Pagina 8 van 8 Eerste ... 45678
    glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dan zouden er nog vrouwen in het spel moeten zijn en 7j monogamie tussen de vrouw en man 1 spreekt dat tegen

Ik vraag me af wat man 1 hierbij te winnen heeft na 7j monogamie in een open relatie (dat blijkt uit het artikel). Waarom hij zich dan plots toch op deze constructie in laat.
    Dat kan je toch sowieso allemaal niet afleiden uit dat artikel. Iemand anders heeft hier al gezegd dat één van die mannen ook nog een andere vriendin heeft. En in dat artikel staat er dat ze 'ooit begonnen zijn met een open relatie', da's ook moeilijk te interpreteren. Ooit als in tijdens hun relatie, of ooit begonnen als open relatie. En dan nog, je gaat toch niet je hele mening over polyamorie vormen op basis van die drie in dat ene artikel?
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    mensen veranderen niet, Niemand zegt dat dit fout is maar velen hebben hun bedenkingen bij de oprechtheid vd betrokkenen.

Gonzo verwoordt het eigenlijk zoals de meesten het aanvoelen
    man 1, waar ze 7j mee samen was, heeft echt voltrekt niets te winnen bij een 2e man. Wat is zijn motivatie om dit te aanvaarden? Dat is eigenlijk de kernvraag in deze constructie

Je kunt heel naïef of heel cynisch antwoorden maar elk antwoord geeft nieuwe vragen
    Waarom zou dat niet oprecht kunnen zijn? Als het enige argument is dat dingen die in een polyrelatie gebeuren niet mogelijk zijn in een monogame relatie dan blijven we gewoon appelen met peren vergelijken en komen we nergens.

Want wat de meesten aanvoelen is net dat. "Dit is voor mij niet aanvaardbaar en dus kan het voor niemand aanvaardbaar zijn".

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Dat kan je toch sowieso allemaal niet afleiden uit dat artikel. Iemand anders heeft hier al gezegd dat één van die mannen ook nog een andere vriendin heeft. En in dat artikel staat er dat ze 'ooit begonnen zijn met een open relatie', da's ook moeilijk te interpreteren. Ooit als in tijdens hun relatie, of ooit begonnen als open relatie. En dan nog, je gaat toch niet je hele mening over polyamorie vormen op basis van die drie in dat ene artikel?
    Het is zoals je zegt, het was al een open relatie. Maar iemand echt in huis nemen is toch een stap die soms blijkbaar kan, soms niet, gezien jouw vorige antwoord. Er zijn inderdaad dus allerlei gradaties en constructies mogelijk in polyamorie. En met echt jaloerse mensen lukt dat niet, maar een klein beetje jaloezie kan en zal er nog steeds zijn.

En voor man 1 in het artikel is dat toch iets meer moeten delen als man 2 mee huishouden komt spelen. En het risico zelf te moeten vertrekken groeit dan ook als men van 3 terug naar 2 wil gaan, dus ergens verandert de zekerheid van zijn relatie toch een klein beetje.

Een koppel waarvan de man vreemdgaat, de vrouw het weet maar toch blijft, en de man weet dat de vrouw het weet, noemen we ook niet polyamoureus. En daar is ook iedereen op de hoogte. Dat is voor die vrouw dan kosten/baten afwegen, en besluiten te blijven.

Wat is het verschil tussen die 2 situaties ten slotte? Want relaties zijn 1 grijze zone....
    Dat die 3 van het artikel graag met dat perfecte etiket van polyamorie in de gazet komen, is in dat opzicht toch wat de aandacht opzoeken vind ik. Wat moeten sommigen van temptation island dan zeggen? Ik ben hyperamoureus? :P

Voor mij is iets exclusief met 2 en niet beperkt in de tijd een relatie, en al de rest een situatie. En uit mijn ervaring: situaties kunnen ook tof zijn, maar mag je enkel aan beginnen als je diplomatieke skills het temperament van je partner aankan, anders is den ambras de fun ni waard
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 3 maart 2020 om 23:38

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    blijven we gewoon appelen met peren vergelijken en komen we nergens.
    Ik kijk gewoon naar het beestje mens, ik vergelijk niets

Wat hier gebeurt is niet iets nieuws, speciaals, moderns of uniek (hooguit de nieuwe terminologie). Hoeveel venten houden er een maîtresse op na of hebben een vast hoertje terwijl ze getrouwd zijn? Hoe vaak weten vouwen dat dit gebeurt?
    Verliefdheid duurt doorgaans relatief kort dus is het echt niet abnormaal dat ge nadien al eens gevoelens ontwikkeld voor iemand anders, velen hier wel al overkomen . Die maitresse binnen pakken is eens serieuze stap verder maar zou je het geloven als vrouw 1 nadien zegt dat ze er geen probleem mee zou hebben? Of ga je dan naar andere redenen zoeken waarom ze dit aanvaard? bv, het financieel argument.

als je praat over polyrelatie dan vetrek je hier ook exclusief vanuit de vrouw, De 2 venten hebben nog steeds een relatie met maar 1 iemand, 1 iemand die ze nu moeten delen. Man 2 wint, man 1 verliest

Je mag mij nu verwijten dat ik beweer dat er iets mis is met die mensen, dat ik hiertegen zou, dat ik ... (allerlei vijandig gepolariseer)
    je kunt ook gewoon proberen oprecht te antwoorden waar de relationele winst voor man 1 ligt? waar de gelijkwaardigheid binnen deze relatie ligt (tussen vrouw en man 1)? Ik zie het echt niet.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Je mag mij nu verwijten dat ik beweer dat er iets mis is met die mensen, dat ik hiertegen zou, dat ik ... (allerlei vijandig gepolariseer)
    je kunt ook gewoon proberen oprecht te antwoorden waar de relationele winst voor man 1 ligt? waar de gelijkwaardigheid binnen deze relatie ligt (tussen vrouw en man 1)? Ik zie het echt niet.
    Het is vaak een kwestie van partner X die wel blij is in zijn relatie met partner Y, maar nog iets méér wil. Dat kan emotioneel zijn, dat kan fysiek zijn, dat kan andere redenen hebben. Door partner Z erin te betrekken, kan de relatie tussen partner X en Y standhouden - anders zou Y gewoon doorlopen met Z en misschien daar ook niet volledig gelukkig zijn in de relatie. Dan wint er niemand relationeel, behalve Z.

Dus de relationele winst voor man 1? Hij kan nog altijd in een relatie zitten met de vrouw die hij graag ziet. In een monogamie is het 100% of 0%, misschien komt 50% voor hem beter uit omdat hij haar bepaalde zaken niet kan (of wil) geven maar andere zaken dan weer wel.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik kijk gewoon naar het beestje mens, ik vergelijk niets

Wat hier gebeurt is niet iets nieuws, speciaals, moderns of uniek (hooguit de nieuwe terminologie). Hoeveel venten houden er een maîtresse op na of hebben een vast hoertje terwijl ze getrouwd zijn? Hoe vaak weten vouwen dat dit gebeurt?
    Verliefdheid duurt doorgaans relatief kort dus is het echt niet abnormaal dat ge nadien al eens gevoelens ontwikkeld voor iemand anders, velen hier wel al overkomen . Die maitresse binnen pakken is eens serieuze stap verder maar zou je het geloven als vrouw 1 nadien zegt dat ze er geen probleem mee zou hebben? Of ga je dan naar andere redenen zoeken waarom ze dit aanvaard? bv, het financieel argument.

als je praat over polyrelatie dan vetrek je hier ook exclusief vanuit de vrouw, De 2 venten hebben nog steeds een relatie met maar 1 iemand, 1 iemand die ze nu moeten delen. Man 2 wint, man 1 verliest

je praat helaas helemaal naast de kwestie. maitraisses of hoertjes is gewoon niet gelijk aan wat er hier gebeurd. Iedereen in dit verhaal kiest ervoor om er deel van uit te maken en kan zich vinden in die regeling.

Ik begrijp ook niet waarom je zo giftig wordt in je posts. je hebt me nu al naïviteit en cynisme verweten. Nu ook een lak aan oprechtheid?

zolang je blijft denken in een monogaam patroon en termen als winst binnen een relatie gebruikt zal je het inderdaad nooit kunnen vatten. die mensen denken fundamenteel anders als jou en dat moet je leren aanvaarden.

Regels voor berichten