Pagina 12 van 13 Eerste ... 28910111213 Laatste
    KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wie heeft er in dit land denk jij nog een Belgische loyaliteit? Buiten misschien de communisten van de PvdA aan wie ik het land ook niet graag zou overleveren, heeft elke andere partij in de eerste plaats regionale belangen omdat ze regionaal verkozen worden. De P.S. is eerst en vooral bekommerd om Wallonië, niets meer, niets minder. Als ze Belgicistisch zijn, dan is het gewoon omdat hen dit nu goed uitkomt. Vergeet niet dat de eerste staatshervormingen er ook gekomen zijn omdat de Walen schrik begonnen te krijgen voor de Vlaamse meerderheid in de Kamer.

Ik ben alleszins niet tegen het terug federaliseren van bepaalde bevoegdheden, zoals bv. klimaat maar ook wapenhandel met het buitenland. Dit laatste is één van die zaken die vooral op vraag van Wallonië geregionaliseerd zijn, zodat ze onbezorgd wapens kunnen leveren aan landen waar men in Vlaanderen vraagtekens bij zou durven plaatsen.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wie heeft er in dit land denk jij nog een Belgische loyaliteit?
    Geef nu toe, dit statement zet uw argumentatie over gedeelde loyaliteit van mensen met een dubbele nationaliteit nu niet echt kracht bij he
    Laatst gewijzigd door Sir.Killalot; 21 januari 2020 om 23:13

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Ja maar, mensen met een dubbele nationaliteit hebben mogelijk een verdeelde loyaliteit. Van Vlaams-nationalisten wéét je dat hun loyaliteit 0 is, want ze willen het land opsplitsen. Maar dat is geen probleem. Dat vind ik hypocriet. En dat je het minimaliseert omdat ze voor één van de regio's zijn, mja, da's ook enkel maar omdat uw eigen politieke voorkeur daar ligt, denk ik dan. Doet niets af aan het hypocriete imo.

Ook wat betreft drukkingsmiddel ... je kan dan even goed N-VA'ers in de federale regering ervan verdenken dat ze onder druk worden gezet om de boel in het honderd te laten lopen he. Opnieuw: méér reden toe om hen daarvan te verdenken dan iemand die toevallig een dubbele nationaliteit heeft. Op zichzelf zegt zo'n dubbele nationaliteit immers niets, terwijl die N-VA'er bij een partij zit in wiens grondvesten het staat dat ze het einde van België wensen.

Begrijp mij niet verkeerd he, ik snap uw punt wel en principieel ben ik het wel eens dat voor een functie als het GWH of als minister dat je geen dubbele nationaliteit hebt. Maar gezien meer dan een kwart van onze federale parlementsleden het einde van België als doel heeft, vind ik dat voor ons land nogal lachwekkend.

Die loyaliteit komt trouwens van KnightOfCydonia.
    Wel, dan moeten ze maar afstand nemen hé Alle twijfels weg. (en ja dat is voor het ene land al wat moeilijker dan het andere) dan zullen ouders er misschien ook 2 keer over nadenken eer ze hun kind gaan inschrijven ergens op een ambassade. Helaas pindakaas.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Geef nu toe, dit statement zet uw argumentatie over gedeelde loyaliteit van mensen met een dubbele nationaliteit nu niet echt kracht bij he
    Inderdaad, misschien slecht uitgedrukt. Ik bedoelde eerder dat bij politici de loyaliteit aan hun eigen kieskring primeert en door de doorgedreven federalisering van dit land zijn dat Vlaanderen en Wallonië, niet België. De gevolgen daarvan zie je in de huidige politieke impasse. Desondanks zijn Vlaanderen en Wallonië nog wel steeds samen België en zijn een Vlaamse of een Waalse loyaliteit dus in zekere zin wél Belgische loyaliteit en maar dan steevast met een zekere spin...
    Marokko is tot nader order echter het buitenland.

Vergelijk het voor mijn part ook met de regionale deelstaat parlementen: iemand die in Limburg woont heeft ook geen zaak om op te komen voor het Brussels parlement. Als je dat wilt doen, dan moet je ook de keuze maken om in Brussel te gaan wonen en je Limburgse thuis op te geven.

Draai het hoe je wilt, maar iemand die een buitenlands paspoort niet wilt opgeven of afzweren is wat mij betreft niet geschikt als volksvertegenwoordiger, noch voor Vlaanderen, noch voor Wallonië en dus ook niet voor België. Als je loyaliteit daarbij een te zwaar woord vindt gebruik dan voor mijn part belangenconflict.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Wel, dan moeten ze maar afstand nemen hé Alle twijfels weg. (en ja dat is voor het ene land al wat moeilijker dan het andere) dan zullen ouders er misschien ook 2 keer over nadenken eer ze hun kind gaan inschrijven ergens op een ambassade. Helaas pindakaas.
    Als alle Vlaams-nationalisten voor jou dan ook afstand moeten nemen van hun partij, fine by me . En KOC, ik volg opnieuw wel je redenering. Maar hoe vaak komt iemand met een dubbele nationaliteit in een situatie dat er sprake kan zijn van een belangenconflict, ten opzichte van een Vlaams- of Waals-nationalist? In het eerste geval is dat maar heel uitzonderlijk zo, in het tweede is dat dus dagelijks.

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als alle Vlaams-nationalisten voor jou dan ook afstand moeten nemen van hun partij, fine by me . En KOC, ik volg opnieuw wel je redenering. Maar hoe vaak komt iemand met een dubbele nationaliteit in een situatie dat er sprake kan zijn van een belangenconflict, ten opzichte van een Vlaams- of Waals-nationalist? In het eerste geval is dat maar heel uitzonderlijk zo, in het tweede is dat dus dagelijks.
    op zich is dit wel een hele strawman discussie he. vlaamsnationalisten zijn om een andere reden (niet) niet te vertrouwen. ik hoef het percentage niet te weten. maar er zijn voor mij reeds genoeg berichten verschenen over inmenging van "' land van oorsprong " om dat dus als een probleem te beschouwen.

Jij stelt dat we het ene niet moeten aanpakken vooraleer we het andere aanpakken. ik vind dat niet zo.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    op zich is dit wel een hele strawman discussie he. vlaamsnationalisten zijn om een andere reden (niet) niet te vertrouwen. ik hoef het percentage niet te weten. maar er zijn voor mij reeds genoeg berichten verschenen over inmenging van "' land van oorsprong " om dat dus als een probleem te beschouwen.

Jij stelt dat we het ene niet moeten aanpakken vooraleer we het andere aanpakken. ik vind dat niet zo.
    Ik zie dat niet als een stropop, omdat als het begrip loyaliteit (of zelfs belangenconflict) een criterium wordt voor een functie bij het GWH of voor een zitje in het federaal parlement iedereen met verdeelde loyaliteit of belangen geweerd moet worden. Dus bvb ook Vlaams-nationalisten.

Dus ik zie dat echt niet als stropop, maar als een logisch gevolg van jullie redenering.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Zeg M°°nblade, er staan hier twee pagina's om genuanceerd proberen uit te leggen dat het rapport niet noodzakelijk betrekking heeft op wat Khattabi precies deed in tegenstelling tot wat hier of in het parlement beweerd wordt (een uitleg die IMO wel steekhoudt, zonder de campagne van N-VA gelijk te willen geven) en dan komt gij af met dit soort uit de lucht gegrepen statements in combinatie met fantasie over privéjets en fietsen voor de verkiezingen.

Gaat echt nergens heen he.
    Ik stel alleen maar vast dat er een patroon is van Waalse open-grenzen politici die telkens opduiken in burgervluchten waar gedwongen uitwijzigingen plaatsvinden en daardoor geannuleerd moeten worden. Dat is niet uit de lucht gegrepen, sommige zijn daarvoor veroordeeld. En ik vind niet dat we flauw moeten doen door dat 'toevalligheden' te noemen alsof politici zich anders ook massaal met burgervluchten verplaatsen. Ik weet niet of hier al iemand 'toevallig' op zo'n vlucht gezeten heeft, wat is die kans? Dus ik laat lex parsimoniae hier voor zich spreken.

Als je daarnaast het politierapport dat ik gedeeld heb leest, dan is het er alles behalve sereen aan toe gegaan in dat vliegtuig. Als je de passagiers zit op te ruien tegen en aan stemmenmakerij doet om een uitwijzing tegen te houden dan is 'informatie vergaren' een eufemisme van jewelste van wat je intenties daar waren.
    https://twitter.com/GERTCLUYTS/statu...411648/photo/1
    Feel free to disagree.

Oh boy. Ik schrijf A, jij weigert iets anders te lezen dan B. Zo wordt het moeilijk he. Waar zeg ik dat de beschuldigingen van N-VA tegen Khattabi recent zijn of verzonnen door De Ridder?
    Wat wel duidelijk is, is dat wanneer er tijdens de campagne tegen Khattabi het politieverslag naar boven komt waaruit blijkt dat ze niets verkeerd heeft gedaan, N-VA vanwege De Ridder plots over andere, eigen bronnen beschikt die het tegendeel bewijzen.
    Als ik een fantast ben door te veronderstellen dat Theo Francken, Annick De Ridder en Bart de Wever met elkaar praten en hun gedeelde 'Khattabi heeft fysiek verhinderd dat ... ' (een partij standpunt nota bene) gebaseerd is op dezelfde getuigenis, dan wil ik dat gerust zijn. Feit is dat de NVA dat al sinds 2016 roept dus zo nieuw is dat allemaal niet tenzij je zelf fantaseert dat de NVA retroactief getuigenissen heeft zitten shoehornen in een oud narratief.

Ik weet dat het zinloos is om te discussiëren met een fantast. Ik heb meer kans om Mark Peeters te overtuigen dat we wel degelijk op de maan zijn geweest. Als feiten er niet meer toe doen, dan stopt het.
    Nogal een bizar verwijt aangezien ik een van de weinigen ben die effectief op zoek is gegaan naar de feiten en de scan van het politierapport gelinkt heb in plaats gewoon mijn eigen standpunt in de discussie tot vervelens te te blijven herhalen.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 23 januari 2020 om 09:43
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is niet omdat je hier en daar een feit gebruikt, dat je discours verder niet dat van een fantast kan zijn. Als jij die linkse politici begint te beschuldigen van doelbewust dezelfde vluchten te boeken van uitgezette personen, met als doel om die uitzetting te verhinderen dan ben je aan het fantaseren.

En N-VA kapt al jaren op Khattabi over haar vermeende tussenkomst, tot voor De Ridder haar tweet hebben ze nooit laten weten over eigen getuigen te beschikken. Dan hadden ze die bronnen in 2013 toen Khattabi's tussenkomst in het parlement besproken werd, ook wel kunnen uitspelen. Neen, pas wanneer het politieverslag uitlekt en blijkt dat er van de beschuldigingen niet veel aan is, komt De Ridder plots met "eigen bronnen". Wie zijn die bronnen? Wat hebben ze precies gezegd? Waarom gebruikte N-VA ze dan in 2013 niet? Op die vragen bleef het muisstil. Tja, dan gaat de bullshit-o-meter de hoogte in natuurlijk. En als jij blijft beweren dat ze wel al langer over meer wisten, een bron is all I need.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Als je daarnaast het politierapport dat ik gedeeld heb leest, dan is het er alles behalve sereen aan toe gegaan in dat vliegtuig. Als je de passagiers zit op te ruien tegen en aan stemmenmakerij doet om een uitwijzing tegen te houden dan is 'informatie vergaren' een eufemisme van jewelste van wat je intenties daar waren.
    https://twitter.com/GERTCLUYTS/statu...411648/photo/1
    Feel free to disagree.
    Ik heb dat gelezen, maar hoe haal je uit die screenshot iets van Khattabi? De vrouw uit Rixensart is Bourgaux, haar reisgezel dus, en dat die zich niet uiterst braaf gedragen had, zich bedreigd voelde door de politie en een stemmig organiseerde wisten we al ... van Khattabi zelf. Maar dat gaat dus over iemand anders dan wie "enkel informatie wou vergaren bij die AIG".

------------------

Over het "doelbewust burgervluchten nemen om uitzettingen te blokkeren" wil ik nog het volgende bijdragen:
    Degene die werd gedeporteerd was al eerder diezelfde dag op een vliegtuig gezet maar die eerste poging mislukte. Wilt ge nu zeggen dat Khattabi en Bourgaux om 6u30 's morgens gehoord hebben dat de uitwijzing mislukt was en dan rap rap om 7u 's ochtends een ticket naar Tunesië hebben geboekt voor dezelfde dag om de tweede poging van die deportatie bewust te blokkeren op die vlucht??? Enkel om die persoon dan de volgende dag toch te zien uitgezet worden bij de derde poging terwijl zij in Tunesië waren voor een congres????

Weet ge hoe belachelijk zoiets klinkt?
    Laatst gewijzigd door Gavin; 23 januari 2020 om 14:19 Reden: woorden vergeten
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://twitter.com/demorgen/status/...259801604?s=21

Nee Milquet is zeker geen dame die politieverslagen zou laten aanpassen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    https://twitter.com/demorgen/status/...259801604?s=21

Nee Milquet is zeker geen dame die politieverslagen zou laten aanpassen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Om zichzelf in te dekken blijkbaar, maar zou ze dat risico echt lopen om een politiek tegenstandster te helpen? Tot nader order is CDH nog altijd geen Ecolo.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Om zichzelf in te dekken blijkbaar, maar zou ze dat risico echt lopen om een politiek tegenstandster te helpen? Tot nader order is CDH nog altijd geen Ecolo.
    De standpunten over uitwijzingen van beide dames liggen naast elkaar, common cause kan rare dingen doen.
    Zeker om te voorkomen dat de racistische vlaming weer munitie krijgt om te schieten.

En dan nog het hele quid pro quo systeem. Altijd handig als iemand jou nog een favour moet.

That’s how politics work.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    De standpunten over uitwijzingen van beide dames liggen naast elkaar, common cause kan rare dingen doen.
    Zeker om te voorkomen dat de racistische vlaming weer munitie krijgt om te schieten.

En dan nog het hele quid pro quo systeem. Altijd handig als iemand jou nog een favour moet.

That’s how politics work.
    Uhu.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben ook blij dat ze het niet gehaald heeft, maar jullie zijn allemaal rijp voor het gesticht.

Pagina 12 van 13 Eerste ... 28910111213 Laatste

Regels voor berichten