Pagina 5 van 13 Eerste 123456789 ... Laatste
    Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wel, ze is niet schuldig aan wat die campagne van N-VA wilt laten blijken ... maar dat maakt niet dat ze dat niet zou zijn. Ik ken haar niet echt buiten de naam, dus geen idee. Maar als ik Ecolo zie en dat spiegel aan wat Groenboys/girls aan deze kant van de Brusselse grens, en Ampe zei bijvoorbeeld dat ze gewoon te links was, dan kan ik me daar al iets bij voorstellen.

"Ecolo sluit niet uit dat ze Zakia Khattabi opnieuw voordraagt als rechter bij het Grondwettelijk Hof. "

Waar kan ik ergens simpel een lijst vinden van die vorige politici? De huidige lijken me allemaal licentiaat rechten te zijn.
    Ja, maar op die manier is iedereen schuldig, hé. Het is niet haar rol om politiek neutraal te zijn. Nooit, voor die helft van het GWH.

Maar ze heeft niet de regels gebroken, is niet te activistisch. Punt. Daar houdt het mee op. De NVA ondermijnt een instituut op Trumpiaanse manier. Punt.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wel, ze is niet schuldig aan wat die campagne van N-VA wilt laten blijken ... maar dat maakt niet dat ze dat niet zou zijn. Ik ken haar niet echt buiten de naam, dus geen idee. Maar als ik Ecolo zie en dat spiegel aan wat Groenboys/girls aan deze kant van de Brusselse grens, en Ampe zei bijvoorbeeld dat ze gewoon te links was, dan kan ik me daar al iets bij voorstellen.

"Ecolo sluit niet uit dat ze Zakia Khattabi opnieuw voordraagt als rechter bij het Grondwettelijk Hof. "

Waar kan ik ergens simpel een lijst vinden van die vorige politici? De huidige lijken me allemaal licentiaat rechten te zijn.
    De man die vervangt (ook van Ecolo) had ook geen diploma rechten.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ja, maar op die manier is iedereen schuldig, hé. Het is niet haar rol om politiek neutraal te zijn. Nooit, voor die helft van het GWH.

Maar ze heeft niet de regels gebroken, is niet te activistisch. Punt. Daar houdt het mee op. De NVA ondermijnt een instituut op Trumpiaanse manier. Punt.
    Het instituut? De verkiezing voor een specifieke kandidaat met zo een campagne ja, maar waarom het instituut? Vraagteken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    De man die vervangt (ook van Ecolo) had ook geen diploma rechten.
    Interessant. Ik ga wel akkoord met uw eerdere post refererend naar de VS, als ik dan (door vlug wat op wikilinks te klikken, toegegeven) zie dat de huige politici die daar zitten wel licentiaat rechten zijn, lijkt het me een goed idee om dat toch als basis te nemen om iemand daar te plaatsen ook al is het niet voorgeschreven. Daar lijkt me absoluut niets mis mee.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Het instituut? De verkiezing voor een specifieke kandidaat met zo een campagne ja, maar waarom het instituut? Vraagteken.

Interessant. Ik ga wel akkoord met uw eerdere post refererend naar de VS, als ik dan (door vlug wat op wikilinks te klikken, toegegeven) zie dat de huige politici die daar zitten wel licentiaat rechten zijn, lijkt het me een goed idee om dat toch als basis te nemen om iemand daar te plaatsen ook al is het niet voorgeschreven. Daar lijkt me absoluut niets mis mee.

Het instituut omdat als ze verkozen zou raken, N-VA zo al de stok had klaarliggen voor elke beslissing, om ze wereldvreemde linkse activisten te noemen. Terwijl dat niet eens waar was. Dat noem ik dus een soort chaospopulisme waar we mee lachen als het in de VS gebeurt.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat lijken mij nogal veel aannames.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat ik eigenlijk interessanter vind dan deze hele hetze rond mevrouw Khattabi is de samenstelling van het hof. Hoe komt het bijvoorbeeld dat, als het een afspiegeling heet te zijn van het politieke landschap, dat de N-VA geen vertegenwoordiger heeft? En waarom zijn er 3 Waalse en 3 Vlaamse politici die een plaats krijgen, terwijl dit een duidelijk onevenwicht met zich meebrengt?

Ik zag bijvoorbeeld dat Fientje Moerman nog geen 2 jaar geleden is toegetreden tot het hof. Lijkt me sterk dat gezien de politieke verhoudingen op dat moment die plaats voorbehouden was aan een VLD'er. Dus als men zegt dat het aan Ecolo is om een vervanger het veld in te sturen, hoe is dat dan bepaald? Gewoon omdat Khattabi een andere Ecolo politicus zou vervangen?

Daarnaast zie ik sommigen fulmineren en deze afwijzing een "Trumpiaans" evenement noemen. Nu, waarom vindt er überhaupt een stemming plaats dan, als het blijkbaar verplicht is om voor te stemmen? Ongeschreven regels zijn geen wetten en het lijkt me in het belang van ons land dat politici niet als een stel hersendoden gewoon op de JA knop duwen omdat hun partij en 'de ongeschreven regels' dat zeggen.

Tot slot is Khattabi ook gewoon niet bepaald een onbesproken figuur. Ze staat erom bekend de N-VA op dezelfde manier als VB af te schilderen, namelijk als fascistisch, en weigerde o.a. te spreken met de N-VA, zowel voor als na de verkiezingen (hun eigen cordon sanitaire om het zo te noemen). Daarnaast komt ook het incident met het nazi uniform nog niet echt ter sprake in deze hele thread. Daar weigerde ze zich namelijk van te distantiëren door excuses uit te spreken namens haar partij, waarmee ze impliceerde dat Theo Francken wat haar betreft inderdaad een nazi is. Nu, hoezo is het dan raar dat ze geen steun krijgt vanuit die hoek? Nog los van haar zogenaamde interventie op dat vliegtuig of haar gebrek aan juridische skills. Als je mensen schoffeert dan is het ook niet vreemd dat je weinig steun geniet vanuit diezelfde groep mensen. Want bekijk het zo; stel dat N-VA om één of andere reden Theo Francken zou voordragen als rechter, denk je nu écht dat Ecolo of eender welke Franstalige partij dat zou slikken (buiten eventueel de MR)?
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht
    Wat ik eigenlijk interessanter vind dan deze hele hetze rond mevrouw Khattabi is de samenstelling van het hof. Hoe komt het bijvoorbeeld dat, als het een afspiegeling heet te zijn van het politieke landschap, dat de N-VA geen vertegenwoordiger heeft? En waarom zijn er 3 Waalse en 3 Vlaamse politici die een plaats krijgen, terwijl dit een duidelijk onevenwicht met zich meebrengt?

Ik zag bijvoorbeeld dat Fientje Moerman nog geen 2 jaar geleden is toegetreden tot het hof. Lijkt me sterk dat gezien de politieke verhoudingen op dat moment die plaats voorbehouden was aan een VLD'er. Dus als men zegt dat het aan Ecolo is om een vervanger het veld in te sturen, hoe is dat dan bepaald? Gewoon omdat Khattabi een andere Ecolo politicus zou vervangen?

Daarnaast zie ik sommigen fulmineren en deze afwijzing een "Trumpiaans" evenement noemen. Nu, waarom vindt er überhaupt een stemming plaats dan, als het blijkbaar verplicht is om voor te stemmen? Ongeschreven regels zijn geen wetten en het lijkt me in het belang van ons land dat politici niet als een stel hersendoden gewoon op de JA knop duwen omdat hun partij en 'de ongeschreven regels' dat zeggen.

Tot slot is Khattabi ook gewoon niet bepaald een onbesproken figuur. Ze staat erom bekend de N-VA op dezelfde manier als VB af te schilderen, namelijk als fascistisch, en weigerde o.a. te spreken met de N-VA, zowel voor als na de verkiezingen (hun eigen cordon sanitaire om het zo te noemen). Daarnaast komt ook het incident met het nazi uniform nog niet echt ter sprake in deze hele thread. Daar weigerde ze zich namelijk van te distantiëren door excuses uit te spreken namens haar partij, waarmee ze impliceerde dat Theo Francken wat haar betreft inderdaad een nazi is. Nu, hoezo is het dan raar dat ze geen steun krijgt vanuit die hoek? Nog los van haar zogenaamde interventie op dat vliegtuig of haar gebrek aan juridische skills. Als je mensen schoffeert dan is het ook niet vreemd dat je weinig steun geniet vanuit diezelfde groep mensen. Want bekijk het zo; stel dat N-VA om één of andere reden Theo Francken zou voordragen als rechter, denk je nu écht dat Ecolo of eender welke Franstalige partij dat zou slikken (buiten eventueel de MR)?
    Niemand zegt dat er voor gestemd moet worden. Het tegen stemmen is niet het Trumpiaanse. Wat kan het mij schelen of die of die het nu haalt? Het stemmen is net het democratische.

Haar met feitelijke onjuistheden wegzetten (wat gewoon liegen is) als ‘activistisch’, om ALS ze het haalt dan te kunnen doen alsof het systeem vol wereldvreemde linksen zit, en elke volgende beslissing van het hof af te schieten op die basis. Dus de facto een instituut ondermijnen op voorhand.

Nee, wat je hoort te doen, is tegen stemmen als je haar niet wilt. En volgens de regels spelen als ze het dan wel wordt. Ethiek is ver zoek soms.

En al je vragen zijn te beantwoorden door te kijken naar de regels van het GWH. De regels die blijkbaar voor iedereen gelden, behalve voor de NVA in campagnemodus, want dan kunnen ze doen alsof zij iets totaal anders bieden en erbuiten staan.

Als de NVA Francken zou voorstellen en die 2/3 meerderheid haalt, is hij het. Meer niet. Maar als de ecolo dan gaat verzinnen dat Francken ‘s nachts neonazibijeenkomsten houdt en dat voor waar blijft vertellen om te maken dat hij niet verkozen raakt, is dat voos. En zal ik hier even hard op reageren.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    N-VA heeft in 2013 iemand voorgedragen voor het Hof https://nl.wikipedia.org/wiki/Riet_Leysen.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Haar met feitelijke onjuistheden wegzetten (wat gewoon liegen is) als ‘activistisch’, om ALS ze het haalt dan te kunnen doen alsof het systeem vol wereldvreemde linksen zit, en elke volgende beslissing van het hof af te schieten op die basis. Dus de facto een instituut ondermijnen op voorhand.
    Van aannames als feitelijke waarheden te blijven verkondigen gesproken zeg.

Wat dan met Ampe, die haar kandidatuur niet steunt omdat ze ze te links vindt? Is dat ook om achteraf elke beslissing van het hof te kunnen wegzetten? Of de MR die ook niet achter haar kandidatuur stond totdat het een punt voor paarsgroen werd? Of is dat toch gewoon het spel van een politieke verkiezing zoals N-VA, op een niet correcte manier, ze speelt?

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Niet te activistisch?
    Ze weigerde eedaflegging voor DVL, weigerde BDW een hand te geven of zelfs in dezelfde kamer te zitten en weigerde verontschuldigingen voor de ecolo nazi prenten van Theo Francken.
    Dat kan je ook allemaal activisme noemen.

Ze is de vijandigheid zelf gestart en jij duwt haar nu gewoon in een slachtofferrol met de NVA als boeman. Een beetje intellectuele eerlijkheid mag ook wel.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niemand zegt dat er voor gestemd moet worden. Het tegen stemmen is niet het Trumpiaanse. Wat kan het mij schelen of die of die het nu haalt? Het stemmen is net het democratische.

Nee, wat je hoort te doen, is tegen stemmen als je haar niet wilt. En volgens de regels spelen als ze het dan wel wordt. Ethiek is ver zoek soms.

En al je vragen zijn te beantwoorden door te kijken naar de regels van het GWH. De regels die blijkbaar voor iedereen gelden, behalve voor de NVA in campagnemodus, want dan kunnen ze doen alsof zij iets totaal anders bieden en erbuiten staan.

Als de NVA Francken zou voorstellen en die 2/3 meerderheid haalt, is hij het. Meer niet. Maar als de ecolo dan gaat verzinnen dat Francken ‘s nachts neonazibijeenkomsten houdt en dat voor waar blijft vertellen om te maken dat hij niet verkozen raakt, is dat voos. En zal ik hier even hard op reageren.
    Nou dat haar partij open grenzen propageert is geen verzinsel. En zoals ik al zei denk ik dat de N-VA vooral tegengestemd heeft omdat ze de N-VA continu schoffeerde als partijvoorzitter (dat werd alleen niet altijd opgepikt in de Nederlandstalige pers om één of andere reden). Zoals ik al zei, pas nog na de verkiezingen waarbij ze van meet af aan de N-VA al uitsloot van gesprekken met haar partij. Zou het niet kunnen dat dat eerder de doorslag gegeven heeft dan een of andere kinderachtige campagne op Facebook? We hebben het hier niet over verkiezingen - waar zo'n campagne invloed op zou kunnen hebben, maar een geheime stemming waarbij elk lid van de Senaat zonder probleem de particratie zou kunnen negeren. Iedereen kan glashard liegen over zijn of haar stem tenslotte.

Het hele vliegtuigverhaal is overigens ook een vreemd gebeuren. Het politierapport zegt inderdaad dat ze er geen invloed op heeft gehad, maar ten tijde van het incident berichtte de Morgen (toch geen N-VA achterna lopende gazet) dat ze zich wel degelijk bemoeid had, wat ze zelf destijds ook aangaf op Facebook (mensen op het vliegtuig hadden haar naar aanleiding van het incident aangespoord om in te grijpen omdat ze een Ecolo politica is). Daarop heeft ze zich wel degelijk bemoeid. Gezien haar mening over (gedwongen) uitzettingen is het niet zo vergezocht om 1 bij 1 op te tellen, en niet alleen af te gaan op een rapport afkomstig van diensten in handen van destijds Joëlle Milquet - met alle respect.

Ik denk dus dat de waarheid ongeveer in het midden ligt wat die zaak betreft. Ze zal inderdaad niet met hand en tand verzet hebben geboden tegen de uitzetting maar door zich te bemoeien de uitzetting bemoeilijkt en vervolgens onmogelijk gemaakt hebben, met een al dan niet kleine rol in het hele verhaal. De essentie in die zaak is echter dat een politica zich niet te moeien heeft met gedwongen uitzettingen, ook niet als lid van Ecolo.

Maar zoals gezegd vind ik dat lang niet belangrijk genoeg om haar een plaats in het GwH te misgunnen. Ik denk dat haar haat jegens N-VA een grotere rol gespeeld heeft. En daar vind ik weinig Trumpiaans aan. Ze doet me wat denken aan Alexandra Ocasio-Cortez. Mond vol van rechtvaardigheid en opkomen voor de zwakken in de samenleving (inclusief het hele Green Deal verhaal) en tegelijk politieke tegenstanders zo schofferen dat ze het zichzelf verschrikkelijk moeilijk maakt bij het willen vergaren van een topfunctie zoals die in het Hof.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    N-VA heeft in 2013 iemand voorgedragen voor het Hof https://nl.wikipedia.org/wiki/Riet_Leysen.
    Ah daar had ik langs gekeken aangezien zij blijkbaar geen politica (en geen lidkaart heeft) is maar een licentiaat rechten. Dank voor de verduidelijking.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Van aannames als feitelijke waarheden te blijven verkondigen gesproken zeg.

Wat dan met Ampe, die haar kandidatuur niet steunt omdat ze ze te links vindt? Is dat ook om achteraf elke beslissing van het hof te kunnen wegzetten? Of de MR die ook niet achter haar kandidatuur stond totdat het een punt voor paarsgroen werd? Of is dat toch gewoon het spel van een politieke verkiezing zoals N-VA, op een niet correcte manier, ze speelt?
    En met dat laatste geef je het verschil toch zelf aan? Dat is inderdaad het spel van een politieke verkiezing. Alleen speelt de nva het hier niet correct.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar ze IS geen linkse activistische volksvertegenwoordiger. Dat is het punt net!

4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    .
    ’, om ALS ze het haalt dan te kunnen doen alsof het systeem vol wereldvreemde linksen zit, en elke volgende beslissing van het hof af te schieten op die basis. Dus de facto een instituut ondermijnen op voorhand.

Nee, wat je hoort te doen, is tegen stemmen als je haar niet wilt.
    .
    Die eerste alinea is wel een sterk staaltje nostradamusserij.
    Kan je voor mij eens de euromillions cijfers voorspellen?

Die tweede alinea is toch gebeurd? Wat is dan uw probleem?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht

2/3 van het parlement moet akkoord gaan, er dus alleszins een politieke consensus over. zelfs oppositiepartijen moeten er dus deels voor zijn. Het zal dus wel grosso modo correct verlopen (al zal er misschien wel wat hoehandel zijn met andere postjes veronderstel ik).

Ik vind het goed er zo moeilijk gedaan wordt over Khattabi, maar ze is niet de eerste onbesproken kandidaat en ook niet de enige die niet echt adelbrieven heeft om in zo'n belangrijk hof te zetelen. Ik hoop dat er hiermee een trend gestart is waarin kandidaten veel strenger beoordeeld worden en er niet zomaar aanvaard worden, en dat het nu niet gewoon gebeurd omdat het Ecolo is want je kan je wel vragen stellen bij waarom men nu pas zo kritisch geworden is.

Pagina 5 van 13 Eerste 123456789 ... Laatste

Regels voor berichten