Pagina 4 van 4 Eerste 1234
    Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toen ik nog in Mechelen woonde ging ik die zaken halen bij een soort superette die Aziatisch en Afrikaanse dingen aan bood. Mega veel soorten curry pasta's, kruiden en pepertjes!
    Scotch bonnets, madame jeanette en zo'n dingen. 't loont echt de moeite om zo'n zaken binnen te stappen zelfs al denk je er op eerste zicht niet veel te vinden.

Anyway, ik zal maar eens een vraag stellen: wat is je fijnste jeugdherinnering? En, toen je jong was: waar zag je jezelf? Ben je belandt waar je dacht of heb je uiteindelijk een heel ander pad bewandeld?
    Altijd interessant zo'n tips, ook de winkel van Loser, we gaan (in niet coronatijden) al eens gewoon naar een random stad in het weekend.

Leuke jeugdherinneringen, hmm. Buiten spelen met mijn buurmeisje (gewoon spelen, nog te jong voor andere zaken), met de ouders naar Spanje met de auto. Ook goede herinneringen aan bosklassen in het lager onderwijs, en in het algemeen de laatste jaren van het middelbaar: wij waren een leuke klas eigenlijk.

Zoals al gezegd wou ik leerkracht worden als kind (of iets compleet random zoals glasblazer), en ging dat zo wat omhoog met het niveau waar ik in zat. Leerkracht lager in de lagere school, middelbaar in het middelbaar. Het idee van mensen zaken aan te leren sprak mij wel aan, alsook gewoon zaken beter weten zeker Op dat vlak zit ik nu wel goed, alhoewel ik na het middelbaar mijzelf ergens in de industrie zag terecht komen eigenlijk. Uiteindelijk wel tevreden met waar ik zit; om rijk te worden was ik natuurlijk beter naar de industrie getrokken, maar ik kan niet klagen over jobinhoud/verloning.

Puur persoonlijk had ik nooit verwacht te trouwen (tout court) en zeker niet met iemand uit Mexico. Maar ik moet wel zeggen dat ik sinds mijn doctoraat, waar ik altijd omringd was door buitenlanders, meer en meer geïntrigeerd ben geraakt door andere culturen. Heb nog even iets gehad met een Finse ook. Een date met een Russin (om de taal te leren uiteraard), maar uiteindelijk dan mijn vrouw leren kennen en we komen super overeen eigenlijk. Ik werk nu thuis en zij is technisch werkloos (horeca) en niets van spanningen eigenlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Hoe ben je op dit forum terecht gekomen eigenlijk? En gezien de oorsprong van dit forum welke games heb je (veel) gespeeld en wat speel je nu?
    Hoe exact ik hier ben terecht gekomen weet ik niet, was in 2003 dus ik denk dat dit de periode was waarin ik Warcraft III speelde, misschien had ik hier een vraag over...ik weet dat ik nog even op het Blizzard forum heb gezeten toen ook. En dan eigenlijk jaren weinig gepost en gewoon de discussies meegevolgd, met ook wel tussenpozen dat ik niet naar het forum omkeek. Eigenlijk pas echt veel beginnen posten toen ik in de VS zat en daar nog geen sociaal leven had maar wel vrije tijd. Doorheen de jaren vanalles gespeeld, veel RTS spellen (Age of Empires I en II, Warcraft I, II, III, Starcraft, C&C in vele versies, ...) en RPGs (Planescape Torment blijft voor mij het absolute hoogtepunt, Baldur's Gate 2, Icewind Dale, ...) met af en toe eens een shooter zoals RTCW met de vrienden. Recent eindelijk The Witcher 3 met elke uitbreiding afgerond. DIt heeft lang geduurd doordat ik in de VS een jaar niet heb gegamed, en daarna door mijn vrouw te leren kennen eindig ik ook veel vaker in de zetel met Netflix. Heb ook al jaren geen fysiek spel meer gekocht, haal vooral zaken bij Gog.com. Laatste aankoop was Perimeter, jaren terug de demo van gespeeld en stond in de aanbieding voor minder dan een euro. Toch al enkele uren ingestoken
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 19 maart 2020 om 14:20
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is een powertraining body echt een groot voordeel qua aandacht van vrouwen toen je nog date? Heb je daar een verschil gemerkt op bvb je 25e tov je 18e toen je begon te powerliften? Of maakt dat weinig uit eens je een zekere fitheid hebt, en bvb geen bierbuik?
    En heb je ooit al eens een profielfoto in bloot bovenlijf gebruikt? En werkt zo'n profielfoto als je body echt top is en je bvb een droge sixpack hebt, en zoja, was er een bepaald type van vrouwen dat daarop reageerde of niet? (ik vraag dit voor een vriend)

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    (ik vraag dit voor een vriend)
    Sure

Ik weet trouwens niet hoe sylverscythe zijn tempel eruit ziet maar dat zijn vaak geen bodybuilders eh. Twee compleet verschillende dingen en disciplines.

Dat gezegd zijnde, kan powerliften wel wonderen doen voor uw zelfvertrouwen. Geen betere confidence booster dan heavy lifting.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Is een powertraining body echt een groot voordeel qua aandacht van vrouwen toen je nog date? Heb je daar een verschil gemerkt op bvb je 25e tov je 18e toen je begon te powerliften? Of maakt dat weinig uit eens je een zekere fitheid hebt, en bvb geen bierbuik?
    En heb je ooit al eens een profielfoto in bloot bovenlijf gebruikt? En werkt zo'n profielfoto als je body echt top is en je bvb een droge sixpack hebt, en zoja, was er een bepaald type van vrouwen dat daarop reageerde of niet? (ik vraag dit voor een vriend)
    Zoals puni al zei moet je geen bodybuildertoestanden verwachten. Nu goed, als ik dat van vrouwen hoor vinden ze dat toch afgrijselijk. Ik denk dat ik een paar jaar terug door een getraind uiterlijk er wel beter uitzag, brede schouders en dergelijke doen het meestal wel goed zeker. Dan eigenlijk nog wat verder verzwaard waardoor het waarschijnlijk wat "te" is voor veel vrouwen. Ik heb wel al complimenten gehad, een vrouw die sterke onderarmen mooi vond, mijn vrouw die mijn kont graag ziet (), ... maar daarvoor moet je het zeker niet doen. Ik heb trouwens vooral al complimenten gehad van mannen, want die zijn daar veel meer mee bezig denk ik.
    Uiteindelijk passen standaardkleren ook niet meer deftig, past het rond de schouders dan is het een tent rond de buik, jeans scheuren tussen de benen door wrijving en je moet al een stretch kopen om je bovenbenen er in te krijgen.

Het is ook iets cultureel, ik heb de indruk dat het schoonheidsideaal hier meer richting afgetraind/mager gaat. In Mexico daarintegen is het nog wat meer "klassiek" of stereotyp mannelijk, wat mij goed uitkwam.

Ik heb nooit zo'n profielfoto gebruikt nee, dus zou het niet weten. Wel een foto van op een wedstrijd. Ook niet echt een bepaald type gemerkt, maar mja mijn mening is dat een gym gewoon al iets meer een bepaald type aantrekt dan gemiddeld, met een gelijkaardige smaak in vrouwen
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 21 maart 2020 om 23:45

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Nog een luchtige, iemand waar je van fan van bent of van geweest bent? En dan bedoel ik genre sport, muziek, acteurs, , schrijvers, etc
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Nog een luchtige, iemand waar je van fan van bent of van geweest bent? En dan bedoel ik genre sport, muziek, acteurs, , schrijvers, etc
    Ik heb/had eigenlijk weinig idolen (zie ook de gelijkaardige vraag eerder). In jongere jaren wel een zekere fascinatie gehad voor bv. Kurt Cobain maar echt fan van de persoon niet echt. Idem voor veel grote leiders uit de geschiedenis, boeiend wel maar niemand om echt fan van te zijn. Zo'n Richard Dawkins vond ik ook een sterk figuur in mijn jongere, anti-religieuze jaren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik heb/had eigenlijk weinig idolen (zie ook de gelijkaardige vraag eerder). In jongere jaren wel een zekere fascinatie gehad voor bv. Kurt Cobain maar echt fan van de persoon niet echt. Idem voor veel grote leiders uit de geschiedenis, boeiend wel maar niemand om echt fan van te zijn. Zo'n Richard Dawkins vond ik ook een sterk figuur in mijn jongere, anti-religieuze jaren
    Heh Dawkins heeft me eigenlijk wat doen afkeren van dat 'militante' atheïsme. Ik heb 1 van zijn boeken gelezen en tegen het einde wordt dat soort van atheïsme al bijna even cultachtig als religie. Ik ben nog altijd fervent tegen religie in de openbare ruimte, maar je moet daarom niet speciaal mensen gaan zeggen hoe slecht ze wel bezig zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Heh Dawkins heeft me eigenlijk wat doen afkeren van dat 'militante' atheïsme. Ik heb 1 van zijn boeken gelezen en tegen het einde wordt dat soort van atheïsme al bijna even cultachtig als religie. Ik ben nog altijd fervent tegen religie in de openbare ruimte, maar je moet daarom niet speciaal mensen gaan zeggen hoe slecht ze wel bezig zijn.
    Ja, ik ben daar ook jaren geleden van afgestapt hoor, voor gelijkaardige redenen. Uiteindelijk kunnen veel mensen er wel een invulling aan geven die andere mensen niet stoort/hindert/benadeeld en dan is het leven en laten leven. Anderzijds, wanneer dat niet zo is, vind ik wel dat daar een tegenreactie op moet komen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zelfde vraag voor u:

Welke technologische doorbraak zit je meest op te wachten en welke zie je meest waarschijnlijk effectief gebeuren?

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zelfde vraag voor u:

Welke technologische doorbraak zit je meest op te wachten en welke zie je meest waarschijnlijk effectief gebeuren?
    Ik had deze niet gezien, vandaar het late antwoord.

Op iets zitten te wachten niet echt, professioneel de opkomst van bio- en biodegradeerbare plastics die verdergaat. Het belangrijkste lijkt mij alternatieve energiebronnen, de "oplossing" zal nooit één bepaalde techniek zijn maar een mix van alles. Ik ben zelf wat men in de marketing een late adopter noemt, dus het is niet of ik spring meteen op nieuwe zaken uiteindelijk.

Recent waren er nieuwsberichten van een Leuvense onderzoeksgroep over kleine waterstofgeneratoren die gewoon via een fotovoltaïsch paneel in de tuin dan waterstof opwekten, zo'n zaken maken mij eerlijk gezegd wel enthousiast. Er was denk ik ook een gelijkaardig testproject in Nederland. De vraag is natuurlijk in hoeverre dit een stunt was om in de media te kopen en/of de media die overdrijft.

Dit is gekoppeld aan het feit dat wij net een huis hebben gekocht, en ik op termijn wel graag "groener" energie zou opwekken en eventueel elektrisch/op H2 wil rijden daarmee.
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 31 maart 2020 om 12:19

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Wat vind jij van de trend naar meer transparant onderzoek, het beschikbaar maken van de gebruikte data en het vooraf registreren van (bepaald) onderzoek? Vind je het kunnen dat onderzoek dat betaald werd met belastinggeld verdwijnt achter een betaalmuur?

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Wat vind jij van de trend naar meer transparant onderzoek, het beschikbaar maken van de gebruikte data en het vooraf registreren van (bepaald) onderzoek? Vind je het kunnen dat onderzoek dat betaald werd met belastinggeld verdwijnt achter een betaalmuur?
    Op zich vind ik die trend goed, maar er zijn natuulijk praktische limieten. Ik dacht dat dit in Zweden al verder stond, en een collega die ik half ken zo eens een "leek" heeft gehad die toch even een bepaalde PC wou bekijken om resultaten te raadplegen (is al even geleden dus lokaal opgeslagen).

Ik vind het logisch dat een afgewerkte publicatie door iedereen kan bekeken worden. Dat is nu voor Europese projecten ook al noodzakelijk, dus deel van het budget is daar om open access te publiceren. Lijkt mij een goed plan, zo lang die journals aan dezelfde kwaliteitseisen voldoen (vaak zijn dat al dezelfde journals dus lijkt mij wel).

Voor "ruwe" data zonder bewerking vind ik niet dat het sop de kolen waard is, nu moeten we dat bij een projectaanvraag ook oplijsten en zeggen hoe het zal opgeslagen worden voor de komende X jaar. Daar heb ik dan soms nogal het "jumping through hoops" gevoel bij. Het is een beetje zoals in detail een tijdsschema bij een aanvraag steken, dat is ook vaak meer voor show aangezien het vaak niet realistisch is dat voor de komende jaren te weten. Uiteindelijk geeft dat weer wat extra werk dat geen wetenschap is.

Regels voor berichten