Pagina 7 van 11 Eerste ... 34567891011 Laatste
    Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Ook een format zoals De Afspraak snap ik niet: hier is een belangrijk sociaal of politiek thema, maar Jos die een boek heeft geschreven over iets compleet anders en Mia die in het nieuws kwam voor een fait divers praten ook mee.
    Ze wouden een soort Vlaamse DWDD creëren, maar dat werkt idd niet zo goed (zeker met een zwakke presentator als Schols)
    Krijg het ook vaak op mijn heupen als een niet-expert even zijn zegje mee gaat doen over iets waar hij te weinig over kent.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Krijg het ook vaak op mijn heupen als een niet-expert even zijn zegje mee gaat doen over iets waar hij te weinig over kent.
    Op zich maakt mij dat niet zo veel uit, maar de praatgasten bij De Afspraak geraken vaak niet verder dan anekdotische informatie en buikgevoel. En dan wordt het irritant om een gesprek te volgen, of het nu experts zijn of niet.

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Ze wouden een soort Vlaamse DWDD creëren, maar dat werkt idd niet zo goed (zeker met een zwakke presentator als Schols)
    Nochtans het motto van dit forum
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Beide. Krijgen lijnen mee van de partij, maar kunnen verder wel hun eigen inschatting maken. Hoe hoger het profiel van de organisatie hoe strakker de partijlijn neem ik wel aan. En voor een beslissing als die van het ontslag van Claes kan ik me niet inbeelden dat er dan eens niet getelefoneerd wordt naar het partijbestuur.
    Dan zou ge toch denken dat ze ook voor zouden stemmen als het zo een politieke coupe tegen een sucesvolle CEO was georchestreerd door de N-VA en hun paard van Troje? Dalle zegt drie keer unaniem geweigerd, die van de sp.a in het parlement zegt dat er onthoudingen waren. Maar waarom geen enkele van de drie zitjes van groen/sp.a dan voor stemt ontgaat me even. Daarvoor zitten die er toch? Komt toch helemaal niet overeen met de opvoering in het parlement van de oppositie?

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Dan zou ge toch denken dat ze ook voor zouden stemmen als het zo een politieke coupe tegen een sucesvolle CEO was georchestreerd door de N-VA en hun paard van Troje? Dalle zegt drie keer unaniem geweigerd, die van de sp.a in het parlement zegt dat er onthoudingen waren. Maar waarom geen enkele van de drie zitjes van groen/sp.a dan voor stemt ontgaat me even. Daarvoor zitten die er toch? Komt toch helemaal niet overeen met de opvoering in het parlement van de oppositie?
    Dat matcht inderdaad niet. Enfin, de discussie in het parlement gaat natuurlijk wel over het ontslag van Lembrechts, niet over dat van Claes. Dat ze zich onthouden hebben bij de vraag voor ontslag van Claes is niet geheel onlogisch, als ze effectief mee geweigerd hebben dan schorde er inderdaad iets met de motivatie van Lembrechts en dan moet de oppositie nu niet te veel mekkeren, want dan hebben ze er aan meegewerkt.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het gaat hier blijkbaar ook maar over één programma, dat er een beetje gewaakt wordt over een balans over alle VRT-uitzendingen heen, OK. Maar toch niet per actua-programma zeker?
    Waar zie jij dat staan? In de tekst:
    “Ondanks het feit dat het VB de tweede grootste partij van het land is, komt onze partij van alle erkende fracties in dit halfrond veruit het minst aan bod. Zo zei het Vlaams Parlementslid. “Van De Zevende Dag over Terzake tot De Afspraak.

Dat zijn de 3 (alle) politieke VRT programma's.
    En als het gaat over de niet-politieke VRT programma's lees ik:

Bij de reguliere programma’s is het, zo mogelijk, nog erger. Er werd geen enkele Vlaams Belanger in uitgenodigd voor een praat- of ontspanningsprogramma.

Als jij een zender gaat afrekenen op basis van representatie in slechts één van de vele programma's, dan ligt het probleem vooral bij jou hoor.
    Opnieuw, bron?
    Ik negeer trouwens de cijfers niet, ik spreek ook niets goed. Maar als jij op basis van 1 programma een hele zender afrekent, ja, dan ga ik jou daarop pakken want dan lul je uit je nek.
    Bron?
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het grafiekje dat gepost werd ging maar over een programma. Denk dat killalot daarop verder ging.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Het grafiekje dat gepost werd ging maar over een programma. Denk dat killalot daarop verder ging.
    De bedoeling van Sir.Killalot was wel duidelijk. Framen dat het eigenlijk toch best mee viel met de representatie van VB op de openbare omroep.

Realiteit blijkt weer anders te zijn dan wat links zegt, typisch.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nieuw leuk opiniestuk in de knack van jurist/docent Stijn Verbist
    https://www.knack.be/nieuws/belgie/f...n-1556359.html
    'Framing troef: in berichtgeving over conflict aan VRT-top zijn deontologische grenzen overtreden'
    Onlangs werd 'onthuld' dat hij gesproken had met N-VA. Claes had 'zelfs' geluncht met de fractieleider van Vlaams Belang. Ik zoek vruchteloos naar een bepaling in het Strafwetboek die verbiedt om te lunchen met politici die een invloed hebben op het bestuur van de VRT. Claes zou die lunch ook "verborgen hebben gehouden" voor zijn collega's. Opnieuw een loze beschuldiging: het personeelsreglement van de VRT kent evenwel geen systeem van whereabouts... Met die onthulling heeft het conflict aan de VRT-top zich evenwel onmiskenbaar ontmaskerd als het onvermogen om te gaan met het veranderde politieke landschap.

Het is opmerkelijk te zien hoe de mediamachine draait als een van de belangrijkste media-actoren zelf betrokken is. Blijkbaar wordt men blind voor de normen die men als journalist zo graag anderen oplegt, van zodra men zelf is betrokken. Het is ongezien hoe opponenten van Claes hun weg naar media gezocht en gevonden hebben, en hoe er eensluidend en kritiekloos over hem is bericht op basis van interne en vertrouwelijke informatie. Het is onbegrijpelijk dat de vakbonden zich tegen die ronduit schandalige werkwijze niet verzetten
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Waar zie jij dat staan? In de tekst:
    “Ondanks het feit dat het VB de tweede grootste partij van het land is, komt onze partij van alle erkende fracties in dit halfrond veruit het minst aan bod. Zo zei het Vlaams Parlementslid. “Van De Zevende Dag over Terzake tot De Afspraak.

Dat zijn de 3 (alle) politieke VRT programma's.
    En als het gaat over de niet-politieke VRT programma's lees ik:

Bij de reguliere programma’s is het, zo mogelijk, nog erger. Er werd geen enkele Vlaams Belanger in uitgenodigd voor een praat- of ontspanningsprogramma.

Opnieuw, bron?

Bron?
    Ik heb de video nog niet bekeken, maar in dat artikel van Sceptr staat gewoon geparafraseerd wat een VB-parlementslid zegt dus. Ik vind dat ook geen objectief artikel. De cijfers gaan dan over "De Afspraak" waar ook die figuur bijhoort waar het hier over ging. Dus:
    De VRT blijkt immers ook onder Lembrechts niet correct haar werk te hebben gedaan. “Ondanks het feit dat het VB de tweede grootste partij van het land is, komt onze partij van alle erkende fracties in dit halfrond veruit het minst aan bod. Zo zei het Vlaams Parlementslid. “Van De Zevende Dag over Terzake tot De Afspraak. Overal wordt het VB maximaal geweerd. Van alle politieke gasten die De Afspraak in 2019 uitnodigde waren er 3 procent Vlaams Belangers. 3 procent. En weet u hoeveel de linkerzijde aan bod kwam (en ik tel er de VLD dan zelfs nog niet bij): 47%!” Een opvallend cijfer in het jaar waarin het Vlaams Belang een absolute doorbraak kende.

Als het dan eens gaat over de partij, dan worden ze vaak uitgescholden en beschimpt. Slootmans bewees dit met een reeks anekdotes: “VRT-medewerkers die in een uitzending Vlaams Belangers uitschelden voor labbekakken, redacteurs die het Vlaams Belang op één lijn plaatsen met ‘terroristische en extremistische groepen’, journalisten die oproepen om binnen de VRT ‘task forces’ op te richten om mijn partij te bestrijden. Redactiechefs die aparte steekkaarten laten maken om over het Vlaams Belang te berichten. Democratische nota’s die DDR-gewijs bevelen hoe er met het VB moet worden omgegaan.”
    Dus een parlementslid, ook niet de meest objectieve figuur, zegt dat ze in elk programma worden gediscrimineerd. En dit staven ze met een figuur van 1 programma. Ik hoop dat er in die video dat wel bewijs komt?
    En ook, als heel het politiek spectrum ofwel links ofwel rechts is, lijkt 47% links mij redelijk eerlijk (want 53% rechts ook al is het niet de jusite soort rechts volgens het VB), of moet het volgens hoe mensen stemmen gebeuren zodat we in een soort van feedback-loop van het eigen gelijk geraken? Lijkt mij niet echt wenselijk.

Die anekdotes, mja, het kan. Ik wil best geloven dat niet elke journalist 100% objectief is, maar dat is geen bewijs van een algemen campagne tegen het VB.

De enige juiste richtlijn lijkt mij trouwens om alle politici te weren uit niet-politieke programma's.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    De bedoeling van Sir.Killalot was wel duidelijk. Framen dat het eigenlijk toch best mee viel met de representatie van VB op de openbare omroep.

Realiteit blijkt weer anders te zijn dan wat links zegt, typisch.
    Ahja, wie een andere mening heeft is links. De basis van elke goede discussie.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb de video nog niet bekeken, maar in dat artikel van Sceptr staat gewoon geparafraseerd wat een VB-parlementslid zegt dus. Ik vind dat ook geen objectief artikel. De cijfers gaan dan over "De Afspraak" waar ook die figuur bijhoort waar het hier over ging. Dus:

Dus een parlementslid, ook niet de meest objectieve figuur, zegt dat ze in elk programma worden gediscrimineerd. En dit staven ze met een figuur van 1 programma. Ik hoop dat er in die video dat wel bewijs komt?
    En ook, als heel het politiek spectrum ofwel links ofwel rechts is, lijkt 47% links mij redelijk eerlijk (want 53% rechts ook al is het niet de jusite soort rechts volgens het VB), of moet het volgens hoe mensen stemmen gebeuren zodat we in een soort van feedback-loop van het eigen gelijk geraken? Lijkt mij niet echt wenselijk.

Die anekdotes, mja, het kan. Ik wil best geloven dat niet elke journalist 100% objectief is, maar dat is geen bewijs van een algemen campagne tegen het VB.
    Ik had het zelf eerst opgezocht en vond een gelijkaardige studie van kifkif (publicatie november 2019) dat ook uitkwam op 3% voor VB (de afspraak) maar dat was data uit 2018 terwijl het volgens sceptr toch te doen was om 2019 data.
    https://kifkif.be/cnt/artikel/de-afs...t-spreekt-8278

VB had eerder al ophef gemaakt over gelekt verslag VRT redactieraad waarin stond dat ze VB 'apart' zouden behandelen
    https://sceptr.net/2019/07/vrt-hoofd...iterst-rechts/

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ksnap eigenlijk nie tdat mensen verontwaardigd zijn over het format van de afspraak. "nodig 4 gasten uit waarvan 2 nitwits wiens mening we ook vragen" is letterlijk elk talkshow format van de vrt van de laatste jaren.. kzou zelfs zeggen, decennia....
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Ongeloofelijk

Dus de linkse partijen krijgen slechts 22% van de zendtijd terwijl ze in totaal 25,5% van de stemmen behalen?
    Was de teneur niet hier dat links teveel zendtijd kreeg?
    Ah, maar dan gaan we maar CD&V en misschien zelfs nog Open VLD als links meerekenen...

Eigenlijk is het simpel: dat de regeringspartijen meer tijd krijgen dan hun politiek gewicht, is logisch, omdat zij vaak gevraagd worden om het beleid te verklaren en soms door oppositie, soms door experts uitgedaagd worden (dus niet altijd door oppositie).
    Voor de rest gaat men vaak op zoek bij de grootste oppositiepartij. Dat was in die tijd SP.A.
    Daarnaast gaat men vaak naar een tegenstem, en als centrum-rechts aan de macht is, is dat eerder links.

Dat het VB dan véél minder krijgt dan hun "soortelijk gewicht", is deels omdat hun verhaal grotendeels monotoon is (elke investering zullen ze betalen met de splitsing van Vlaanderen, van klimaat over werkbonus tot vergrijzing), deels omdat een deel van hun parlementairen in het verleden al uitspraken gedaan heeft die men niet kan aanvaaren (EVRM-gerelateerd) en waarbij men dus objectief weigert).
    Laatst gewijzigd door JPV; 23 januari 2020 om 19:09
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een feedbackloop van het eigen gelijk is inderdaad niet wenselijk, maar partijen aandacht geven volgens hun "aantal" wars van hun democratische gewicht is dat ook niet. Men zal daar dus wel degelijk een evenwicht moeten zoeken waarbij ook rekening gehouden wordt met hoe mensen stemmen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dat het VB dan véél minder krijgt dan hun "soortelijk gewicht", is deels omdat hun verhaal grotendeels monotoon is (elke investering zullen ze betalen met de splitsing van Vlaanderen, van klimaat over werkbonus tot vergrijzing), deels omdat een deel van hun parlementairen in het verleden al uitspraken gedaan heeft die men niet kan aanvaaren (EVRM-gerelateerd) en waarbij men dus objectief weigert).
    Voor een stuk volg ik hierin maar het is niet dat de andere partijen die veel meer zendtijd krijgen op dat vlak minder afgezaagd klinken.
    SPA& Groen: we belasten de rijken / bedrijven / vervuilers
    VLD: privatiseren!

Pagina 7 van 11 Eerste ... 34567891011 Laatste

Regels voor berichten