Pagina 6 van 12 Eerste ... 2345678910 ... Laatste
    Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als het hier in totaal gaat over 45 miljoen euro en enkele duizenden uitkeringen kan je moeilijk over 'speciale gevallen' spreken. Als je duizenden anektdotes hebt, heb je gewoon een systematisch probleem.. De sommen en aantallen waar het over gaat zijn te aanzienlijk om ze weg te zetten als louter principiële of hypothetische extreem-rechtse standpunten.
    Dit dus. 2500+ dossiers over een periode van 5 jaar, da's meer dan 1 dossier per dag waar iemand meer dan €10.000 retroactief kindergeld krijgt. Focussen op dat éne geval van 91k is leuk, maar minimaliseert het "probleem" (als er al een is) hier.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    De eerste titel was de titel van een nieuwsartikel, wat een citaat was van Jambon. Ik snap niet hoe dat "oppositiepraat" kan zijn.
    Maar goed, ik heb er nog een neutralere van gemaakt.
    Losstaand daarvan heeft Gavin wel een punt in de zin dat het niet over de uitspraak van Jambon moet gaan (zoals de eerste titel insinueerde), maar over de achterliggende problematiek.

Allez, vermoed ik toch

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Losstaand daarvan heeft Gavin wel een punt in de zin dat het niet over de uitspraak van Jambon moet gaan (zoals de eerste titel insinueerde), maar over de achterliggende problematiek.
    Allez, vermoed ik toch
    Mee eens. De achterliggende problematiek, op basis van feiten.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    Waarom? Een deel van de kinderbijslag naar het buitenland is voor Europeanen die hier werken, belastingen en RSZ betalen maar in het buitenland wonen. Omgekeerd zal er ook aan kinderen in België door andere EU landen uitgekeerd worden. Das een deel van de volledige Europese regeling. Tenzij dat je kindergeld tout court wil schrappen...
    Waarom?
    1. Omdat een disproportioneel deel van het kindergeld (12,6% ! CORRECTIE: nieuwsblad data zou volgens JPV fout zijn?) gaat naar amper 34.000 buitenlandse rechthebbenden.
    2. Omdat dit naar landen zoals Marokko en Roemenie gaat waar de levensstandaarden en de kostprijs om te leven -tig keer lager liggen dan in België waardoor je de omvang van de sommen die uitgekeerd worden gewoon op basis van kosten in België niet kan rechtvaardigen.
    3. Dit op 9 jaar tijd ook nog eens verdubbeld is (In 2015 werd €106.204.040 Belgische kinderbijslag geëxporteerd naar het buitenland. Die kinderbijslag werd aan 33.645 rechthebbenden uitbetaald voor 60.538 kinderen die niet in ons land worden opgevoed.)
    https://www.vlaamsbelang.org/recordb...ar-buitenland/

Dit zijn simpelweg fraudulente praktijken waarbij je bij gebrek aan controlemogelijkheden op aantal kinderen en hun leeftijd achterpoortjes laat misbruiken.

Het is compleet stupide dat we langs de ene kant klagen over 'sociale dumping' maar langs de andere kant het extralegaal dan ook nog eens royaal belonen.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 8 januari 2020 om 12:57
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Dit dus. 2500+ dossiers over een periode van 5 jaar, da's meer dan 1 dossier per dag waar iemand meer dan €10.000 retroactief kindergeld krijgt. Focussen op dat éne geval van 91k is leuk, maar minimaliseert het "probleem" (als er al een is) hier.
    :
    Als 2500 dossiers over 5 jaar voldoende is om iets niet te mogen 'minimaliseren', dan kan ik heel veel zware gevallen van machtsmisbruik door werkgevers geven.

2500 dossiers, dus 500 jaarlijks, over zo'n 1,2 miljoen dossiers (kinderen) of ruwweg 800.000 gezinnen met kindern(cijfers uit het hoofd), vind ik idd heel relatief.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    En het nog niet leren hé die mannen.
    Liever staan roepen over de fout van iemand van een ander partij ipv het feit dat er miljoenen zo maar weggeven worden.

Links graaft zijn eigen graf dieper en dieper. Als je denkt dat de mensen iets inzitten over de fout van Jambon ipv die miljoenen die uitgedeeld worden zitten ze mis. Ze scoren alleen maar bij hun, alsmaar kleiner wordende achterban, de rest van de bevolking valt achterover van het geld dat rectro-actief uitgedeeld wordt.En ziet dan de verontwaardiging over een foute uitspraak van een politieker ipv over al dat geld dat weggegooid wordt.
    Ik vraag mij af hoe wereldvreemd die linkse meute is dat ze nog altijd niet door hebben dat ze zichzelf geen plezier doen door dat op deze manier aan te pakken.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Als 2500 dossiers over 5 jaar voldoende is om iets niet te mogen 'minimaliseren', dan kan ik heel veel zware gevallen van machtsmisbruik door werkgevers geven.

2500 dossiers, dus 500 jaarlijks, over zo'n 1,2 miljoen dossiers (kinderen) of ruwweg 800.000 gezinnen met kindern(cijfers uit het hoofd), vind ik idd heel relatief.
    Je kan op z'n minst de vraag stellen waarom er elke dag minstens 1 dossier de revue passeert waar de achterstand oploopt tot meer dan €10000 aan kindergeld en systematisch gaan kijken of dat ligt aan de werking van de dienst of hier andere factoren voor zijn.

Voor hetzelfde geld is er geen enkel probleem met de kinderbijslagwetgeving, maar is er gewoon een probleem op bestuursmatig niveau. Of misschien heeft het te maken met communicatie tussen verschillende overheidsdiensten. En voor hetzelfde geld is er helemaal geen probleem en kan het gewoon niet vermeden worden dat er elk jaar zo'n 500 dossiers zullen tussenzitten.

De Vlaamse regering vindt duidelijk wél dat er hier ergens een probleem zit, dus het initiatief ligt dan ook bij hen om uit te zoeken waar het aan ligt. En als ze de verkeerde conclusie trekken, ligt het aan de oppositie om hen de juiste (of een minder foute) voor te schotelen. Maar zeggen "och, het zijn maar 500 dossiers per jaar, da's niet zo een probleem", daar kan ik mij maar moeilijk in vinden. Als iemand mij uitlegt waarom die 500 dossiers niet op een of andere manier te vermijden zijn, dan kan ik mij daarbij neerleggen, maar zo niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    de getallen, de uitleg en wat ze zijn heb jij erbij verzonnen of verkeerd geïnterpreteerd.
    Die berekening heb ik zelf niet gemaakt maar overgenomen. Wel heb ik geverifieerd dat als je aantal dossiers per schijf/range uitrekent op basis van de cijfers dat Beke publiekelijk gemaakt heeft, je aan die totaalsom van 45 miljoen komt door gebruik te maken van gewogen gemiddelden.
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nee, daar gaat het voor mij toch niet over. Kindergeld is wenselijk mits de juiste motivatie.

Het gaat erover dat het ten eerste stupide is om 'retroactief' kindergeld uit te betalen in afwachting van regulariseringen. Klaarduidelijk wordt hier misbruik gemaakt van weliswaar goed bedoeld mechanisme voor kortetermijn situaties waarbij de staat in gebreken blijft terwijl hier gewoon incentieven door financiële beloningen gecreëerd worden. Met systemen als deze is het logisch dat asielzoekers zo lang mogelijk uitwijzingsprocedures rekken en procedure blijven aanvechten. Dit kindergeld is gewoon een schitterende belegging want iedere maand tikt er gewoon een gratis maandloon aan tot je een pot geld cadeau krijgt alsof je de lotto gewonnen hebt.
    Ik ben het er mee eens hoor. Niet retroactief uitdelen aan erkende vluchtelingen. Wel zien dat vluchtelingen (en vooral hun kinderen) tijdens hun procedure kunnen rondkomen. En procedures kort houden, natuurlijk. Geen incentives installeren om ze te verlengen.

Ten tweede omdat je dat geeft aan mensen die nog nooit iets bijgedragen hebben aan de sociale zekerheid. Dat ze niet-Belg zijn maakt voor mij in se niet veel uit. Wel dat ze parasiteren. De kans is groot dat dat koppel dat die 91.000 euro ontvangen heeft, tenooit of tenooit datzelfde bedrag ooit terug in die sociale zekerheid zal pompen. Dat krijg je aan niemand verkocht dat dat rechtvaardig is.

Als het hier in totaal gaat over 45 miljoen euro en enkele duizenden uitkeringen kan je moeilijk over 'speciale gevallen' spreken. Als je duizenden anektdotes hebt, heb je gewoon een systematisch probleem.. De sommen en aantallen waar het over gaat zijn te aanzienlijk om ze weg te zetten als louter principiële of hypothetische extreem-rechtse standpunten.
    Vraag is vooral hoeveel van die 45 miljoen effectief retroactief betaald wordt voor de periode van erkenningsprocedures. En in hoeverre dat met het nieuwe beleid ingeperkt gaat worden. Daar is geen duidelijkheid over voor zover ik weet.
    Verder zijn er ongetwijfeld erkende vluchtelingen die hun uitkeringen en toelagen op termijn ruimschoots compenseren, en zijn er die dat inderdaad niet doen. Niet zoveel anders dan autochtone uitkeringstrekkers. Dan is het vooral een kwestie van een goed integratiebeleid voeren zodat immigranten beter scoren in het onderwijs en op de arbeidsmarkt.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)

Links: Gvd hoe durven ze drie miljoen aan subsidies in de cultuursector wegpakken! Culturo's, allemaal op straat om te gaan betogen (lees: want om te staken met je in de eerste plaats echt 'werk' hebben) !

Ook links: och kom, 45 miljoen euro aan retroactief kindergeld is toch niets, waar maakt men zich eigenlijk druk om? Is peanuts.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De Morgen:
    "Volgens de voorlopig verzamelde gegevens van de voorbije vijf jaar, is er één gezin asielzoekers dat retroactief 91.000 euro kreeg uitbetaald. Dat is veel geld, maar of het het gezin is waar Jambon naar verwees is onzeker.
    Het gaat om een erg uitzonderlijk geval. Het gezin valt nog onder de oude, federale regels over kindergeld. De materie werd begin 2018 definitief een Vlaamse bevoegdheid. Het gezin verbleef een tijd illegaal in ons land. Daardoor zou het nu bij voorbaat zijn uitgesloten. Ook zijn er meerdere kinderen met een handicap in het spel, waardoor het bedrag zo hoog kon oplopen."

9lives forum: ja maar we weten niet of het vluchtelingen waren. Seriously, ga gerust allen in de politiek want je leest wat je wil lezen en bijf gerust zitten in jullie ideologisch wereldje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    ah liegen, overdrijven, de waarheid verbuigen, ...... dat is niet links of rechts. Dat is politiek.
    Alleen heb ik den indruk dat wanneer zo'n uitspraken uit linkse hoek, het kot meteen te klein is. En als ze uit de rechtse hoek komen, nogal snel worden gerelativeerd.

En eerlijk: toen ik die uitspraak hoorde, dacht ik echt wel aan bedragen van een nog grotere orde dan hier tot nu toe vermeld. Wat niet wegneemt dat die bedragen echt wel (te) hoog zijn.
    Maar ik mijn eerste gedacht was zeker niet: ahja, 't zal wel genoeg zijn voor een aanbetaling of de notariskosten te dekken.

Imo heeft Jambon gewoon gelogen en 't zou em sieren mocht hij dat gewoon zeggen. Of zeggen: hey, ik heb zwaar overdreven om een punt te maken.
    Om het dan samen met de oppositie over dat punt te hebben ipv een week lang over de boodschap te liggen neuten.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het principe dat asielzoekers of illegalen achterstallig kindergeld konden krijgen was fout maar dat is aangepakt, zelfs op aansturen van de CD&V blijkbaar.
    Dat Jan Jambon daar achteraf dan nog garen wilt uit spinnen door één van de meest extreme scenario's als voorbeeld te nemen, tja... Ik geef ik respectievelijk M°°nblade en MiniJeffrey gelijk:
    1) Daar zullen de meeste Vlamingen niet veel om geven dat dat niet tot in de details juist is omdat je voor €90k geen (degelijk) huis - laat staan voor meerdere kinderen - kan kopen, de meeste Vlamingen zien daar niet onterecht gewoon een zak belastinggeld gaan naar mensen die zelf nog niets bijgedragen hebben.
    2) Door te blijven focussen op de "uitschuiver" van Jambon, wint de oppositie niets, want zie 1. If anything zie ik daar nog vooral Vlaams Belang garen bij spinnen, want zelfs de boodschap dat de huidige Vlaamse regering hier komaf mee heeft gemaakt lijkt ondergesneeuwd te worden in dit verhaal.

Voor de volledigheid: ik ben zelf wél iemand die van het principe "juist is juist en fout is fout" is, dus ik ben ook geen fan van wat Jambon hier heeft uitgehaald. Of het een overdrijving of een leugen is, is dan weer een discussie die mij minder interesseert. Discussieer gewoonweg over de feiten.

Sowieso vind ik het hele systeem van kindergeld eigenlijk iets dat fundamenteel fout zit. Iedere ouder een forfaitair bedrag geven per kind, daar waar niet iedere ouder dit geld even hard nodig heeft? Natuurlijk, als je aan de "rijkere" ouders - en in dit land zit je al snel in de hoogste belastingschalen - geen kindergeld zou geven ben je ook fout bezig omdat de belastingen in dit land natuurlijk enorm hoog liggen en je dan snel de steun voor relatief vrijgevige systemen massaal zou eroderen en veel ouders - of toch één van de twee - beter weer deeltijds zouden gaan werken om onder bepaalde "magische" inkomensdrempels te vallen.

Ik zou denk ik eerder kindergeld afbouwen, ten voordele van enerzijds veel meer écht gratis voorzieningen voor kinderen, bv. opvang, onderwijs, zorg, lagere of desnoods zelfs geen BTW op zaken als luiers, etc. aan de ene kant en aan de andere kant een grotere belastingkorting bij het ten laste nemen van kinderen. Ook bij de praktijk van kindergeld naar andere landen dan buurlanden exporteren plaats ik toch vraagtekens (grensarbeiders zullen er immers altijd zijn), ... binnen de EU is men daar blijkbaar gebonden aan wetgeving, maar goed dat kan je omzeilen door zoals ik zei kindergeld af te bouwen ten voordele van betere voorzieningen hier, maar buiten de EU? Ik zou dat gerust zelfs durven afschaffen. Waarom moet België/Vlaanderen betalen voor kinderen die worden opgevoed in Marokko? Daar kan ik geen zinnige reden voor bedenken eerlijk gezegd.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    ...
    Een illegaal is niet per se hetzelfde als een vluchteling eh. Een Mexicaan die bijvoorbeeld (niet via de douane) de grens oversteekt is illegaal in de USA, maar daarom niet per se een vluchteling, en men kan ook vluchteling zijn in eigen land als er oorlog is, zonder dat je daarom dus illegaal in een land bent.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Lees je wat er staat? Een gezin asielzoekers kreeg retroactief 91000 euro. Een asielzoeker is nu ook al geen vluchteling meer of wat?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Lees je wat er staat? Een gezin asielzoekers kreeg retroactief 91000 euro. Een asielzoeker is nu ook al geen vluchteling meer of wat?

Alle vluchtelingen zijn asielzoekers, maar niet alle asielzoekers zijn vluchtelingen. Gelukszoekers zijn asielzoekers, maar geen vluchtelingen.

Pagina 6 van 12 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten