Pagina 7 van 10 Eerste ... 345678910 Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Ik ben daar nu zelf een tijdje actiever mee bezig (meer sporten, letten op voeding, ...) wegens gezondheidsredenen (en mijn BMI is nog nooit boven 24 geweest). Ik ben 1 van de mensen die effectief kan klagen over erfelijkheid en genen, want mijn cholesterol zal altijd te hoog zijn, wat ik ook doe. En ik vind het ook niet altijd even makkelijk om te bepalen wat nu gezond is en wat niet.

Maar, dat gaat dan over dingen als noten, olijfolie, pasta, rijst, ... Dat zijn écht niet de voedingsstoffen die de grote problemen veroorzaken. Ik ben op een gegeven moment gestopt met suiker te eten (of in elk geval héél weinig), en ik ben toen in no-time 5kg afgevallen. Daar zit al een groot deel van het probleem. Probeer dan ook de verzadigde vetten te verminderen, en als morbide obees persoon ga je dan al snel veel gewicht verliezen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jack|herrer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik stel mij alleen openlijk de vraag als die mensen die echt ongezond leven en de "zwaardste" druk op de kosten zetten, wel recht hebben op hetzelfde als mensen die er wel bij stil staan.

.
    Tja een probleem wat de overheid mee veroorzaakt daar moeten zijn onderdanen dan nog maar eens extra voor boeten...

Dat vele rommel in hun bek steken is dat een eigen bewuste keuze?

Wat leren ze oa al van kleins af aan op school?
    Ik kreeg commentaar op school omdat ik men 4 jarige zoontje eigen gemaakte gezonde muffens mee gaf, brood waar een hoop troep inzit mag dan wel.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    . Welke rommel heb je al met een A score gezien?
    Oa in de Delhaize, frietjes met Nutri-score A lol

Diverse ontbijtgranen met A/B, tja...

Nu de industrie weet het mooi te brengen:
    Onbereide diepvriesfrieten zijn gewoon geschilde aardappelen en hebben dus een Nutri-Score A, na bereiding kan de score veranderen.

Aardappelen zijn ook koolhydraat bommen en zouden nooit A/B mogen scoren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Tja een probleem wat de overheid mee veroorzaakt daar moeten zijn onderdanen dan nog maar eens extra voor boeten...

Ik kreeg commentaar op school omdat ik men 4 jarige zoontje eigen gemaakte gezonde muffens mee gaf, brood waar een hoop troep inzit mag dan wel.
    kan je me eens zeggen welke troep in dit brood zit?

https://www.delhaize.be/nl-be/shop/B...70708183140000

gewone vraag want als leek zie ik niet echt iets verkeerd erin

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht

Alles buiten het water en de pitten...

100 Gram van dat brood bevat dan ook nog eens 46 g Koolhydraten en dan het gek vinden dat mensen dik worden/blijven, vele gaan dagelijks los over die 100gram brood consumptie.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    23 Post(s)

Onbereide diepvriesfrieten zijn gewoon geschilde aardappelen en hebben dus een Nutri-Score A, na bereiding kan de score veranderen.

Maar dat is dus het probleem: Gezonde voeding is complexer dan gewoon een cijfertje of een lettertje. Aardappelen (en koolhydraten) zijn ook gewoon gezond. In een bepaalde portie per dag.
    Zwarte chocola is gezonder dan witte. Een klein stukje zwarte chocola als cheat is nog altijd niet ongezond. Toch zal het geen A krijgen. Bananen en druiven zijn gezond, en hebben een A. Eet er een krat van per dag, en je gaat ook niet afvallen, door alle suikers die erin zitten.

Maar de bedoeling is om mensen in het algemeen te sturen. Sturen naar betere producten. Zie je twee ontbijtgranen staan, en de ene krijgt een C en de andere een B, dan ben je beter af met die tweede. Dat gaat niet alles oplossen, maar het kan helpen om keuzes te maken.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

100 Gram van dat brood bevat dan ook nog eens 46 g Koolhydraten en dan het gek vinden dat mensen dik worden/blijven
    dus tarwebloem, roggebloem, zuurdesem, haver, gerst.... dat is allemaal slecht en troep?
    En koolhydraten zijn op zich niet slecht toch?

Maar als je zo redeneert begrijp ik wel waarom je 90% van alles troep vindt.

En nutriscore is trouwens uitgevonden door Franse Santé Publique wat een overheidsdienst is. Deze werd dan ook overgenomen door de Belgische FOD volksgezondheid.
    Dus geen uitvinding van de industrie

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

De industrie heeft gewoon gelijk: welk nut heeft het om de bereiding van een product in rekening te brengen als je het product op verschillende manieren kan bereiden? Zelfs bij frieten die niet als ovenfrieten geadverteerd worden kan je nog kiezen tussen verschillende soorten olie om te frituren, die allemaal een andere nutritionele samenstelling hebben. Bij het overgrootte merendeel van de producten zal de nutri-score trouwens wel heel eenduidig en duidelijk te interpreteren zijn voor iedereen.

En er is niets mis met koolhydraten (die heb je gewoon nodig); daar heeft de industrie ook gewoon gelijk in. Het gaat eerder om 1) de bereiding ervan, 2) of het simpele of complexe koolhydraten zijn, 3) de portiegrootte en 4) de proportionele verdeling ervan op je bord.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als je wil gaan we eens samen winkelen bij deze 3 en steken we enkel gezonde voeding zonder toegevoegde brol in onze winkel wagen kijken bij welke we de volste kar hebben
    Carrefour en zeker de Express/markets zijn gewoon stront winkels die dan ook nog eens belachelijke prijzen hanteren voor hun zooi, Delhaize zou zonder Ah niet meer bestaan (en terecht) vooral die Proxy's zijn triest.
    Allez ben benieuwd. Ik heb nu niet de indruk dat ze in een Albert Heijn minder brol zoals ge omschrijft verkopen dan in de Delhaize of Carrefour, of dat die winkel niet voor 90% volligt met rommel. Maar misschien wel meer betere producten, dat zou kunnen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht

Dat is eigenlijk gewoon een wit brood opgesmukt met suiker en noten om het gezond te laten lijken van kleur en naam, denk ik.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die nutri-scores gaan hoe ze nu zijn juist niks helpen, de addertjes zijn te talrijk aanwezig

Als je u gekochte A frietjes in de over maakt eet je nog altijd rommel, ze zijn miss wel beter dan als je ze in olie zou maken maar het blijft aardappel brol, zeker als je al met een bepaald overgewicht zit.

Je kan ook bewust kiezen om de switchen naar gezonde producten en bv frietjes van courgettes te maken

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

100 Gram van dat brood bevat dan ook nog eens 46 g Koolhydraten en dan het gek vinden dat mensen dik worden/blijven, vele gaan dagelijks los over die 100gram brood consumptie.
    Ik ben nu ook wel benieuwd naar het voordeel van "muffens"? Bedoel je muffins, want uiteraard gaat een beetje school zich daar vragen bij stellen. Dan kan je nog gezonde versies maken (kan je eens zeggen wat aan de jouwe gezond was), je kinderen dessertproducten meegeven als lunch lijkt mij gewoon niet wenselijk. Alsof die kleine en de kinderen errond eerst de ingrediëntenlijst van andere muffins gaan opzoeken.

Koohydraten zijn het probleem niet hé, dat is zelfs de beste brandstof voor het lichaam. Er is een reden dat aardappelen en brood al eeuwen de basis van ons dieet uitmaken. Je kan je vragen stellen bij wat aan industrieel brood wordt toegevoegd, maar als ik naar die ingrediëntenlijst kijk zie ik niets problematisch hoor.

Dit lijkt mij eerder een voorbeeld van mijn eerdere post. Je maakt alles te complex en focust je op de verkeerde zaken, terwijl het echt probleem met veel producten portiegrootte is.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Allez ben benieuwd. Ik heb nu niet de indruk dat ze in een Albert Heijn minder brol zoals ge omschrijft verkopen dan in de Delhaize of Carrefour, of dat die winkel niet voor 90% volligt met rommel. Maar misschien wel meer betere producten, dat zou kunnen.
    Minder brol zeker niet, maar ze hebben toch een beetje meer aanbod gezonde voeding dan de andere maar we zijn er nog lang niet, waar ik hypothetisch spreek van 90% rommel zal het bij de Ah/Jumbo 85% zijn, verre van ideaal dus

Heb eens puur kijkend naar wat is gezond buiten Fruit/Groente eens in de Lidl/Aldi producten gezocht, wel ik had nog geen 5 producten in men kar liggen.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik ben nu ook wel benieuwd naar het voordeel van "muffens"? Bedoel je muffins, want uiteraard gaat een beetje school zich daar vragen bij stellen. Dan kan je nog gezonde versies maken (kan je eens zeggen wat aan de jouwe gezond was), je kinderen dessertproducten meegeven als lunch lijkt mij gewoon niet wenselijk. Alsof die kleine en de kinderen errond eerst de ingrediëntenlijst van andere muffins gaan opzoeken.

Koohydraten zijn het probleem niet hé, dat is zelfs de beste brandstof voor het lichaam. Er is een reden dat aardappelen en brood al eeuwen de basis van ons dieet uitmaken. Je kan je vragen stellen bij wat aan industrieel brood wordt toegevoegd, maar als ik naar die ingrediëntenlijst kijk zie ik niets problematisch hoor.

Dit lijkt mij eerder een voorbeeld van mijn eerdere post. Je maakt alles te complex en focust je op de verkeerde zaken, terwijl het echt probleem met veel producten portiegrootte is.
    Koohydraten is net de slechte brandstof zeker hoe wij die in deze tijd consumeren...

En gezonde ei muffins als broodvervanger meegeven aan je kind is niet moeilijk hoor, kost je enkel een beetje bereid tijd.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Koohydraten is net de slechte brandstof zeker hoe wij die in deze tijd consumeren...

En gezonde muffins als broodvervanger meegeven aan je kind is niet moeilijk hoor, kost je enkel een beetje bereid tijd.
    Mijn vraag was dan ook wat jouw muffins gezond maakt. Het probleem voor een school is dat iedereen een kind een dessertproduct ziet eten voor de lunch.

Hoe zijn koolhydraten de slechte brandstof? Hoe is dat tijdsgebonden? Uiteraard eten veel mensen er te veel van, maar dat maakt een stof niet inherent slecht. Het ruikt allemaal een beetje naar iemand die zich heeft ingelaten met heel de ketomode.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    En gezonde ei muffins als broodvervanger meegeven aan je kind is niet moeilijk hoor, kost je enkel een beetje bereid tijd.
    Ik vraag mij in de eerste plaats al af waarom je kinderen in godsnaam broodvervangers zou moeten geven. Er is weinig mis met brood binnen een normale voeding. Dat is al eeuwen deel van onze voeding, overgewicht wordt echt niet veroorzaakt door een paar boterhammen per dag.

Regels voor berichten