Pagina 10 van 11 Eerste ... 67891011 Laatste
    Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Het is gewoon vreemd dat voor zo'n bedragen één persoon iets kan beslissen zonder aanbesteding. Ik denk dat in de meeste takken van de overheid en gesubisieerde organisaties daarvoor toch echt wel met een aanbestedingsdossier en 3 kandidaten moet gewerkt worden?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er hoeft niet eens een link te zijn voor zoiets een ethisch probleem is, hè.
    En waar o waar roep ik dat er bewijzen moeten zijn voor er zulke uitspraken mogen gedaan worden? Ik mag dat toch een groot probleem vinden?
    Deze hou ik bij

Hoe dan ook, politici & vriendjespolitiek + zakken vullen, het betert er precies niet op. Dat ze overal maar eens uitmesten. Dat boeltje stinkt hier enorm, zelfs zonder concrete bewijzen. Ik hoop dat ze dit uitklaren en mensen ontslaan (zonder ontslag premie liefst)

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    €850/dag is nu niet bepaald een absurt bedrag voor hoogaangeschreven freelancers. Ik vermoed dat er op het IT departement bv. ook wel wat consultants zullen rondlopen met dergelijke dagprijzen.

Dat er dan nog 100 werkbare dagen gegarandeerd worden vind ik ook nog niet zo storend. Als de VRT er zeker van is dat ze hem meer dan 100 dagen nodig hebben is dat gewoon een manier om dat op papier te kunnen garanderen. Zolang ze hem dan ook voldoende werk geven is dat geen ramp IMO.

Het louche is natuurlijk die bouw van de villa via het bedrijf van de madam. Het is dan echt niet meer ver gezocht om te denken van "als je me die goed betaalde job geeft, dan zorg ik dat een deel van het geld terug naar u en uw vrouw stroomt". Of het nu zo wel of niet gegaan is, het is een heel domme move geweest om die dingen niet gescheiden te houden.
    PSN: Shaddix-be

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    €850/dag is nu niet bepaald een absurt bedrag voor hoogaangeschreven freelancers. Ik vermoed dat er op het IT departement bv. ook wel wat consultants zullen rondlopen met dergelijke dagprijzen.

Dat er dan nog 100 werkbare dagen gegarandeerd worden vind ik ook nog niet zo storend. Als de VRT er zeker van is dat ze hem meer dan 100 dagen nodig hebben is dat gewoon een manier om dat op papier te kunnen garanderen. Zolang ze hem dan ook voldoende werk geven is dat geen ramp IMO.

Het louche is natuurlijk die bouw van de villa via het bedrijf van de madam. Het is dan echt niet meer ver gezocht om te denken van "als je me die goed betaalde job geeft, dan zorg ik dat een deel van het geld terug naar u en uw vrouw stroomt". Of het nu zo wel of niet gegaan is, het is een heel domme move geweest om die dingen niet gescheiden te houden.
    Het gaat er niet om dat het een te hoog bedrag is. Het gaat er om dat er in de openbare sector regels te volgen zijn over openbare aanbestedingen en mededinging, des te meer bij zulke hoge bedragen, marktconform of niet... Al kan men daar een mouw aan passen bijvoorbeeld als het gaat om een unieke artistieke prestatie.

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ehr die consultants worden dan wel meestal ingehuurd voor een specifiek project hé. Niet Zomaar 100 dagen gegerandeerd
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Om daar dan toch maar 5 jaar rond te fladderen op verschillende projecten...

Die garantie is in mijn ogen enkel een probleem als er onzekerheid was over de hoeveelheid werk of dat er geen intentie was om genoeg werk te geven.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Om daar dan toch maar 5 jaar rond te fladderen op verschillende projecten...

Die garantie is in mijn ogen enkel een probleem als er onzekerheid was over de hoeveelheid werk of dat er geen intentie was om genoeg werk te geven.
    Werk zal geen probleem geweest zijn. Is ook moeilijk om daar de precieze invulling van te geven als art director. Hoe kwalitatief het werk is, dat is een andere zaak.

Wat werkelijk hallucinant is dat hij door de vrouw van zijn werkgever een huis laat zetten. Dat is gewoon via een omweg u eigen geld geven. Want die villa zal niet voor een vriendenprijsje gezet zijn geweest. Dat zaakje stinkt dat ruik je al van mijlenver.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Voila, daar heb ik ook een probleem mee.

Mijn punt was gewoon dat de focus niet op die 100 dagen moet liggen.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    En moet voor zo’n bedrag eigenlijk geen aanbesteding worden uitgeschreven?
    Al kan men daar een mouw aan passen bijvoorbeeld als het gaat om een unieke artistieke prestatie.
    Is het antwoord op de (suggestieve indien dat het antwoord is toch) vraag die gesteld wordt dan eigenlijk neen?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.apache.be/2020/01/27/dpg...komst-netflix/

Al van bij het begin is duidelijk dat DPG Media alles verwacht van de nieuwe ‘Vlaamse Netflix’. Het is een logische strategie. Als de reclame-inkomsten dalen, moet er meer geld uit abonnementen worden gehaald. Het is een strategie die ook werd toegepast bij de kranten en de weekbladen. Een abonnee kan zo al gauw 120 euro per jaar opleveren.

Hiermee ligt de strategie van DPG Media open en bloot op tafel. De verplichting die de Vlaamse Regering opgelegd heeft aan de VRT om mee te stappen in de ‘Vlaamse Netflix’, is een godsgeschenk voor Christian Van Thillo. De bouw van het platform is immers niet de grote kost, maar wel het inkopen van de content. Dat wordt op de ondernemingsraad herhaaldelijk gezegd. Zonder de back catalogue van de VRT, zal het aanbod van de ‘Vlaamse Netflix’ nooit concurrentieel kunnen zijn.

Er was echter nog één probleem: de VRT weigerde onder Paul Lembrechts om te onderhandelen over de ‘Vlaamse Netflix’. Dat beloofde niet veel goeds voor de onderhandelingen over de nieuwe beheersovereenkomst tussen de Vlaamse Regering en de VRT. Daarin moeten de nieuwe inzichten worden geconcretiseerd en de weg worden vrijgemaakt voor samenwerking met DPG Media.

Een grotesk conflict tussen Lembrechts en zijn nemesis Peter Claes, leidde vorige week echter tot het ontslag van Lembrechts. Dat staat op de keper beschouwd los van het conflict tussen Lembrechts en de Vlaamse Regering (ook al lijkt dat niet zo), maar het maakt de zaak wel gemakkelijker voor Christian Van Thillo. Zijn verwachtingen zijn hooggespannen. Als de VRT nu niet tot inschikkelijkheid kan worden gedwongen, is het weer vijf jaar wachten op een nieuwe beheersovereenkomst. Vijf jaar die DPG Media niet heeft.
    Er lijkt één duidelijke winnaar te zijn...

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het Vlaamse media landschap is toch een lachtertje.

Kijk eens naar de overname van Woestijnvis en het gedwonge huwelijk met VT4. Waarom is dat mislukt? Omdat al die schermgezichten die bij Woestijnvis de royale budgetten van de VRT konden gebruiken ineens stevig moesten inboeten. Die moesten programma's beginnen maken die een economische realiteit moesten respecteren. De meesten keerden dus vrij snel terug naar de VRT. Best oneerlijke concurrentie van een staatsbedrijf met een publiek bedrijf want SBS kon met zijn commerciële inkomsten moeilijk opbieden tegen de grote emmer belastinggeld van de VRT.

Het hele verhaal nu is dan nog eens minstens even lachwekkend. Voor mij zou prioriteit 1 voor een openbare omroep moeten zijn dat ze onafhankelijk is, iets dat nu dreigt beschadigd te worden. Daarnaast wordt er een grote speler ook nog eens bevooroordeeld.

IMO zou de VRT misschien inderdaad herwerkt worden, maar niet op deze manier.
    De VRT zou hyper onafhankelijk zijn content moeten kunnen maken.
    Ze zouden minder de reclame markt mogen verstoren, ze moeten het maar doen met hun dotatie.
    Het geld dat hier mee bespaard wordt zou dan (toch minstens deels) moeten herverdeeld worden over verschillende productiehuizen. Zo kunnen ze meer kwalitatieve content maken die over de verschillende spelers in het tv landschap verdeeld kan worden.

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het gaat er niet om dat het een te hoog bedrag is. Het gaat er om dat er in de openbare sector regels te volgen zijn over openbare aanbestedingen en mededinging, des te meer bij zulke hoge bedragen, marktconform of niet... Al kan men daar een mouw aan passen bijvoorbeeld als het gaat om een unieke artistieke prestatie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Het is gewoon vreemd dat voor zo'n bedragen één persoon iets kan beslissen zonder aanbesteding. Ik denk dat in de meeste takken van de overheid en gesubisieerde organisaties daarvoor toch echt wel met een aanbestedingsdossier en 3 kandidaten moet gewerkt worden?
    De wet op overheidsopdrachten geldt niet voor effectieve productie (en voorbereiding) van programma's.
    Het zou ook wat gek zijn als je straks een nieuwe reeks Samson wil maken dat je eerst 2 andere honden moet aanschrijven.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    De wet op overheidsopdrachten geldt niet voor effectieve productie (en voorbereiding) van programma's.
    Het zou ook wat gek zijn als je straks een nieuwe reeks Samson wil maken dat je eerst 2 andere honden moet aanschrijven.
    Ok. Ik zie niet in waarom je niet verschillende productiehuizen zou kunnen aanschrijven als je de productie van een programma wilt uitbesteden. Lijkt me helemaal niet zo gek.
    Maar goed, heeft de wetgever in al haar wijsheid dan een alternatieve regelgeving voorzien? Of is het effectief anything goes bij de VRT?

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok. Ik zie niet in waarom je niet verschillende productiehuizen zou kunnen aanschrijven als je de productie van een programma wilt uitbesteden. Lijkt me helemaal niet zo gek.
    Maar goed, heeft de wetgever in al haar wijsheid dan een alternatieve regelgeving voorzien? Of is het effectief anything goes bij de VRT?

Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
    Geen idee.
    Hoofdstuk 2 artikel 28.

https://codex.vlaanderen.be/PrintDoc...se&print=false
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Ehr die consultants worden dan wel meestal ingehuurd voor een specifiek project hé. Niet Zomaar 100 dagen gegerandeerd
    Is niet gezegd.
    Wij hebben consultants waarvoor budget wordt vrijgemaakt zodat we door het jaar die x aantal dagen kunnen inzetten als het nodig is.
    Uiteraard op het einde van het jaar als er van die x aantal dagen nog over zijn worden die niet uitbetaald.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Regels voor berichten