Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Kiezersonderzoek toont aan: “Vlaams Belang en N-VA hebben nog veel groeimarge”

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...arge~a4a48a48/

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...arge~a4a48a48/
    "Slechts één op drie ondervraagden wil bovendien “meer Vlaanderen en minder of geen België”."
    Tot daar dan die overgrote meerderheid die Wallonië beu is en wil splitsen ook?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    "Slechts één op drie ondervraagden wil bovendien “meer Vlaanderen en minder of geen België”."
    Misschien. Maar dat NVA en Vlaams Belang zo groot zijn en nog groter kunnen worden is alleszins geen goed teken voor "België"

Hoe dan ook goed nieuws, VB kan nog groter worden dan gedacht, spijtig hé loser?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik denk dat er nooit écht veel draagvlak is geweest voor een splitsing, dat ligt gewoon niet in de aard van een Belg/Vlaming. Meer onafhankelijkheid van elkaar en slankere regeringen wel. Ik snap tot op de dag van vandaag nog altijd niet dat NVA daar niet veel prominenter op inzet en dat naar buiten brengt. Ben het niet altijd met BDW eens maar een goede politieker is hij wel, een fout die hij echter regelmatig maakt (en zo zijn er nog politiekers) is regelmatig gooien met woorden die de gemiddelde belg moet opzoeken op het internet, en zo geraak je dus nergens.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hoe dan ook goed nieuws, VB kan nog groter worden dan gedacht, spijtig hé loser?
    Of je nu Vlaams of Belg bent, ik zou niet weten voor wie dat goed is hoor?

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Of je nu Vlaams of Belg bent, ik zou niet weten voor wie dat goed is hoor?
    Als je niet rechts bent, is dit natuurlijk geen goed nieuws.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als je niet rechts bent, is dit natuurlijk geen goed nieuws.
    Als je rechts bent lijkt me dat ook geen goed nieuws? Een groter VB = stilstaand. Dus als je rechts wil dan zou ik denken dat een sterker NVA interessanter is.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Als je rechts bent lijkt me dat ook geen goed nieuws? Een groter VB = stilstaand. Dus als je rechts wil dan zou ik denken dat een sterker NVA interessanter is.
    Het land laten barsten of VB zo groot mogelijk laten worden zodat ze "incontournable" worden is volgens mij een goede zaak en de enige manier zodat er eindelijk werkelijk dingen veranderen in dit land. Natuurlijk kan het zijn dat uiteindelijk blijkt dat VB even flauw en zwak is als NVA maar tot nu geef ik hen het voordeel van de twijfel.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Groen en PVDA wekken bij net iets meer dan een derde van de Vlamingen afkeer op

Mooi, de groene hysterie wordt ook minder gesmaakt dan ik dacht.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Het land laten barsten of VB zo groot mogelijk laten worden zodat ze "incontournable" worden is volgens mij een goede zaak en de enige manier zodat er eindelijk werkelijk dingen veranderen in dit land. Natuurlijk kan het zijn dat uiteindelijk blijkt dat VB even flauw en zwak is als NVA maar tot nu geef ik hen het voordeel van de twijfel.
    Als het VB een democratische meerderheid heeft, is dat zo, hoor. Dat zal ik heel jammer vinden, maar dan niet omdat het het VB is, maar omdat een partij gewonnen heeft die zulke extreme standpunten heeft. Dat het populisme het wint van uitvoerbare standpunten. Het is niet de richting die ik uit zou willen, maar gelukkig ben ik niet de enige die beslist.

Alleen, hoe gaat het VB met een democratische meerderheid het land laten barsten? Voor grondwetsherzieningen heb je 2/3 meerderheid nodig. Incontournable of niet. Gaan ze die vinden? Kunnen ze genoeg water bij de wijn doen? En als ze dat dan doen, zijn ze dan niet gewoon wat de N-VA nu is, en dan zakken ze weer in elkaar? Je ziet zelf dat slechts 1/3 van de mensen voor het barsten van België is. Hoe ze dat dan kunnen forceren, is mij een raadsel.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het land laten barsten, waar dus blijkbaar ook maar een derde voor te vinden is( nog niet zelfs) is voor jou een goede zaak. Leuk die democratie...

Hopelijk beseffen die 2/3 dat en maken ze de impasses niet nog groter want het uiteindelijke doel van VB en NVa is duidelijk nog niet veranderd
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Het land laten barsten, waar dus blijkbaar ook maar een derde voor te vinden is( nog niet zelfs) is voor jou een goede zaak. Leuk die democratie...

Hopelijk beseffen die 2/3 dat en maken ze de impasses niet nog groter want het uiteindelijke doel van VB en NVa is duidelijk nog niet veranderd
    3,5% van de bevolking heb je nodig om succesvol veranderingen te krijgen

https://www.bbc.com/future/article/2...ange-the-world

Nonviolent protests are twice as likely to succeed as armed conflicts – and those engaging a threshold of 3.5% of the population have never failed to bring about change.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht

Ja spijtig voor links dat democratie ook tegen hun ideologie kan werken hé.

Zelfs een klein kind ziet dat België al lang kunstmatig wordt in leven gehouden, het land "laten barsten" is daarom zeker een goede zaak of er zouden op zijn minst sterke structurele veranderingen moeten komen.

Trouwens die 1/3 kan zeer snel groter worden hoor, vergeet ook niet dat VB "dood" was in 2014 met ongeveer 4%. (en persoonlijk ben ik niet voor een absolute splitsing van België maar voor confederalisme)

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen hebben veelal niets tegen Wallonië maar willen wel degelijk bestuur aangepast aan de eigen regio. Laat dat nu juist het probleem zijn....

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 met Tapatalk

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kan ook perfect opgelost worden door alles terug onder een degelijke federale regering te steken natuurlijk, heb je meteen ook het bijkomend voordeel dat je internationaal niet helemaal een dwergstaat bent en dat je je hoofdstad niet hebt moeten opgeven.

Als het je echt te doen is om het land structureel beter te maken, en niet omwille van misplaatst emo-nationalisme, dan moet je die optie ook serieus openhouden. We zijn zowel geografisch als demografisch een klein land, waarbij de landsdelen cultureel en economisch zwaar verweven zijn en dat al decennia (ondanks alle interne problemen) internationaal er in slaat om zwaar boven haar gewicht te boksen. We spreken in de landsdelen andere talen, maar bon, we zijn nu toch ook niet het enige land waar men meer dan één taal spreekt. En dat zou in België een onoverkomelijk probleem zijn? Daar geloof ik niet in.

Dus als het echt gaat om betere structuren, betere levenskwaliteit voor de inwoners, ... dan lijkt het mij logischer om België te versterken. Ook absoluut niet eenvoudig, daar ben ik mij ter dege van bewust. Maar al enkel en alleen het probleem Brussel maakt een splitsing gewoon economische, sociale, culturele en internationale zelfmoord.

En dat de meerderheid in Vlaanderen links en in Wallonië rechts stemt ... uit de stemtesten blijkt dat de standpunten van de kiezers veel minder uit elkaar liggen dan de standpunten van de partijen waarvoor ze stemmen. Bovendien is politieke voorkeur veranderlijk. Als in Vlaanderen (ja oké, er is op dit moment een mirakel voor nodig) plots links weer een pak groter wordt, en in Wallonië komt MR aan de macht ... ga je dan nog zo happig zijn om te splitsen? Bovendien kreeg de rechtse regering die we de afgelopen 6 jaar in Vlaanderen hadden de bijnaam kibbelkabinet, en de nieuwe doorstart er van lijkt nog erger te worden. Die ballon zou intussen toch ook al lang doorprikt moeten zijn. Het is niet omdat alle partijen aan dezelfde kant van het spectrum staan, dat je plots deftig politiek bestuur krijgt.
    Laatst gewijzigd door Sir.Killalot; 8 januari 2020 om 13:22
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten