Pagina 6 van 13 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    2/3 van het parlement moet akkoord gaan, er dus alleszins een politieke consensus over. zelfs oppositiepartijen moeten er dus deels voor zijn. Het zal dus wel grosso modo correct verlopen (al zal er misschien wel wat hoehandel zijn met andere postjes veronderstel ik).

Ik vind het goed er zo moeilijk gedaan wordt over Khattabi, maar ze is niet de eerste onbesproken kandidaat en ook niet de enige die niet echt adelbrieven heeft om in zo'n belangrijk hof te zetelen. Ik hoop dat er hiermee een trend gestart is waarin kandidaten veel strenger beoordeeld worden en er niet zomaar aanvaard worden, en dat het nu niet gewoon gebeurd omdat het Ecolo is want je kan je wel vragen stellen bij waarom men nu pas zo kritisch geworden is.
    Kijkend naar de laatste mensen die aangesteld zijn als rechter in de laatste 10 jaar, namelijk Fientje Moerman, Riet Leysen en Thierry Giet hadden deze toch een heel ander soort profiel dan deze mevrouw van Ecolo. De eerstegenoemde is advocaat, Leysen is afgestudeerd als jurist en heeft eerder jaren voor het toen nog Arbitragehof genoemd instituut gewerkt en heeft niet eens een partijkaart - de ideale kandidaat dus eigenlijk. Thierry Giet is eveneens advocaat, en is een gerespecteerd politicus zonder polemiek op z'n kerfstok.

Dat staat toch wel in schril contrast met Khattabi als je het mij vraagt. Die is een sociaal assistente of all things. Lijkt me inderdaad opportuun om een juridische achtergrond als voorwaarde te stellen. Blijkbaar was dat al doorgedrongen bij de andere partijen maar helaas dus nog niet Ecolo dat dat misschien wel een goede zelfopgelegde voorwaarde is. Het lijkt me sterk dat Ecolo geen competente, niet controversiële mensen met juridische achtergrond in hun rangen heeft.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Die eerste alinea is wel een sterk staaltje nostradamusserij.
    Kan je voor mij eens de euromillions cijfers voorspellen?

Die tweede alinea is toch gebeurd? Wat is dan uw probleem?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ja, want dat past absoluut niet in eerder geziene dingen. Waarom ik het dus Trumpiaans noemde: Daar gebeurde hetzelfde. Is het echt zo vergezocht? Of post je met geveinsde ontsteltenis?

En mijn probleem is niet het stemmen, zoals ik al van in het begin zeg. Dat staat hierboven netjes te lezen.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht

Al die dingen zijn (semi-) legitieme redenen om niet op haar te stemmen, en tegelijk NIET de campagne die de NVA tegen haar voerde.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ja, want dat past absoluut niet in eerder geziene dingen. Waarom ik het dus Trumpiaans noemde: Daar gebeurde hetzelfde. Is het echt zo vergezocht? Of post je met geveinsde ontsteltenis?

En mijn probleem is niet het stemmen, zoals ik al van in het begin zeg. Dat staat hierboven netjes te lezen.
    Er wordt hier wel vaker dingen gezegd die in eerder geziene dingen passen, en dan ben je ook de eerste om te roepen dat dit geen manier van argumenteren is, of dat het racisme is of whatever.

Blijf bij de feiten ipv verontwaardigd te zijn over zaken die enkel in uw hoofd zich mogelijks zouden afgespeeld hebben in de toekomst.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht
    Kijkend naar de laatste mensen die aangesteld zijn als rechter in de laatste 10 jaar, namelijk Fientje Moerman, Riet Leysen en Thierry Giet hadden deze toch een heel ander soort profiel dan deze mevrouw van Ecolo. De eerstegenoemde is advocaat, Leysen is afgestudeerd als jurist en heeft eerder jaren voor het toen nog Arbitragehof genoemd instituut gewerkt en heeft niet eens een partijkaart - de ideale kandidaat dus eigenlijk. Thierry Giet is eveneens advocaat, en is een gerespecteerd politicus zonder polemiek op z'n kerfstok.

Dat staat toch wel in schril contrast met Khattabi als je het mij vraagt. Die is een sociaal assistente of all things. Lijkt me inderdaad opportuun om een juridische achtergrond als voorwaarde te stellen. Blijkbaar was dat al doorgedrongen bij de andere partijen maar helaas dus nog niet Ecolo dat dat misschien wel een goede zelfopgelegde voorwaarde is. Het lijkt me sterk dat Ecolo geen competente, niet controversiële mensen met juridische achtergrond in hun rangen heeft.
    Fientje Moerman is bvb iemand die de politiek heeft moeten verlaten omdat er serieuze beschuldigingen van concrete fraude waren. Dezelfde partijen die nu tegen de kandidatuur van Khatabbi zijn vonden zoiets geen probleem, da's toch iets dat tot nadenken stemt. Iemand die waarschijnlijk corrupt is vinden ze aanvaardbaar, iemand die te activistisch is niet.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Fientje Moerman is bvb iemand die de politiek heeft moeten verlaten omdat er serieuze beschuldigingen van concrete fraude waren. Dezelfde partijen die nu tegen de kandidatuur van Khatabbi zijn vonden zoiets geen probleem, da's toch iets dat tot nadenken stemt. Iemand die waarschijnlijk corrupt is vinden ze aanvaardbaar, iemand die te activistisch is niet.
    True, maar ze is en blijft een advocaat met gedegen opleiding. Khattabi is controversieel én heeft niets van relevante juridische achtergrond. Daarnaast kakt OVLD ook niet continu op hun partners aka medepartijen (al zijn die relaties ook minder tegenwoordig). Ecolo gooit N-VA en VB op dezelfde hoop en laat verschillende leden die partijen beschrijven als nazistisch. Het lijkt me niet logisch dat dat mensen bozer maakt dan vermeende fraude. Ik ben absoluut geen fan van Moerman overigens en als het aan mij ligt moet je inderdaad een onbeschreven blad zijn zoals Leysen en Giet wel zijn, naast hun competenties.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Al die dingen zijn (semi-) legitieme redenen om niet op haar te stemmen, en tegelijk NIET de campagne die de NVA tegen haar voerde.
    als je echt nooit, naar eigen zeggen althans, met 2 maten en gewichten werkt kun je dit niet menen.
    dit nu in de nek vd Nva draaien is wel heel belachelijk.

Waarom wordt ze niet verkozen?
    Dat ligt niet aan haar naam, haar geslacht, haar geloof of de partij waar ze toe behoort

geen rechten diploma, niet onbesproken en extreem vijandig en activistisch tegen bijna de helft vd Vlaamse bevolking en haar volksvertegenwoordigers (partijen). Die hoort niet thuis in het grondwettelijk hof en dat is volledig haar eigen verantwoordelijkheid.

Bijzonder dom om haar voor te dragen, dit zag je van ver aankomen

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ja, want dat past absoluut niet in eerder geziene dingen.
    Da's ne gevaarlijke.
    Als dit (semi-)legitieme redenen zijn, waarom mag dan niet aangenomen worden dat dit opnieuw zal gebeuren bij haar eens ge ze macht geeft? Of waarom zei ge eerder dat er zeker geen bewijs voor was? Dan is het toch ook geen probleem om ze links activistisch te noemen op basis van dat als ge hetzelfde doet bij N-VA op basis van aannames? Zoals gezegd, het is niet omdat N-VA iets fout zegt (en blijft herhalen om één of andere reden) dat ze niet links activistisch of problematisch zou kunnen zijn door andere dingen. Het is toch niet enkel gij die die aannames moogt maken voor N-VA zeker. Ik vind het maar flauw gemanouevreer alvast, ook al is die campagne van de N-VA onnozel en gebaseerd op weinig/niets zoals ik zelf al gepost heb.

Verder, als ik dit soort dingen lees bij het opzoeken waar ze voor staat, weet ik genoeg aan welke kant iemand zich bevindt: https://www.bruzz.be/brussel-kiest-2...rechter-wegens

Da's erg frustrerend inderdaad. Gelukkig is er op dit forum wel genoeg tegenkanting geweest bij Moerman haar benoeming, dus dat vind ik dan toch al positief van de posters hier!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Da's ne gevaarlijke.

Als dit (semi-)legitieme redenen zijn, waarom mag dan niet aangenomen worden dat dit opnieuw zal gebeuren bij haar eens ge ze macht geeft? Of waarom zei ge eerder dat er zeker geen bewijs voor was? Dan is het toch ook geen probleem om ze links activistisch te noemen op basis van dat als ge hetzelfde doet bij N-VA op basis van aannames? Zoals gezegd, het is niet omdat N-VA iets fout zegt (en blijft herhalen om één of andere reden) dat ze niet links activistisch of problematisch zou kunnen zijn door andere dingen. Het is toch niet enkel gij die die aannames moogt maken voor N-VA zeker. Ik vind het maar flauw gemanouevreer alvast, ook al is die campagne van de N-VA onnozel en gebaseerd op weinig/niets zoals ik zelf al gepost heb.

Verder, als ik dit soort dingen lees bij het opzoeken waar ze voor staat, weet ik genoeg aan welke kant iemand zich bevindt: https://www.bruzz.be/brussel-kiest-2...rechter-wegens
    Maar er mag aangenomen worden dat ze het opnieuw doet. En als 2/3 van de volksvertegenwoordigers dat geen probleem vindt, is dat de huidige stroming. Vinden ze dat wel, dan wordt ze niet verkozen.

Maar een leugencampagne en iemand plots links-activistisch noemen terwijl die niet veel anders doet dan een andere volksvertegenwoordiger, is het instituut op voorhand ondermijnen.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Maar een leugencampagne en iemand plots links-activistisch noemen
    dat is gebaseerd op haar daden en heeft niets met liegen te maken

weigeren de wever een hand te geven
    Gaia aanklagen dat die zouden oproepen om voor het Vlaams blok te stemmen
    (simpelweg omdat gaia een lijstje maakt met partijen die tegen onverdoofd slachten zijn (waar het blok bij zit)?
    ...

het enige wat je kunt doen is een semantische discussie beginnen over het concept links activisme, er een definitie aanhangen, beginnen discussiËren over criteria ...
    om nog wat woordbetekenissen te veranderen en dan de conclusie te trekken dat ze niet aan uw eigen verzonnen definitie en voorwaarden voldoet
    uiteraard puur zelfbedrog want ze is extreem-links en links-activistisch tem ondemocratisch Het gebrek aan respect voor de democratische keuze vd Vlaamse kiezer, nog steeds haar landgenoten
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Natuurlijk, als je akkoord gaat met die dame, vind je haar niet activistisch

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Natuurlijk, als je akkoord gaat met die dame, vind je haar niet activistisch
    Dat woord houdt toch in dat ze geen rekening houdt met de regels?

Volgens die paar andere dingen, die ik hiervoor al legitieme redenen noemde om niet voor haar te stemmen, zou je dan ook Herman De Croo of zelfs Eyskens activistisch kunnen noemen. Hence: Zoals iedere andere volksvertegenwoordiger.
    Laatst gewijzigd door Loser; 19 januari 2020 om 10:03

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat woord houdt toch in dat ze geen rekening houdt met de regels?
    En daar begint de semantische discussie dus.
    Activisme staat helemaal niet gelijk aan ongehoorzaamheid. Jij maakt de definitie nu zo eng opdat ze jouw statement dat Zakia niet activistisch is steunt in plaats van tegenspreekt.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    En daar begint de semantische discussie dus.
    Activisme staat helemaal niet gelijk aan ongehoorzaamheid. Jij maakt de definitie nu zo eng opdat ze jouw statement dat Zakia niet activistisch is steunt in plaats van tegenspreekt.
    Maar lees dan ook wat ik van in het begin al zeg, en zelfs in de post boven de jouwe: Als het niet meer is dan dat, dan doet ze dus niet meer dan wat ELKE volksvertegenwoordiger doet. Nochtans zag ik daar zo geen ondermijnende campagnes tegen met zaken die NIET op feiten berusten.

Dat is alles. Meer niet. Iedereen mag voorstellen wie hij wil, iedereen mag wegstemmen wie hij wil. En ze mogen voorstellen om de aanstellingen te veranderen. Maar allemaal binnen de spelregels, en niet op deze manier. Dat is een vuil spel, daar ben je het toch mee eens?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar lees dan ook wat ik van in het begin al zeg, en zelfs in de post boven de jouwe: Als het niet meer is dan dat, dan doet ze dus niet meer dan wat ELKE volksvertegenwoordiger doet.
    Klopt niet. Niet elke volksvertegenwoordiger houdt zich buiten zijn parlementaire taken bezig met actie voeren zoals Zakia dat deed.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Pagina 6 van 13 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten