neerkomt op poeziewoezie of ocharme dat blonde bazinnetje. Dat wordt wel steeds aangehaald als drogargument om de discussiepartner in diskrediet te brengen.

De realiteit is dat de kans dat die kat hondsdolheid heeft zeer klein is. De gevolgen kunnen wel heel groot zijn dat klopt, maar er bestaat een vaccin tegen. Wat is de kans dat je doodgaat/permanente letsels eraan overhoudt als je op tijd het vaccin toegediend wordt?

Regels voor berichten