Pagina 17 van 60 Eerste ... 713141516171819202127 ... Laatste
    SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als het allemaal waar is (en gezien de detaillering van de berichtgeving lijkt het mij te kloppen), dan is dat nu wat mij zou tegenhouden om in de politiek te gaan. Wat een cynisme. Wat een vuil achterbaks gedoe allemaal, in dit geval wellicht van de PS. Dit duidt op een totaal gebrek aan vertrouwen. En in zulke sfeer durft niemand voluit te gaan: alsof men al op voorhand weet van elkaar dat ze zullen belogen en bedrogen worden, en daarom alvast zelf maar al een vuile streek uithaalt om de ander vóór te zijn. Uit angst om met lege handen achter te blijven en zich een naïeveling te voelen. Hier is het blijkbaar de PS die laf heeft uitgehaald en Bart De Wever die KO ligt. Deze mogen jullie hebben.

Maar goed, als we er even abstractie van maken: het partijprogramma (en de communicatie) van de NVA is nu ook niet bepaald van het type dat je er als Belgisch-gezinde partij er een enorm vertrouwen in krijgt natuurlijk. Stel jezelf eens in de schoenen van de PS: Geef hen nu eens één reden om te geloven dat je een succesvolle Belgische regering kan maken met een partij die er alle belang bij heeft om zoveel mogelijk te tonen dat Belgische regeringen niet kunnen functioneren.
    Dat is zoals verwachten van de stofzuigerverkoper aan de deur dat hij u eerlijk advies zal geven over uw nood aan een nieuwe stofzuiger. Intrensiek liggen die belangen simpelweg verkeerd. Punt. Dat kàn gewoon niet werken, dat vertrouwen kan gewoon niet 100% aanwezig zijn.

Je kan als NVA zijnde hoogstens in de media de schijn hoog houden dat je het goed voorhebt, dat je een beleidspartij bent, ... En misschien, wellicht zal er ook wel wat verantwoordelijkheidsgevoel bijgezeten hebben nu met de Coronacrisis. Maar hoe je het ook draait of keert: vroeg of laat moeten zij toch eens een regering laten vallen, een begroting laten ontsporen, onderhandelingen laten vastlopen, ... om voldoende chaos in dat Belgische niveau te krijgen om hun self-fulfilling prophecy waar te maken. Anders schieten ze simpelweg in hun eigen voeten. Net zoals die stofzuigerverkoper in the end ook altijd een stofzuiger zal proberen verkopen in plaats van eerlijk advies. It just can't work.

Je kunt daar nu op verschillende manieren mee omgaan:
    - Blindelings meestappen in de self-fulfilling prophecy en met open ogen in de val lopen van het Vlaams-Nationalisme: "Zie je wel dat je met die Walen niet kunt praten!", "zie je wel dat België niet werkt!", ... en op die manier ook separatist worden samen met de kudde. En weer een zieltje gewonnen voor het Vlaams-Nationalisme.
    - Of deze situatie kritisch analyseren en de lont uit het kruitvat halen door bovenstaande vicieuze cirkel te doorbreken. En plots zul je merken dat die Walen in wezen eigenlijk niet zoveel verschillen van ons, dat je daar wel mee kunt praten, dat België wel kan werken, ... Enfin, de constructieve benadering dus.

Ik kies voor het laatste.
    Hoeveel mensen met een NVA partijkaart zijn hier op het forum denk jij of zo ? Ik vind het geweldig hoe je er altijd toch in slaagt om zo het "hele forum tegen mac-bc" gedoe aan te houden. Zeker dat je geen eigen youtube kanaal hebt? Ge zou perfect één van de zovelen kunnen zijn die past in het halve "outrage" gedoe, de zogeheette professionele victims/opiniemakers die het internet rijk is.

De tijd dat ge voor mij nog een ietwat aangename persoon waart die in discussies meegaat is al echt een paar jaar geleden. Ik kan het mij eigenlijk gewoon niet meer herinneren.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Fizmo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het bewijst gewoon opnieuw, zoals doorheen de ganse geschiedenis, dat een externe vijand creëren supergoed werkt bij de doorsnee bevolking. Dat, en egoïsme. Enkele decennia geleden teerden wij nog vollen bak op de Waalse welvaart, maar toen was er geen Waal die de mensen hun kop zot maakten over al-dan-niet ingebeelde transfers volgens de breuklijnen die hen goed uitkwamen. Maar nu het omgekeerd is, dan is het plots wij-tegen-zij. Zal ik ook eens enkele breuklijnen maken? Gaan we dat ook uitsplitsen? Dan wil ik gerust eens de doos van Pandora openen die "nationalisme" noemt.
    Hoe hebben wij dan op de waalse welvaart geteerd? De sociale zekerheid is ontstaan in de jaren 60. Net toen heeft Vlaanderen Wallonië ingehaald qua welvaart. Sinds de jaren 60 lopen de transfers dus al richting Wallonië.

Voor het ontstaan van de sociale zekerheid was het een kwestie van overleven voor de vlamingen. Die gingen gaan werken in de fabrieken in Wallonië voor een hongerloon. Er zijn trouwens heel wat bronnen, documentatie die ook toen al aantoonden dat de franstaligen toen fiscaal gezien serieus bevoordeeld werden tov de vlamingen, en Vlaanderen, ook al was het een land van arme boerkes, zwaarder belast werden. Dus zelfs voor het ontstaan van de sociale zekerheid gingen de transfers ook al van noord naar zuid.

De enige transfers die van zuid naar noord gingen waren die van waalse werkgevers naar vlaamse werknemers. Maar in ruil werkten de vlamingen daarvoor. Van de transfers nu kun je dat hoogstens maar voor een deel van de transfers zeggen. Dus leg mij eens uit hoe wij ooit van de waalse welvaart geprofiteerd hebben? En als je zegt investeringen in infrastructuur in de vlaamse havens dan was dat louter voor waalse economische belangen.

Het is straf dat wij geen onderscheid mogen maken tussen vlamingen en walen maar dat is net hetgeen de walen al sinds het begin van het ontstaan van België doen in hun voordeel. Ik hoor het ze graag zeggen dat we allemaal belgen zijn tot er een beleid komt dat in het nadeel van de walen is, ge moet dan es zien hoe ze reageren. Dan is het opeens gedaan met vanuit het standpunt van belgen te denken, dan gaat het om de franstalige belangen verdedigen. Zo sterk is hun België gevoel dus (onbestaand vanaf het in hun nadeel is).

Denk je dat het toeval is dat er iets als vlaams nationalisme bestaat? Moesten er sinds het begin van het ontstaan van België een soort van samenwerkingsfederalisme zijn tussen nederlandstaligen en franstaligen zoals in pakweg zwitserland, zou het vlaams nationalisme nooit sterk gestaan hebben. Nee, de vlamingen hebben ervoor moeten knokken om enig respect in dit land te krijgen. Dan moet je nu niet verbaast zijn dat er velen zich niet belg voelen en er onafhankelijkheids/confederalismegevoelens zijn in dit land. Ik neem ze dat zeker niet kwalijk.
    Laatst gewijzigd door Fizmo; 21 maart 2020 om 00:55
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Hoeveel mensen met een NVA partijkaart zijn hier op het forum denk jij of zo ? Ik vind het geweldig hoe je er altijd toch in slaagt om zo het "hele forum tegen mac-bc" gedoe aan te houden. Zeker dat je geen eigen youtube kanaal hebt? Ge zou perfect één van de zovelen kunnen zijn die past in het halve "outrage" gedoe, de zogeheette professionele victims/opiniemakers die het internet rijk is.

De tijd dat ge voor mij nog een ietwat aangename persoon waart die in discussies meegaat is al echt een paar jaar geleden. Ik kan het mij eigenlijk gewoon niet meer herinneren.
    Ik weet niet wat jij hier allemaal tracht bij te sleuren maar kan je niet gewoon inhoudelijk reageren?

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fizmo Bekijk bericht
    Hoe hebben wij dan op de waalse welvaart geteerd? De sociale zekerheid is ontstaan in de jaren 60. Net toen heeft Vlaanderen Wallonië ingehaald qua welvaart. Sinds de jaren 60 lopen de transfers dus al richting Wallonië.

Voor het ontstaan van de sociale zekerheid was het een kwestie van overleven voor de vlamingen. Die gingen gaan werken in de fabrieken in Wallonië voor een hongerloon. Er zijn trouwens heel wat bronnen, documentatie die ook toen al aantoonden dat de franstaligen toen fiscaal gezien serieus bevoordeeld werden tov de vlamingen, en Vlaanderen, ook al was het een land van arme boerkes, zwaarder belast werden. Dus zelfs voor het ontstaan van de sociale zekerheid gingen de transfers ook al van noord naar zuid.

De enige transfers die van zuid naar noord gingen waren die van waalse werkgevers naar vlaamse werknemers. Maar in ruil werkten de vlamingen daarvoor. Van de transfers nu kun je dat hoogstens maar voor een deel van de transfers zeggen. Dus leg mij eens uit hoe wij ooit van de waalse welvaart geprofiteerd hebben? En als je zegt investeringen in infrastructuur in de vlaamse havens dan was dat louter voor waalse economische belangen.

Het is straf dat wij geen onderscheid mogen maken tussen vlamingen en walen maar dat is net hetgeen de walen al sinds het begin van het ontstaan van België doen in hun voordeel. Ik hoor het ze graag zeggen dat we allemaal belgen zijn tot er een beleid komt dat in het nadeel van de walen is, ge moet dan es zien hoe ze reageren. Dan is het opeens gedaan met vanuit het standpunt van belgen te denken, dan gaat het om de franstalige belangen verdedigen. Zo sterk is hun België gevoel dus (onbestaand vanaf het in hun nadeel is).

Denk je dat het toeval is dat er iets als vlaams nationalisme bestaat? Moesten er sinds het begin van het ontstaan van België een soort van samenwerkingsfederalisme zijn tussen nederlandstaligen en franstaligen zoals in pakweg zwitserland, zou het vlaams nationalisme nooit sterk gestaan hebben. Nee, de vlamingen hebben ervoor moeten knokken om enig respect in dit land te krijgen. Dan moet je nu niet verbaast zijn dat er velen zich niet belg voelen en er onafhankelijkheids/confederalismegevoelens zijn in dit land. Ik neem ze dat zeker niet kwalijk.
    Oh, maar ook zonder sociale zekerheid profiteerden we vóór de jaren '60 natuurlijk mee van een welvarend Wallonië binnen België. Zolang je bijdraagt aan dezelfde federale begroting, profiteer je onrechtstreeks mee van alles die gezamenlijk gefinancierd wordt. En mag ik je erop wijzen dat zowat alles vóór de jaren '60 voor de gezamenlijke Belgische pot was? Nu komt de Vlaamse welvaart al voor een aanzienlijk gedeelte enkel in onze eigen Vlaamse pot terecht.

Dus wat is het probleem eigenlijk?

Neen, ik zie echt niet die verschrikkingen/vernederingen/... [of insert eender welke Vlaams-Nationalistische waanbeelden er ook opgehangen worden] die wij, arme Vlamingen, de laatste 10 jaar hebben moeten ondergaan door de Walen om een dergelijke golf van Vlaams-Nationalisme over ons te krijgen. Je doet alsof de Walen ons ergens verschrikkelijk vernederd moeten hebben tussen 2005 en 2019, als ik uw verklaring lees over de opkomst van het Vlaams-Nationalisme. Waar? Hoe? Wanneer? Ik heb het alvast niet gezien, en ik volg nochtans vrij goed de media.

Daarom zie ik de enige verklaringen in:
    - het creëren van een externe vijand om het eigen patriottisme aan te wakkeren
    - die self-fullfilling prophecy's in de markt zetten, die Bart De Wever als een uitstekend sluwe strateeg blijft doen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

De wereld is niet zo zwart/wit hoor.
    Nochtans ben jij de eerste die het allemaal heel zwart en wit schetst. Jij creëert vijanden die er niet zijn.
    Maar goed zoals al eerder gezegd, jij denkt de waarheid in pacht te hebben.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Oh, maar ook zonder sociale zekerheid profiteerden we vóór de jaren '60 natuurlijk mee van een welvarend Wallonië binnen België. Zolang je bijdraagt aan dezelfde federale begroting, profiteer je onrechtstreeks mee van alles die gezamenlijk gefinancierd wordt. En mag ik je erop wijzen dat zowat alles vóór de jaren '60 voor de gezamenlijke Belgische pot was? Nu komt de Vlaamse welvaart al voor een aanzienlijk gedeelte enkel in onze eigen Vlaamse pot terecht.

Dus wat is het probleem eigenlijk?

Neen, ik zie echt niet die verschrikkingen/vernederingen/... [of insert eender welke Vlaams-Nationalistische waanbeelden er ook opgehangen worden] die wij, arme Vlamingen, de laatste 10 jaar hebben moeten ondergaan door de Walen om een dergelijke golf van Vlaams-Nationalisme over ons te krijgen. Je doet alsof de Walen ons ergens verschrikkelijk vernederd moeten hebben tussen 2005 en 2019, als ik uw verklaring lees over de opkomst van het Vlaams-Nationalisme. Waar? Hoe? Wanneer? Ik heb het alvast niet gezien, en ik volg nochtans vrij goed de media.

Daarom zie ik de enige verklaringen in:
    - het creëren van een externe vijand om het eigen patriottisme aan te wakkeren
    - die self-fullfilling prophecy's in de markt zetten, die Bart De Wever als een uitstekend sluwe strateeg blijft doen
    Nu is de geschiedenis ook al ondergeschikt aan uw logica?
    Veel begrotingsgeld kwam vooral van de toenmalige grond-personenbelasting. Die verhouding is nooit veranderd geweest. 60/40. De Vlamingen betaalde toen al meer omdat Vlaanderen al overbevolkt was. (de immo problemen nu zijn er altijd al geweest)
    Bedrijfsbelasting was een lachertje voor de grote (en dus ook Waalse) industrie. De ambtenarij was toen volledig niet klaar voor de industriële revolutie met als gevolg dat een eenvoudige bakker meer belastingen betaalde dat een grote metaal coöperatie. (edit: bedrijfsbelasting was toen een vast bedrag, niet relatief) Het geld dat toch binnen kwam van de industrie ging rechtstreeks naar de zakken van rijke Brusselaars. Of dacht je nu echt dat grote bedrijven hun winst volledig belast ging worden? In de 19de eeuw?
    Men heeft toen ook in spoorwegen "geïnvesteerd". Weet je op welke manier? Door de mensen in de regio van de spoorlijn er aan te laten werken tegen een hongerloon.
    Waar haal jij het altijd?

België heeft altijd met dezelfde problemen gezeten. Grote winsten worden amper belast, geen vermogensopbouw federaal en de arme Waal/Vlaming als melkkoe.
    Laatst gewijzigd door dee; 21 maart 2020 om 10:39
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    toch weer belgie op zijn best

alle technisch werklozen krijgen een maand gratis elentriek
    dokters, verpleegsters, chauffeurs en havenarbeiders kunnen op hun kin kloppen want die werken nog

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zo erg als in Nederland zal het hier niet worden.
    En dat gaan we te danken hebben aan de Walen die sneller maatregelen worden dan Vlaanderen (of toch NVA).

De meest neoliberale regeringen lijken het traagst en de meest foutieve reacties getoond te hebben (herd immunity) en dat zal hun zwaar kosten.
    Ze hebben ook het minst aantal bedden/capita voor zorg.

Vraag mij of men na deze crisis zal voortdoen met besparen op het volk om winstmarges van bedrijven te helpen.
    Denk dat het draagvlak daar zeer laag voor zal zijn.

Vraag mij ook af hoe men zal omgaan met een staatsschuld van 200% of meer.
    Unlimited Potential!

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    De aanpak van Nederland is hoogst discutabel. Die groepsimmuniteit is een riskante gok. Maar in Nederland duidt de regering wél een nieuwe minister van Medische Zorg aan omdat de vorige uitgevallen is, Mark Rutten kiest daarbij voor iemand van een partij die niet eens tot de huidige coalitie behoort (PvdA) maar die wél ooit die ministerfunctie invulde en dus zo snel mogelijk inzetbaar is. Met andere woorden: men overstijgt het partijbelang voor het belang van het land.

Hier in België misbruiken M.R. en P.S. de huidige crisis voor hun postjeshonger en politieke belang, en sluiten zo maar even de twee grootste Vlaamse en Belgische partijen uit van een noodregering. Il faut le faire.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    toch weer belgie op zijn best

alle technisch werklozen krijgen een maand gratis elentriek
    dokters, verpleegsters, chauffeurs en havenarbeiders kunnen op hun kin kloppen want die werken nog
    Goed kort door de bocht hier. Precies of terugvallen op tijdelijke werkloosheid voor veel gezinnen geen financiële ramp is.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Goed kort door de bocht hier. Precies of terugvallen op tijdelijke werkloosheid voor veel gezinnen geen financiële ramp is.
    Terugvallen op 70% van je inkomsten zonder dat je extra uitgaven gaat hebben door lockdown zou toch geen zo'n financiële ramp mogen zijn?????

Als het zo is dan heb je meer problemen dan de technisch werkloosheid.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Terugvallen op 70% van je inkomsten zonder dat je extra uitgaven gaat hebben door lockdown zou toch geen zo'n financiële ramp mogen zijn?????

Als het zo is dan heb je meer problemen dan de technisch werkloosheid.
    Maar de mensen die blijven werken hebben evengoed geen extra uitgaven, maar wél dezelfde inkomsten.

StarSeeker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Je zou ervan verschieten voor hoeveel mensen dat effectief een probleem is.
    Luck > Skill

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Maar de mensen die blijven werken hebben evengoed geen extra uitgaven, maar wél dezelfde inkomsten.
    euh ja want zij werken nog effectief.
    Zou erg zijn moesten zij ook moeten terugvallen naar 70% om 'solidair' te zijn.

Technisch werkloos is om de bedrijven te beschermen en een inkomen te geven aan de werknemers.
    Dit kan toch nooit de volle 100% zijn.
    @StarSeeker : ja te veel mensen spenderen veel te veel. Mss dat deze periode eens goed is voor hen om hun uitgavenpatroon te evalueren.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Omdat ze ook gewoon blijven werken natuurlijk
    Het blijft discutabel dat je mensen technisch werkloos maakt, 70% loon uitbetaald en eventueel de baas de bijpast naar 100% en ze dan ook nog eens gratis water en elektriciteit gaat geven.
    Dat is gewoon goed betaalde vakantie die je de mensen dan geeft.

Voor sommige is deze situatie een godsgeschenk aangezien ze nu tijd hebben om te werken voor hun bijberoep, hun huis verbouwen en noem maar op. Meerwaarde creëren dus terwijl ze amper tot geen loonsverlies hebben van normale inkomen.

Deze lockdown legt voor mijzelf ook geen windeieren overigens. Ik klaag daar niet over, maar ik vind het toch wat dubbel dat ik hier toch merkbaar rijker (relatief dan) ga uitkomen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Regels voor berichten