Pagina 2 van 12 Eerste 123456 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom steken we hier nog moeite in? Het is duidelijk dat iedereen er toch alleen maar zijn eigen verhaal van probeert te maken.

Als je de cijfers van Beke erbij pakt is er dus in totaal voor 45 miljoen euro aan kindergeld uitgedeeld aan vluchtelingen de afgelopen 5 jaar.

Dus geen 'het had waar kunnen zijn' , geen 'broodje aap verhaal' maar 45 miljoen euro 'waarheid'.
    De 45 miljoen was toch alle achterstallige betalingen, inclusief aan Belgen of is dat de 45 miljoen die als kindergeld wordt uitbetaald in totaal aan erkende vluchtelingen?
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    De 45 miljoen was toch alle achterstallige betalingen, inclusief aan Belgen of is dat de 45 miljoen die als kindergeld wordt uitbetaald in totaal aan erkende vluchtelingen?
    Hoe kunnen belgen achterstallige betalingen hebben ? Er is toch geen discussie bij hen of ze recht hebben op kindergeld voor hun kinderen ?

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ging niet om vluchtelingen, en wel om retroactieve betalingen. En zelfs 90k is geen huis. Dus nog altijd gelogen. Zoals hij zelf ook toegaf, want er wás nooit een specifiek geval dat hij gehoord had.
    Indien mogelijk is dit bijna even kort door de bocht als de uitspraken van Jambon zelf. Ik denk dat de meeste Belgen hun huis kopen met minder dan 90k op de rekening, hoor. En met 90k op de rekening is het heel makkelijk om een bank te vinden die een hypotheek wil uitkeren voor een huis van begin de 200000.

Misschien had Jambon zijn uitspraak wat moeten afvlakken en in plaats van zeggen "ze kopen er een huis mee" nuanceren naar "ze hebben er een mooie inleg en budget voor de notariskosten mee".

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    De essentie is dat het compleet absurd is wat voor een land van melk & honing België is voor vluchtelingen.
    Eenmaal erkend -> recht op kinderbijslag vanaf dat moment, zoals iedereen. Recht op uitkeringen zoals iedereen etc...
    (Voorwaarden voor erkenning/bedragen & duurtijd uitkeringen buiten discussie gelaten, imo mag ook hervormd worden)
    Maar de maatregel om uit te betalen met terugwerkende kracht is scandaleux
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Voor hetzelfde geld gaat dat over een koppel Canadezen die niet in orde waren met hun papieren en in België bleven na verloop van een werkvergunning .
    Ja, klinkt wel goed maar allicht niet he.

De Morgen:
    "Volgens de voorlopig verzamelde gegevens van de voorbije vijf jaar, is er één gezin asielzoekers dat retroactief 91.000 euro kreeg uitbetaald. Dat is veel geld, maar of het het gezin is waar Jambon naar verwees is onzeker.
    Het gaat om een erg uitzonderlijk geval. Het gezin valt nog onder de oude, federale regels over kindergeld. De materie werd begin 2018 definitief een Vlaamse bevoegdheid. Het gezin verbleef een tijd illegaal in ons land. Daardoor zou het nu bij voorbaat zijn uitgesloten. Ook zijn er meerdere kinderen met een handicap in het spel, waardoor het bedrag zo hoog kon oplopen."

------------

Nu, 91k als praktisch geval ... ik herinner me nog de Gezinsbond die vorige maand even ons kwam zeggen wat theoretisch mogelijk was en wat niet: "Een berekening van de Gezinsbond spreekt dat tegen. Zelfs in het extreemste geval – waarbij de asielprocedure vijf jaar of langer aansleept – zou het gezin maximaal 87.000 euro bijeen kunnen sparen." Wat was dit geval boven de 87k dan, nog uitzonderlijkererer?
    Of De Tijd, die het in hun Jambonhekelend artikel hield op 32k als richtsom voor de huisvergelijking terwijl Beke nu afkomt met meer dan 100 praktische uitbetalingen die boven de 32k liggen?

Wie moet ge nog geloven he? Ik zie alleen schandalige bedragen uitgekeerd worden aan volk dat dat niet hoort te krijgen. Of dat ge die bedragen nu met een huis wilt vergelijken of Jambon als onbekwame duivel wilt afschilderen op zijn Bjorn Rsozka's als enig excuus dat ge nog hebt na het krijgen van de cijfers zal me worst wezen wanneer dit de werkelijke sommen zijn die worden weggegeven, het wordt er alleen maar erger op gemaakt.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat ik vooral vreemd vind is dat de Gezinsbond met zijn 87k, De Tijd met zijn 32k, ... allemaal precies daar geen probleem in zien.

We mogen gerust multicultureel zijn en nieuwkomers in ons land toelaten, maar ik vermoed dat er betere manieren zijn om dat te doen dan "Welkom in België, hier is uw verblijfsvergunning en 32-87k aan belastinggeld."

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En da's enkel kindergeld ...
    Bestaat er een mooi overzicht (in mensentaal) met de rechten & plichten van een asielzoeker ?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Maar De Tijd zegt niet veel anders als wat ik zei, en dat is helemaal niet: Dit is geen probleem.
    Dat is gewoon: Wat Jambon zegt, klopt niet. Hij liegt om zijn beleid makkelijker te kunnen verkopen. En nu blaast dat op in zijn gezicht. Had hij niet gelogen, maar gewoon netjes laten opzoeken hoe het zat en met echte cijfers gekomen, dan had er niets over in De Tijd gestaan, waarschijnlijk. Dat de N-VA nu reageert door te zeggen dat we naar de essentie moeten kijken, terwijl het hun fout is dat dat niet gebeurt, tja. Dat mag ik toch aangeven? Dat is namelijk het enige wat ik doe.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TYPHOON-online Bekijk bericht
    Nu lieg jij...
    Kijk op Immoweb en dan kan je voldoende voorbeelden vinden van huizen die je met dat bedrag kan kopen...
    Ja, in dat éne, meest extreme geval dat er is van 90k, en dat éne meest extreme geval van een huis voor 90k ZOU het kunnen kloppen. Laten we dan wel eerlijk genoeg zijn om te zeggen dat ALS Jambon dat bedoelde, hij ongetwijfeld ook kan laten zien dat dat huis van 90k gekocht is door dié vluchtelingen? Of is dat nooit gebeurd en is het een geval van "het had waar kunnen zijn"? Aka het nieuwe "gelogen".
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    En da's enkel kindergeld ...
    Bestaat er een mooi overzicht (in mensentaal) met de rechten & plichten van een asielzoeker ?
    Nee, dat bestaat niet meer. Omdat er een plaats is waar alle info op één plaats te vinden was, maar dat is "bespaard" door de N-VA. Nu is zo'n centraal punt er dus niet meer, en moet je bij elke instantie apart op zoek. Ook de vluchtelingen/asielzoekers/migranten.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ging niet om vluchtelingen, en wel om retroactieve betalingen. En zelfs 90k is geen huis. Dus nog altijd gelogen. Zoals hij zelf ook toegaf, want er wás nooit een specifiek geval dat hij gehoord had.
    Maakt geen hol uit of dat om vluchtelingen of niet gaat, 91.000 EUR retroactief uitbetalen aan immigranten is compleet van de pot gerukt.
    Daar krijg ik nu eens echt het op mijn heupen van, hier wordt evenveel moeite gedaan om te verdedigen dat er "wel is ne bejaarde wat minder tussen zijn boterhammen krijgt" terwijl een groot deel zijn rusthuis niet kan betalen, als dat er aan niet-belgen retroactief bijna 5 netto-jaarlonen worden kado gedaan terwijl die geen euro in het systeem hebben gestopt.

Uitdelen doet ge met overschotten en gezien we hier jaar na jaar grotere tekorten hebben wil dat duidelijk zeggen dat er geen ruimte is om uit te delen. Als ge dan al wilt uitdelen, doe het dan aan iedereen die heeft bijgedragen.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Maakt geen hol uit of dat om vluchtelingen of niet gaat, 91.000 EUR retroactief uitbetalen aan immigranten is compleet van de pot gerukt.
    Daar krijg ik nu eens echt het op mijn heupen van, hier wordt evenveel moeite gedaan om te verdedigen dat er "wel is ne bejaarde wat minder tussen zijn boterhammen krijgt" terwijl een groot deel zijn rusthuis niet kan betalen, als dat er aan niet-belgen retroactief bijna 5 netto-jaarlonen worden kado gedaan terwijl die geen euro in het systeem hebben gestopt.

Uitdelen doet ge met overschotten en gezien we hier jaar na jaar grotere tekorten hebben wil dat duidelijk zeggen dat er geen ruimte is om uit te delen. Als ge dan al wilt uitdelen, doe het dan aan iedereen die heeft bijgedragen.
    Hij zei "vluchtelingen". In het bekijken of hij de waarheid vertelt of niet maakt het alles uit of het gaat om vluchtelingen.
    Als ik zeg dat Jambon liegt, verdedig ik op geen enkele manier de huidige situatie. Ik ken er zelfs niet genoeg van om het te verdedigen. Maar dat maakt niet uit bij het bekijken of Jambon de waarheid sprak of niet.

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus de volgende keer dat Calvo zegt : "We rijden met zijn allen teveel met de auto"
    LEUGENAAR! Mijn grootvader heeft geen auto

Of hoe je tot op het detail een uitspraak kan ontleden om er een leugen van te maken en gaat de intentie verloren
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hij zei "vluchtelingen". In het bekijken of hij de waarheid vertelt of niet maakt het alles uit of het gaat om vluchtelingen.
    Als ik zeg dat Jambon liegt, verdedig ik op geen enkele manier de huidige situatie. Ik ken er zelfs niet genoeg van om het te verdedigen. Maar dat maakt niet uit bij het bekijken of Jambon de waarheid sprak of niet.
    Zoals eerder aangetoond is 90.000€ genoeg om een huis te kopen

85000€
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...9600/id8403525

90000€
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...9600/id8520498

89500€
    https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/...9600/id8509455

en als je de taalgrens over gaat vindt je nog veel meer.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    De essentie is dat het compleet absurd is wat voor een land van melk & honing België is voor vluchtelingen.
    Eenmaal erkend -> recht op kinderbijslag vanaf dat moment, zoals iedereen. Recht op uitkeringen zoals iedereen etc...
    (Voorwaarden voor erkenning/bedragen & duurtijd uitkeringen buiten discussie gelaten, imo mag ook hervormd worden)
    Maar de maatregel om uit te betalen met terugwerkende kracht is scandaleux
    jij/je kinderen hoeven niet in België te wonen om recht te hebben op kinderbijslag, dus op dat vlak is er geen speciale regeling in het voordeel. Meer zelfs, de terugwerkende kracht kon voor anderen langer gelden.

Wat je hier allemaal leest. Geen tijd voor een wall of text op mijn gsm, maar NERGENS staat er dat die 91k voor een vluchteling was. Ik heb zelf een dossier gehad van enkele tienduizenden euro's (55k als ik het goed herinner), maar:
    - dat ging over Fransen die gewoon in België werken, maar nog nooit Belgische kinderbijslag aangevraagd hadden.
    - dat ging over 7 kinderen, waarvan eentje met een handicap
    - een groot deel daarvan kregen ze niet, omdat dat geld naar de Franse kinderbijslagkas ging (grotere bedragen, maar slechts tot 3 jaar)

Zo'n dossiers zullen de meerderheid vormen, veel mensen die niet weten dat je als grensarbeider recht hebt.

Andere redenen waarom er zo'n grote dossiers zijn: betwisting over erkenning vaderschap, buitenlandse documenten die niet correct vertaald/gearresteerd geraken, wezen die niet in orde zijn met papieren, rechtzaken over geplaatste kinderen/hoederecht/...
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Ja, klinkt wel goed maar allicht niet he.

De Morgen:
    "Volgens de voorlopig verzamelde gegevens van de voorbije vijf jaar, is er één gezin asielzoekers dat retroactief 91.000 euro kreeg uitbetaald. Dat is veel geld, maar of het het gezin is waar Jambon naar verwees is onzeker.
    Het gaat om een erg uitzonderlijk geval. Het gezin valt nog onder de oude, federale regels over kindergeld. De materie werd begin 2018 definitief een Vlaamse bevoegdheid. Het gezin verbleef een tijd illegaal in ons land. Daardoor zou het nu bij voorbaat zijn uitgesloten. Ook zijn er meerdere kinderen met een handicap in het spel, waardoor het bedrag zo hoog kon oplopen."

------------

Nu, 91k als praktisch geval ... ik herinner me nog de Gezinsbond die vorige maand even ons kwam zeggen wat theoretisch mogelijk was en wat niet: "Een berekening van de Gezinsbond spreekt dat tegen. Zelfs in het extreemste geval – waarbij de asielprocedure vijf jaar of langer aansleept – zou het gezin maximaal 87.000 euro bijeen kunnen sparen." Wat was dit geval boven de 87k dan, nog uitzonderlijkererer? .
    Die van de gezinsbond ging uit van een gezin met 5 kinderen (was toch zoiets), dan was het maxima in het geval van vluchtelingen die 87k.

91k of zelfs het dubbele kan perfect in theorie.

Als jij morgen 20 kinderen krijgt (in het oude systeem) die allemaal een heel zware handicap hebben, dan kan je 240k per jaar kinderbijslag krijgen.

Misschien eerst eens nadenken voor je verdere conclusies trekt.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Pagina 2 van 12 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten