Pagina 47 van 71 Eerste ... 3743444546474849505157 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    coronoaverpleegsters uit de ziekenhuizen (federaal) gaan ind e rusthuizen (vlaams) helpen.
    hoelang gaan ze ambras maken tot ze eruit zijn wie die meiskes moet betalen?
    Mannelijke verplegers mogen niet in de rusthuizen helpen ofzo?
    En wat bedoel je met federaal? Verplegers zijn geen ambtenaren hé, die worden gewoon betaald door het ziekenhuis zelf.

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Mannelijke verplegers mogen niet in de rusthuizen helpen ofzo?
    En wat bedoel je met federaal? Verplegers zijn geen ambtenaren hé, die worden gewoon betaald door het ziekenhuis zelf.
    bevoegdheid
    ziekenhuizen zijn een federale bevoegdheid, rusthuizen een vlaamse

el shorty's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    bevoegdheid
    ziekenhuizen zijn een federale bevoegdheid, rusthuizen een vlaamse
    Klopt.

Hence de problematiek waaro mde rusthuizen nu zo zwaar getroffen worden: federaal was vrij goed georganiseerd. op regionaal niveau helemaal niet... In Brussel en Wallonie nog een stuk minder als in Vlaanderen: cf. de passage van artsen zonder grenzen in oa Brussel. Dit verklaart tegelijk de aanval vanuit wallonie op Maggie De Block: afleiden van de eigen problemen... en tegelijkertijd je ook positioneren voor de postjes in een volgende federale regering. 2 keer gewonnen dus...
    @tolya: je vergeet dat heel van die rusthuizen tot dezelfde groepen behoren als ziekenhuizen... De federale ziekenhuisfinanciering zal hierdoor niets wijzigen.
    * blub*

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Bart De Wever tijdens de Corona-crisis, het portret van een politicus aan de zijlijn op de dool, wanhopig zoekend naar aandacht:

09/03: "Ach, laat ons toch allemaal nog een beetje normaal doen. Met mijn komst naar de musical Mama Mia wou ik een signaal geven: laat ons toch normaal doen en blijven buitenkomen!"
    11/03: "Als burgemeester kan ik niets doen zonder duidelijke richtlijnen van de federale overheid! Geef ons duidelijke richtlijnen!"
    * Federale Overheid geeft duidelijke richtlijnen, zonder avondklok*
    16/03: De Wever roept op om in alle Vlaamse gemeenten de avondklok in te stellen.
    06/04: Burgemeester van Antwerpen Bart De Wever (N-VA) spreekt zich uit tegen de volgens hem onduidelijke regelgeving
    *Federale Overheid geeft duidelijke regelgeving*
    11/04: Bart De Wever lanceert betalende Facebook-campagne waarin hij zich sterk maakt om bepaalde overtredingen in zijn stad niét te bestraffen, tegen de duidelijke regelgeving van de Federale Overheid in.

Dat laatste is wellicht weer één van de vele self-fullfilling prophecy campagnes van de N-VA: eerst zeggen dat het onduidelijke regelgeving is om daarna zélf verwarring te zaaien, om op die manier uw eerste uitspraak te "bewijzen".
    Schandalig gedrag om nu opzettelijk verwarring te gaan zaaien bij de bevolking die meer dan ooit nood heeft aan duidelijkheid. Wie fluit er die burgemeester terug? Welke journalist stelt hier eens een kritische vraag over?
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Bart De Wever tijdens de Corona-crisis, het portret van een politicus aan de zijlijn op de dool, wanhopig zoekend naar aandacht:

09/03: "Ach, laat ons toch allemaal nog een beetje normaal doen. Met mijn komst naar de musical Mama Mia wou ik een signaal geven: laat ons toch normaal doen en blijven buitenkomen!"
    11/03: "Als burgemeester kan ik niets doen zonder duidelijke richtlijnen van de federale overheid! Geef ons duidelijke richtlijnen!"
    * Federale Overheid geeft duidelijke richtlijnen, zonder avondklok*
    16/03: De Wever roept op om in alle Vlaamse gemeenten de avondklok in te stellen.
    06/04: Burgemeester van Antwerpen Bart De Wever (N-VA) spreekt zich uit tegen de volgens hem onduidelijke regelgeving
    *Federale Overheid geeft duidelijke regelgeving*
    11/04: Bart De Wever lanceert betalende Facebook-campagne waarin hij zich sterk maakt om bepaalde overtredingen in zijn stad niét te bestraffen, tegen de duidelijke regelgeving van de Federale Overheid in.

Dat laatste is wellicht weer één van de vele self-fullfilling prophecy campagnes van de N-VA: eerst zeggen dat het onduidelijke regelgeving is om daarna zélf verwarring te zaaien, om op die manier uw eerste uitspraak te "bewijzen".
    Schandalig gedrag om nu opzettelijk verwarring te gaan zaaien bij de bevolking die meer dan ooit nood heeft aan duidelijkheid. Wie fluit er die burgemeester terug? Welke journalist stelt hier eens een kritische vraag over?
    Inderdaad, de N-VA lijkt zich niet zo goed een weg te vinden in deze crisis. Grootste fout is dat ze zich op federaal niveau schaakmat hebben laten zetten, waardoor ze zich niet deftig kunnen profileren aldaar. Pas op de andere partijen, vnl. de P.S. en alle "liberalen", die een noodregering van nationale eenheid hebben tegengewerkt treffen daar een nog grotere schuld aan. Wat hen dan natuurlijk rest is de Vlaamse regering die nog maar eens aantoont dat wat Vlaanderen zélf doet, het absoluut niet per se beter meer doet, of Wouter Beke nu gefaald heeft of niet valt op dit moment moeilijk te evalueren - dat doe je best achteraf - maar hij komt nu alvast wél stuntelig over. Voor de rest deelt Vlaanderen nog wat dure cadeaus aan zelfstandigen - zelfs in "bijberoep" - uit op een allesbehalve intelligente manier (vermoedelijk achter te betalen met besparingen op Onderwijs en Zorg, want dat zijn de grootste uitgavenposten in de Vlaamse begroting?), maar goed. Jambon lijkt het als Vlaams minister president toch een stuk minder goed te doen tijdens deze crisis dan als federaal minister van Binnenlandse Zaken (?) tijdens de aanslagen in Brussel, mogelijk ook mede ingegeven door de algeheel zwakke start van zijn Vlaamse regering.

Dus Bart De Wever zijn facebookcampagne is eigenlijk het enige dat hem nu nog rest, om zich te profileren. Op zich vind ik wel dat je daar overdrijft in de schijnbare contradictie. Dat van op bankjes gaan zitten vind ik ook een domme maatregel, één die ik zelf ook al halvelings aan mijn laars gelapt heb. Ik ben dit weekend 2 keer 4 km gaan lopen in het lokale bos, en halverwege heb ik op mijn ééntje op een bankje aan een oude weerstandskapel gaan zitten ondanks dat ik een zwangere vrouw noch oude persoon ben, ik zie daar het kwaad echt niet van in. Ook in Antwerpen centrum moet dat voor mijn part kunnen, zolang je maar 1.5 meter afstand bewaart van andere personen & daar géén uren gaat zitten. Dat is "gezond verstand". Of kan het corona-virus tegenwoordig je ook al infecteren doorheen je broek, onderbroek en bilspleet?
    Een avondklok volg ik hem dan weer niet in. Voor mijn part kan de politie nu reeds na 22h iedereen tegenhouden, maar als je na 22h nog je hond moet uitlagen of wilt gaan lopen op je eentje, zie ik het kwaad daar niet van in. Ga dan eerder voor een verbod op autoverplaatsingen na 22h tenzij voor je werk.

Soit, het valt wél op dat je weeral op de N-VA kritiek levert, maar ik vind eigenlijk de laatste Facebook post van Pascal Smet - waarin hij geweld tegen de politie impliciet goedpraat - véle malen erger dan Bart De Wever zijn zwakke, smirkende reclamecampagnje over bankjes.

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Vele politici zijn gewoon de weg kwijt. Vooral zij die nu aan de zijlijn staan. Niemand is nu met hen bezig en vooral de media niet.

De tenenkrullende tweets van menig politici dezer dagen zijn amper nog bij te houden. Quicky maakte dit weekend ook nog zo'n leuke uitschuiver.

Bart De Wever kon ook in alle stilte met zijn korpschef overleggen om eenzame mensen op een bankje niet meteen een harde boete uit te schrijven. Ik vermoed dat er vele andere gemeenten zijn waar agenten ook wel eerst een aanmaning geven in dat geval. Het probleem is vooral het signaal dat hij hiermee geeft. Hij verwijst hier een maatregel van de overheid gewoon de vuilbak in als 'niet zo belangrijk'. Bovenal ook nog eens met campagnegeld. Dit is fout in vele opzichten.

De Wever is al wel een tijdje het spoor bijster. Sinds de vorige verkiezingen hebben maar weinig van zijn plannen goed uitgepakt. Elke politicus heeft een vervalheidsdatum en het lijkt erop dat De Wever die van hem stilaan bereikt heeft. Kan zich nu beter volledig terugplooien op Antwerpen. Gezien hij daar voorlopig geen waardige tegenstander heeft, zal hij het daar nog wel een hele tijd uitzingen. Denk dat N-VA nu stilaan gebaat is bij een nieuwe wind.

Niet alleen de tweets van vele politici zijn degoutant, maar in tijden als deze valt het op hoeveel mensen er met hun hoofd wel heel diep in het hol zitten van een bepaalde politicus/partij. Bijna angstwekkend soms.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ook in Antwerpen centrum moet dat voor mijn part kunnen, zolang je maar 1.5 meter afstand bewaart van andere personen & daar géén uren gaat zitten. Dat is "gezond verstand". Of kan het corona-virus tegenwoordig je ook al infecteren doorheen je broek, onderbroek en bilspleet?
    Of een beetje nadenken en beseffen dat de verspreiding gebeurt door die bank aan te raken met je handen (of via iets anders dat je uiteindelijk met je handen aanraakt) en zo uiteindelijk tot bij je gezicht komt .

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Inderdaad, de N-VA lijkt zich niet zo goed een weg te vinden in deze crisis. Grootste fout is dat ze zich op federaal niveau schaakmat hebben laten zetten, waardoor ze zich niet deftig kunnen profileren aldaar. Pas op de andere partijen, vnl. de P.S. en alle "liberalen", die een noodregering van nationale eenheid hebben tegengewerkt treffen daar een nog grotere schuld aan. Wat hen dan natuurlijk rest is de Vlaamse regering die nog maar eens aantoont dat wat Vlaanderen zélf doet, het absoluut niet per se beter meer doet, of Wouter Beke nu gefaald heeft of niet valt op dit moment moeilijk te evalueren - dat doe je best achteraf - maar hij komt nu alvast wél stuntelig over. Voor de rest deelt Vlaanderen nog wat dure cadeaus aan zelfstandigen - zelfs in "bijberoep" - uit op een allesbehalve intelligente manier (vermoedelijk achter te betalen met besparingen op Onderwijs en Zorg, want dat zijn de grootste uitgavenposten in de Vlaamse begroting?), maar goed. Jambon lijkt het als Vlaams minister president toch een stuk minder goed te doen tijdens deze crisis dan als federaal minister van Binnenlandse Zaken (?) tijdens de aanslagen in Brussel, mogelijk ook mede ingegeven door de algeheel zwakke start van zijn Vlaamse regering.

Dus Bart De Wever zijn facebookcampagne is eigenlijk het enige dat hem nu nog rest, om zich te profileren. Op zich vind ik wel dat je daar overdrijft in de schijnbare contradictie. Dat van op bankjes gaan zitten vind ik ook een domme maatregel, één die ik zelf ook al halvelings aan mijn laars gelapt heb. Ik ben dit weekend 2 keer 4 km gaan lopen in het lokale bos, en halverwege heb ik op mijn ééntje op een bankje aan een oude weerstandskapel gaan zitten ondanks dat ik een zwangere vrouw noch oude persoon ben, ik zie daar het kwaad echt niet van in. Ook in Antwerpen centrum moet dat voor mijn part kunnen, zolang je maar 1.5 meter afstand bewaart van andere personen & daar géén uren gaat zitten. Dat is "gezond verstand". Of kan het corona-virus tegenwoordig je ook al infecteren doorheen je broek, onderbroek en bilspleet?
    Een avondklok volg ik hem dan weer niet in. Voor mijn part kan de politie nu reeds na 22h iedereen tegenhouden, maar als je na 22h nog je hond moet uitlagen of wilt gaan lopen op je eentje, zie ik het kwaad daar niet van in. Ga dan eerder voor een verbod op autoverplaatsingen na 22h tenzij voor je werk.
    Je mag wat mij betreft gerust over de zin en onzin discussiëren van deze maatregel... maar dan in besloten bijeenkomst onder politici zoals de superkern op zaterdag. Maar ga als burgemeester aub nu niet soloslim lopen spelen in de pers en in mediacampagnes die lijnrecht ingaan tegen adviezen van hogere overheden in. Zeker niet als je zélf net hebt aangeklaagd dat er meer duidelijkheid moet zijn rond wat wél en niet mag.

Soit, het valt wél op dat je weeral op de N-VA kritiek levert, maar ik vind eigenlijk de laatste Facebook post van Pascal Smet - waarin hij geweld tegen de politie impliciet goedpraat - véle malen erger dan Bart De Wever zijn zwakke, smirkende reclamecampagnje over bankjes.
    Ik heb er ook niet voor gekozen dat deze spreidstand zich opnieuw bij de N-VA voordoet... Ik heb even na bovenstaande post trouwens ook kritiek gegeven op Pascal Smet hoor. Zie Politieke Ergernissen thread. Klik.

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Of een beetje nadenken en beseffen dat de verspreiding gebeurt door die bank aan te raken met je handen (of via iets anders dat je uiteindelijk met je handen aanraakt) en zo uiteindelijk tot bij je gezicht komt .
    Denk dat de bankjes maatregel eerder kadert in het ontmoedigen van samenscholing dan in besmetting.
    Iemand via de bank zelf besmetten is zo goed als onmogelijk. Misschien als je heel je lichaam uitspuwt op de bank waarna de volgende de bank opeet ofzo.
    Idem voor winkelkarren. De kans om via een winkelkar besmet te worden is zeer klein. Het gedoe in de supermarkten met het ontsmetten is paniekvoetbal. Men maakt mensen nog banger dan ze nu al zijn.
    Handen wassen en afstand houden. Al de rest is enkel om uzelf goed te laten voelen.
    Laatst gewijzigd door dee; 14 april 2020 om 00:17
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    Denk dat de bankjes maatregel eerder kadert in het ontmoedigen van samenscholing dan in besmetting.
    Iemand via de bank zelf besmetten is zo goed als onmogelijk. Misschien als je heel je lichaam uitspuwt op de bank waarna de volgende de bank opeet ofzo.
    Idem voor winkelkarren. De kans om via een winkelkar besmet te worden is zeer klein. Het gedoe in de supermarkten met het ontsmetten is paniekvoetbal. Men maakt mensen nog banger dan ze nu al zijn.
    Handen wassen en afstand houden. Al de rest is enkel om uzelf goed te laten voelen.
    Heb je daar een bron voor dat wij niet kunnen besmet worden via een bank of een winkelkar?
    Tot zover heb ik altijd gelezen dat je net wel kan besmet worden door voorwerpen aan te raken die besmet zijn door iemand met Corona.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Heb je daar een bron voor dat wij niet kunnen besmet worden via een bank of een winkelkar?
    Tot zover heb ik altijd gelezen dat je net wel kan besmet worden door voorwerpen aan te raken die besmet zijn door iemand met Corona.
    Het klopt ook niet.

https://www.medischcentrumhuisartsen...us.xml?lang=nl

Net als andere virussen, overleeft dit virus in microdruppels snot.
    Het Coronavirus kan tot 4 uur op koper overleven, 24 uur op karton en 2 tot 3 dagen op plastic en roestvrij staal. De overleving op kleding is wellicht zeer beperkt.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...s-lang-niet-h/

"SARS-CoV-2 bleek het stabielst op plastic en roestvrij staal en het was nog mogelijk om leefbare virussen te ontdekken op die oppervlakken na 72 uur, al was het, zoals gezegd, niet makkelijk om die leefbare virussen nog te detecteren. Op een plastic oppervlak was het aantal leefbare virussen na 72 uur teruggevallen van zo'n 5.000 TCID50 per millimeter naar slechts 4, en op roestvrij staal was dat het geval na 48 uur.

De halveringstijd op plastic was 6,8 uur, wat betekent dat op het einde van de tweede dag er nog slechts minder dan een honderste van de oorspronkelijke hoeveelheid overbleef. Voor staal bedroeg de halveringstijd 5,6 uur. "
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Het klopt ook niet.

https://www.medischcentrumhuisartsen...us.xml?lang=nl

Net als andere virussen, overleeft dit virus in microdruppels snot.
    Het Coronavirus kan tot 4 uur op koper overleven, 24 uur op karton en 2 tot 3 dagen op plastic en roestvrij staal. De overleving op kleding is wellicht zeer beperkt.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...s-lang-niet-h/

"SARS-CoV-2 bleek het stabielst op plastic en roestvrij staal en het was nog mogelijk om leefbare virussen te ontdekken op die oppervlakken na 72 uur, al was het, zoals gezegd, niet makkelijk om die leefbare virussen nog te detecteren. Op een plastic oppervlak was het aantal leefbare virussen na 72 uur teruggevallen van zo'n 5.000 TCID50 per millimeter naar slechts 4, en op roestvrij staal was dat het geval na 48 uur.

De halveringstijd op plastic was 6,8 uur, wat betekent dat op het einde van de tweede dag er nog slechts minder dan een honderste van de oorspronkelijke hoeveelheid overbleef. Voor staal bedroeg de halveringstijd 5,6 uur. "
    Ter info, er is wel degelijk discussie over. Die onderzoekers in Heinsberg concludeerden dat Covid-19 met zekerheid geen contactbesmetting is.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200401_...via-voorwerpen
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ter info, er is wel degelijk discussie over. Die onderzoekers in Heinsberg concludeerden dat Covid-19 met zekerheid geen contactbesmetting is.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200401_...via-voorwerpen
    Ja, en nee. Uit het krantenartikel dat jij citeert:
    "Ik volg Streeck als ie zegt dat het virus niet eeuwig blijft leven op voorwerpen. De testen tot nu in laboratoria zijn wellicht in ideale omstandigheden gebeurd.”

Dat is niet "met zekerheid geen contactbesmetting", dat is dat er niet eeuwig levende virussen worden aangetroffen. Halveringstijd op 6,8u op plastic, betekent dat er in ideale omstandigheden waarschijnlijk niet meer genoeg overblijft om besmet te raken. Dus in sub-ideale omstandigheden wordt die kans alleen groter dat je niet meer besmet kunt raken. Maar dat is niet hetzelfde als met zekerheid geen contactbesmetting.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er bestaat in dergelijke gevallen niet zoiets als 0 of 100% kans op besmetting. Het ligt altijd ergens tussenin. Net zoals die 1,5m afstand niet het besmettingsgevaar tot 0 herleid, maar wel beperkt. Zo zal je ook niet met 100% zekerheid besmet worden als je op een bankje gaat zitten of iets vastpakken in de supermarkt. De opgelegde maatregelen zijn in die zin niet eenduidig. De kern van de zaak moet die minimum afstand zijn, ongeacht de activiteit die wordt uitgevoerd. Ik denk dat dit het voornaamste is wat BDW probeert aan te kaarten.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 met Tapatalk

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Er bestaat in dergelijke gevallen niet zoiets als 0 of 100% kans op besmetting. Het ligt altijd ergens tussenin. Net zoals die 1,5m afstand niet het besmettingsgevaar tot 0 herleid, maar wel beperkt. Zo zal je ook niet met 100% zekerheid besmet worden als je op een bankje gaat zitten of iets vastpakken in de supermarkt. De opgelegde maatregelen zijn in die zin niet eenduidig. De kern van de zaak moet die minimum afstand zijn, ongeacht de activiteit die wordt uitgevoerd. Ik denk dat dit het voornaamste is wat BDW probeert aan te kaarten.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 met Tapatalk
    Die boodschap van De Wever heeft 0 met wetenschap te maken en alles met populistisch gewin. Echt vuil, en hij heeft persoonlijk -samen met zijn partij- boter op het hoofd als je kijkt naar alle overtredingen van de regels in onder andere het stadspark in Antwerpen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten