Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat ik eigenlijk vreemd vind is dat de zwarte piet nu naar CD&V geschoven wordt. Blijkbaar is er bij onze Franstalige vrienden, alsook bij groen, spa en (een deel van) ovld veel animo voor deze zogenaamde "Vivaldi-coalitie". Dat deze coalitie niet aan het werk kan is volgens het narratief de schuld van de CD&V, want zij zijn nodig om meer dan 76 zetels te hebben. Waar dat klopt, zijn er toch meer dan genoeg partijen om de "Vivaldi-partijen" aan te vullen? CDH heeft geen zin om mee te doen, maar bijvoorbeeld een Défi zal wel willen depanneren zonder problemen. Dit is natuurlijk een anti-Vlaamse partij maar dat is eerder geen probleem gebleken dus waarom zou CD&V die rol op zich moeten nemen (het zogenaamde 'verantwoordelijkheid nemen' ten aanzien van 'de natie')?

Meer nog, de PS heeft nog maar een tijdje de Vivaldi coalitie zonder aanvullende partij zelf onmogelijk gemaakt door Emir Kir eindelijk uit de partij te gooien (terwijl het al jaren bekend is dat hij een "Grijze wolf in schapenvel" is). Waarom hebben ze niet op voorhand hun coalitie gevormd? Geen CD&V nodig. Het argument dat het bijdraagt aan een nog groter democratisch deficit is natuurlijk onzin, met of zonder CD&V is de Vlaamse minderheid in die regering tekenend.

Wie is er dan nog meer over? Vlaams Belang is uiteraard uit den boze. Wat denken we dan van PTB-PvdA? Als OVLD door de knieën wil gaan voor het plan van Magnette dan zien ze vast niet veel graten in een samenwerking met de communisten want dat partijprogramma week er niet eens radicaal van af. Het is in feite een veel betere match voor de Vivaldi-coalitie. En die partij bestaat voor een deel uit Vlamingen ook dus dan heb je ook een minder kleine minderheid aan Vlaamse kant.

Het ontgaat me echt volledig waarom CD&V zo onder druk gezet wordt. Als de PS/MR/Ecolo/Groen/SPA/OVLD zo graag hun gang willen gaan, dat ze het dan ook gewoon doen. Ze zullen zonder twijfel medewerking krijgen van CDH & Défi, dus er is ook stemtechnisch geen enkel probleem.
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

Lothiriel1996's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ook gewoon het principe dat zetels verdeeld worden per aantal inwoners in een kieskring en niet volgens aantal geldige stemmen is absurd. Door het aantal niet-Belgen in Brussel alleen al krijgen de Franstalige partijen zo een enorm cadeau.

Ook zijn er meer ongeldige stemmen in Wallonië...
    Elke foertstem die daarbij zit kan wel gerecupereerd worden door de traditionele Franstalige partijen. Elke foertstem die in Vlaanderen naar Vlaams Belang gaat, is verloren voor de Belgische democratie, tenminste wanneer het aankomt op regeringsvorming.

In andere landen heb je natuurlijk vergelijkbare problemen, zie o.a. de invloed van illegalen bij de census in de V.S. maar dat praat het systeem hier uiteraard niet goed.
    Dat heb ik altijd gek gevonden eigenlijk. Hier kan je alleen stemmen als je een Belgische ID kaart hebt. Hoe komt een illegaal in Amerika aan een stembiljet? Of kan je daar gewoon plots opdagen tijdens de stemming en hoef je niet te bewijzen dat je stemrecht hebt?
    _/﹋\_
    (҂`_´)
    <,︻╦╤─ ҉ - -
    _/﹋\_

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Fun fact: ge zijt een dikke cherry pikker
    Als ik de mobiele websites van open VLD, spa en cd&v bezoek heb ik precies toch enkel de NL versie, geen meertaligheid.

Uw redenering volgende zegt dat dus wel heel veel over hoe deze partijen het land zien en kan ik enkel maar concluderen dat de N-VA en het Vlaams Belang de.enige echt Belgicistische partijen van het land zijn
    Haha, ge hebt gelijk. Sorry, ik heb alleen de N-VA en PS websites eens bezocht om een beeld te krijgen van hoe beide partijen het mislukken van de onderhandelingen tussen hen trachten te verkopen.
    Dat gezegd zijnde, ik vind het wél veelzeggend dat de N-VA dan desondanks toch één van de weinige partijen is met een meertalige website. Nu ja, die hebben ook wel het meeste geld tegenwoordig.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht
    Dat heb ik altijd gek gevonden eigenlijk. Hier kan je alleen stemmen als je een Belgische ID kaart hebt. Hoe komt een illegaal in Amerika aan een stembiljet? Of kan je daar gewoon plots opdagen tijdens de stemming en hoef je niet te bewijzen dat je stemrecht hebt?
    VS burgers hebben geen Id kaart, er is ook niet iets zoals een rijksregister waar iedere burger in staat zoals hier. Er is geen echt document dat bewijst dat je Amerikaan bent. Voor identificatie gebruiken ze rijbewijzen en social security numbers, maar niet iedereen heeft die en in sommige staten kunnen mensen die ook halen zonder dat ze inwoner zijn van de VS, wat de controle op legitiem inwonerschap lastiger dan maakt dan hier.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lothiriel1996 Bekijk bericht
    Die illegalen kunnen normaliter ook niet stemmen, maar je zit daar met een vergelijkbaar achterlijk systeem als hier waarbij het aantal zetels in het Huis van Afgevaardigen en het aantal kiesmannen in het kiescollege voor de president die door een staat afgevaardigd mogen worden, niet bepaald wordt door het aantal kiezers, maar door het aantal inwoners van een staat. Op die manier krijgen staten die meer illegale migratie faciliteren, bv. door sanctuary cities, eigenlijk een beloning voor hun fout gedrag.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Amai Geens, zo o de strepen staan en Magnette vegen uit de pan geven, lang geleden dat we dat nog eens gezien hebben van de CD&V.
    Vooral die laatste twee a drie minuten waren er echt pal op.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Amai Geens, zo o de strepen staan en Magnette vegen uit de pan geven, lang geleden dat we dat nog eens gezien hebben van de CD&V.
    Het mag eindelijk wel eens, hoog tijd dat die ook weer eens wat meer op hun strepen staan sinds het opblazen van coalitie met NVA. Ipv hun zoektoch naar de eigen identiteit

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Paars-groen zal jammer genoeg niet meer lukken na de open vld voorzittersverkiezingen.
    De enige kans op een regering is voorbij omdat men het nodig vond de sowieso onmogelijke PS-NVA nog kansen te geven. Natuurlijk was dit gecoördineerd en met zicht op tijd rekken tot die voorzittersverkiezingen bij open vld.

Herverkiezingen zullen noodzakelijk worden en ook geen oplossing geven.
    Denk dat Geert Noels gelijk zal hebben en we 40-50 jaar achteruit zullen gaan. En we staan nu al zeker een decennium achter op meer ontwikkelde landen, en gaan momenteel al snel achteruit.
    Ook Vlaanderen zal zwaar geschaad worden in gans deze shitshow.
    Unlimited Potential!

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Paars-groen zal jammer genoeg niet meer lukken na de open vld voorzittersverkiezingen.
    De enige kans op een regering is voorbij omdat men het nodig vond de sowieso onmogelijke PS-NVA nog kansen te geven. Natuurlijk was dit gecoördineerd en met zicht op tijd rekken tot die voorzittersverkiezingen bij open vld.

Herverkiezingen zullen noodzakelijk worden en ook geen oplossing geven.
    Denk dat Geert Noels gelijk zal hebben en we 40-50 jaar achteruit zullen gaan. En we staan nu al zeker een decennium achter op meer ontwikkelde landen, en gaan momenteel al snel achteruit.
    Ook Vlaanderen zal zwaar geschaad worden in gans deze shitshow.
    Oei, gelukkig staat mijn paard en kar al klaar. Het zal wel allemaal zo'n vaart niet lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Waarom gaan ze eigenlijk nu niet voor nva met openvld, cd&v en spa aan vlaamse zijde samen met cdh en mr aan waalse kant. Is toch een (nipte) meerderheid en genoeg om van start te gaan. Mateke zal wel akkoord gaan. En laat de premier opnieuw leveren door MR.

Nic!'s schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb alleszins veel respect gekregen voor Geens na zijn laatste twee weken en nog meer na zijn Zevende Dag passage. Zijn boosheid lijkt me geen politiek theater te zijn - tenzij hij 's werelds beste acteur is, maar mij lijkt het oprecht.

En in dit geval, vind ik het onbegrijpelijk dat PS de stekker eruit trekt puur omdat de verpakking hun niet aan staat, i.p.v. de inhoud te beoordelen. Dan heb ik uiteindelijk dan toch meer aanzien voor NVA gekregen, die wel lijkt constructief mee te willen werken aan een regering die ook voor hun zeer veel risico's inhoudt en bepaalde beloften van hun zal verloochenen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Parlement moet maar zelf in actie schieten. Zij zijn de hart van de democratie, niet de regering.

Wat kan parlement doen?
    -Parlement kan zelf beslissen om de huidige interim-regering meer bevoegdheden geven zodat begroting kan aangepakt worden.
    -Parlement kan beslissen, totdat er een regering is, om parlementsleden aan te duiden als minister.
    -Parlement kan zelf begrotingsvoorstellen doen en goedkeuren.

Parlement is het meest machtige orgaan in dit land, maar wat doen ze? Wachten op de "GO" van hun partijvoorzitters. In de praktijk zijn de parlementsleden niks meer dan verededelde knopjesduwers. In de boekskes staat dat de parlement een controlerende functie heeft. Dat is anno 2020 onzin. Dit land is dus geen democratie, maar een particratie. Vleugellam zijn ze, wachtend op de bevelen van de uitvoerende macht, terwijl dit omgekeerd zou moeten zijn.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Waarom gaan ze eigenlijk nu niet voor nva met openvld, cd&v en spa aan vlaamse zijde samen met cdh en mr aan waalse kant. Is toch een (nipte) meerderheid en genoeg om van start te gaan. Mateke zal wel akkoord gaan. En laat de premier opnieuw leveren door MR.
    Cdh die willen ook niet met NVA hoor.
    Booooooo nva

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nic! Bekijk bericht
    Ik heb alleszins veel respect gekregen voor Geens na zijn laatste twee weken en nog meer na zijn Zevende Dag passage. Zijn boosheid lijkt me geen politiek theater te zijn - tenzij hij 's werelds beste acteur is, maar mij lijkt het oprecht.
    En Magnette heeft op zijn twitter ook gewoon oa een cartoon geplaatst waarop hij letterlijk Geens doodschiet. Van provocatie gesproken. Magnette wil dus gewoon nieuwe verkiezingen in de hoop dat PS sterker wordt. Een zware gok toch wel en de Vlaming ziet die Cartoons ook hé!

Ach ja veel gekibbel .. weer allemaal kleine kindjes onder elkaar .. en dan moet Jan Modaal de politiekers nog oh serieus nemen ??

We shall see what happens ..
    Laatst gewijzigd door makila; 16 februari 2020 om 15:06

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    En Magnette heeft op zijn twitter ook gewoon oa een cartoon geplaatst waarop hij letterlijk Geens doodschiet. Van provocatie gesproken. Magnette wil dus gewoon nieuwe verkiezingen in de hoop dat PS sterker wordt. Een zware gok toch wel en de Vlaming ziet die Cartoons ook hé!

Ach ja veel gekibbel .. weer allemaal kleine kindjes onder elkaar .. en dan moet Jan Modaal de politiekers nog oh serieus nemen ??

We shall see what happens ..
    https://twitter.com/paulmagnette?lang=en

Waar zie jij die cartoon? Ik vind die niet terug.

Regels voor berichten