Pagina 59 van 69 Eerste ... 949555657585960616263 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar om toch eens terug even naar de inhoud te gaan. Dat gesprek met die 4 partijvoorzitters gisteren in de zevende dag dat was toch eigenlijk diep intriest. Je hebt daar Almaci & Coens die eigenlijk het hele gesprek hoog van de toren komen blazen maar in realiteit weinig zeggen. De enige die daar iets zinnigs inhoudelijk verteld aan tafel is notabene Mertens.

En dan altijd die boutade tov het VB dat men niet spreekt met "ondemocratische partijen". Wat is dan wel democratisch? Dat de "klassieke" partijen een partij negeren die (volgens de peiling van De Vadder van vorige week) ondertussen 25% van de Vlamingen vertegenwoordigd?

Als ik van slechte wil zou zijn, zou ik denken dat TVG daar opzettelijk te kakken wordt gezet door de VRT om op die manier hem minder legitimiteit te geven.

Ik heb altijd centrum gestemd omdat dat volgens mij de beste garantie is op een evenwichtige regering, maar ik verschiet er niet van dat extreem links en rechts maar blijven groeien. De politiek in dit land is nu echt wel terminaal ziek als je na zo'n bewogen jaar nog steeds in oude discussies blijft hervallen en er letterlijk niets veranderd is.

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Los van heel DVL is dat toch wel een beetje gek niet? Maar dat komt allicht gewoon omdat de term zo hip is nu,...?
    Goh ja, het doet natuurlijk direct een belletje rinkelen bij de mensen. Kranten pakken daar ongetwijfeld graag mee uit.

Driesje kan in ieder geval niet de Calimero uithangen, want het feestje waar de dochter van Goedele Liekens onlangs op aanwezig was, werd in de media ook benoemd als 'lockdown-party', 'corona-feestje', ...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Inderdaad, het is geen targeting van DVL, maar het gebruik van het woord mag stilaan wel stoppen.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Allez een meevaller we recupereren 1.7 miljard.

https://www.hln.be/video/kanalen/act...edacht~p148409

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ge moet als politieker toch echt behoorlijk dom zijn om nu nog op zo een zaken aanwezig te zijn, los van hoe ge het dan wilt noemen.
    Als ge ziet hoe zoiets uitgebreid in de media aan bod is gekomen de voorbije keren dan weet ge toch dat dat in uw eigen voet schieten is en doet ge dat toch niet?

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ge moet als politieker toch echt behoorlijk dom zijn om nu nog op zo een zaken aanwezig te zijn, los van hoe ge het dan wilt noemen.
    Als ge ziet hoe zoiets uitgebreid in de media aan bod is gekomen de voorbije keren dan weet ge toch dat dat in uw eigen voet schieten is en doet ge dat toch niet?

Niet alleen dom maar ook hypocriet. Toch zeker als je anderen wel aanspreekt op het volgen van de regels. Toont meteen aan of het iemand is die zijn mening eerlijk geeft en in de politiek gaat om die mening in realiteit om te zetten of als het iemand is die gewoon alles zegt wat hem zoveel mogelijk profijt opbrengt.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik volg dit.
    Wie niet? Je mag voor mij zelfs de lijn doortrekken bij de ganse politiek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Wie niet? Je mag voor mij zelfs de lijn doortrekken bij de ganse politiek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Ik kan niet geloven dat de hele politieke klasse debiel of rot is, wel dat het systeem misbruik vergoeilijkt en verantwoordelijkheid minimaliseert (ach gewoon even uitzitten en dan op een ander niveau meedoen met de verkiezingen).

Maar ik heb, en dat is persoonlijk, meer hoop voor grijze muizen dan voor van die opvallers zoals DVL of Theo Francken, die teren op controverse en sterke statements. Sowieso is dat een beetje het probleem met onze democratie, je zegt beter wat mensen graag horen dan wat ze moeten horen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Niet alleen dom maar ook hypocriet. Toch zeker als je anderen wel aanspreekt op het volgen van de regels. Toont meteen aan of het iemand is die zijn mening eerlijk geeft en in de politiek gaat om die mening in realiteit om te zetten of als het iemand is die gewoon alles zegt wat hem zoveel mogelijk profijt opbrengt.
    Inderdaad, daarom nog meer onverstaanbaar.
    Enfin zelfs als ge van slechte wil en hypocriet zijt moet ge toch slim genoeg zijn om u dan niet zo makkelijk op uw hypocrisie te laten pakken...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Inderdaad, het is geen targeting van DVL, maar het gebruik van het woord mag stilaan wel stoppen.
    De betekenis is halverwege ook compleet veranderd he. De Lockdownfeestjes waren de feestjes in de horeca de dag VOOR de lockdown. Dat is eigenlijk iets helemaal anders dan wat er nu gebeurt.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Maar ik heb, en dat is persoonlijk, meer hoop voor grijze muizen dan voor van die opvallers zoals DVL of Theo Francken, die teren op controverse en sterke statements. Sowieso is dat een beetje het probleem met onze democratie, je zegt beter wat mensen graag horen dan wat ze moeten horen.
    Klopt helaas volledig. Er zou wekelijks een programma in primetime moeten uitgezonden worden dat foute statements van politici onderuit haalt (een uur is waarschijnlijk te kort).
    Sowieso mogen journalisten eens een pak harder worden.

Ik leg mijn hoop ook altijd bij de grijze muizen in het parlement. Er moeten er toch nog een paar zijn die goed werk leveren...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    Klopt helaas volledig. Er zou wekelijks een programma in primetime moeten uitgezonden worden dat foute statements van politici onderuit haalt (een uur is waarschijnlijk te kort).

Ik leg mijn hoop ook altijd bij de grijze muizen in het parlement. Er moeten er toch nog een paar zijn die goed werk leveren...
    Ja het gebrek aan deftige vragen/factchecken bij debatten en dergelijke heb ik hier al vaak vermeld. Dat is altijd zo onnozel hé, debat met twee duidelijke kampen, ze hebben alletwee 100% gelijk zogezegd ook al spreken ze elkaar tegen, ... en ze worden bedankt om te komen want nu gaan we door met het volgende item. Zucht.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)

Maakt dat veel uit, denk je? Ik vrees daar dus voor. De foute statements van DVL worden onderuitgehaald: VRT is een links bastion, culturo's. Foute statements van Groen worden onderuitgehaald: Sensatieprogramma, de N-VA heeft de staatszender in zijn macht... Ik denk dat dat heel weinig zou uithalen voor heel veel mensen. Het is nu al zo overduidelijk ronduit liegen dat het voor mij alleen maar duidelijk wordt dat het hen niet uitmaakt of ze erop betrapt worden.

Edit: En dan heb ik het over sommige politici, zeker niet allemaal. Integendeel, een schreeuwlelijke minderheid die hoopt punten te scoren door te polariseren.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maakt dat veel uit, denk je? Ik vrees daar dus voor. De foute statements van DVL worden onderuitgehaald: VRT is een links bastion, culturo's. Foute statements van Groen worden onderuitgehaald: Sensatieprogramma, de N-VA heeft de staatszender in zijn macht... Ik denk dat dat heel weinig zou uithalen voor heel veel mensen. Het is nu al zo overduidelijk ronduit liegen dat het voor mij alleen maar duidelijk wordt dat het hen niet uitmaakt of ze erop betrapt worden.

Edit: En dan heb ik het over sommige politici, zeker niet allemaal. Integendeel, een schreeuwlelijke minderheid die hoopt punten te scoren door te polariseren.
    Ja, tuurlijk is dat ijdele hoop. Goede oneliners zijn helaas belangrijker dan ooit. Zodra het op facebook of twitter verschijnt, is het al te laat. Wie leest er de rechtzetting nog?
    Veel mensen kijken inderdaad niet naar Terzake, De Afspraak, 7e dag, ... met een holle slogan op twitter of een kort-door-de-bocht-filmpje op facebook bereik je helaas veel meer mensen.

Hoe ga je daar tegenin? Geen idee. Counteren met filmpjes met wél de juiste info? En hopen dat je ook veel mensen bereikt.

Maar los daarvan, zou ik politici toch liever wat vaker door het stof zien kruipen als een journalist hen aanspreekt op alweer een flagrante leugen of op hun gedrag in één van bovenstaande TV-programma's. Van Grieken die in de 7e dag afkomt met de foto van Bouchez/Rutten/Almaci, ik zou liever een journalist dat eens zien doen bijvoorbeeld.

squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Eerlijk gezegd lijken mij die op 1 hand te tellen. Ik kan me geen persoon onmiddelijk aanhalen waarvan ik dacht, bon die zegt niets maar pusht wel goeie wetsvoorstellen, bijvoorbeeld.

Regels voor berichten