Pagina 33 van 60 Eerste ... 2329303132333435363743 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je hebt toch door hoe een democratisch kiessysteem werkt?
    Er is geen sprake van de wil opleggen. Maar het lijkt mij logisch dat een partij die een groter mandaat heeft gekregen ook meer gewicht heeft ja. Maak de som eens voor Vlaanderen. Hoe groot is hun overgewicht dan? Neem daar het vlaams-belang nog eens bij en maak dan de som hoe groot het overgewicht is.

De MR is de 7de grootste partij voor alle duidelijkheid. Heeft 6 zetels verloren deze verkiezingen. De premier die ze naar voren hebben gefoceerd is niet eens populair in Wallonië. Met haar aantal voorkeursstemmen kan je in Vlaanderen zelfs nog geen zetel in de kamer krijgen.

En jij komt hier zeggen dat het matuur is. Ook een beetje serieus blijven a.u.b.
    Jij hebt er niets van begrepen. Ik heb staatsrecht gehad van 9studie punten, dus ik weet wel hoe de Belgische staatsstructuren werken. Hetgeen dat nva pretendeert is gewoon ongrondwettelijke, is toch logisch dat partijen hier tegen ingaan?

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Jij hebt er niets van begrepen. Ik heb staatsrecht gehad van 9studie punten, dus ik weet wel hoe de Belgische staatsstructuren werken. Hetgeen dat nva pretendeert is gewoon ongrondwettelijke, is toch logisch dat partijen hier tegen ingaan?
    Wat is dit nu weer voor onzin?

Ik heb ondernemen en managen gehad voor 6 studiepunten. Ik ben geen ondernemer en geen manager.

Hou je gewoon even bij de feiten en die zijn zeer helder. Hetgeen jij initieel aanhaalde is gewoon totaal onwaar en is gewoon hetgeen je graag zou zien, maar is niet de realiteit. Leg die haat naast u neer en luister en lees wat de mensen echt zeggen, dat zou echt zeer veel helpen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    https://www.nytimes.com/2020/03/27/u...check.amp.html

Mooi artikel over de leugens en verdraaiingen van Trump. Factchecking ten top.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jij bent duidelijk een stemmer van een partij die de ene schandaal na de ander verzameld. Nva heeft 1 miljoen kiezer dit wilt zeggen dat er meer dan 5 miljoen mensen de visie van die partij niet delen. Dit zou de grootste waanzin dat 1 miljoen kiezers de wil gaan opleggen dan de rest van het land, die we samen door deze crisis willen.
    We zitten met een minderheidsregering

Het verbaasd mij nog altijd hoe de media totaal geen interesse heeft in de politieke handelingen van de laatste maanden.
    We hebben een koning die en minderheidsregering benoemd?!
    De NVA die de symbolische vertrouwensstemming niet steunt maar dan de effectieve machtsoverdracht via volmachten wel steunt?!
    MR die volledig alleen het land aan het runnen is?!
    Niemand dat het interesseert. Corona cijfers, het enige dat telt.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Jij bent duidelijk een stemmer van een partij die de ene schandaal na de ander verzameld. Nva heeft 1 miljoen kiezer dit wilt zeggen dat er meer dan 5 miljoen mensen de visie van die partij niet delen. Dit zou de grootste waanzin dat 1 miljoen kiezers de wil gaan opleggen dan de rest van het land, die we samen door deze crisis willen.
    bedoel je dan de PS of de spa? het is nogal onduidelijk
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Niets haat maar harde realiteit!
    De maturiteit van de premier heeft nu wel niks te maken met of dat een Vlaming dan wel een Waal is...
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Stond erop onze spaarboekjes niet iets van een 250 miljard of zo? Als ik nog veel politici hoor zeggen "bijzondere tijden vragen bijzondere maatregelen" dan lijkt het me niet ondenkbaar dat ze op een bepaald moment gaan beslissen om daar bv eens 10% van af te romen. Denk eraan, de huidige regering kan met zijn volmachten eender welke maatregelen nemen zonder dat het parlement hiervoor zijn goedkeuring moet geven.

Wie o wie gaat er eens 5 minuten politieke moed tonen?

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Elke keer Trump zegt “we geen voor zoveel billion of trillion in de economie pompen” wilt dat dan niet gewoon zeggen “we gaan van iedereen zijn geldreserves 10% afnemen door nieuw geld af te printen”?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    De maturiteit van de premier heeft nu wel niks te maken met of dat een Vlaming dan wel een Waal is...
    Jij werkt zeker niet in een context waar je vaak met Walen in aanraking komt? Hier is hiet zo dat Walen (toch veel vaker dan Vlamingen) van een mug een olifant maken zodat ze daarna er prat op kunnen gaan wat ze wel niet verwezelijkt hebben. Toen ik een paar weken geleden die journaliste van Le Soir onze premier hoorde bestoeffen omdat ze ocharme eens een paar woorden op TV had komen zeggen, toen zakte mijn broek echt wel af. Maar echt verbaasd was ik daar niet over.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Elke keer Trump zegt “we geen voor zoveel billion of trillion in de economie pompen” wilt dat dan niet gewoon zeggen “we gaan van iedereen zijn geldreserves 10% afnemen door nieuw geld af te printen”?
    Idd, het geld wordt á volonté bijgedrukt, maar dat zal onherroepelijk voor een hardere inflatie zorgen.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Stond erop onze spaarboekjes niet iets van een 250 miljard of zo? Als ik nog veel politici hoor zeggen "bijzondere tijden vragen bijzondere maatregelen" dan lijkt het me niet ondenkbaar dat ze op een bepaald moment gaan beslissen om daar bv eens 10% van af te romen. Denk eraan, de huidige regering kan met zijn volmachten eender welke maatregelen nemen zonder dat het parlement hiervoor zijn goedkeuring moet geven.

Dat doen ze nu al door gigantische hoeveelheden geld af te printen in Europa en de VS. Is net hetzelfde alleen minder opvallend.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    We zitten met een minderheidsregering

Het verbaasd mij nog altijd hoe de media totaal geen interesse heeft in de politieke handelingen van de laatste maanden.
    We hebben een koning die en minderheidsregering benoemd?!
    De NVA die de symbolische vertrouwensstemming niet steunt maar dan de effectieve machtsoverdracht via volmachten wel steunt?!
    MR die volledig alleen het land aan het runnen is?!
    Niemand dat het interesseert. Corona cijfers, het enige dat telt.
    Is het feit van een minderheidsregering nu zo een groot probleem?
    Kan het parlement niet op gelijk welk moment die volmachten intrekken als het te ver gaat voor het parlement?
    Er zijn toch nog controleregels op de volmachten (het parlement bijvoorbeeld)
    MR heeft meerderheid van de ministers maar het is het parlement die daar voor kiest. (in realiteit de politieke partijen die dat voor kiezen.)
    Toch een ellenlange geschiedenis van ministers die niet verkozen waren maar wel een post krijgen. In realiteit is het eerder omgekeerd. Je moet best al een post hebben om op een verkiesbare plaats te staan op een lijst.

Geen interesse: iedereen in de media had wel iets te zeggen over de prelude van de volmachten. In iedere krant was er een ellenlange column over het "schandalig spelletje politiek"
    o/

iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Als je dat denkt, dat konden ze al. In 2005 was er een volmacht voor de verdere ontsporing van de uitgaven voor de ziekteverzekering. Dehaene had een volmacht voor de begroting te saneren in de jaren '90.
    De reden dat het niet gebeurd, is dat het parlement het niet zou toelaten/ dat het politieke zelfmoord is.
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Als je dat denkt, dat konden ze al. In 2005 was er een volmacht voor de verdere ontsporing van de uitgaven voor de ziekteverzekering. Dehaene had een volmacht voor de begroting te saneren in de jaren '90.
    De reden dat het niet gebeurd, is dat het parlement het niet zou toelaten/ dat het politieke zelfmoord is.
    Dat is nu net het probleem, het parlement kan momenteel gewoon gepasseerd worden.

iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat is nu net het probleem, het parlement kan momenteel gewoon gepasseerd worden.
    Parlement kan reageren. Het is niet omdat een regering nu een wet kan doorduwen dankzij een volmacht zonder de goedkeuring van het parlement te vragen, dat het parlement niet kan reageren. Zo overdreven zijn die volmachten nu ook niet.
    Laatst gewijzigd door DogFacedGod; 28 maart 2020 om 16:33
    o/

Regels voor berichten