Pagina 1 van 11 12345 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)

VRT-bestuur en Vlaamse Regering

Kijk eens aan. Exact zoals ik voorspeld had: Vlaamse regering schuift VRT-topman Paul Lembrechts aan de kant

Het NVA/VB-paard van Troje bij de VRT, Peter Claes, werd gelukkig op tijd ontmaskerd om zijn politieke agenda door te drukken bij de VRT. Uiteraard eiste de rest van de VRT-directie unaniem zijn ontslag. Maar dat is buiten de NVA-dictatuur gerekend. Die schuift nu gewoon de CEO Paul Lembrechts aan de kant om Peter Claes aan boord te houden.

Ik heb nog nooit de nazi-vergelijking gemaakt met de NVA omdat we moeten oppassen met hyperbolen. Maar nu maken ze het mij wel heel erg lastig. Dit is minstens op het corruptie-niveau van een Poetin of een Berlusconi. Niet toevallig ook verstokte nationalistjes. Fucking degoutant. Ik voorspel een algemene staking bij de VRT. En terecht.

Wie dit soort praktijken blijft verdedigen in het kader van die oneindige NVA-loyauteit moet dringend eens in de spiegel beginnen kijken.

Edit Crew: Dit topic is afgesplitst uit het Politieke Ergernissentopic, waar het er losser aan toe gaat. Hier niet.
    Laatst gewijzigd door Loser; 21 januari 2020 om 04:50
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mac-bc Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kijk eens aan. Exact zoals ik voorspeld had.

Het NVA/VB-paard van Troje bij de VRT, Peter Claes, werd gelukkig op tijd ontmaskerd om zijn politieke agenda door te drukken bij de VRT. Uiteraard eiste de rest van de VRT-directie unaniem zijn ontslag. Maar dat is buiten de NVA-dictatuur gerekend. Die schuift nu gewoon de CEO Paul Lembrechts aan de kant om Peter Claes aan boord te houden.

Ik heb nog nooit de nazi-vergelijking gemaakt met de NVA omdat we moeten oppassen met hyperbolen. Maar nu maken ze het mij wel heel erg lastig. Dit is minstens op het corruptie-niveau van een Poetin of een Berlusconi. Fucking degoutant.

Wie dit soort praktijken blijft verdedigen in het kader van die oneindige NVA-loyauteit moet dringend eens in de spiegel beginnen kijken.
    Wat met net opvalt is dat de VRT dus al jaren bestuurd werd door een Waal? Op zich kan dat werken, maar ik vind dat toch best opmerkelijk.

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kijk eens aan. Exact zoals ik voorspeld had: Vlaamse regering schuift VRT-topman Paul Lembrechts aan de kant

Ik heb nog nooit de nazi-vergelijking gemaakt met de NVA omdat we moeten oppassen met hyperbolen. Maar nu maken ze het mij wel heel erg lastig. Dit is minstens op het corruptie-niveau van een Poetin of een Berlusconi. Niet toevallig ook verstokte nationalistjes. Fucking degoutant. Ik voorspel een algemene staking bij de VRT. En terecht.

Je weet toch dat zowel de voorzitter van RvB VRT als de minister van Media beide CD&V'ers zijn ? Of past dat niet in je blinde haat tov alles wat NV-A of VB is ? Ja, er zitten een paar mensen in met (voormalige) NV-A banden, maar evengoed CD&V, O-VLD, ACOD,... Allemaal lakeien van BDW ?
    Maar komt, argumenten en waarheden, dat past niet in de tinfoil hat nazistische machiavelli-complot theoriën van wat ik stillaan een vrij enggeestig persoon begin te vinden. Dus dat negeren we maar.
    Control your life through insanity
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Wat heeft dat met NVA loyaliteit te maken ? Dit is toch gewoon de regering die een bepaalde besparingsplan voorlegt en degene die ze destijds als CEO hebben aangesteld die het niet eens is met dat besparingsplan.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2016/02...vrt-1-2565006/

Dit is toch niets anders als wat sinds de copernicusomwenteling bij de overheid bezig is bij alle openbare bedrijven... inmenging van de politieke kleur/ politiek in de dagelijkse leiding. En dit was destijds gejustifieerd omdat de regering anders tegengewerkt kan worden door zijn administratie... wat niet meer kan of mag.
    Terwijl het vroeger juist de intentie was dat die mensen onafhankelijk waren. En dan konden ze al eens tegen de veren instrijken van de toenmalige regering...

Is het dan raar dat de regering de persoon steunt die hun plan uitvoert en de persoon afvalt die eerder het plan van het personeel volgt ? Dat is toch gewoon niets nieuws onder de zon ? En zeker niets dat specifiek de fout van NVA is ?

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Hoe sommigen hier alles kunnen voorspellen zeg. Graag de winnende cijfers van euromillions aub. Zend ze maar via pm. Anyway. Aangezien de bestuurraad van de vrt samengesteld wordt volgens de verdeling in het vlaams parlement kan men enkel maar zeggen dat de meerderheid beslist heeft alhoewel sommigen dat hier moeilijk kunnen aanvaarden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Boek heel de VRT circus ineens maar op, zijn we daar ook weer vanaf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)

Heel veel superlatieven en hyperbolen voor iets dat perfect normaal is.
    De VRT krijgt minder geld van de regering en moet dus besparen. Paul Lembrechts weigerde om daarin mee te gaan en voerde een strijd. Uiteindelijk heb je dan maar 1 ambitieuze man nodig , in dit geval Peter Claes, die zegt dat hij die plannen die opgenomen zijn in het Vlaamse regeerakkoord wel kan realiseren.

Ik weet niet hoe het bij jou werkt, maar als ik weiger om naar mijn werkgever te luisteren, dan zoekt die ook iemand anders die dat wel doet. En de Vlaamse overheid is en blijft de eigenaar van de VRT.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Waar hebt ge dit exact voorspeld dan? Ik heb twee boze posts gevonden over bemoeienissen met de vierde macht door "Jambon" en "de N-VA", maar dat dit exact het resultaat zou zijn?

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Huppa daar gaan we weer, NVA = nazi. Ik zag het woord nazi direct staan, heb de rest van je post zelfs niet gelezen want dat zal wss nog meer onzin zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrc Bekijk bericht
    Je weet toch dat zowel de voorzitter van RvB VRT als de minister van Media beide CD&V'ers zijn ? Of past dat niet in je blinde haat tov alles wat NV-A of VB is ? Ja, er zitten een paar mensen in met (voormalige) NV-A banden, maar evengoed CD&V, O-VLD, ACOD,... Allemaal lakeien van BDW ?
    Maar komt, argumenten en waarheden, dat past niet in de tinfoil hat nazistische machiavelli-complot theoriën van wat ik stillaan een vrij enggeestig persoon begin te vinden. Dus dat negeren we maar.
    Dit is een beslissing die in de schoot van de Vlaamse Regering (in zijn geheel dus) werd genomen, niet door de minister van media. Toch goed geprobeerd.

Het voltallige directiecomité vraagt het ontslag van een persoon omwille van zijn politieke motieven en politieke banden met politieke partij x. Wat doet de politiek, met zwaargewicht van diezelfde politieke partij x in de regering? Ontslaat niet de desbetreffende persoon maar ontslaat het hoofd van dat directiecomité. Verklaar!
    En dit na de turbulente periode waarbij het directiecomité zich verzet heeft tegen de inhoudelijke bemoeienissen van de NVA om meer Vlaams-nationalistische propaganda uit te zenden op de staatszender. (*)

Als dàt geen statement is, wat is het dan wel?!

(*)
    De VRT vertolkt een hoofdrol in het 303 pagina’s tellende regeerakkoord. Zestien keer wordt de openbare omroep vernoemd. Een record. Ook aan de Reyerslaan was dat even schrikken. Wie het akkoord bestudeert merkt dat Jambon I grote ambities koestert voor de VRT.

Zo moeten programma’s van de VRT voortaan – het liefst in perfect Nederlands – de Vlaamse identiteit versterken. Op VRT.NWS en in de nieuwsprogramma’s krijgt de VRT opdracht om “een breed geschakeerd palet aan opinies” aan bod te laten komen.

Jambon I legt de VRT ook “respect voor pluralisme” op en verplicht de openbare omroep “de hoogste standaarden van neutraliteit in alle programma’s te behalen”. Als stok achter de deur stelt het akkoord dat “daarbij een gedegen interne en externe kwaliteitscontrole en rapportering ontwikkeld moeten worden”.

Voor de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ) is dat laatste een reden voor grote ongerustheid. “Ondermijnt de Vlaamse regering daarmee per definitie niet de onafhankelijke en kritische informatieopdracht die de VRT-redactie heeft?”, vroeg de journalistenvereniging zich deze week hardop af.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 20 januari 2020 om 19:39

iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Waar hebt ge dit exact voorspeld dan? Ik heb twee boze posts gevonden over bemoeienissen met de vierde macht door "Jambon" en "de N-VA", maar dat dit exact het resultaat zou zijn?
    Dat de NVA de vierde macht tracht te manipuleren, is exact uitgekomen. Net zoals ik toen had voorspeld.

Net zoals mijn voorspelling van vanmorgen zonet is uitgekomen:
    Werknemers VRT staken op 27 januari na ontslag CEO

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Wat druipt de arogantie weer van je post. Nogmaals, als het hoofd van een directieraad weigert te besparen terwijl dit zo door de aandeelhouders goedgekeurd geweest is dan vervangt men die gewoon. Net zoals men het hier doet. Maar dat past niet in de complottheorie zeker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tja, mac-bc dat heet beleid voeren. Ik denk dat jij overheidscensuur verwart met het sturen van het budget - een relatief milde besparing binnen een breder kader van zwaardere besparingen elders - en de algemene beleidskeuzes - o.a. op het vlak van taal en verantwoording voor politieke neutraliteit - voor de openbare omroep. Als de N-VA nu zou gaan opleggen de exacte berichtgeving zou moeten zijn op de nieuwsdienst bij de VRT of verder nog: wat VTM, VIER, en andere privézenders zouden mogen uitzenden dan zou je inderdaad van censuur kunnen spreken.

Zoals @Renegadexxripxx al terecht stelde: als je als CEO weigert uit te voeren wat de raad van bestuur je oplegt, dan dien je te beschikken... Als er dan een andere persoon kandidaat is om die taken wél uit te voeren, moet je niet verbaasd zijn als die wél mag blijven en misschien zelfs jouw job zou krijgen.

De pers is in Vlaanderen echter meer dan vrij genoeg, sterker nog: wat mij betreft wordt ze te veel gesubsidieerd: waarom moeten kranten met overheidssteun geleverd worden? Wat als ik liever iets anders lees? Wat als ik liever online lees? Waarom moet de VRT overheidsgeld kunnen besteden aan het meebieden voor sportwedstrijden waar duidelijk ook voldoende commerciële gegadigden voor zijn bv. voetbalrechten of wielrennen? "Top"-sport (genre voetbal en wielrennen) krijgen al genoeg fiscale cadeaus in dit land.

De VRT is één van de vele overheidsdiensten waar je met gemak een mooie som zou kunnen besparen zonder fundamenteel aan de kerntaak te raken, zonder daarbij ook de dienstverlening voor de burger te treffen, zolang je tenminste maar bereid bent om een aantal heilige huisjes te laten vallen. Merk op: wat dergelijke heilige huisjes betreft is de N-VA ook niet altijd beter dan andere partijen, als ze het kunnen gebruiken om de Vlaamse identiteit te promoten zullen ze het ook niet nalaten. Eén van de redenen waarom ik vermoed dat ze bijvoorbeeld bij de VRT net niet even zwaar besparen als bij andere Vlaamse overheidsdiensten, want de VRT is net één van de belangrijkste bronnen van Vlaamse identiteitsvorming geweest sinds het ontstaan van (Nederlandstalige) televisie in België.
    Jij en andere politiek gezinden met jou stoort je er in dit geval gewoon aan dat zij een andere visie op die identiteit hebben dan jij, en dat zij in dit geval meer politieke macht hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Tja, mac-bc dat heet beleid voeren. Ik denk dat jij overheidscensuur verwart met het sturen van het budget - een relatief milde besparing binnen een breder kader van zwaardere besparingen elders - en de algemene beleidskeuzes - o.a. op het vlak van taal en verantwoording voor politieke neutraliteit - voor de openbare omroep. Als de N-VA nu zou gaan opleggen de exacte berichtgeving zou moeten zijn op de nieuwsdienst bij de VRT of verder nog: wat VTM, VIER, en andere privézenders zouden mogen uitzenden dan zou je inderdaad van censuur kunnen spreken.

Zoals @Renegadexxripxx al terecht stelde: als je als CEO weigert uit te voeren wat de raad van bestuur je oplegt, dan dien je te beschikken... Als er dan een andere persoon kandidaat is om die taken wél uit te voeren, moet je niet verbaasd zijn als die wél mag blijven en misschien zelfs jouw job zou krijgen.

De pers is in Vlaanderen echter meer dan vrij genoeg, sterker nog: wat mij betreft wordt ze te veel gesubsidieerd: waarom moeten kranten met overheidssteun geleverd worden? Wat als ik liever iets anders lees? Wat als ik liever online lees? Waarom moet de VRT overheidsgeld kunnen besteden aan het meebieden voor sportwedstrijden waar duidelijk ook voldoende commerciële gegadigden voor zijn bv. voetbalrechten of wielrennen? "Top"-sport (genre voetbal en wielrennen) krijgen al genoeg fiscale cadeaus in dit land.

De VRT is één van de vele overheidsdiensten waar je met gemak een mooie som zou kunnen besparen zonder fundamenteel aan de kerntaak te raken, zonder daarbij ook de dienstverlening voor de burger te treffen, zolang je tenminste maar bereid bent om een aantal heilige huisjes te laten vallen. Merk op: wat dergelijke heilige huisjes betreft is de N-VA ook niet altijd beter dan andere partijen, als ze het kunnen gebruiken om de Vlaamse identiteit te promoten zullen ze het ook niet nalaten. Eén van de redenen waarom ik vermoed dat ze bijvoorbeeld bij de VRT net niet even zwaar besparen als bij andere Vlaamse overheidsdiensten, want de VRT is net één van de belangrijkste bronnen van Vlaamse identiteitsvorming geweest sinds het ontstaan van (Nederlandstalige) televisie in België.
    Jij en andere politiek gezinden met jou stoort je er in dit geval gewoon aan dat zij een andere visie op die identiteit hebben dan jij, en dat zij in dit geval meer politieke macht hebben.
    Je verwart twee zaken (net zoals sommige anderen hier):
    - Enerzijds kun je besparen op de VRT, wat ik als liberaal een prima idee vind. Ik begrijp ook niet hoe het ooit zover is kunnen komen dat een overheid puur commerciële entertainment moet subsidiëren à la MNM en Studio Brussel. Ik vind dat zelfs oneerlijke concurrentie tegenover Q-Music en Joe FM die al hun inkomsten uit private middelen moeten halen. Dit in contrast met bijvoorbeeld een Radio 1 (die journalistieke meerwaarde biedt met hun duidingen), een radio Klara (die culturele meerwaarde biedt met een danig klein doelpubliek dat het commercieel niet te bolwerken valt). Van mij mogen ze eerstgenoemden onmiddellijk afschaffen. Hetzelfde met pure entertainmentprogramma's op televisie wat mij betreft.
    - Maar dat staat allemaal volledig los van wat Jambon, euh excuseer #SterkeJan, zegt dat de VRT eigenlijk zou moeten dienen om "de Vlaamse identiteit te versterken", zich komt bemoeien met de gasten in De Afspraak, gaat voorop stellen dat daar een "externe kwaliteitscontrole" moet op gebeuren (lees: de overheid zal controleren hoe de berichtgeving verloopt), ... En blijkbaar ben ik niet de enige dit onrustwekkend vindt. Ook de VVJ is die mening toegedaan.

En blijkbaar moet iedereen die het daar niet mee eens is, uit de weg geruimd worden. De eigen pionnetjes daarentegen? Die worden beschermd.

Qua signaal kan dat wel tellen imo. Vergeet niet dat het voltallige directiecomité volmondig en unaniem achter hun CEO stond. En men wil deze situatie nu "ontmijnen" door deze CEO te ontslaan?! Dergelijk gedrag bestempelen als "ontmijnen", laat me niet lachen. Dit is een dreigement pur sang: loop in het gareel van de overheid, of vlieg buiten. Dat is de boodschap.
    Laatst gewijzigd door mac-bc; 21 januari 2020 om 01:17

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Jij maakt ineens de sprong naar "controleren" wie er te gast is bij De Afspraak. Wat ik gehoord heb is dat het ging over een externe controle op de neutraliteit van dat soort programma's.

Zelf kijk ik niet naar elke gewone De Afspraak, dus ik kan moeilijk een volledig oordeel over vellen hier en nu over de neutraliteit daarvan.

Probleem één is wat mij betreft alvast de gastheer. - De Afspraak op Vrijdag met Ivan De Vadder vind ik wél een enorme meerwaarde, omdat die vaak niet alleen de beste gasten heeft en zich beperkt tot een politiek weekoverzicht, maar ook omdat het een goede interviewer is. Met Bart Schols door de week zit je al steevast de helft van de tijd met een flutinterviewer (Phara De Aguire is vanzelfsprekend een heel stuk beter).

Ik stel ook vast dat er vaak wel eens een aantal vrij linkse figuren hun mening komen geven, maar eveneens ook vrij rechtse dus als dat evenwicht daar netjes tussenin ligt is dat wellicht niet eens een probleem. Indien niet, is ingrijpen wel degelijk niet verkeerd.
    Mijn buikgevoel zegt echter dat het evenwicht vooral wel eens zoek geraakt doordat men iets te vaak naar dezelfde "experts" teruggrijpt (bv. de schoonzoon van Nancy Pelosi), bepaalde politici bewust niet komen (Schauvliege) maar dat is eigen schuld natuurlijk, maar ook dat gesprekgasten over andere onderwerpen dan politiek bv. cultuur zich toch mengen in de politieke discussie (waardoor meestal de linkerzijde extra spreektijd krijgt).
    Ten slotte natuurlijk ook dat men bepaalde niet politiek correcte zaken wel eens eerder zal vermijden bij de selectie van de onderwerpen.

Als uit een dergelijke controle zou blijken dat die programma's wel neutraal zouden zijn en Jambon zou ingrijpen om ze meer rechts te maken, dan heb je een punt. Nu absoluut niet.

Regels voor berichten