Pagina 11 van 13 Eerste ... 78910111213 Laatste
    M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alé, kom. Jaren na datum komt Annick De Ridder, midden in een lastercampagne van haar partij gericht tegen Khattabi, met "andere bronnen".
    Klopt niet. Zie mijn links in voorgaande post waar Theo Francken in 2016 , 4 jaar geleden, al specifiek de interventie van Khattabi aankloeg.
    Dit is dus helemaal niets waar De Ridder nu pas mee afkomt.

Khattabi zat daar doelbewust met een andere CGK medewerkster op dat vliegtuig om de boel te blokkeren.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Merk op dat je over Khattabi alleen maar een lijst kan vinden met redenen waarom je haar niet als rechter in het Grondwettelijk Hof zou willen: verdeelde loyaliteit wegens weigeren haar Marrokaanse nationaliteit op te geven, opengrenzen activisme waarmee ze in gaat tegen de uitzetting van uitgeprocedeerde vreemdelingen, een gedrag jegens de grootste Vlaamse én Belgische partij dat op z'n minst ongepast is, geen geschikte vooropleiding als jurist (nu dat is wat mij betreft nog het minste van die zaken).

De "voorstanders" trachten deze argumenten weg te zetten als "fake news", complottheorieën, lastercampagnes... maar wat lees je nergens: waarom zouden we iemand als Khattabi wél als rechter in het Grondwettelijk Hof willen hebben? Omdat er al andere controversiële politici zoals de corrupte Fientje Moerman zitten, dus het maakt niet uit wie er verder no bijstoppen? Omdat het de beurt was van Ecolo om eens te grabbelen in de zak met politieke benoemingen? En omdat het zo hoort dat de Senaat zonder enige tegenstribbeling daar dan ook nog eens een 2/3 meerderheid voor aflevert?

Waarom überhaupt zelfs deze functie aan Ecolo geven? Ecolo vertegenwoordigt nog niet eens 10% van de Belgische stemmen en maakte geen deel uit van de laatste federale regeringen en pas recent van de Waalse/Franstalige. Over democratische noodzaak kan je wat mij betreft alvast niet spreken, dan zou men consequent élke partij via een eerlijk mechanisme volgens stemmenaantal de kans geven dergelijke rechters voor te dragen, en dan zou je bijvoorbeeld zelfs ook Vlaams Belang moeten opnemen in deze perverse benoemingscarousel.

Zaken zoals deze zouden geen aanleiding moeten zijn tot controverse over lastercampagnes of "fake news" maar aan een grondige bevraging over de structuur van een orgaan als het Grondwettelijk Hof.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ha ja, die "wij hebben onze eigen bronnen" van De Ridder, een politiek tegenstander. Dat vinden we uiteraard geloofwaardiger dan het officiële politieverslag. Die bronnen van haar spraken overigens ook niet over "fysiek hinderen". Volgens haar getuigen beïnvloedde de legitimatie van Khattabi als senator de beslissing om de repatriëring stop te zetten. Dat is niet fysiek hinderen. En uit het politieverslag weten we dat ze niet eens de intentie had om de repatriëring stop te zetten, want op het moment dat ze om uitleg vroeg wist ze dus niet eens dat het om een repatriëring ging.
    Ah ja. Ze wist het niet.
    Dat is dan precies toch altijd de pech die PS en ecolo politici hebben. Iedere keer dat die een vliegtuig pakken wanneer ze toevallig op 'missie' moeten zijn, samen met iemand van centrum gelijken kansen, belanden ze toch wel zeker niet op een vliegtuig van een gedwongen repatriëring.

Opnieuw:
    PS-senator Fatiha Saïdi (2012)
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2012/03...ing-1-1255466/
    Ik heb mezelf kenbaar gemaakt als senator en ik heb aangedrongen om te weten of alle procedures werden gevolgd en of de man wel voldoende gelegenheid had gekregen om beroep aan te tekenen", legt Saïdi uit.

Khattabi (2013)
    https://twitter.com/GERTCLUYTS/statu...411648/photo/1
    Ik denk dat iedereen wel zijn conclusies kan trekken uit het politieverslag. Een beetje de andere passagiers ophitsen tegen de politie, zeggen dat ze zich bedreigd voelen, en dan alle passagiers die het niet eens zijn met de situatie vragen om hun hand op te steken zodat deze afgelast wordt.

Gisèle Mandaila (FDF) (2014)
    https://www.standaard.be/cnt/dmf20140215_00981304
    Toen ik op het vliegtuig stapte, ween de de vrouw al, zegt Mandaila aan RTBF. 'Een politieman hield haar arm vast, maar ze raakte verdoofd door de pijn. Ik vroeg enkel om haar los te maken want ze zat nog vast met een riem, om zo haar hand vrij te hebben. Maar de politieman weigerde en zei: 'als de arm niet volstaat, gebruik ik handboeien.'

De onrust aan boord deed de piloot beslissen dat de repatriëring niet kon doorgaan. Intussen werden vijf passagiers, onder wie Mandaila, verzocht het vliegtuig te verlaten.

Pas ontslagen Emir Kir (2017)
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ring~a6136135/
    Aan boord van de vlucht naar Casablanca zat ook PS-kamerlid Emir Kir. Die kwam tussenbeide omdat de situatie volgens hem op menselijk vlak onhoudbaar geworden was en de passagiers zich op een bepaald moment ongerust begonnen te maken.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja, laten we wel wezen, er is een veel grotere kans dat er een links politicus op een vlucht naar Marokko/Turkije zit dan een N-VA-er. Ik bedoel, iedereen zit hier toch altijd te zeggen dat dat hun kiesvolk is? Dan is het toch niet zo verbazend als die mensen eens op reis gaan naar die landen?

En ik hoop dat onze politie meer dan één uitzetting per jaar doet.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Ja, laten we wel wezen, er is een veel grotere kans dat er een links politicus op een vlucht naar Marokko/Turkije zit dan een N-VA-er. Ik bedoel, iedereen zit hier toch altijd te zeggen dat dat hun kiesvolk is? Dan is het toch niet zo verbazend als die mensen eens op reis gaan naar die landen?
    Inderdaad, totaal niet verbazend hoe politici die anders met privejets rondvliegen toevallig met een professor in vreemdelingenrecht juist op die burgervlucht terecht komen waar een gedwongen uitwijzing gaande is.
    En als het lokale verkiezingen zijn, dan rijden ze zelfs opeens allemaal met de fiets. Ook puur toeval.

Het was een vlucht naar Tunesië trouwens.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Merk op dat je over Khattabi alleen maar een lijst kan vinden met redenen waarom je haar niet als rechter in het Grondwettelijk Hof zou willen: verdeelde loyaliteit wegens weigeren haar Marrokaanse nationaliteit op te geven, opengrenzen activisme waarmee ze in gaat tegen de uitzetting van uitgeprocedeerde vreemdelingen, een gedrag jegens de grootste Vlaamse én Belgische partij dat op z'n minst ongepast is, geen geschikte vooropleiding als jurist (nu dat is wat mij betreft nog het minste van die zaken).

De "voorstanders" trachten deze argumenten weg te zetten als "fake news", complottheorieën, lastercampagnes... maar wat lees je nergens: waarom zouden we iemand als Khattabi wél als rechter in het Grondwettelijk Hof willen hebben? Omdat er al andere controversiële politici zoals de corrupte Fientje Moerman zitten, dus het maakt niet uit wie er verder no bijstoppen? Omdat het de beurt was van Ecolo om eens te grabbelen in de zak met politieke benoemingen? En omdat het zo hoort dat de Senaat zonder enige tegenstribbeling daar dan ook nog eens een 2/3 meerderheid voor aflevert?

Waarom überhaupt zelfs deze functie aan Ecolo geven? Ecolo vertegenwoordigt nog niet eens 10% van de Belgische stemmen en maakte geen deel uit van de laatste federale regeringen en pas recent van de Waalse/Franstalige. Over democratische noodzaak kan je wat mij betreft alvast niet spreken, dan zou men consequent élke partij via een eerlijk mechanisme volgens stemmenaantal de kans geven dergelijke rechters voor te dragen, en dan zou je bijvoorbeeld zelfs ook Vlaams Belang moeten opnemen in deze perverse benoemingscarousel.

Zaken zoals deze zouden geen aanleiding moeten zijn tot controverse over lastercampagnes of "fake news" maar aan een grondige bevraging over de structuur van een orgaan als het Grondwettelijk Hof.
    Een beetje onnozel deze post, sorry. "We" hebben hier al veelvuldig aangegeven ofwel niet te geven om Khattabi zelf, ofwel ook geen voorstander te zijn van haar eventuele benoeming. Wat "we" aanklagen is dat er een lastercampagne wordt gevoerd op basis van insinuaties, opgeklopte feiten en mogelijke leugens. Is zo'n beetje hetzelfde verhaal als met Jambon. De waarheid is op zich al meer dan genoeg om geen voorstander te zijn van Khattabi, waarom is het dan nodig om de waarheid weer op te kloppen, er een loopje mee te nemen en er vervolgens een complete karaktermoord van te maken?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Klopt niet. Zie mijn links in voorgaande post waar Theo Francken in 2016 , 4 jaar geleden, al specifiek de interventie van Khattabi aankloeg.
    Dit is dus helemaal niets waar De Ridder nu pas mee afkomt.
    Euh, kerel. In het artikel dat je hebt gelinkt, vermeldt hij Khattabi gewoon als één van de politici die ooit een uitwijzing zou verhinderd hebben. "Klopt niet" zegt hij dan. Hoe jij naar artikels kan linken, en er dan info uit halen die er gewoon -niet- staat, dat gaat er echt over. De Ridder tovert "onze eigen bronnen" op het moment dat het verslag van de politie naar boven komt. Daarvoor heeft geen enkele N-VA'er ooit laten uitschijnen dat ze meer wisten over de situatie. Dus voor je met "klopt niet" afkomt, geef mij dan het artikel of de tweet waar Francken of een andere N-VA'er hier voordien al van sprak.

Khattabi zat daar doelbewust met een andere CGK medewerkster op dat vliegtuig om de boel te blokkeren.
    Inderdaad, totaal niet verbazend hoe politici die anders met privejets rondvliegen toevallig met een professor in vreemdelingenrecht juist op die burgervlucht terecht komen waar een gedwongen uitwijzing gaande is.
    En als het lokale verkiezingen zijn, dan rijden ze zelfs opeens allemaal met de fiets. Ook puur toeval.

Het was een vlucht naar Tunesië trouwens.
    Maar dan worden we afgebrand als we het woord complottheorie laten vallen

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Euh, kerel. In het artikel dat je hebt gelinkt, vermeldt hij Khattabi gewoon als één van de politici die ooit een uitwijzing zou verhinderd hebben.
    Dat gaat over hetzelfde incident. Dan moet je ook niet doen alsof een standpunt dat de NVA er al jaren over nahoudt een recentelijk verzinsel zou zijn dat door De Ridder gefabriceerd werd om een schade operatie tegen Khattabi te kunnen voeren.

Maar dan worden we afgebrand als we het woord complottheorie laten vallen
    Ik denk niet dat je zou snappen wat een complottheorie juist is, zelfs al zou iemand je een woordenboek onder je neus drukken.
    Khattabi zat daar net zoals die andere Waalse open-grenzen politici klaarduidelijk om die gedwongen uitwijzing te saboteren wat door hun toedoen ook gelukt is. Het benoemen van activisme heeft geen complottheorie nodig want de feiten uit het politie rapport spreken voor zich. Volledig terecht dus dat zo'n activiste uit het grondwettelijk hof houden.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 21 januari 2020 om 00:13

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En uw klaarduidelijk blijkt uit het feit dat je vier artikels vindt over 8 jaar waarin een linkse politicus bij een gedwongen uitwijzing iets deed? Ik hoop echt dat we meer dan een uitwijzing per twee jaar doen, zeker onder het bestuur van Theo en Maggie.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat gaat over hetzelfde incident. Dan moet je ook niet doen alsof een standpunt dat de NVA er al jaren over nahoudt een recentelijk verzinsel zou zijn dat door De Ridder gefabriceerd werd om een schade operatie tegen Khattabi te kunnen voeren.
    Oh boy. Ik schrijf A, jij weigert iets anders te lezen dan B. Zo wordt het moeilijk he. Waar zeg ik dat de beschuldigingen van N-VA tegen Khattabi recent zijn of verzonnen door De Ridder?

Wat wel duidelijk is, is dat wanneer er tijdens de campagne tegen Khattabi het politieverslag naar boven komt waaruit blijkt dat ze niets verkeerd heeft gedaan, N-VA vanwege De Ridder plots over andere, eigen bronnen beschikt die het tegendeel bewijzen.

Dat was toen de eerste keer dat N-VA daar mee op de proppen kwam. Wie die getuigen zijn en wat ze precies hebben gezegd, dat kwamen we niet te weten. Als jij zegt dat het niet klopt dat het toen de eerste keer was dat N-VA liet weten dat ze over meer getuigen beschikte in deze zaak: show me. Tot nu toe heb je enkel maar gelinkt naar een artikel waar daar niets over in staat.

Ik denk niet dat je zou snappen wat een complottheorie juist is, zelfs al zou iemand je een woordenboek onder je neus drukken.
    Khattabi zat daar net zoals die andere Waalse open-grenzen politici klaarduidelijk om die gedwongen uitwijzing te saboteren wat door hun toedoen ook gelukt is. Het benoemen van activisme heeft geen complottheorie nodig want de feiten uit het politie rapport spreken voor zich. Volledig terecht dus dat zo'n activiste uit het grondwettelijk hof houden.
    Ik weet dat het zinloos is om te discussiëren met een fantast. Ik heb meer kans om Mark Peeters te overtuigen dat we wel degelijk op de maan zijn geweest. Als feiten er niet meer toe doen, dan stopt het.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zeg M°°nblade, er staan hier twee pagina's om genuanceerd proberen uit te leggen dat het rapport niet noodzakelijk betrekking heeft op wat Khattabi precies deed in tegenstelling tot wat hier of in het parlement beweerd wordt (een uitleg die IMO wel steekhoudt, zonder de campagne van N-VA gelijk te willen geven) en dan komt gij af met dit soort uit de lucht gegrepen statements in combinatie met fantasie over privéjets en fietsen voor de verkiezingen.

Gaat echt nergens heen he.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben het trouwens niet eens dat dubbele nationaliteit (zeker in het geval van een nationaliteit waar je gewoon niet van af kan geraken) je zou moeten uitsluiten van dit soort functies.
    Gezien sommigen hun nationalisme van het land van oorsprong van hun (groot)ouders en andere problemen importeren, sommige dictators van datzelfde land van oorsprong proberen politici af te dreigen op basis van die dubbele nationaliteit. Ik zou zelfs geen politicus boven het lokaal niveau met dubbele nationaliteit willen hebben.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Gezien sommigen hun nationalisme van het land van oorsprong van hun (groot)ouders en andere problemen importeren, sommige dictators van datzelfde land van oorsprong proberen politici af te dreigen op basis van die dubbele nationaliteit. Ik zou zelfs geen politicus boven het lokaal niveau met dubbele nationaliteit willen hebben.
    Ja maar ja, omdat er uitzonderingen zijn straf je zo wel een heel grote groep mensen. En stopt dat eerste bij die personen, of zelfs dat tweede (zie bvb Demir), wanneer ze hun dubbele nationaliteit opzeggen? Basically zeg je dan dat Belgen met een andere afkomst uitgesloten worden van politieke ambten.

Als je vindt dat de leden van het GWH en bij uitbreiding al wie in het federaal parlement wil zetelen 100% loyaal moet zijn aan ons land, dan moet je dus o.a. alle Vlaams-Nationalisten die er nu zetelen op straat zetten he. Ik vind het wat hypocriet dat de loyaliteit aan ons land in vraag wordt gesteld bij mensen met een andere afkomst / dubbele nationaliteit en dat dit dan als reden wordt gezien om hen een functie of zelfs zitje in het parlement te ontzeggen, wanneer meer dan een kwart van het parlementaire halfrond bezet wordt door partijen die als doelstelling hebben om België op te heffen. Alé ja, dat ben ik dan zeker.

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja maar ja, omdat er uitzonderingen zijn straf je zo wel een heel grote groep mensen. En stopt dat eerste bij die personen, of zelfs dat tweede (zie bvb Demir), wanneer ze hun dubbele nationaliteit opzeggen? Basically zeg je dan dat Belgen met een andere afkomst uitgesloten worden van politieke ambten.

Als je vindt dat de leden van het GWH en bij uitbreiding al wie in het federaal parlement wil zetelen 100% loyaal moet zijn aan ons land, dan moet je dus o.a. alle Vlaams-Nationalisten die er nu zetelen op straat zetten he. Ik vind het wat hypocriet dat de loyaliteit aan ons land in vraag wordt gesteld bij mensen met een andere afkomst / dubbele nationaliteit en dat dit dan als reden wordt gezien om hen een functie of zelfs zitje in het parlement te ontzeggen, wanneer meer dan een kwart van het parlementaire halfrond bezet wordt door partijen die als doelstelling hebben om België op te heffen. Alé ja, dat ben ik dan zeker.
    Omdat die vlaamsnationalisten op zijn mins het nog voor een van deze regio's hebben. Die dubbele nationaliteiten dat is al een gans ander land... Het is ook niet persé om hun loyaliteit. Maar welk drukkingsmiddel dat men eventueel nog kan gebruiken tegen hen.
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    Omdat die vlaamsnationalisten op zijn mins het nog voor een van deze regio's hebben. Die dubbele nationaliteiten dat is al een gans ander land... Het is ook niet persé om hun loyaliteit. Maar welk drukkingsmiddel dat men eventueel nog kan gebruiken tegen hen.
    Ja maar, mensen met een dubbele nationaliteit hebben mogelijk een verdeelde loyaliteit. Van Vlaams-nationalisten wéét je dat hun loyaliteit 0 is, want ze willen het land opsplitsen. Maar dat is geen probleem. Dat vind ik hypocriet. En dat je het minimaliseert omdat ze voor één van de regio's zijn, mja, da's ook enkel maar omdat uw eigen politieke voorkeur daar ligt, denk ik dan. Doet niets af aan het hypocriete imo.

Ook wat betreft drukkingsmiddel ... je kan dan even goed N-VA'ers in de federale regering ervan verdenken dat ze onder druk worden gezet om de boel in het honderd te laten lopen he. Opnieuw: méér reden toe om hen daarvan te verdenken dan iemand die toevallig een dubbele nationaliteit heeft. Op zichzelf zegt zo'n dubbele nationaliteit immers niets, terwijl die N-VA'er bij een partij zit in wiens grondvesten het staat dat ze het einde van België wensen.

Begrijp mij niet verkeerd he, ik snap uw punt wel en principieel ben ik het wel eens dat voor een functie als het GWH of als minister dat je geen dubbele nationaliteit hebt. Maar gezien meer dan een kwart van onze federale parlementsleden het einde van België als doel heeft, vind ik dat voor ons land nogal lachwekkend.

Die loyaliteit komt trouwens van KnightOfCydonia.

Pagina 11 van 13 Eerste ... 78910111213 Laatste

Regels voor berichten