Pagina 7 van 12 Eerste ... 34567891011 ... Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alle vluchtelingen zijn asielzoekers, maar niet alle asielzoekers zijn vluchtelingen. Gelukszoekers zijn asielzoekers, maar geen vluchtelingen.
    Mmh, is het niet andersom?
    Asielzoekers = iemand die wegvlucht wegens oorlog etc en hoopt asiel te krijgen.
    Vluchteling = iemand die wegvlucht ongeacht de reden en hoopt om ergens illegaal te gaan verblijven tot hij ergens een nationaliteit vast krijgt.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik vraag mij af hoe wereldvreemd die linkse meute is dat ze nog altijd niet door hebben dat ze zichzelf geen plezier doen door dat op deze manier aan te pakken.
    De Morgen snapt het alvast nog steeds niet
    ->
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    De Morgen:
    "Volgens de voorlopig verzamelde gegevens van de voorbije vijf jaar, is er één gezin asielzoekers dat retroactief 91.000 euro kreeg uitbetaald. Dat is veel geld, maar of het het gezin is waar Jambon naar verwees is onzeker.
    Het maakt niet uit of het het gezin is waar Jambon naar verwees. Het punt is dat het hallucinant en onbegrijplijk is dat in de praktijk 1000'en gezinnen 10.000'en tot zelfs 91.000€ aan kindergeld konden incashen.

Een beetje capabele linkse strateeg had ingeharkt op het feit dat deze retroactieve kindergeldbedeling in de regering Bourgeois doorgevoerd is en het dus voor een keer niet de schuld van de sossen is. NVA schaft iets af dat ze mee hebben ingevoerd.

Het feit dat de linkse oppositie het nalaat om kritiek te geven op dit retroactieve systeem zegt ook weer veel over hoe zelfs gematigde linkse politici vanuit een extreemlinkse ideologie stiekem toejuichen dat rijkdom via dergelijk systeem herverdeeld wordt.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Het maakt niet uit of het het gezin is waar Jambon naar verwees.
    Wat jij niet snapt is dat ons dat net wél uitmaakt. Wij vinden het hallucinant dat onze regeringsleider het nodig vindt om zijn betoog te staven met zij het leugens zij het niet-nagekeken verhalen van horen zeggen. Jij mag dat onbegrijpelijk vinden dat wij ons daar druk in maken, wij vinden het even onbegrijpelijk dat het er voor jou blijkbaar niet toe doet dat een regeringsleider in zijn communicatie zaken verkondigt die niet kloppen. Hij heeft dat intussen zélf ook al meermaals toegegeven, dat hij het van horen zeggen had en dat hij het niet nagekeken had. Dat het nu toch waar had kunnen zijn, doet er niet toe. De kern van de zaak voor ons is dat Jambon het niet nodig vindt om verhalen te checken of ze op waarheid berusten. Zolang hij er maar mee kan scoren bij zijn achterban. Van dorpsidioten als een Van Langenhove zijn we dat gewoon, van een minister-president verwachten we meer.

Je mag dat allemaal niet belangrijk vinden, maar besef wel dat dit een hellend vlak is. En dat het niet altijd voor beleid gaat zijn dat in jouw kraam past.

Het feit dat links geen kritiek heeft op't feit dat dit achterdeurtje gesloten wordt, is misschien iets logischer omdat ze het er mee eens zijn dat het gesloten moet worden? "Hoe zelfs gematigde linkse politici vanuit een extreemlinkse ideologie stiekem toejuichen dat rijkdom via dergelijk systeem herverdeeld wordt.", stop toch eens met schuimbekken zeg.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    dus jij vindt het erger dat hij iets zegt dat hij heeft gehoord en niet gechecked dan effectief het probleem?

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat beschrijft zowat mijn gevoel dat ik krijg bij alles wat oppositie (en links ) te bieden heeft

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Wat jij niet snapt is dat ons dat net wél uitmaakt.
    Ik snap dat wel. Je zoekt namelijk een stok om mee te slaan en de aandacht af te leiden van het probleem maar het pakt niet.

Want wie die 'ons' ook mag zijn, voor de doorsnee vlaamse kiezer zal dat niet meer de essentie van de zaak zijn nadat gebleken is dat er weldegelijk duizenden gezinnen in totaal voor 45 miljoen euro retroactief kindergeld getrokken hebben.

Het feit dat links geen kritiek heeft op't feit dat dit achterdeurtje gesloten wordt, is misschien iets logischer omdat ze het er mee eens zijn dat het gesloten moet worden?
    Als dat zo was zouden ze de discussie niet verlegd hebben naar wat Jambon gezegd heeft in plaats van hoe de NVA dit systeem mee ingevoerd heeft.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 8 januari 2020 om 16:50
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    dus jij vindt het erger dat hij iets zegt dat hij heeft gehoord en niet gechecked dan effectief het probleem?
    Nee, maar moeten we zwijgen over het feit dat hij ofwel de dingen niet checkt, ofwel moedwillig liegt? Waarom?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Nee, maar moeten we zwijgen over het feit dat hij ofwel de dingen niet checkt, ofwel moedwillig liegt? Waarom?
    Omdat er nu eigenlijk al alles over gezegd is, en Jambon zelf ook toegeeft dat hij het heeft gehoord en niet heeft nagekeken.

Er is dus geen "ofwel moedwillig liegt".

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Niemand moet zwijgen. Het is gewoon veelzeggend dat men van een politicus die maar de halve waarheid gezegd heeft een groter probleem probeert te maken dan duizenden asielzoekers die samen retroactief 45 miljoen kindergeld hebben kunnen trekken.

Dat is dan datzelfde kamp dat een jaar geleden Crombez zat te verdedigen na wekenlang oppositie voeren met valse F16 mails. Dat die mails vervalst waren was toen ook niet echt nagecheckt he?

Ook een groot verschil in nuance tussen 'ik heb verhalen gehoord dat ... ' en 'ik heb harde bewijzen dat ....'
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 8 januari 2020 om 17:00

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom?
    1. Omdat een disproportioneel deel van het kindergeld (12,6% ! CORRECTIE: nieuwsblad data zou volgens JPV fout zijn?) gaat naar amper 34.000 buitenlandse rechthebbenden.
    2. Omdat dit naar landen zoals Marokko en Roemenie gaat waar de levensstandaarden en de kostprijs om te leven -tig keer lager liggen dan in België waardoor je de omvang van de sommen die uitgekeerd worden gewoon op basis van kosten in België niet kan rechtvaardigen.
    3. Dit op 9 jaar tijd ook nog eens verdubbeld is (In 2015 werd €106.204.040 Belgische kinderbijslag geëxporteerd naar het buitenland. Die kinderbijslag werd aan 33.645 rechthebbenden uitbetaald voor 60.538 kinderen die niet in ons land worden opgevoed.)
    https://www.vlaamsbelang.org/recordb...ar-buitenland/

Dit zijn simpelweg fraudulente praktijken waarbij je bij gebrek aan controlemogelijkheden op aantal kinderen en hun leeftijd achterpoortjes laat misbruiken.

Het is compleet stupide dat we langs de ene kant klagen over 'sociale dumping' maar langs de andere kant het extralegaal dan ook nog eens royaal belonen.
    Je negeert volledig wat ik zeg. Tenzij die 34.000 kinderen allemaal niet EU zijn, maar gelieve dat dan te verduidelijken.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik snap dat wel. Je zoekt namelijk een stok om mee te slaan en de aandacht af te leiden van het probleem maar het zal niet pakken.
    Ik heb echt al meermaals gezegd dat ik het normaal vind dat ze dat achterpoortje sluiten, dus neen, dan snap je het niet he.

Het gaat er hier toch niet om wat erger is? Ik ben het er mee eens dat achterpoortjes van gebrekkig ingevoerde wetgeving gesloten worden. Dat neemt niet weg dat ik het schandalig vind dat onze minister-president het nodig vindt om zijn beleid te staven met zij het leugens zij het verhalen die hij niet gecheckt heeft. Terwijl de feiten voor zich spreken en het dus absoluut niet nodig was om er een schepje bovenop te doen (en dat als waarheid te verkondigen). En ik vind het maar normaal dat de oppositie dat aanklaagt. En net zoals Moonblade mij niet begrijpt, kan ik het niet vatten dat zoveel mensen het blijkbaar normaal en oké vinden dat onze regeringsleider zich ofwel niet aan de feiten kan houden ofwel niet-geverifieerde informatie gebruikt omdat hij weet dat hij er mee kan scoren bij zijn achterban.

Als dat zo was zouden ze de discussie niet verlegd hebben naar wat Jambon gezegd heeft in plaats van hoe de NVA dit systeem mee ingevoerd heeft.
    Mja, sorry Moonblade, maar jij bent gewoon niet meer in staat om naar links te kijken zonder te schuimbekken. Je mag dat zo interpreteren, jouw goed recht, maar het heeft niet veel zin om daar met jou over in discussie te gaan. Jambon wordt hier door de oppositie gepakt op zijn woorden, echt louter en alleen omwille van zijn woorden. Niet omwille van het beleid. En dat is omwille van de reden die ik hierboven beschrijf, maar die jij blijkbaar niet kan begrijpen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat hij het niet zo had mogen zeggen ja maar dat is meer gericht naar z'n aanhangers toe die dit wel leuk vinden en waar hij punten meescoort

hij blijft nu punten scoren omdat oppositie blijft bashen op hem en dat terwijl er nu verhalen boven komen van 91.000€ aan 1 gezin.
    Het bevestigt gewoon z'n verhaal dat asielzoekers teveel geld krijgen. Neen het is geen huis maar wel bevestiging van geld aan asielzoekers dat eigenlijk niet zou mogen.

Hadden we nu goeie oppositiepartijen gehad dan had dit ten eerste al veel vroeger uitgekomen en ten tweede konden ze de regeringspartijen en vooral NVA serieus voor schut zetten dat zij het hebben toegelaten.

Maar neen, nu wint NVA en by proxy VB er serieus aan.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heel dit verhaal is misschien het ideale moment om kindergeld op zich nog eens in vraag te stellen.

Dat men gewoon eens enkel het aantal kinderen op de wereld zet dat men zelf kan bekostigen, dat zou alleen maar voordelen hebben:

1. Dan zullen de grootste idioten niet meer het grootste aantal kinderen hebben, zodat Darwin terug wat zijn werk doet om een verdere debilisering van onze maatschappij te voorkomen

2. Beter voor het klimaat, want in totaal geeft dat ws minder kinderen

3. Misschien gaan minder vaders het afbollen en hun gezin in de steek laten, omdat ze nog meer fier zijn op het feit dat ze kinderen hebben

4. De belastingbetaler moet er niet voor opdraaien

Ik zie alleen maar voordelen in feite van die manier van werken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het zou mij eigenlijk ten zeerste verbazen moesten er substantieel minder kinderen ter wereld worden gezet omdat men geen kindergeld meer krijgt. Er gaan er meer in armoede opgroeien, dat wel.

Hadden we nu goeie oppositiepartijen gehad dan had dit ten eerste al veel vroeger uitgekomen en ten tweede konden ze de regeringspartijen en vooral NVA serieus voor schut zetten dat zij het hebben toegelaten.
    Mee eens hoor.

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Het zou mij eigenlijk ten zeerste verbazen moesten er substantieel minder kinderen ter wereld worden gezet omdat men geen kindergeld meer krijgt. Er gaan er meer in armoede opgroeien, dat wel.

Mee eens hoor.
    Mij zou het niet verbazen

Pagina 7 van 12 Eerste ... 34567891011 ... Laatste

Regels voor berichten