Pagina 6 van 97 Eerste ... 23456789101656 ... Laatste
    jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Als bedrijven mensen willen houden zonder salariswagens gaan ze moeten compenseren op andere manier. Meestal hebben die groepen al de meeste extralegale voordelen dus kans is groot dat brutoloon wordt verhoogd : dus meer RSZ en bedrijfsvoorheffing voor de overheid.
    De realiteit zal eerder zijn dat meer en meer bedrijven gaat kijken als ze niet 100 km verderop kunnen gaan zitten, nl. over de grens.
    Resultaat: Weg alle inkomsten en meer extra uitgaven, zoals uitkeringen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een premium diesel/bezine van ongeveer 35 000 Euro
    Een elektrische wagen met hetzelfde comfort en hoge range van 60 000 Euro

Mijn vennootschap maakt 100 000 Euro winst, mijn diesel/bezine is niet aftrekbaar, ik betaal 20% vennootschapsbelasting op die 100 000 Euro en hou dus 80 000 - 35 000 = 45 000 Euro over.

Mijn vennootschap maakt 100 000 Euro winst, mijn elektrische wagen is aftrekbaar en ik betaal dus 20% vennootschapsbelasting op die 100 000 Euro - 60 000 Euro (8000 Euro) en hou dan 32 000 Euro over.

Ik hou hier wel geen rekening met VAA en verminderde BIV en verkeersbelasting. Overigens zullen hybride wagens bijna volledig verdwijnen als dit er door komt, want wie koopt zich dat anders nog?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    ah verder kijken hé
    Als mensen inderdaad hun salariswagen nodig hebben voor hun werk : dus effectief een bedrijfswagen dan verandert er niks voor WN en krijgt staat meer inkomsten : minder aftrek van kosten is hoger winst is hoger belasting op winst, tenzij ze volledig elektrisch gaan en dan zou het goed zijn voor de milieu.
    Als mensen geen salariswagen nodig hebben : minder wagens waar de kosten kunnen worden ingebracht in de belastingen van bedrijf dus hoger winst is hoger belasting op winst

Als bedrijven mensen willen houden zonder salariswagens gaan ze moeten compenseren op andere manier. Meestal hebben die groepen al de meeste extralegale voordelen dus kans is groot dat brutoloon wordt verhoogd : dus meer RSZ en bedrijfsvoorheffing voor de overheid.
    Behalve als je, zoals elk groot bedrijf, dan ook over de grenzen gaat kijken. De reden dat ze het in België blijven is omdat het voorlopig nog goedkoper is. Maak de loonkosten nog wat hoger, en dan worden andere landen interessanter.

Voorbeeld daarvan: alle distributiecentra van alle webshops die vlak over de grens zitten.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    minimumpensioen naar 1500euro, mooi cadeau voor de èchte PS'er, nooit ne klop gedaan in hun leven en nu gewoon verder blijven trekken...
    Als je vindt dat er een probleem is met de tewerkstelling of de werkloosheidsuitkering, dan moet je dat aanpakken. En daar ben ik het niet mee oneens. Maar toch niet via de pensioenen, zeker.
    Als je ziet dat veel mensen een probleem hebben om op latere leeftijd rond te komen, dan moet daar misschien iets aan gebeuren. Het is trouwens letterlijk een standpunt van de SP.a geweest, dus de "echte PS'er"?
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    En huizen die amper geïsoleerd zijn warmstoken ook
    Meh, meeste gebeurt elektrisch en dat is allemaal waterkracht
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Behalve als je, zoals elk groot bedrijf, dan ook over de grenzen gaat kijken. De reden dat ze het in België blijven is omdat het voorlopig nog goedkoper is. Maak de loonkosten nog wat hoger, en dan worden andere landen interessanter.

Voorbeeld daarvan: alle distributiecentra van alle webshops die vlak over de grens zitten.
    Of nog meer Roemenen, Portugezen en Indiërs op de werkvloer.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Of nog meer Roemenen, Portugezen en Indiërs op de werkvloer.
    Wel ironisch, in praktijk komt het neer op ofwel een loonverlaging, ofwel een loonlastenverloging. Iedereen weet dat loonlasten in België een probleem zijn, en nu willen ze ze verhogen vooral in dé sector waar werkgelegenheid in de toekomst mogelijk is.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    welke sprongen worden er hier gemaakt zeg.

Tegen 2023 enkele elektrische bedrijfswagens 100% aftrekbaar leidt tot vertrekken naar lageloonlanden in DE sector waar er toekomst inzit.
    Geen idee welke sector maar het gaat niet DE sector zijn als het a) gemakkelijk te verhuizen is of B) door polen en roemenen kan gedaan worden.

En distributiecentra net over de grens komt door nachtwerk, niet omdat ze geen salariswagens krijgen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    welke sprongen worden er hier gemaakt zeg.

Tegen 2023 enkele elektrische bedrijfswagens 100% aftrekbaar leidt tot vertrekken naar lageloonlanden in DE sector waar er toekomst inzit.
    Geen idee welke sector maar het gaat niet DE sector zijn als het a) gemakkelijk te verhuizen is of B) door polen en roemenen kan gedaan worden.

En distributiecentra net over de grens komt door nachtwerk, niet omdat ze geen salariswagens krijgen.
    IT? Dat gebeurt nu al door Indiërs/Polen/Roemenen/... Enkel kosten die niet zoveel minder omdat het werk vaak 2-3x moet gebeuren door fouten in communicatie etc.
    Als je dan de Belgische loonkost hoger maakt, dan worden die lageloonlanden wel competitiever.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het is ook maar een startnota hé jongens

Tegen 2023 enkel elektrische bedrijfswagens gaat niet gebeuren, maar nu stuurt Magnette wel een signaal naar de andere partijen dat een vergroening van de bedrijfswagens zeker op het programma staat. Minimumpensioen van 1500€ zal er misschien niet van komen (hoewel ik hier 0 problemen mee heb als het is voor een volledige loopbaan), maar nu weten de andere partijen dat de pensioenen omhoog moeten.

Om nu direct te gaan vermoeden dat onze economie ineen gaat stuiken omdat bedrijven naar het buitenland gaan trekken, toch bizar. De grootste verschuiving zal eerder zijn dat bedrijven zich (volledig terecht) de vraag gaan beginnen stellen of de receptioniste die op 4 km van het werk woont eigenlijk wel een bedrijfswagen nodig heeft.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat voorstel mbt de bedrijfswagens is toch weer gewoon een sterk staaltje van de hypocrisie van de politiek? Want het doel is niet die 660.000 bedrijfswagens vervangen door elektrische varianten, maar gewoon het laten uitdoven en uiteindelijk afschaffen van de bedrijfs- en vooral dan salariswagens.

Maar dat kan hij natuurlijk zo niet verkopen, want hij heeft ook gezien dat Groen en Calvo daarvoor in Vlaanderen zijn afgestraft. Dus komt hij met dit onrealistische (en dat weet hij perfect zelf, of wat dacht je?) voorstel af.

En de minimumpensioenen optrekken ben ik voor, maar niet wanneer de hoogste pensioenen buiten schot blijven. Dus gewoon een totale hervorming van de pensioenen, eenzelfde pensioen (en dat kan dan wellicht zelfs nog hoger zijn dan die 1500€) voor iedereen, elke bediende, zelfstandige, arbeider, ambtenaar,... iedereen gelijk voor de wet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Dat voorstel mbt de bedrijfswagens is toch weer gewoon een sterk staaltje van de hypocrisie van de politiek? Want het doel is niet die 660.000 bedrijfswagens vervangen door elektrische varianten, maar gewoon het laten uitdoven en uiteindelijk afschaffen van de bedrijfs- vooral dan salariswagens.

Maar dat kan hij natuurlijk zo niet verkopen, want hij heeft ook gezien dat Groen en Calvo daarvoor in Vlaanderen zijn afgestraft. Dus komt hij met dit onrealistische (en dat weet hij perfect zelf, of wat dacht je?) voorstel af.

En de minimumpensioenen optrekken ben ik voor, maar niet wanneer de hoogste pensioenen buiten schot blijven. Dus gewoon een totale hervorming van de pensioenen, eenzelfde pensioen (en dat kan dan wellicht zelfs nog hoger zijn dan die 1500€) voor iedereen, elke bediende, zelfstandige, ambtenaar,... iedereen gelijk voor de wet.
    Het maximumpensioen is 2.372,82€ he. Dat verschil tov 1500€ minimum is veel te klein aangezien het wéér een maatregel is die mensen niet aanmoedigt om te gaan werken.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    En de minimumpensioenen optrekken ben ik voor, maar niet wanneer de hoogste pensioenen buiten schot blijven. Dus gewoon een totale hervorming van de pensioenen, eenzelfde pensioen (en dat kan dan wellicht zelfs nog hoger zijn dan die 1500€) voor iedereen, elke bediende, zelfstandige, arbeider, ambtenaar,... iedereen gelijk voor de wet.
    Maar, waarom? Ik weet niet genoeg over de verdeling om zeker te zijn, maar ik betwijfel dat we de laagste pensioenen significant kunnen optrekken door de hoogste te doen zakken. Ook is een hoog pensioen soms ook gewoon een "voordeel" van de job hé. Veel ambtenaarslonen zijn in het begin van de loopbaan competitief, maar stagneren daarna in vergelijking met de privé.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Tegen 2023 enkel elektrische bedrijfswagens gaat niet gebeuren, maar nu stuurt Magnette wel een signaal naar de andere partijen dat een vergroening van de bedrijfswagens zeker op het programma staat. Minimumpensioen van 1500€ zal er misschien niet van komen (hoewel ik hier 0 problemen mee heb als het is voor een volledige loopbaan), maar nu weten de andere partijen dat de pensioenen omhoog moeten.
    Ik snap die houding niet wanneer ik dat hoor van jonge mensen. Kan zijn dat jij al bijna daar bent Vince maar iedereen die jonger is als pakweg 45 en denkt dat dat een maatregel is die in hun voordeel speelt dwaalt.
    Je gaat op pensioen met een huis dat is afbetaald en kinderen die de deur uit zijn. Je bent in principe schuldenvrij. En net die mensen moeten nu meer geld krijgen? Je moet als twintiger, dertiger, of jonge veertiger, ziende blind zijn om te denken dat jij van een dergelijk pensioen zal kunnen genieten eens het jouw beurt is.

Het planbureau heeft dat bij monden van interviews in de Standaard ook klaar en duidelijk gezegd. Een minimumpensioen van 1500 euro netto is waanzinnig.

Kan zijn dat ik het verkeerd zie hoor jongens. Maar dat iemand mij dan eens uitlegt hoe dat voor iemand geboren in de jaren '80 positief gaat uitdraaien.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    De realiteit is gewoon dat het sociaal systeem onbetaalbaar is geworden. Een complete structurele hervorming is misschien het enige dat ons nog een beetje zou vooruit helpen.

Pagina 6 van 97 Eerste ... 23456789101656 ... Laatste

Regels voor berichten