Pagina 40 van 58 Eerste ... 3036373839404142434450 ... Laatste
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik weet wel niet wie er eigenlijk last heeft van migratie?

Niemand die ik ken is daar mee bezig.
    Hetgeen ik zie dat mensen mee bezig zijn: economische ongelijkheid - armoede, klimaat en te weinig groen, onderwijs gaat achteruit, begrotingstekort, onbetaalbare woningen, mobiliteit (stijging van aantal doden) en slechter openbaar vervoer, burn-outs.
    In mindere mate zie ik sommige mensen bezorgd over leegloop en verdwijnen van ons leger, serieuze onderbemanning van politie die maar niet opgelost geraakt, justitie die op geen zak trekt, enorme wachtlijsten voor zorg (ook geestelijke gezondheidszorg).

Migratie daarentegen is een minder issue dat wel constant gehyped wordt door de verdeel en heers strategie van NVA en VB. Maar eigenlijk is dit maar een non-issue in vergelijking tot de echte shit die op ons afkomt door langdurig wanbeleid.
    Misschien dat je eens moet gaan spreken met echte mensen.
    Je kan toch onmogelijk zeggen dat migratie geen issue is....

Iedereen wordt dag in, dag uit geconfronteerd met de gevolgen van migratie.

Mijn schoonzus werkte bij het OCMW bij wijkdienst. En werkt nu bij de dienst tewerkstelling. Misschien moet je met haar eens gaan spreken.

De issues die jij aanhaalt zijn ook bijna allemaal te herleiden naar migratie en het opendeurbeleid.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Misschien dat je eens moet gaan spreken met echte mensen.
    Je kan toch onmogelijk zeggen dat migratie geen issue is....

Iedereen wordt dag in, dag uit geconfronteerd met de gevolgen van migratie.

Mijn schoonzus werkte bij het OCMW bij wijkdienst. En werkt nu bij de dienst tewerkstelling. Misschien moet je met haar eens gaan spreken.

De issues die jij aanhaalt zijn ook bijna allemaal te herleiden naar migratie en het opendeurbeleid.
    Ook niet overdrijven he, mijn vrouw werkt ook bij het OCMW en het grootste probleem is met voorsprong de onwilligheid van mensen om te werken en fraude.
    De migranten zijn net diegenen die wel graag willen gaan werken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Ketelbuik's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik woon in het midden van een Marokkaanse buurt in Brussel centrum en heb niets dan positieve ervaringen. Maar misschien ben ik geen echte mens en heb ik roze brilglazen aan.
    Dat gezegd zijnde, zoals Nesja zegt, de problemen hier zijn verkeer, afval op straat en luchtvervuiling.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ook niet overdrijven he, mijn vrouw werkt ook bij het OCMW en het grootste probleem is met voorsprong de onwilligheid van mensen om te werken en fraude.
    De migranten zijn net diegenen die wel graag willen gaan werken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    En waar werkt ze dan bij het OCMW? In een centrumstad of provinciehoofdstad?

Mijn schoonzus haar cliënteel is 100% mensen met een migratieachtergrond. Mijn schoonzuszus haar problemen en conflicten zijn 100% mensen met een migratieachtergrond. En 100% van haar leefloon schrappingen zijn van mensen met een migratieachtergrond.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik weet wel niet wie er eigenlijk last heeft van migratie?

Niemand die ik ken is daar mee bezig.
    Of er veel mensen al echt last hebben van migratie dat denk ik niet (er zijn er wel, ken er wel die in een eenvoudig appartementje wonen en die nu op hun oude dag ineens bijna de enige blanke zijn in hun appartementsblok en die zeggen dat bv de geluidsoverlast enorm is toegenomen).

Maar niemand kennen die daar mee bezig is? Iedere keer ik op café zit (één keer per week +-) zijn ofwel de mensen waarmee ik op café zit ermee bezig ofwel hoor je doorheen het café andere mensen die ermee bezig zijn. Bij ons op het werk zijn de meest geanimeerde discussies ook die over migratie. Ik quiz ook één keer per 14 dagen en ook daar (waar je toch misschien nog in een ander milieu zit dan in een bruine kroeg) is dat zeer regelmatig een onderwerp. Familiefeesten? Wees maar zeker dat migratie ter sprake komt. Sportclub? Met regelmaat wordt migratie aangehaald (ook door jongeren die -18 zijn bv), bij de bakker of wat staan aanschuiven? Ik heb al regelmatig migratie als onderwerp weten passeren, ... .

Ik word kortom toch echt overal wel zowat rondom de oren geslagen met migratie als onderwerp, zowel door jong als oud, links als rechts, politiek geëngageerd en geïnteresseerd of nauwelijks interesse in politiek, ... .

Het lijkt mij één van de grotere fouten van veel politici dat men énorm onderschat hoe hard migratie leeft bij de mensen, mensen van allerlei allooi. Zelfs nu nog, terwijl de peilingen (en de laatste verkiezingsresultaten for that matter) naar mijn idee zeer duidelijk aantonen dat migratie één van dé punten is waarop verkiezingen gewonnen of verloren worden... .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alle werkloze migranten die ik ken willen werken.
    Zo goed als alle werklozen willen werken, maar een deel ervan geeft het uiteindelijk op en past zich aan om te overleven met miniem inkomen (520€ uitkering is dat dan).
    130.000 vacatures voor 330.000 werklozen en 480.000 langdurig zieken. Deze economie en dit systeem is rot.

Nog iets dat ik vergeten was maar waar veel mensen van wakker liggen is eerlijke belastingen.
    De weinige jobs die erbij komen zijn vaak voor tijdelijke/interim jobs voor multinationals en zeer grote bedrijven waarbij de werknemer 1€ verdient, 2€ aan arbeidsbelastingen naar de staat gaat, en 100€ naar aandeelhouders in het buitenland. Die bedrijven worden gesubsidieerd en betalen geen belastingen.
    De belastingbetaler betaalt duur voor tijdelijke tewerkstelling bij zo bedrijven en betaalt dure subsidies (zoals bedrijfswagens die bijna 5 miljard aan loonsubsidie zijn voor bedrijven die veel winsten boeken).

Als ik praat met middenklassers die zelf goed verdienen bij zulke bedrijven dan is dat een van de punten die ze het meest anders willen zien. Ze vinden het zelf onaanvaardbaar dat de bedrijven waarvoor ze werken geen belastingen betalen. Helpt natuurlijk ook niet dat ze allemaal en overal ook de effecten van besparingen voelen in budgetten waarmee ze werken, in hun eigen loonstijgingen die zeer pover zijn, en in onderbemanning omdat bedrijven gewoon geen zak meer willen investeren in personeel. Dit alles verhindert ook mensen om goed hun job uit te voeren natuurlijk.

Dus de echte issues:
    Economische ongelijkheid - armoede, klimaat en te weinig groen, eerlijke belastingen, onderwijs gaat achteruit, begrotingstekort, onbetaalbare woningen, mobiliteit (stijging van aantal doden) en slechter openbaar vervoer, burn-outs en werkstress (ook door besparingen bij zeer winstgevende bedrijven).
    In mindere mate leegloop en verdwijnen van ons leger, serieuze onderbemanning van politie die maar niet opgelost geraakt, justitie die op geen zak trekt, enorme wachtlijsten voor zorg (incl geestelijke gezondheidszorg).
    Unlimited Potential!

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus volgens jou zijn alle steuntrekkende werklozen in dit land eigenlijk hard op zoek naar werk? Dergelijke naïviteit is net wat ons systeem zo onbetaalbaar en onhaalbaar maakt. Maar bepamper gerust voort hoor...

Werk je zelf eigenlijk?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog iets dat ik vergeten was maar waar veel mensen van wakker liggen is eerlijke belastingen.
    De weinige jobs die erbij komen zijn vaak voor tijdelijke/interim jobs voor multinationals en zeer grote bedrijven waarbij de werknemer 1€ verdient, 2€ aan arbeidsbelastingen naar de staat gaat, en 100€ naar aandeelhouders in het buitenland. Die bedrijven worden gesubsidieerd en betalen geen belastingen.
    De belastingbetaler betaalt duur voor tijdelijke tewerkstelling bij zo bedrijven en betaalt dure subsidies (zoals bedrijfswagens die bijna 5 miljard aan loonsubsidie zijn voor bedrijven die veel winsten boeken).
    Allez, het is hier tegenwoordig om ter extreemst zeker?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Allez, het is hier tegenwoordig om ter extreemst zeker?
    Het volstaat om te kijken naar wie het post.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zo goed als alle werklozen willen werken, maar een deel ervan geeft het uiteindelijk op en past zich aan om te overleven met miniem inkomen (520€ uitkering is dat dan).
    130.000 vacatures voor 330.000 werklozen en 480.000 langdurig zieken. Deze economie en dit systeem is rot.

Als ik praat met middenklassers die zelf goed verdienen bij zulke bedrijven dan is dat een van de punten die ze het meest anders willen zien. Ze vinden het zelf onaanvaardbaar dat de bedrijven waarvoor ze werken geen belastingen betalen. Helpt natuurlijk ook niet dat ze allemaal en overal ook de effecten van besparingen voelen in budgetten waarmee ze werken, in hun eigen loonstijgingen die zeer pover zijn, en in onderbemanning omdat bedrijven gewoon geen zak meer willen investeren in personeel. Dit alles verhindert ook mensen om goed hun job uit te voeren natuurlijk.

Dus de echte issues:
    Economische ongelijkheid - armoede, klimaat en te weinig groen, eerlijke belastingen, onderwijs gaat achteruit, begrotingstekort, onbetaalbare woningen, mobiliteit (stijging van aantal doden) en slechter openbaar vervoer, burn-outs en werkstress (ook door besparingen bij zeer winstgevende bedrijven).
    In mindere mate leegloop en verdwijnen van ons leger, serieuze onderbemanning van politie die maar niet opgelost geraakt, justitie die op geen zak trekt, enorme wachtlijsten voor zorg (incl geestelijke gezondheidszorg).
    O, dat stoute kapitalisme.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

KerberosX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Correctie: de linkse politieke cultuur is rot. Maar blijven geld uitgeven dat we niet hebben en de hoera roepen over de geslaagde multiculturele samenleving. Wordt eens tijd dat er aan die kant ook mensen rechtstaan die de problemen durven te benoemen. Maar ja, als dat het kiesvee is waarop je mikt, is dat natuurlijk wel een probleem he.
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Dus volgens jou zijn alle steuntrekkende werklozen in dit land eigenlijk hard op zoek naar werk? Dergelijke naïviteit is net wat ons systeem zo onbetaalbaar en onhaalbaar maakt. Maar bepamper gerust voort hoor...

Werk je zelf eigenlijk?
    De continue retoriek dat de werklozen in ons land profiteurs zijn is even naïef hoor. Het continue zitten focussen op de muggen in plaats van op de olifanten, dàt is wat ons systeem onderuit haalt. Maar hey, buikgevoel for life he.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus de echte issues:
    Ik ga hier miss heel kort door de bocht, maar veel van jouw punten hangen volgens mij toch echt wel samen met migratie.
    -Toenemende migratie van ongeschoolde mensen zorgt voor een groei in armoede.
    -Toenemende armoede zet druk op het onderwijs, er zijn klassen waar er nog maar amper een kind Nederlands spreekt.
    -Onbetaalbare woning => Al die migranten moeten natuurlijk ook een (sociale) woning krijgen.
    -Begrotingstekort => Met al die migratiekosten die wij als werkende Vlamingen moeten betalen.

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    De continue retoriek dat de werklozen in ons land profiteurs zijn is even naïef hoor. Het continue zitten focussen op de muggen in plaats van op de olifanten, dàt is wat ons systeem onderuit haalt. Maar hey, buikgevoel for life he.
    Ga je blijven op de man spelen met verzonnen stellingen?

Nergens zeg ik toch dat werklozen profiteurs zijn? Waar haal je dat?

Ipv als een mug gestoken op verzonnen zaken die je zelf denkt te lezen te reageren, zou je ook eens op bepaalde posts met feiten of vragen die wel effectief werden geschreven kunnen reageren. Maar dat is teveel gevraagd zeker?

Nee, liever met verzonnen uitspraken generaliseren, zo komen we pas ergens...

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    O, dat stoute kapitalisme.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Daar komt het wel op neer ja.

Wij profiteren van kapitalisme, en door de warme mantel van de belgische sociale zekerheid zijn we een beetje kapitalistische snowflakes geworden.

Nu er meer en meer mensen beginnen te leunen op die sociale zekerheid, vinden zij die zich een burn out werken en alles naar de belastingen zien gaan dat niet meer eerlijk.
    En anderen klagen vanuit hun hangmat dat de thermostaat wat hoger mag, oftewel dat men tegenwoordig moeilijk rondkomt met een uitkering.

Ofwel zullen we voor echt communisme moeten gaan. En als je kijkt naar de destructieve gevolgen voor ons milieu van het kapitalistische groei groei groei model qua consumptie, is communisme misschien wel het beste. Ook al faalden communistische systemen vaak in het verleden. Want die falingen kan men ook anekdotisch noemen, in feite zegt dat beperkte aantal falingen niets over het feit dat communisme an sich een slechte vorm is.

Ofwel minder de snowflake uithangen en ook de keerzijde van kapitalisme moeten aanvaarden, net zoals in Amerika waar men zonder schaamte met zijn Rolls een bedelaar passeert: je had het zelf maar moeten maken... En voor ons wil dat zeggen: er ook tegen kunnen dat aandeelhouders de werknemers uitpersen. Want je ziet dat onze regering niet meer opkan tegen de multinationals om dat te voorkomen. Zegt onze regering daar iets op, dreigen de bedrijven gewoon hun boeltje te pakken hier. Klaar. Dat kan op termijn dus ook het einde betekenen van de belgische middenklasse. Dat voelen we nu al, en welke partij regeert verandert daar niets aan.

Een mengvorm zoals we gewend waren blijkt niet meer te werken. Letterlijk. Of dat ligt aan nieuwkomers of aan de mentaliteitsverandering van nieuwe generaties weet ik niet, maar de goodwill of verantwoordelijkheidszin die nodig is voor de mengvorm is er gewoon niet meer.
    Laatst gewijzigd door Gonzo the Great; 14 december 2019 om 18:57

Pagina 40 van 58 Eerste ... 3036373839404142434450 ... Laatste

Regels voor berichten