Pagina 55 van 97 Eerste ... 54551525354555657585965 ... Laatste
    Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De tegenvraag is: wat gaan nieuwe verkiezingen uithalen?
    Dat weten we pas na de uitslag he. Dat kan heel veel zijn en misschien ook helemaal niets, maar dat laatste durf ik te betwijfelen aangezien er altijd wel verschuivingen zijn bij verkiezingen. Dat moet daarom niet meerderheid N-VA/VB zijn waar dan blijkbaar meteen aan gedacht wordt he, misschien zijn een paar procenten die anders vallen wel genoeg om een bepaalde "als normaal bestempelde" coalitie van de grond te krijgen. Ik heb geen schrik van beiden alleszins, da's stemmen. De politiek heeft zijn kansen gehad met deze uitslag en het is duidelijk dat het gewoon vastzit, dan proberen we gewoon nog eens he. Deze keer niet met vijf jaar ertussen maar met een klein jaar, maar wel nog altijd als afrekening op het schouwspel sinds de vorige keer dat er gestemd wordt.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is toch gewoon echt wachten tot er een nieuwe voorzitter is bij de liberalen. Gwendy pakt de telefoon niet meer op van De Wever terwijl een significant deel van de partij net die laatste het veld wilt insturen. Het zit gewoon muurvast door de Open VLD en meer bepaalde Gwendy. Heeft ze eigenlijk nog wel GOESTING IN DE TOEKOMST?!

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ze houden bij VLD momenteel wel naar VLD-normen de rangen goed gesloten, dus ze moet de top toch nog achter haar hebben in het de boot afhouden van NVA

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De tegenvraag is: wat gaan nieuwe verkiezingen uithalen? Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat die er niet zouden mogen komen. Het meeste baat zouden we echter hebben bij andere politieke partijen of een andere staatstructuur en/of kiessysteem maar geen van die zaken zullen er zomaar komen...
    Ik stel me vooral de vraag welke legitimiteit politici denken te hebben om verkiezingen al dan niet tegen te houden. "Het zou weinig oplossen" is puur democratisch gezien geen argument, het is niet aan hen om te beslissen wat goed of slecht is.

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Veel politicologen zeggen hetzelfde, indien de politiek in dit land democratie nog respecteert zijn nieuwe verkiezingen onoverkomelijk.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    De tegenvraag is: wat gaan nieuwe verkiezingen uithalen? Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat die er niet zouden mogen komen. Het meeste baat zouden we echter hebben bij andere politieke partijen of een andere staatstructuur en/of kiessysteem maar geen van die zaken zullen er zomaar komen...
    Politici mogen zich ook wel eens verantwoorden voor wat letterlijk non-beleid is.
    Al is het maar om ze een schop onder hun kloten te geven, want zoals het nu loopt kan het toch echt niet verder.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik vind dat ook wel een beetje een hellend vlak. We kunnen zo om de drie maand naar de stembus omdat partij x of y niet bereid is tot compromis en gokt op een beter resultaat bij nieuwe verkiezingen.

Hoe dat de democratie gaat helpen, weet ik toch ook niet. We botsen gewoon steeds meer tegen de grenzen van de particratie.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nahrtent Bekijk bericht
    Politici mogen zich ook wel eens verantwoorden voor wat letterlijk non-beleid is.
    Al is het maar om ze een schop onder hun kloten te geven, want zoals het nu loopt kan het toch echt niet verder.
    Ik vind het heel moeilijk. Ik snap beide kanten. Maar die schop onder de kloten, is dat niet net: Doe een keer verder, zonder te hopen op nieuwe verkiezingsuitslagen die de kleuters beter uitkomen?
    Wat krijg je met nieuwe verkiezingen? Dat de roepers van "het gaat sleeeeecht" nog meer stemmen gaan krijgen. Uit alle partijen, ik viseer niet één partij. Want die roepers zul je overal krijgen. Dus een beloning voor de dwarsliggers.

In plaats van verdorie eens gewoon te werken met wat het volk gezegd heeft. Wij hebben dit aangegeven. Doe het er nu mee, en niet spelletjes blijven spelen tijdens de formatie, omdat je hoopt op eventueel nieuwe verkiezingen, en eigenlijk niet aan het formeren bent, maar al aan de campagne bezig bent. Dat is toch achterlijk? Dàt is de echte volksverlakkerij.

In dat opzicht zou een nieuwe verkiezing ook een precedent scheppen: Als het de eerste keer niet meevalt, doe dan gewoon zo ellendig mogelijk, maar laat het lijken alsof jij de goeie bent. En dan komt alles goed. Je zou haast een verkiezing willen met als één van de opties: Doe je werk, stop met onnozel doen.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    We botsen gewoon steeds meer tegen de grenzen van de particratie.
    Waarom kunnen diezelfde partijen dan wel vrij gemakkelijk en snel een meerderheid vinden op regionaal vlak?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Doe het er nu mee, en niet spelletjes blijven spelen tijdens de formatie, omdat je hoopt op eventueel nieuwe verkiezingen, en eigenlijk niet aan het formeren bent, maar al aan de campagne bezig bent. Dat is toch achterlijk? Dàt is de echte volksverlakkerij.
    Da's toch helemaal niet wat er gebeurt, de partijen die aan tafel zitten willen geen nieuwe verkiezingen. Welke van de ~tien partijen die een optie is, stuurt dan aan op verkiezingen, openlijk of heimelijk? Iedereen zijn conclusie is toch dat er liever geen nieuwe verkiezingen komen, ik heb niemand (van verkenners over mandatarissen tot politicologen) een partij op dat vlak horen verklikken ... ook al zit het inhoudelijk vast met de verdeling die er nu ligt.

En over de "roepers van "het gaat sleeeeecht" over het systeem, hoe is dat anders dan gij die bij de toenaderingen van paarsgroen blij moest posten dat het systeem wel degelijk nog zou werken? Ik heb gezien wat de inhoud van Magnette zijn startnota was, het lag zo ver van elkaar dat zelfs Rutten zich er niet aan wou verbranden (allez, wel graag wou maar haar achterban niet). Ik zie in beide gevallen alleszins nul resultaat, buiten voor uw eigen bevestigingen dat er nog hoop is.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Waarom kunnen diezelfde partijen dan wel vrij gemakkelijk en snel een meerderheid vinden op regionaal vlak?

Da's toch helemaal niet wat er gebeurt, de partijen die aan tafel zitten willen geen nieuwe verkiezingen. Welke van de ~tien partijen die een optie is, stuurt dan aan op verkiezingen, openlijk of heimelijk? Iedereen zijn conclusie is toch dat er liever geen nieuwe verkiezingen komen, ik heb niemand (van verkenners over mandatarissen tot politicologen) een partij op dat vlak horen verklikken ... ook al zit het inhoudelijk vast met de verdeling die er nu ligt.

En over de "roepers van "het gaat sleeeeecht" over het systeem, hoe is dat anders dan gij die bij de toenaderingen van paarsgroen blij moest posten dat het systeem wel degelijk nog zou werken? Ik heb gezien wat de inhoud van Magnette zijn startnota was, het lag zo ver van elkaar dat zelfs Rutten zich er niet aan wou verbranden (allez, wel graag wou maar haar achterban niet). Ik zie in beide gevallen alleszins nul resultaat, buiten voor uw eigen bevestigingen dat er nog hoop is.
    Het verschil is dat ik geen volksvertegenwoordiger ben. Als ik zeg "zij die roepen dat het zo slecht gaat", heb ik het wel over volksvertegenwoordigers, die meer stemmen zullen krijgen.
    Ik denk wel dat er nu partijen aan tafel zitten die nieuwe verkiezingen willen. Zodra de Vlaamse regering gevormd was voor de Federale, stond dat hier zelfs ook, maar op verschillende andere plaatsen: Een teken aan de wand dat De Wever ofwel nieuwe verkiezingen wil, ofwel denkt dat die er gaan komen. Waarom zou hij anders al een belangrijke kaart vergooien om te wegen op de formatie. Ook de aanstelling van Jambon, nadat De Wever had gezegd dat hij minister-president wou worden, werd wel vaker zo uitgelegd.

Maar niet alleen zij. Magnette heeft met zijn startnota, en het buitenwieberen van Di Rupo, duidelijk te kennen gegeven dat hij nog campagne aan het voeren is, in plaats van aan het formeren is. Datzelfde zie ik ook terug bij een stuk van de VLD, en uiteraard bij het VB. Zijn toch al belangrijke spelers die op z'n minst daden stellen die aangeven dat ze niets te winnen hebben bij een regeringsvorming.

Ik vind de oplossing niet "herschud de kaarten dan", omdat die zouden belanden bij de splijtende partijen. Ik vind de oplossing eerder: Doe je werk, vervul je mandaat, los het op.
    Als ik het idee zou hebben dat alle politici dat nu oprecht aan het proberen waren, zonder tactiek en strategie (=campagne, niet bewind), dan zou ik het volkomen met je eens zijn. Maar dat heb ik niet.

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik vind het toch maar haaks op elkaar staan hoor.

Toen Magnette zijn startnota opstelde en toenadering zocht tot VLD, postte ge hier (als ik het me goed herinner alleszins) dat dat een teken was dat het systeem zeker nog kon werken en een soort tegenslag voor iedereen die riep dat het niet meer ging, want het ging nog wel degelijk. En nu zijn het net die twee partijen die ge omschrijft als partijen die op verkiezingen uit zijn ... terwijl ge dan ook nog zegt dat verkiezingen enkel voordelig zijn voor splijtende partijen terwijl PS en VLD dat toch helemaal niet zijn?

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gavin Bekijk bericht
    Ik vind het toch maar haaks op elkaar staan hoor.

Toen Magnette zijn startnota opstelde en toenadering zocht tot VLD, postte ge hier (als ik het me goed herinner alleszins) dat dat een teken was dat het systeem zeker nog kon werken en een soort tegenslag voor iedereen die riep dat het niet meer ging, want het ging nog wel degelijk. En nu zijn het net die twee partijen die ge omschrijft als partijen die op verkiezingen uit zijn ... terwijl ge dan ook nog zegt dat verkiezingen enkel voordelig zijn voor splijtende partijen terwijl PS en VLD dat toch helemaal niet zijn?
    Mja, oké. De PS is geen splijtende partij, maar Magnette is wel een splijtend figuur. Vooral door Magnette en De Wever, die elkaar in zo uiterste hoeken hebben gedreven dat beiden het nu niet meer kunnen maken om nog veel samen te werken. De achterban van beiden vindt de ander namelijk ondertussen al onuitstaanbaar.

Ik heb altijd gezegd dat de startnota van Magnette alleen maar dat was: Een startnota. Eenzijdig, van hun partij. Het is me al veel langer duidelijk dat hij wel nog altijd campagne aan het voeren is. Net als De Wever, zoals ik ook zeg. En dat dat net een groot deel van het probleem is. Maar zelfs mét die campagnevoering, dat positioneren, het zoeken naar de juiste "perceptie" is het nog bijna gelukt om samen te werken. Dat bewijst toch dat het systeem werkt? Of op z'n minst dat het kan werken.

Dat hoeft helemaal niet haaks op elkaar te staan, het vult elkaar net aan. Op dit moment zijn het de partijen wiens core business het is dat "dit systeem niet werkt" die er mee voor zorgen dat dit systeem niet werkt.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mij lijkt het eerder dat het de partijen die zeggen dat het systeem werkt momenreel ervoor zorgen dat het niet werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voor diegene die hier al te graag op de NVA schieten ...
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01/15/analyse-ivan/

nota bene: iedereen moet wat water bij de wijn doen. Alleen wordt het meer en meer duidelijk welke partij enkel wijn wil. Probably tot grote spijt van enkelen hier

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Mij lijkt het eerder dat het de partijen die zeggen dat het systeem werkt momenreel ervoor zorgen dat het niet werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Die snap ik dan weer niet.

Pagina 55 van 97 Eerste ... 54551525354555657585965 ... Laatste

Regels voor berichten